بازدید 41115
همراه با سومین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

اختیار انتشار آمار فوتی‌ها به ستاد بحران محول شد! / امروز در آبادان و خرمشهر عزای عمومی است و فردا در کل استان خوزستان!/ نجات ۷ تن توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب تاکنون/ وزیر کشور: خطر جدی ریزش دوباره وجود دارد/ افزایش شمار فوتی‌ها به ۱۶ تن

چهارمین روز خرداد ماه در حالی آغاز شده که هنوز نگاه بسیاری به آبادان خیره است و چشم انتظار اخباری هستند که می‌تواند از غم و اندوه نشسته بر جان ایرانیان بکاهد و به رهایی مفقودین فاجعه متروپل از زیر خروار‌ها آوار گره بخورد؛ خبری مشابه آنچه اواخر دیروز مخابره شد و حکایت از رهایی یکی از افراد محبوس در زیر آوار توسط امدادگران داشت.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳ 25 May 2022
تایید جان باختن ۱۴ تن توسط وزیر کشور/ امروز در آبادان و خرمشهر عزای عمومی است/ نجات ۷ تن توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه، دوم خرداد ۱۴۰۱ دیگر نه یک زمان، که رد زخمی عمیق است که خوب شدنی نیست؛ زخمی بر پیکر ایران که این بار هم بر جگر گوشه اش، آبادان وارد آمده است.

به گزارش «تابناک»، چهارمین روز خرداد ماه در حالی آغاز شده که هنوز نگاه بسیاری به آبادان خیره است و چشم انتظار اخباری هستند که می‌تواند از غم و اندوه نشسته بر جان ایرانیان بکاهد و به رهایی مفقودین فاجعه متروپل از زیر خروار‌ها آوار گره بخورد؛ خبری مشابه آنچه اواخر دیروز مخابره شد و حکایت از رهایی یکی از افراد محبوس در زیر آوار توسط امدادگران داشت.

اتفاقاتی که مهم‌ترین دلخوشی مان در ساعات گذشته و بعد از لحظه فروپاشی سازه نوساز واقع در خیابان امیرکبیر آبادان در محله ته لنجی بوده است و بیش از همه، خانواده‌های مفقودین حادثه که در اطراف محل حادثه تجمع کرده اند، چشم انتظار تکرارش هستند. رهایی افراد گیر افتاده در زیر آوار که تا کنون ۷ تن از ایشان به مدد سگ‌های زنده یاب هلال احمر و همچنین دستگاه‌های ویژه این کار، پیدا شده و نجات یافته اند.

البته در کنار این اخبار خوشایند، متاسفانه روند تشدید اخبار شوم نیز ادامه دارد تا جایی که بعد از انتشار اطلاعات ضد و نقیض درباره فوتی‌های حادثه توسط مرجع‌های مختلف خبری، شب گذشته وزیر کشور که خودش را به محل حادثه رسانده تاکید کرد که شمار فوتی‌ها به ۱۴ تن رسیده است و افزود که از ۳۲ مصدوم این رویداد، ۲۹ تن ترخیص شده و سه نفر دیگر به منظور مراقبت‌های بیشتر، همچنان در مراکز درمانی بستری هستند.
 

آخرین آمار خسارات‌ جانی رویدادی که هنوز ابعاد نهایی آن مشخص نیست و در فرایند آواربرداری قرار دارد. رویدادی فاجعه بار که صادق خلیلیان، استاندار خوزستان را بر آن داشت تا امروز (چهارم خرداد ۱۴۰۱) را عزای عمومی اعلام کند؛ هرچند این تصمیم تنها شامل خرمشهر و آبادان شده و حتی همه استان خوزستان را هم در بر نمی‌گیرد.

البته عزای عمومی در محل حادثه، معنای دیگری دارد و در سنج و دمام عزادارانی متجلی می‌شود که خود را به محل حادثه رسانده اند تا در سوگ از دست رفتگان، نغمه غم بنوازند یا حتی در چهره خانواده‌هایی دیده می‌شود که در حاشیه خیابانی که قرار بود برج‌های دوقلوی متروپل دستمایه فخرش باشند، دست به آسمان بلند کرده و با چشم‌های تر، به تکاپوی امدادگران و عملیات آواربرداری خیره شده اند.

این در حالی است که آواربرداری به رغم فعالیت یکسره و توقف ناپذیر خیل امدادگران، به کندی پیش می‌رود، چون باید با دقت فراوان صورت گیرد و مراقبت شود که مبادا بار دیگر آوار بر سر طبقات زیرین تخریب و یا به ریزش بخش‌های سرپا مانده بنا و سازه مجاور منجر شود. نکاتی کلیدی که تقریبا دست و پای امدادگران را برای استفاده از ماشین آلات بسته و مانعی جدی بر سر راه فرایند امداد و نجات قرار داده است.
 

محدودیتی که نتوانسته سد راه نیرو‌های امدادی شود و خللی در هدف ایشان، یعنی تلاش برای نفوذ به زیرزمین ساختمان و رهایی افراد باقی مانده که زیر آوار مبحوس شده و شرایط نامعلومی دارند، به وجود آورد. هدفی که برای تسریع در تحقق آن، روز گذشته و با دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ـ که او هم خودش را به آبادان رسانده ـ بر شمار تیم‌های جست‌وجو و نجات افزوده شده است.

گسترش عملیاتی که هرچند گذر زمان یکی از دشمنان جدی آن است و از احتمال موفقیتش می‌کاهد، امیدواریم به اخبار مسرت بخش منجر شود و از این روی، با اخبار لحظه‌ای سومین روز عملیات آواربرداری از متروپل با شما خواهیم بود.
 
امنیت کامل در آبادان برقرار است
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۹:۴۵

سخنگوی فراجا با بیان اینکه امنیت در سطح شهر آبادان کاملا برقرار است، گفت: نیروی انتظامی به تعداد کافی در شهر حضور دارد و به صورت سه شیفت شبانه‌روزی خدمت می‌کنند. همکاران ما در نیروی انتظامی از زمان حادثه متروپل بلافاصله در محل حضور پیدا کردند و فرماندهی انتظامی استان خوزستان نیز شخصا در محل حادثه فرماندهی کار را به عهده دارد.

سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران افزود: کار آواربرداری نیازمند فراهم کردن محیطی امن است که در واقع همکاران ما این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهند. از استان‌های معین خوزستان و همچنین تهران تیم‌های پلیسی به منطقه اعزام شده است.

وی افزود: از مردم داغدار آبادان تقاضا داریم با خدمت‌گذاران خود در نیروی انتظامی خوزستان همکاری کنند زیرا نیازمند همکاری مردم هستیم که کمک کنند تا محیط آواربرداری، امن و خلوت باشد و امدادگران بتوانند کار خود رابه نحو احسن انجام دهند.

شانس زنده ماندن افراد احتمالی در زیر آوار بسیار پایین آمده
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۸:۴۲

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تمام نیروهای حاضر در محل تلاش خود را برای عملیات آواربرداری انجام خواهند داد اما شانس زنده ماندن افراد احتمالی در زیر آوار بسیار پایین آمده است. حجم زیاد آوار ناشی از ریزش ساختمان متروپل و شرایط حاکم بر محل حادثه، بحرانی است و هر لحظه امکان ریزش باقی‌مانده بنا و ساختمان مجاور آن وجود دارد.

پیرحسین کولیوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام نیروهای حاضر در محل تلاش خود را برای عملیات آواربرداری انجام خواهند داد اما شانس زنده ماندن افراد احتمالی در زیر آوار بسیار پایین آمده است. علی‌رغم همه این مسائل، حتی یک لحظه از انجام عملیات غافل نشده‌ایم و در شرایطی بسیار دشوار و سخت در حال انجام عملیات آواربرداری هستیم.

پایان توقف یک ساعته آواربرداری در متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۷:۰۹

فرماندار آبادان با اشاره به توقف یک ساعته آواربرداری در متروپل گفت: همه تلاش بر این است که استحکام ساختمان را به حداکثر برسانیم تا آواربرداری با سرعت و قدرت بیشتری انجام شود.

احسان عباسپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسب دستور وزیر کشور با توجه به عدم پایداری سازه، دستور توقف یک ساعته آواربرداری صادر شد و پس از انجام استحکام بنا مجددا کار آواربرداری آغاز شده است.

پنج شنبه در خوزستان عزای عمومی اعلام شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۶:۰۱

نماینده ولی فقیه در خوزستان با توجه به جان باختن تعداد قابل توجهی از شهروندان خوزستانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان روز پنج شنبه (۵ خردادماه ۱۴۰۱) را عزای عمومی در کل استان اعلام کرد.

به گزارش فارس، سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز پنجشنبه ۵ خرداد ماه را برای کل استان عزای عمومی اعلام کرد.

وی همچنین در پیامی دیگر ضمن تسلیت این رخداد غم‌بار به خانواده‌های مصیبت دیده حادثه، خواستار پیگیری سریع و بدون ملاحظه عوامل و موجبان حادثه، از سوی مسئولان ذیربط شد.

۱۶ جانباخته و ۳۷ زخمی؛ جدیدترین آمار حادثه متروپل تا این لحظه
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۵:۱۰

وزیر کشور با اشاره به آخرین آمار جانباختگان و مصدومان حادثه متروپل گفت: تاکنون نزدیک به ۱۶ فوتی داشته‌ایم و همچنین ۳۷ نفر زخمی شده بودند که از این تعداد ۳۴ نفر مرخص شده‌اند. همچنان به دنبال دستیابی به عزیزانی هستیم که زیر آوارهای متراکم محبوس شده‌اند و وضعیت نامعلومی دارند.

احمد وحیدی افزود: همچنان عملیات در حال انجام است؛ حساسیت بسیار زیادی وجود دارد. هم‌اکنون، به دلیل احتمال ریزش سازه‌های مجاور، فعلا مدتی کار متوقف شده است تا اطمینان پیدا کنیم که استحکام‌بخشی انجام شود لذا باید مطمئن شویم. شرایط بسیار حساس و خطرناک است.

وی ادامه داد: متخصصان بسیار خوبی از مرکز تحقیقات ساختمان و افرادی که در مسائل آواربرداری متخصص شده‌اند حضور دارند. گروه زیادی اینجا حضور پیدا کرده‌اند و مشغول رایزنی هستند. جرثقیل‌های سنگین، انواع لودرها و بیل‌ها و تجهیزات دیگر وجود دارد و تجیهزات لازمی که برای برش بتن‌ها نیاز است، برقرار است. از سراسر کشور همه کمک می‌کنند. آتش‌نشانان و نیروهای مردمی، هلال احمر، اورژانس، نیروهای انتظامی و نظامی همگی مشغول کار هستند.

ماجرای دروغین نجات فردی که 30 ساعت زیر آوار بود!
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۵:۰۴

شب گذشته صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن فردی مدعی شد پس از ۳۰ساعت از زیر آوار در آمده است؛ حالا امروز تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است. رویدادی عجیب و آزاردهنده که دانشگاه علوم پزشکی آبادان را مجاب به واکنش کرد که بخش هایی از آن پیش رویتان قرار دارد:

بر اساس وظیفه ذاتی نیروهای امدادگر درمانی در خط دوم حادثه قرار می‌گیرند و معمولاً پس از اعلام نیاز نیروهای آتش‌نشان و آواربردار، آمبولانس به خط اول حادثه اعزام می‌شود. در موضوع شب گذشته نیز با توجه به ازدحام امدادگران و نیروهای مردمی اعلام می‌شود فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند.

اختیار انتشار آمار فوتی‌ها به ستاد بحران محول شد! / امروز در آبادان و خرمشهر عزای عمومی است و فردا در کل استان خوزستان!/ نجات ۷ تن توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب تاکنون/ وزیر کشور: خطر جدی ریزش دوباره وجود دارد/ افزایش شمار فوتی‌ها به ۱۶ تنگزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است.

در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیروهای مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیروهای امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند.

در این میان لازم به ذکر است نیروهای امدادگر در صحنه و کارکنان فوریت‌های پزشکی در مسیر خدمات‌رسانی به مصدومان صرفا وظیفه ذاتی خود را انجام داده و مسئول اظهارنظر و صحبت افراد نمی‌باشند و در کمک به فرد مذکور که علائم آسیب‌دیدگی در وی دیده می‌شد خدمات‌رسانی درمانی وظیفه زحمتکشان اورژانس و سپس بیمارستان بوده که به خوبی صورت گرفته است.

تصاویر هولناک از فروپاشی متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۴
کشف پیکر بی جان دیگری که در آمار فوتی‌های حادثه نیست!
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۵۱

این تصاویری‌ست که دقایقی پیش روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا قرار گرفت و حکایت از کشف جسدی دارد که معلوم نیست چه زمان توسط پزشکی قانونی تایید و به آمارهای رسمی افزوده می‌شود؟ روندی عجیب که نشان می‌دهد اوضاع مدیریت محل حادثه در آبادان چندان مطلوب نیست که اگر بود، نیازی به بازتعریف روند اطلاع رسانی احساس نمی‌شد و مرجعیت نهادهای امدادرسانی در ارائه گزارش و خبر فوری از محل حادثه، از دست نمی‌رفت!

تلاش برای ایجاد 6 منفذ برای رسیدن به زیرزمین متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۴۱

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به فارس گفت: عملیات جست‌وجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد 6 منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان 10 طبقه متروپل هستند. این عملیات باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود چرا که کوچک‌ترین خطایی موجب ریزش ساختمان خواهد شد.

وی افزود: با تمام قوا در تلاشیم تا در اولین فرصت به زیرزمین متروپل که احتمال می‌رود شماری از شهروندان در آنجا محبوس شده باشند دسترسی پیدا کنیم.

اختیار انتشار آمار منحصرا در اختیار ستاد بحران قرار گرفت!
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۱۳

چرا آمار فوتی‌ها و مصدومان حادثه بروز نمی‌شود و خبری در این خصوص در دست نیست؟ این سوالی‌ست که کنکاش خبرنگاران برای یافتن پاسخ آن به نکته‌ای قابل تامل منتج شده است؛ اینکه تنها ستاد بحران مجاز به ارائه آمار است و مرجع آماری این ستاد هم، پزشکی قانونی است!

تصمیمی عجیب که با اصول کاری همخوانی ندارد، موجب سرگردانی رسانه‌ها و افکار عمومی خواهد شد و در نهایت آسیب هایی به دنبال خواهد داشت که از جمله آنها، کندی در ارائه آمار و قوت گرفتن شایعات و داغ شدن بازار گمانی‌زنی ها خواهد بود.

سه مصدوم در بیمارستان بستری هستند
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۳۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیشتر مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان پس از مداو از بیمارستان مرخص شدند و فقط سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی آبادان بستری هستند.

دکتر محمد محمدی افزود: یکی از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲ مصدوم دیگر در بخش بستری هستند و متخصصان مختلف در حال معاینه و درمان آنها هستند.

اظهارنظر استاندار خوزستان درباره علت فرو ریختن متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۲:۱۱

صادق خلیلیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به علت فرو ریختن ناگهانی ساختمان متروپل اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه، علت این حادثه رعایت نشدن ضوابط فنی و استانداردها است. البته این موضوع قطعی نیست و باید پس از انجام بررسی‌ها، در مورد علت دقیق این مساله به صورت قطعی اظهار نظر کرد و قطعا با مسببان این حادثه برخورد می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا فرو ریختن متروپل بدون حادثه‌ای مانند انفجار رخ داده است؟ افزود: فکر می‌کنم حتی اگر خودروی سنگینی با این ساختمان برخورد می‌کرد یا انفجاری در آن رخ می‌داد هم نمی‌توانست باعث شود که چنین اتفاقی برای این ساختمان رخ دهد.

استاندار خوزستان بیان کرد: سازه ساختمان متروپل بسیار سنگین بوده و موارد فنی در آن لحاظ نشده است؛ طبق گزارش‌های اولیه، این ساختمان در شش طبقه طراحی شده بود اما بعد سه طبقه و بعد از آن مجددا دو طبقه دیگر به آن اضافه شده است. طبیعتا احتمالا در این افزودن طبقات، برخی مسائل فنی رعایت نشده است. البته این اتفاقات مربوط به سال‌های ۹۸ و قبل از آن است.

تشییع پیکر شش تن از جان باختگان با حضور امام جمعه آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۱۹

پیکرهای پیمان بایندور و مهدی اسماعیلی از جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با حضور جمعی از مردم و مسئولان محلی در این شهر تشییع و خاکسپای شد و در این مراسم، امام جمعه آبادان بر برخورد جدی با عاملان حادثه تاکید کرد و آن را مطالبه مردم خواند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی با تسلیت به بازماندگان این حادثه افزود: این حادثه باعث حزن و اندوه مردم آبادان و بلکه کل کشور شد. مردم باید با هم همدل باشند و به پیام‌های مسوولان توجه کرده و از تجمع در اطراف محل حادثه خودداری کنند تا در کار آواربرداری تسریع شود.

گفتنی است پیکر چهار جان باخته دیگر هم در این مراسم تشییع و برای خاکسپاری به مناطق دیگر اعزام گردید؛ پیکر محمد کشفی برای تدفین به اصفهان و پیکرهای مسیح صادقی، طارق قیم و امیر لفتو زاده به خرمشهر منتقل شد.

بهبود و‌ ترخیص ۲۸ مصدوم؛ تنها یک مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۰۰

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در سفری ویژه به استان خوزستان از ساختمان متروپل، بیمارستان شهیدبهشتی و آیت اله طالقانی آبادان و نیز بیمارستان مادر رامهرمز بازدید کرد.

وی در این سفر که به دلیل شرایط نامساعد جوی، از طریق زمینی انجام شد، روند خدمت رسانی گروه های درمانی به مصدومان و بیماران این حادثه را مورد بررسی قرار داد.

کریمی پس از بازدید از مراکز درمانی اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر مصدومان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده و‌ تنها یک مصدوم حادثه ساختمان متروپل آبادان در بخش مراقبت‌های ویژه و‌ سه نفر در بخشهای عادی بستری اند. امیدوار هستیم که تعداد فوتی‌ها و مصدومان بیش از این نباشد هر چند که با توجه به شدت حادثه و آواربرداری کامل، امکان تغییر این اعداد وجود دارد.

وی افزود: همه تلاش کادر درمان در آبادان به کار گرفته شده و امکانات بسیج شده است و از نظر خدمات‌رسانی، تخصص‌های لازم و تجهیزات هیچ مشکلی در منطقه وجود ندارد. با وجود اینکه تمام امکانات لازم در آبادان وجود دارد ما هم در وزارت بهداشت برای اطمینان، تجهیزات بیشتری را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دادیم.

تصاویر: ادامه آوار برداری از ساختمان متروپل آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۱:۰۰
وزیر کشور: خطر جدی ریزش مجدد سازه متروپل وجود دارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۴۲

احمد وحیدی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم آبادان و خانواده درگذشتگان حادثه متروپل، گفت: در حال حاضر با خطر جدی ریزش مجدد باقی‌مانده سازه متروپل مواجه هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.

وزیر کشور افزود: به طور جدی خواهشمندم مردم عزیز در محدوده‌ای که اعلام خطر شده است، حاضر نشوند. احتمال ریزش مجدد سازه با ریسک بالایی وجود دارد؛ مردم با خروج از این محل اجازه کار را به ماشین‌آلات و نیروها بدهند.

تلاش و جست‌وچوی شبانه در متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۳:۴۲

ایسنا نوشت: علی‌رغم اینکه تاریکی شب همه جا را فرا گرفته و اضطراب مردم بیشتر شده است، همچنان خانواده‌هایی چشم انتظار در اطراف ساختمان متروپل دست به دعا هستند.

روند جستجو بدون هیچ توقفی در جریان است و با نصب نورافکن در اطراف ساختمان جستجوی نیروهای امدادی ادامه دارد. ارائه کمک‌های مردمی شامل آب و غذا نیز همچنان ادامه دارد.

مردم همچنان در اطراف خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل حضور دارند و عده‌ای اشک‌ریزان در حال خواندن دعا هستند. عده‌ای نیز از طریق تماس تلفنی و تصویری، گزارش‌هایی را برای خانواده‌های چشم‌انتظار در خانه‌ها ارسال می‌کنند.

تعدادی از سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر نیز در محل حادثه حضور دارند و با مشخص شدن علائمی مبنی بر احتمال وجود افراد گرفتار در آوار، به منطقه آواربرداری برده می‌شوند.

نیروهای انتظامی و امنیتی در حال برقراری نظم منطقه هستند و با تشکیل زنجیره‌های انسانی با همراهی مردم مانع از تجمع در اطراف ساختمان می‌شوند تا عملیات آواربرداری بدون وقفه ادامه پیدا کند.

نکته قابل تامل، آمد و رفت مسئولان مختلف به صورت مرتب به محل حادثه است؛ با این وجود، هنوز زمان پایان عملیات آواربرداری مشخص نیست.

تایید جان باختن ۱۴ تن توسط وزیر کشور/ امروز در آبادان و خرمشهر عزای عمومی است/ نجات ۷ تن توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب تاکنون

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۹
تعدادی جان باخته برای ریزش ساختمان آبادان ولی کل کاری که دولت کرد بازداشت چند نفر که این ها نه محاکمه می شن و نه اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
اگر این اتفاق در امریکا افتاده بود تمام کانالهای تلویزیون و رادیو و روزنامه های کیهان رفیق شریعتمداری تا دو ماه کچل مان کرده بودند
ولی برای این مورد چون خودی و دارای مدال مدیر انقلابی هم بوده
کش اش نباید داد و فراموشش خواهند کرد !!!؟؟؟
درفاجعه پلاسکو ما ۳ روز بعد یادمان افتاد تا از ساختمانهای همسایه ؛تونل بزنیم به زیرزمین پلاسکو برویم تا جسد افرادی را دربیاوریم که اگر روز اول این کار انجام میشد شاید زنده می ماندند
نمیدانم کی باید از تجربیات بقیه استفاده کنیم؟
البته چندماه پیش همین اتفاق در آمریکا افتاد و دهها نفر زیر آوار مردند ولی مطمئنا تجربیاتی به دست آمد که اینجا به درد بخورد
یکی از قلها از دست رفت عمرش به دنیا نبود، اگه فقط یکبار فقط یکبار 4 تا مسئول مقصر و رشوه گیر با 4تا رانت خوار در ملأ عام اعدام بشن دیگه هیچکس جرأت بازی با جون مردم بخاطر منافع خودش رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
احسنت
ادم ساخت .ادم رشوه داد .آدم تایید کرد .و طمع و خیانت ادم جان و مال ده ها نفر را گرفت ولی شد اشرف مخلوقات .سگ جانش را به خطر انداخت تا این آدمها را زنده از زیر آوار پیدا کند اما شد نجس .هزاران نفر از این آدمها حنایت کردند و همدست شدند اما برای نگهداری سگ گلو پاره کردند که وامصیبتا چرا نشستید که عده ای سگ گردان شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
بسیار عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
آفربن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
آدم این سگ را آموزش داد. خون هم نجس است. آدم مغالطه یاد گرفت. آدم رشوه نداد و با سیلی صورتش را سرخ کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
یک ناخن این سگ ها ارزشش بیشتر از مثلا ادمهایی هست که رشوه دادند ..رشوه گرفتند....توصیه کردند....ندید گرفتند خطاهارا...و ....و
خدایا خودت کمک کن
فاجعه ای برای جامعه مهندسی کشور و مدیران نالایق شهری.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
فاجعه کشور کلا با پارتی بازی اداره میشه نه دکترش دکتر هستش نه مهندش نه مدیرش همه فاسد و بی کفایت
سلام ما در گیلان هم از این ساختمانها داریم. پاساژ سیتادیوم رشت که در حال ساخت است یک ماه پیش ریزش داشته و مردم محلی به مسولان هم اطلاع دادند. اما خبر اقدامات انجام شده را نداریم.
خداوندبه خانواده هاي اين عزيزان پركشيده صبربده وروح شان رادرقرين رحمت خودقراردهد،ولي چراعزاي عمومي فقط درآبادان وخرمشهر!اين غم بزرگ كه هموطنان عزيزمارودرآبادان أحاطه كرده دل هرايراني وهرانسان آزاده ايي راآزرده خاطر ميكند.تسليت ايران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
همه ایران عزادار است و خیلی هم بیشتر از یک روز چه اعلام بکنند و چه نکنند
باورتان می‌شود؟ سازنده "متروپل" چهره ماندگار صنعت ساختمان بود!
به عنوان مثال ازاین چهره های ماندگارکم نداریم.برج های دوقلوی لواسان درمشهد(دلاوران 63) توسط یکی ازهمین چهره های ماندگاردرحال ساخت است.دوسال ازموعدتحویل آن می گذردوپس ازدوسال تاخیربدون تقبل دیرکرد هرروز جداول جدیدی برای اعضا می فرستد تاپرداخت نمایند. دربرنامه ریزی اولیه 8طبقه مسکونی بالاودوطبقه همکف واول تجاری اداری فرهنگی تفریحی پیش بینی شده بود.به دلیل خلافی که پیمانکارداشت شهرداری مشهد خودرادراین پروژه شریک کرده وازدوسال پیش پروژه به صورت مشارکت مدنی درحال ساخت 4طبقه فوقانی جهت چرب کردن سبیل شهرداری مشهد درحال انجام است.هیچکس هم نیست که بررسی کند آیا اسکلت این ساختمان توان تحمل 4 طبقه اضافه رادارد؟آیا همان بلایی که سرساکنان متروپل آمد سرساکنان آینده این پروژه هم خواهد آمد؟واقعاً که کشورمان تبدیل شده به بهشت قانون گریزان،دزدان،اختلاسگران وکلاهبرداران.فقط بایدخداکمکمون کنه .
مرگ و ننگ و نفرین بر همه آنهایی که در اجرای این پروژه مرگ آور پافشاری کردند از پیمانکارو مالک تا شهرداری...
اعلام کردید عبدالباقی و پیمانکار کشته شدند؟!...دروغ میگویید...مردم آبادان این دو قاتل از زیر سنگ هم که شده پیدا میکنن و به سزای عملشان می رسانند مطمئن باشید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
نکته جالب اینه که ۱۵۰ نفر زیر آوار بودن و تا این لحظه ۳۰ نفر زنده م مرده خارج شدند، حالا چه طور پیمانکار و مالک جز این ۳۰ نفر بودند خدا می داند!

احتمالش فقط ۴ درصد بوده!
معلومه که دروغه
اینها با شناسنامه جدید الان دارند به ریش ملت می خندند
کاش شرایط این شهر به قبل از انقلاب بر می گشت. افسوس شهری که میتوانست بهترین در خلیج فارس باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
برو بابا این خالی بندی هارو دیگه گول نمیخوره زمان شاه هم همه گرسنه بودن
با عزای عمومی فساد مالی و مدیریتی بر چیده نمی شود این کارها سفسطه و سرپوش گذاشتن بر بی لیاقتی مسئولین است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
بی لیاقتی نیست فساد هست. با پول و رشوه ساختمان تف کاری شده هم ضد زلزله میشه
با بی‌کفایتی، بی‌مسوولیتی، فساد آشکار و ... مردم را به کشتن دهید و سپس عزای عمومی اعلام کنید و برایشان مجالس ختم برپا کنید!
این است مدیریت؟!
تابناک چرا میگی مسرت بخش اینهمه هموطن کشته شدند و کلی خانواده داغدار شدند چرا مملکت بی صاحب است و هر که هر کاری بخواد انجام میده و هیچ ارگانی نمی تونه جلوش بگیره
اگر همه بر طبق مسئولیت خود کارشون درست انجام بدند دیگه نیازی نیست نظام مهندسی بارها و بارها به همه جا نامه بزند نشون میده مملکت هنوز داره سلیقه ای اداره میشه
چقدر دیگه باید داغدار بشیم ما
وقتی طرف رو به عنوان کارآفرین برتر انتخاب می کنید و بهش لقب خیر امنیت ساز میدید نتیجه اش میشه این
همین باعث میشه یه جایگاهی در تمامی ارگانها دست پیدا پیدا بکنه
خدا از همه کسانی که ایشون رو بزرگ کردن نگذره
مردم عزیز ابادان تسلیت
اگر یک روزی یک مفسد در ملأ عام‌ اعدام شد ان روز شروعی است برای ریشه کن شدن فساد
شهرداری ها کثیف ترین روابط اداری را دارند.یکی از راه حلهای مشکل برچیدن بساط شوراها است.تابناک خواهشمندم درج فرمایید.
چفدر پول گرفتند مالک را فراری دادند . اول که گفتند دستگیر شد بعد گفتند زیر آوار کشته شد . مردم که این قدر هم ساده نیستند
اوج فساد نهادینه رو داریم مشاهده می کنیم

این چه وضعیه!
والا خونه ما که فقط دوطبقه ستون های آن قویتراز این ساختمان متروپله . ناگفته نمونه امروزه استخدام کارمند زیاد در شهرداریها و شورای های شهر وسازمانهای فرهنگی وابسته به شهرداریها و ده ها نهاد وابسته به شهرداریها که شهرداریها باید حقوق آنها رابدهند با این کم پولی مجبورند مجوزهای بدون کارشناسی صادر کنند واز درآمد آن ارتزاق کنند ویا پارتی وزانت و ... تخلفات ساخت وساز را نادیده بگیرند وبه جای تخریب ساختمانهای غیراستاندارد با جریمه صاحب ملک درکمیسیون ماده 5 زیرسبیلی از تخلفات ساختمانی عبورکنند و فاجعه ای بس ناگوار برای مردمشان به ارث بگذارند .
بیچاره سک ها که همیشه به آنها توهین میشه
سک رشوه نمی گیرد و تاپای جان وفادار است اما.......
وزیر دائم السجده بر مُهر ؛ تایید کرد تلفات را
وزیر کشور باید تا پایان کار آوار برداری در همان مکان ریزش آوار حاضر باشه .
تهران خبری نیست فعلا
روح همه جانباختگان شاد و قرین رحمت الهی.
صبر و استقامت برای بازماندگان.
آقایی که هی میگی سگ نجس است.‌هفت نفر رو تونستن نجات بدن.
ضمن تسلیت به آبادانی های عزیز، بنابر اطلاعات رسیده، خوشبختانه آسیبی به هیچ یک از هموطنان عزیز کورد شهروند آبادان، نرسیده است.
بژی کورد
بژی کوردستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
خوشبختانه؟
اسم تو رو باید بعنوان ابله‌ترین نژادپرست دنیا تو گینس ثبت کنن
هایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
مطمئنا تو کرد نیستی و برای اختلاف بین کردها و بقیه اقوام ایرانی تلاش میکنی. اما موفق نمی شوی. کردهایی که من میشناسم خیلی مرد هستند و چنین اراجیفی نمی گویند
ازاین ساختمانها درکشورکم نیستند که نه زیرساخت مناسبی دارن ونه طراحی ونه ازمصالح خوب استفاده شدند باید شناسایی وتخریب شوند قبل ازاینکه حادثه دیگر اتفاق بیفتد
مردم به وزیر کشور اعتماد ندارند بهتر است مسوولیت اطلاع رسانی برعهده سازمان آتش نشانی باشد.
دربحبوبه اعتراضات بخصوص درخوزستان این حادثه البته کمی بوداربنظرمیرسدوبدترازآن اینکه دقیقامثل ساختمان پلاسکودرصددریزش عمدی کل ساختمان هستندچون‌میگویندبه این شکل خطرناکتراست درصورتیکه
فیلمهای مردم حاکی ازآن است که هنوز چندین انسان درزیرزمین آنجازنده هستند!
شهرداریها را از انسانهای کثیفی که جان ومال مردم را برای گرفتن رشوه به مصادره می گذارند پاک کنید ،بیشتر کارکنان ونیروهای فنی شهرداری ها با رانت وسفارش بکار گمارده شده اند .پیمانکاران وبساز بفروش ها با رشوه ودلال بازی باکارکنان شهرداریها رابطه تنگاتنگ دارند .وخیانت له جان ومال مردم می کنند .
یک انسان با شرارت و تبهکاری باعث مرگ 14 نفر میشه و سگها در همان زمان باعث نجات جان 7 انسان . بعد می گیم سگها نجس هستند.
بعد از جنگ این مردم دلاور هر روز یک بدبختی سرشان می اید ان هم سر یک مشت مسٸول بی لیاقت و....؟؟؟؟؟
آبادانی که عروس خاورمیانه بود حالا شده خرابه
کورد دیگه چه کلمه ایه ؟ درستش کرد است
ساختمان به این عظمت
مگر دومینو است در یک لحظه بیاد پایین؟
یانکی گداها میخوان بندازن گردن رئیسی اما برج زمان روحانی ساخته شده
اینهمه به سگها بدی میکنید! آخرش هم برای نجات انسان‌ها مجبورید از اونها کمک‌ بگیرید! دم‌ سگها گرم و شرم‌ بر شما!
واقعاً نمی دونم چرا همش تخم دروغ رو تو این مملکت کاشتن
جلوی ما همش آدم بیگناه در میارن از زیر آوار و تا الان بیش از ۲۵ نفر بیرون کشیدن ،،دو روزه رو ۱۶ نفر استپ کردن
خجالت بکشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان