بازدید 7904
۳

بایدن: از زور برای دفاع از تایوان استفاده می‌کنیم

رییس جمهور آمریکا از تمایل کشورش برای استفاده از زور برای دفاع از تایوان صحبت کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 23 May 2022


به گزارش تابناک به نقل از رویترز؛ جو بایدن امروز دوشنبه گفت که مایل است از زور برای دفاع از تایوان استفاده کند.

بایدن در اولین سفر خود به آسیا از زمان ورود به کاخ سفید، از تایوان در برابر چین حمایت کرد. وی در توکیو اعلام کرد که ۱۳ کشور به ابتکار تجاری جدید آسیا-اقیانوسیه به رهبری ایالات متحده ملحق شده اند که به عنوان وزنه تعادلی برای گسترش تهاجمی چین در منطقه مطرح می‌شود.

بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن گفت: ایالات متحده و ژاپن به همراه ۱۱ کشور دیگر چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام برای رفاه یا IPEF را راه اندازی خواهند کرد.

او گفت: این چارچوب تعهدی برای همکاری با دوستان و شرکای نزدیک خود در منطقه در مورد چالش‌هایی است که برای تضمین رقابت‌پذیری اقتصادی در قرن ۲۱ اهمیت دارند.

گفتنی است چین، تایوان را جزیی از خاک خود دانسته و بر بازگشت مسالمت‌آمیز آن به خاک اصلی تاکید دارد. آمریکا با اینکه رابطه رسمی با تایوان ندارد اصلی‌ترین مدافع این جزیره است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
اره همانطور که با زور مانع تهاجم روسیه به اوکراین شدی دوران بلوف زدن گذشته است.اگرچه چینی ها بسیار سیاست مدار هستند و بعید است اقدامی نظامی در این مقطع علیه تایوان انجام بدهند اما اگر می کردند هم شما جرات انجام هیچ غلطی را در برابر غولی مثل چین نداشتید همانطور که در مقابل روسیه اتمی ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
حالا که روسیه داره به شکر خوردن می افته اگر چین هم دست از پا خطا کنه دچار فرسایش و نابودی میشه دوران ترامپ پر هارت و پورت و توخالی گذشته . این تیم جدید روباه مکار هستند
انگار پیش زمینه جنگ جهانی سوم در حال اجرا شدن است! چین و شوروی در یک سمت و امریکا و اروپا در سمت دیگر! ایران هم شاید مانند گذشته اعلام بی طرفی کند ولی مانند گذشته بدلیل موقعیت ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک که دارد مورد هجوم و طمع قرار خواهد گرفت. بجز اینکه موشکهای ایران اجازه این کار را ندهند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر