بازدید 16192
معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندر امام خمینی مطرح کرد

برنامه‌ریزی دو ساله برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور/ ذخیره سه میلیون تن کالا در انبارهای بندر امام خمینی

محسن رضایی اظهار داشت: قبلا سالانه به فکر ذخایر کالا بودیم؛ اما هم اکنون با توجه به شرایط ذخایر محصولات کشاورزی در دنیا، باید برنامه ریزی‌ها را دو ساله کنیم و بعد به فکر برنامه ریزی ده ساله باشیم تا نگرانی از نظر کالا‌های اساسی و امنیت غذا نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 23 May 2022

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت برنامه ریزی دو ساله ای برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی در کشور انجام داده است تا در بحث امنیت غذایی دچار مشکل نشویم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محسن رضایی، دوشنبه در جریان سفر خود به خوزستان و در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی و انبارهای ذخایر کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا با تقویت تولید داخل و واردات کالاهای اساسی و کشاورزی به امنیت غذایی کشور لطمه ای وارد نشود.

وی گفت: امنیت غذایی در سطح جهان در شرایط خاصی است و اولین زنگ خطر امنیت غذایی از دو سال پیش با شیوع کرونا و ویروس های همه گیر به صدا درآمد.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین، دومین عامل به خطر انداختن امنیت غذایی در دنیا و سومین هشدار نیز جنگ اوکراین و روسیه است. این سه مورد، امنیت غذایی جهان را با تغییر و تحول اساسی مواجه کرده است و کشورهای بزرگ به دنبال یک برنامه ده ساله برای امنیت غذایی خود هستند.

رضایی در ادامه در خصوص بندر امام خمینی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مهم بندری کشور بندر امام خمینی است که ظرفیت بالایی دارد و در طول سال می توان ۷۰ میلیون تن کالا را از این بندر صادر و وارد کرد، به طوری که در سال گذشته ۴۸ میلیون تن مبادله، تخلیه و بارگیری کالا در این بندر انجام شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: در ابتدای امسال دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر امام خمینی وارد و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا خارج شده است و در حال حاصر سه میلیون تن کالا در انبارهای این بندر ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه به این شرایط اکتفا نمی کنیم، گفت: قبلا سالانه به فکر ذخایر کالا بودیم اما در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی محصولات کشاورزی در دنیا، باید برنامه ریزی ها را دو ساله کنیم و بعد به فکر برنامه ریزی ۱۰ ساله باشیم تا نگرانی از نظر کالاهای اساسی و امنیت غذا نداشته باشیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه بندر امام تجهیزات و اسکله های خوبی دارد هدف از سفر خود به استان خوزستان را بازدید از انبارهای ذخیره کالای بندر امام خمینی عنوان کرد و گفت: با نظارت بیشتر از وضعیت کالاهای ذخیره شده در انبارهای این بندر، برنامه ریزی لازم برای رفع برخی کمبودها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای خرید این کالاها انجام می شود، اظهار داشت: در سه ماه گذشته سه ‌میلیارد دلار خرید کالا برای کشور صورت گرفته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، برای سفری یکروزه و بازدید از بندر امام خمینی و چند واحد صنعتی روز دوشنبه وارد خوزستان شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۶
بعله بسیاری از این کالا ها در دولت بسیار بد قبلی برنامه ریزی و خریده شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اشتباه منفی دادم تابی درستش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
محسن خان آدرس انبارها را نده وقتی نفوذی ومزدور وخرابکار و اراذل در مملکت دارید که نه به روحانی در حرم رحم می کند نه به نظامی نه کودک وزن ومرد در خیابان..میروند بلایی سر انبارها میاورند وبعد باید انگشت حیرت بدهان بگیرید.عبرت که نمی گیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
یا اباالفضل!
توروخدا به انیازهای اساسی دست نزنید
اگر واقعا خبر درسته و دروغ نیست، مگه این چیز ها را کشورها اعلام میکنن. ای دیگه کیه
قبلا فکر میکردیم بعضی از مسئولان شاید از جنس مردم باشند
اما اکنون بقین داریم هیچ مئولی از جنس مردم نیست
چرا که از مشکلات وکمبودها بی اطلاعند
اقا بک نمونه روغن کجای بازار الان به راحتی گیر میاد
سراغ دارید بفرمایید
دارو‌من ۲۲ فروردین گرفتم وهرجعبه سی عددی قرص تقریبا ۱۲ هرارتومان روز ۳۱ اردیبهشت رفتم گرفتم هرجهبه سی عددی یکصو چهار هزار تومان
من از اونهایی هستم که یارانه هم بهم تعلق نگرفته گفتن دهک دهم هسی
درحالی که بنده بازنشسته معلول وفاقد اتومبیل میباشم وتنها دارایی من یک واحد مسکونی درشهرستان وبیش از سیصد میلیون بدهی میباشد
دانشمدان عزیز به تاریخ انقضاء و نحوه نگهداری کالاهای اساسی برای دو سال هم توجه کنند که بعد از دو سال یا بیشتر یه مشت مواد خراب و فاسد روی دست مان نمانده باشد.
چرا به همه چیز نگاه امنیتی دارید؟؟؟اقتصاد رفاه یک کشور الزامات و مولفه های خود را دارد.باید فکر اساسی و بنیادی برای اقتصاد رو به زوال کشور نمود.هر چند شما مسئولان در کمال آسایش و رفاه خبر از حال بد ما مردم ندارید.
باید افزایش تولید داشته باشیم. و تنها مانع افزایش تولید قوانین و سیستم دولتی است در غیر اینصورت در دراز مدت امنیت غذایی نخواهیم داشت
پس قرار گشنه بمونیم با این اوصاف
خخخخخخخ
کافی نیست با ان خلاقیت مملکت را ریختی بهم .
؛آثای رضایی، عقل حکم میکنه همه تخم مرغ ها ( کالاها ) را در یک سبد ( بندر امام ) ذخیره سازی نکنید!!
این طور که شما کالاهای اساسی را گران کرده اید، 2سال که هیچی مردم عادی تا 10سال دیگه هم پول ندارند از اینجور چیزا بخرند!
خراب نشن
نباید محل نگهداری کالاهای اساسی محرمانه باشد؟ خیلی روی مردانگی دشمن حساب باز کردید؟!
ظرف سی سال اخیر درامد سرانه چین 40 برابر شده و از سیصد دلار به بالای 12 هزار دلار رسیده. در همین مدت درامد سرانه ویتنام از 100 دلار با 40 برابر افزایش به بالای 4000 دلار رسیده. در ایران ما از بس مدیر باهوش و کاربلد داریم در این سی سال درامد سرانه مردم ایران نصف شده و از 4000 دلار به 2000 دلار رسیده تازه خیلی هم ادعا داریم. حالا هم که خبر اول اقتصادی کشور چه میزان واردات! مواد غذایی داریم که 40 سال پیش با وعده خودکفایی ان به این همه موفقیت رسیدند!
شما هم اینکاره نیستی عمو
آقای رضایی کالا ی اساسی است ولی قدرت خرید مردم را کم کردید
چرا سایتهای اینترتی بزرگ آگهی مسکن و خودرو ، دو ریال هزینه نمی کنند که قیمتهای کارشناسی شده توسط شرکتهای معتبررا منتشر کنند و از قیمت سازی دلالان جلوگیری نمایند
چرا چیپس و پفک قیمت مشخص دارد که گرانفروشی در آن جریمه دارد ولی قیمتگذاری مسکن همچنان بی حساب و کتاب است
یک برنامه مدون هم برای بی نیازی کشوراز واردات گندم طرح نمایید جناب دکتر اقتصاد
خدا به خیر کنه
اینا دست رو هر چی بذارن باید فاتحه شو خوند
چند بار دیگه قیمت ها را افزایش از سبد مصرفی مردم خارج شده و دیگه نیازی به واردات نداره
آقای محسن رضایی ! این بود پیمان شما با مردم؟ دولت قبلی رو همش محکوش کردید که کار اقتصادی بلد نیست. خب در این دولت بسم ا...
این برنامه جراحی اقتصادی رااگربه این ژاپنیهاهم یادبدهیدممنون میشیم سی ساله قیمت هیچ چیزی به اون صورت تکان نمیخوردنوشابه صدینی درسال۱۹۹۲بعدازسی سال هنوزهمونه که بودباقی چیزهاهم همینطور!تورم منفی وهمیشه زیرصفرخسته شدیم!!
یعنی چطور ممکنه برای ۹۰میلیون نفر جمعیت به مدت ده سال برنج و گندم وروغن وشکر ودارو وحبوبات وگوشت و مرغ و تخم‌مرغ و ......راذخیره کرد درحالیکه همه این مواد فاسدشدنی هستند ودربهترین شرایط یک ماه تایک سال دوام وخاصیت دارند
ذکر آدرس انبارهای ذخیره کالاهای اساسی در تضاد با منافع ملی با وجود این همه دشمنی که درست کرده اید هست. با یک حمله یا بمب گذاری نابود می کنن همشو
آقا من دیشب خواب دیدم هفت قوطی روغن بزرگ هفت بطری روغن مایع رو خوردن. کسی می دونه تعبیرش چیه؟
چی رو ذخیره می کنید به چه نرخی میفروشید
قیمت برنج نسبت به قیمت جهانیش یک مورد
در صورت مواجهه با تخلفات صنفی مانند گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و... بر اساس کدام گزینه رفتار می‌کنید؟
تذکر شفاهی به متخلف
13.5%
گزارش به اتحادیه های صنفی
2.26%
گزارش به سازمان تعزیرات
18.43%
تذکر یا گزارش نخواهم داد
65.8%
تعداد کل آراء : ۱۲۳۷

تابی به این سیوال مهندسی شده نگاهی بینداز تا بفهمی مردم حکومت را عامل گرانی میدانند نه کسبه را
آقای رضایی سال هاست که کاندیدای ریاست جمهوری هستید و از نظر اقتصادی منتقد وضع موجود هستید و وعده ی فردای بهتر اقتصادی را در صورت موفقیت می دهید. خوب مثل این که خداوند به داد ملت ایران رسیده و جنابعالی صرفاً مسؤول امور اقتصادی کشور شده اید. خوب این گوی و این میدان!
نتایج برنامه ریزی های قبلی رو داریم میبینیم. حرف های قشنگ رو منم بلدم بزنم. نتیجه کار مهمه که متاسفانه...........
راستی بورس را درست کردی؟؟؟؟؟
این وضعیت اسفبار ، به نظر میرسد از تراوشات فکری جنابعالی نشات گرفته باشد
جان حاحی بیخیال شو، نمی خواد برنامه دو ساله و ده ساله برای رفاه مردم بریزید.
انبار کردن برای مردم ایران یا سربازان روسیه؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر