بازدید 78837
با هشتاد و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین

اعزام نیروهای ویژه آمریکا به پایتخت اوکراین /به صدا درآمدن زنگ خطر برای اروپا/ هشدار ژنرال آمریکایی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای/ادعای انگلیس مبنی بر تلفات بالای ارتش روسیه

هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 23 May 2022

اعزام نیروهای ویژه آمریکا به پایتخت اوکراین/به صدا درآمدن زنگ خطر برای اروپا

بین الملل تابناک: هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لوکاشنکو: لهستان و ناتو نقشه تجزیه اوکراین را می‌کشند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۹:۴۹

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در نشستی ویدیویی با ولادیمیر پوتین نسبت به نقشه تجزیه اوکراین توسط ناتو و لهستان هشدار داد.

به گزارش رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه گفت که نگران اقدامات غرب برای تجزیه اوکراین است. وی در اظهاراتی بدون اینکه مدرک خاصی ارائه کند، لهستان را متهم کرد که به دنبال تصرف بخش غربی اوکراین است.

لوکاشنکو طی نشستی مجازی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: آنچه ما را نگران می کند این است که لهستان و ناتو مشابه اتفاقات قبل از سال ۱۹۳۹ درصدد تصرف و اشغال بخش غربی اوکراین هستند.

رئیس جمهور بلاروس در این کنفرانس ویدیویی افزود: در نهایت اینکه کی‌یف بالاخره مجبور خواهد شد تا برای بیرون راندن اشغالگران از بخش‌های غربی کشورش از کمک‌های خارجی بهره بگیرد.

کمیساریای سازمان ملل: بیش از ۶.۵ میلیون نفر از اوکراین گریخته‌اند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۹:۴۹

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۶.۵ میلیون نفر از زمان حمله روس ها به اوکراین از این کشور گریخته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نهاد خبر داد ۶ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۹۸ پناهجو از زمان آغاز جنگ اوکراین در روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) این کشور را ترک کرده و اکثر آنها وارد لهستان شده اند.

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل پیش بینی کرد در هفته های پیشرو بر شمار پناهجویان اوکراینی افزوده شود، اگر جنگ متوقف نشود.

۳.۵ میلیون پناهجوی اوکراینی وارد لهستان شده و ۹۴۳ هزار نفر به رومانی، ۶۴۴ هزار نفر به مجارستان، ۴۷۱ هزار نفر به مولداوی و ۴۴۲ هزار نفر به اسلواکی نقل مکان کرده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین رقم ۲۷ هزار پناهجوی اوکراینی در بلاروس و ۹۲۰ هزار نفر در روسیه را به ثبت رسانده اگرچه مقام های مسکو اطمینان داده اند که رقم واقعی پناهجویان از ۱.۴ میلیون نفر فراتر رفته است.

زلنسکی: روزانه ۱۰۰ اوکراینی کشته می شوند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۲:۲۷

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین همزمان با افزایش درگیری ها در مناطق لوهانسک و دونباس، از جان باختن روزانه ۱۰۰ اوکراینی در جبهه شرقی خبر داد.

به گزارش تارنمای روزنامه گاردین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین می گوید روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ اوکراینی در جبهه شرقی جان خود را از دست می دهند. همزمان گزارش ها از بروز شدیدترین درگیری ها در اطراف شهرهای "لیسیچانسک" و "سیورودونتسک" در "لوهانسک" یکی از دو منطقه ای که "دونباس" را تشکیل می دهند، خبر می دهد.

ادعای انگلیس مبنی بر تلفات بالای ارتش روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۲:۲۵

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از حوادث اوکراین، مدعی آمار بالای تلفات نظامیان روسیه در جنگ اوکراین شد.

 در بیانیه روز دوشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: در سه ماه اول «عملیات نظامی ویژه» روسیه، احتمالاً تلفات مشابهی را متحمل شده است که اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ نه ساله خود در افغانستان تجربه کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیبی از تاکتیک‌های ضعیف سطح پایین، پوشش هوایی محدود، عدم انعطاف‌پذیری، و رویکرد نظامی که آماده شکست و تکرار اشتباهات است، منجر به این میزان تلفات بالا شده است و همچنان در حمله دونباس رو به افزایش.

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه «مردم روسیه در گذشته نشان داده اند که نسبت به تلفات وارده در طول جنگ های انتخابی حساس هستند «افزود: همانطور که تلفات متحمل شده در اوکراین همچنان در حال افزایش است، نارضایتی عمومی در روسیه از جنگ و تمایل به بیان آن ممکن است افزایش یابد.

همسر زلنسکی: جنگ خانواده ما را از هم جدا کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۲:۱۹

اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی که با حضور در کنار شوهرش انجام داد به صحبت درباره تجربه‌های این خانواده طی حمله روسیه به این کشور پرداخته و گفت: خانواده ما مانند سایر خانواده‌های اوکراینی از هم پاشیده شد.

به گزارش پایگاه هیل، اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آی.سی.تی.وی درباره ولودیمیر زلنسکی که به عنوان یک رئیس جمهور زمان جنگ کشورش را رهبر کرده، بیان داشت: او در محل کارش زندگی می‌کند. ما به مدت دو ماه و نیم اصلاً او را ندیدیم.

او افزود که قدر این مصاحبه را به عنوان زمانی که میتواند کنار همسرش صرف کند، میداند.

اولنا زلنسکا در پاسخ به این سوال که آیا جنگ "اساسا شوهرش را از او گرفته است" گفت، "هیچ چیز شوهر من را از من نمیگیرد حتی جنگ."

در ابتدای این حمله، زلنسکی و خانواده‌اش به رغم اینکه می‌دانستند او و خانواده‌اش از اهداف اصلی مسکو هستند، در اوکراین ماندند.

زلنسکا اولین حضور عمومی خود را از زمان آغاز حمله روسیه به کشورش در اوایل ماه جاری در ضمن دیدار با جیل بایدن، بانوی اول آمریکا انجام داد اما قبل از آن از طریق انتشار پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی از کشورش حمایت کرده بود.

زلنسکا قبلاً در مصاحبه‌ای که از طریق ایمیل با نشریه ووگ انجام داده بود، توضیح داده بود زمان شروع حمله چه وضعیتی را تجربه کرده است.

او گفت: نمی‌گویم هراس وجود داشت. شاید سردرگمی. این که میپرسیدیم با بچه‌ها چه کنیم؟ او (زلنسکی) گفت، صبر کن، به شما اطلاع می‌دهم. در هر صورت، اقلام ضروری و اسناد را جمع کنید. و او از خانه خارج شد.

استقرار موشک های بالستیک اسکندر روسیه در مرز اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۲:۱۸

ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که کرملین از طریق حملات هوایی و موشکی به بمباران اوکراین ادامه می‌دهد و از قدرت هوایی خود در شرق به میزان بیشتری استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه "صدای جدید اوکراین"، به گفته ستاد کل ارتش روسیه یک گروه از نیروهای روسی در دونباس آماده می‌شوند تا پیشروی خود را به سمت اسلوفیانسک از سر بگیرند. همچنین، مسکو سامانه‌های سیار موشک‌های کوتاه-برد بالستیک اسکندر-ام (Iskander-M) را در منطقه بلگورود روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

گفته شده است که در نزدیکی دونتسک، نیروهای روسی تلاش می‌کنند تا به سمت لوهانسک پیشروی کنند. از طرفی گزارش‌ها حاکی از آن است که زیرساخت‌های غیرنظامی در "بخموت" و "بروبیوکا" توسط حملات هوایی روسیه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

ارتش اوکراین می‌گوید که این کشور به دلیل حملات هوایی که از بلاروس انجام می‌شود، تحت تهدید هستند.

همچنین طبق گزارش‌ها، دو زیر دریایی پروژه "وارشاویانکا" و یک سوم از زیردریایی‌های عملیاتی ناوگان دریای سیاه در خلیج جنوبی سواستوپل واقع در کریمه تحت کنترل روسیه پهلو گرفته‌اند. سایر زیر دریایی‌ها داخل دریا هستند. این زیردریایی‌های "وارشاویانکا"، موشک‌های کروز کالیبر را حمل می‌کنند که انواع مختلفی از آن‌ها علیه اهداف دریایی و زمینی استفاده می‌شوند.

هشدار ژنرال آمریکایی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۰:۵۴

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که مقامات واشنگتن باید احتمال اینکه روسیه در بحبوحه حمله خود به اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند، در نظر بگیرند.

 «مایک مولن»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا به برنامه «این هفته» شبکه ای‌بی‌سی گفت: واقعا دانستن این که ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) در برهه زمانی مشخص به چه فکر می‌کند، بسیار دشوار است. قطعا او درباره این صحبت کرده است. گمان می‌کنم ما باید اطمینان حاصل کنیم که آن را به عنوان یک احتمال در نظر بگیریم.

او با بیان اینکه امیدوار است بازدارندگی موثر باشد، گفت: آنها ویرانگرترین تسلیحاتی که تاکنون روی زمین تولید شده است، در اختیار دارند.

مایک مولن گفت: باید یادآوری کنیم که ما به عنوان کشوری که در دهه ۱۹۴۰ واقعاً از آن تسلیحات استفاده کرد، چقدر آنها ویرانگر هستند و ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا مطمئن شویم از این تسلیحات استفاده نمی‌شود. با این حال آنها بخشی از زرادخانه پوتین هستند.

او افزود: پوتین به خوبی گوشه رینگ افتاده و مشت خورده، بنابراین ما باید به طور حتم در نظر داشته باشیم که این اقدامی است که ممکن است او انجام دهد.

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که با دیدن تلاش فنلاند و سوئد برای عضویت در ائتلاف ناتو، آن هم پس از حفظ چند دهه موضع بی‌طرفی، امیدوار شده است.

ژنرال مولن گفت: آنچه درباره فنلاند و سوئد بر من روشن شده، این است که آنها برای ده‌ها و ده‌ها سال چقدر عمیق به وضعیت بی‌طرفی پایبند بودند و چقدر نگران این تهدیدی شده‌اند که اکنون از جانب پوتین ایجاد می‌شود. و خیلی به اقدام آنها امیدوار شدم. با دیدن اتحاد ناتو دلگرم شدم.

مشاور پوتین: توپ مذاکرات صلح، در زمین اوکراین است
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۰:۵۲

مشاور رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد، مسکو آماده ادامه مذاکرات با اوکراین است که با "خواست کی‌یف" متوقف شده است.

 ولادیمیر مدینسکی، مشاور رئیس‌جمهوری روسیه یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اوان‌تی بلاروس (ONT) گفت: ما به نوبه خود آماده ادامه گفت‌وگو هستیم. اما می‌خواهم تاکید کنم که توپ مذاکرات بیشتر برای صلح در زمین اوکراین است. توقف مذاکرات، یک ابتکار کاملا اوکراینی بود.

مدینسکی با بیان اینکه پیش‌نویس اسناد باید برای برگزاری چنین نشستی آماده شوند، افزود: روسیه هرگز از مذاکرات، از جمله در سطح بالا، خودداری نکرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بارها این موضوع را تکرار کرده است. مساله این است که مقدمات جدی برای یک جلسه در سطح بالا -دیدار بین روسای جمهور- لازم است.

او که مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات با اوکراین است، توضیح داد: سران دو کشور باید برای دستیابی به توافق‌های نهایی و امضای اسناد با یکدیگر ملاقات کنند، نه صرفا برای عکس گرفتن.

به گفته مشاور پوتین، یک ماه پیش طرف روس پیش‌نویس یک توافقنامه‌ و تعدادی از مواضع اصلی آن را قبلا روی آنها توافق شده بود، به طرف اوکراینی ارجاع داد. مدینسکی گفت: ما می‌خواستیم کار را ادامه دهیم. اما از آن زمان تاکنون، هیچ قصدی برای ادامه گفت‌وگو از سوی اوکراین ندیده‌ایم. بنابراین، مذاکره‌کنندگان ما متوقف شدند. به نظر می‌رسد آنها (اوکراین) اصلا عجله‌ای ندارند. توپ در زمین آنهاست.

ابراز آمادگی روسیه برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین

مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات صلح با اوکراین عصر یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که مسکو مایل به از سرگیری مذاکرات است اما این تصمیم همچنان بر عهده کی‌یف می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر مدینسکی در مصاحبه با تلویزیون بلاروس گفت: توقف مذاکرات کاملاً ابتکار اوکراین بود و توپ در زمین آن‌هاست.

او ادامه داد: ما آماده ادامه گفت وگو هستیم. روسیه هرگز از مذاکرات از جمله در سطح بالا خودداری نکرده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها این موضوع را تکرار کرده است. مساله این است که مقدمات جدی برای یک جلسه در سطح بالا از جمله دیدار میان روسای جمهور روسیه و اوکراین باید انجام شود.

سخنان مدینسکی یک روز پس از اظهارات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکرین که گفته بود جنگ تنها از طریق دیپلماسی به طور قطعی پایان خواهد یافت، منتشر می‌شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز به تازگی اعلام کرده بود که اوکراین فاقد اراده کامل برای مذاکره با روسیه جهت پایان دادن به درگیری‌های جاری در خاک کشورش است.

پسکوف گفته بود: مذاکرات پیش نمی‌رود و ما شاهد فقدان اراده کامل مذاکره‌کنندگان اوکراینی برای ادامه این روند هستیم.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفته و مسکو را مسئول روند نافرجام مذاکرات اعلام کرده بود.

مقامات روسیه و اوکراین روز سه‌شنبه هفته گذشته گفتند که مذاکرات صلح بین دو کشور با رکود مواجه شده است. هر دو طرف یکدیگر را سرزنش می‌کنند و مسکو می‌گوید که بازگشت دوباره به مذاکرات ممکن است دشوار باشد.

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید نیروهای روسیه در حال انجام عملیات ویژه برای غیرنظامی‌سازی و نازی ‌زدایی اوکراین هستند. غرب و کی‌یف این انگیزه‌ها را بهانه‌ای دروغین برای تهاجم می‌دانند.

به صدا درآمدن زنگ خطر برای اروپا

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای حمله روسیه به اوکراین را به مثابه "زنگ خطری" برای امنیت اروپا توصیف کرد.

به گزارش آناتولی، در این بیانیه که در وب سایت اتحادیه اروپا منتشر شد، بورل افزود: «توانایی‌های دفاعی که ما داریم با توانمندی‌های مورد نیاز برای رویارویی با تهدیداتی که با آن مواجه هستیم، مطابقت ندارد».

بورل توضیح داد: آژانس دفاعی اروپا (EDA) قبلاً و پیش از شروع جنگ اوکراین در این مورد هشدار داده است.

وی ادامه داد: قبل از شروع بحران اوکراین و روسیه، انگیزه جمعی برای افزایش هزینه‌های دفاعی وجود نداشت، اما مشکل اکنون افزایش هزینه‌ها نیست بلکه هزینه‌های جمعی تنها و بهترین راه برای ارتقای امنیت دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا همچنین اعتراف کرد که ذخیره تجهیزات نظامی کشورهای اتحادیه اروپا در ارتباط با ارائه کمک به اوکراین به پایان رسیده است. او نوشت: کاهش ذخایر تسلیحاتی در نتیجه حمایت نظامی که ما از اوکراین ارائه کرده‌ایم بارزترین نمونه از کاستی‌ها (در دفاع اتحادیه اروپا) است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه برای تضمین امنیت خود به ارتشی اروپایی نیاز دارد.

بورل گفت: اوضاع امنیتی جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بپذیرد. برای این کار، ما به نیروهای مسلح اروپایی مدرن و قابل همکاری نیاز داریم که سطح آمادگی بالاتری داشته و به دنبال ارتقای توانمندی خود هستند.

اعزام نیروهای ویژه آمریکا به پایتخت اوکراین

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال بررسی اعزام نیروهای ویژه این کشور به کی‌یف برای محافظت از سفارت خود در کی‌یف در پایتخت اوکراین است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: مقامات نظامی و دیپلماتیک آمریکا در حال بررسی امکان اعزام نیروهای ویژه امنیتی به کی یف برای محافظت از سفارت این کشور در اوکراین هستند.

بر اساس این گزارش، این پیشنهاد، درحالی مطرح می شود که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از طرفی نمی خواهد نیروی نظامی خود را در اوکراین افزایش دهد و از طرفی نگران تامین امنیت دیپلمات های خود در این کشور است.

این پیشنهاد هنوز به بایدن ارائه نشده است اما اگر وی آن را تایید کند نیروهای ویژه آمریکا برای تامین امنیت سفارت در کی یف مستقر خواهند شد. حضور آنها در اوکراین با اظهارات پیشین بایدن مبنی بر اینکه هیچ نیروی نظامی آمریکایی در این کشور حضور نخواهند داشت مغایر خواهد داشت.

وال استریت ژورنال ادامه داد: دولت آمریکا به دنبال ایجاد توازن میان نگرانی‌ها است. از جمله نگرانی های مقامات آمریکایی در وزارت امور خارجه این است که یک حضور امنیتی قوی و آشکار در سفارت می‌تواند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را تحریک کند.

بر اساس این گزارش، نگرانی دیگر تامین امنیت دیپلمات های آمریکایی است تا در صورت شروع مجدد درگیری ها در کی یف، آمریکا نیروهای کافی برای خروج آنها را داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۶۲
ارباب پوتین فکر میکرد 2 روزه اکراین را اشغال میکنه حالا در باتلاقی گرفتار شده که نمیدونه چطور ازش خلاص شه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
امریکا کل جهان را بخاطر فروش تسلیحات درگیر جنگ و تنش کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
پوتین و امثال پوتین پاسخی است به وحشگیری دولت امریکاست. بترسید از پوتین ها کمی آدم باشید.
ناشناس
| - |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اوکراین با تحریک غرب و رئیس جمهور دلقکش روسیه را وارد ین جنگ کرد یک سوم مردم اوکراین به کشورهای دیگر پناهنده شده اند و او کراین به ویرانه ای
بتبدیل شده است
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
به شما گفته بود می خوام دو روزه اوکراین رو اشغال کنم ؟؟
آفرین به آمریکا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
بله امریکا هم خوبسلاح می فروشد هم بخوبی بلد است چطور از اختلاف ها را شعله ور کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
آفرین به شیطان بزرگ با فریب دادن اوکراین و روسیه و اروپا با هم
اوکراین را که به خاکستر تبدیل کرد
روسیه بدبخت را گرفتار اوکراین کرد با منفوریت جهانی
اروپای بدبخت را هر چه بیشتر وابسته به انرژی خودش و و مجبور به خرید بالای انرژی و مواد غذایی کرد و باعث ریزش ارزش یورو در مقابل دلار شد
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
چرا متوجه نمیشید آمریکا روسیه رو تحریک به حمله کرد روسیه قصدش حمله نبود. الان به بهانه حمله هسته ای نیرو میفرسته و بعد یک حمله ساختگی به نیروهای نیابتی خودش رو علم یزید میکنه برای حمله به کشور روسیه. درنهایت کل مردم دنیا متضرر میشن سر این
جنگ قدرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
هرجا فتنه هست زیر سر آمریکای تروریست هست
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
جنگ روسیه و آمریکا یعنی پایان دنیا
یک عدد پوتین اسقاطی به بالاترین پیشنهاد واگذار میشود یا با یک ساندیس( ترجیحا انگوری) معاوضه میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
ناشناس آمریکایی شما دعا کن فقط الکلت تامین باشه
یک سوال از ساندیسی های حامی پوتین:

در خبرهای رسانه های همفکر با اب و تاب و عکسهای فراوان امده که همزمان با حضور بایدن در کره جنوبی عده ای از مردم کره جنوبی در سئول به خیابانها امده و علیه این سفر راه پیمایی کردند و شدیدا با سیاستهای امریکا در شرق اسیا و دنیا مخالفت کردند.

فقط از این شرق گرا های محترم سوالی داریم. ایا در سفر پوتین به تهران یا کاراکاس یا دمشق یاپکن و پیونگ یانگ به عده ای حتی قلیل از مردم اجازه داده می شود که همزمان با این سفر جمع شوند و به این سفر و سیاستهای پوتین و روسیه در اکراین و دنیا انتقاد یا اعتراض داشته باشند؟ اگر بفرمایید که در ایران معترضی به سیاستهای پوتین و روسیه وجود ندارد که دیگر بحثی نمی ماند ولی اگر بگویید هست ولی ما اجازه نمی دهیم که باز بحثی باقی نمی ماند. موفق و موید باشید ولی بدانید اکثریت مردم همه چیز را می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
آمریکا چه غطی کرده برای شما غرب گراها
دکتر مصدق رو همین تفکر آمریکایی ساقط کرده
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
درست فقط بخاطر اکثریت مردم اکثریت مردم همه چیز را می دانند و هرروزه بیشتر در رسانه های آمریکایی شاهد جنایات جنگی و کودتایی آمریکایی ها هستند، طبق فهمیده شما« مفق و موید هستیم» این تاریخ در جریان است
چرا نمي نويسيد كه روسيه الحاق قسمتي از خاك اوكراين رامطالبه مي كند واوكراين هم منطقا وعرفا جواب منفي مي دهد شما هم معلوم است بي انصافيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
این جدایی طلبی ها نتیجه دشمنی نازی های اوکراینی با روسیه است که نزدیک به ۲۰ سال سابقه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
دلقک از اول اگر گول آمریکا را نمی‌خورد این بلا سر اوکراین نمی‌آمد
کسی هست ما را روشن کند چه تفاوتی بین روسیه و امریکا هست. خوب. امریکا میگه من زورم زیاده تحریم می کنم. روسیه هم میگه من زورم زیاده هم صادرات گندم و غلات و روغن اکراین را اجازه نمی دهم و هم برای اینکه امریکا و اروپا و دنیا مجبور بشوند به من امتیاز بدهند صادرات گندم و محصولات کشاورزی روسیه را هم متوقف کرده. همین باعث شده میلیاردها نفر در دنیا به خصوص در کشورهای فقیر تر با بحران غذا و حتی قحطی روبرو شوند. لطفا نفرمایید که امریکا روسیه را تحریم کرده. امریکا هرگز در هیچ موردی و در هیچ جنگی محصولات غذایی را تحریم نکرده. اگر مثلا صادرات محصولات غذایی را به ایران تحریم کرده پس دولت چگونه به راحتی در سالهای اخیر تحریم سالی 50 میلیون تن نهاده های دامی و محصولات غذایی مانند گندم وارد کرده و حالا همان واردات را با ارز 25 هزار تومنی می خواهد پای ملت حساب کند. امریکا حتی کره شمالی یا ویتنام را تحریم غذایی نکرد و حتی صدام و عراق را تحریم عذایی نکرد و در اوج جنگ سرد به دشمن خونی خود یعنی شوروی که کشاروزی اش تکافو غذا ملتش را نمی کرد میلیون ها تن غذا و محصولات غذایی صادر می کند. دشمن امریکا باشیم وی از دایره انصاف خارج نشویم. اگر تنها به قاضی نرویم قطع بدانید که انها هم مجبور می شوند منصفانه تر رفتار کنند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
درست میگین امریکا هیچوقت هیچ کشوری تحریم غذایی نکرده فقط حیف ک ما راهمون داریم اشتباه میریم اونی که با بشریت مشکل داره شخص پوتین هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
معلوم است که آمریکا تحریم غذایی نمی کند چون یا ارسال غذا فرهنگ تغذیه ایی اش را نیز صادر می کند که جز بیخوابی و بروز انواع سرطان ارمغانی برای ملت ها نداشته است. یادتان نرود که آمریکا شیطان بزرگ است البته به لطف ایزد یکتا به پایان خود نیز نزدیک تر شده است و افسوس که اروپا هم این موضوع را نفهمید بنابراین خیلی زودتر از شیطان بزرگ از بین خواهد رفت و قربانی بی حاصل او خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
در ضمن آمریکا باید غذا صادر کند باید مواد صادر کند باید بدبختی صادر کند تا فایزر بفروشد تا مدونا بفروشد تا من و شما برویم و هزار جون مکمل و واکسن انواع آنفلوآنزا و ...را بخریم و مصرف کنیم ، سلاح بخریم و مصرف کنیم


استراتژی شیطان بزرک اینست که با غذا و سلاح و فرهنک و لایف استایل سرطان زا ملل دنیا را گرفتار میکند و بعد بنیاد های خیریه اش و شرکت های دارو سازی اش و نیروی های حافظ صلح ساز مان ملل اش در غالب فعالیت
های بشر دوستانه شیره جان و مال ملل دنیا را مثل زالو بمکند
ماجد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
الانم روسیه که اوکراین رو تحریم نکرده که اجازه ورود دارو و غذا به.اکراین ممنوع باشه فقط نمیزاره اوکراین صادرات کنه مثل امریکا که نمیزاره ما نفت صادر کنیم وقتی امریکا کل نظام بانکی ایران رو تحریم کرد چه طور و با چه پولی غذا و دارو تهیه کنه ایران؟ مگه کم بدبختی کشیدن ملت؟ روسیه هم خر نیست وقتی تحریمه منابعشو صادر کنه ملت خودش گشنگی بکشن اگه امریکا خوبه تا خودش سیلوهاشو صادر کنه یا هند ممنوعیت صادراتشو ورداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
آفرین دفاع خوبی بود . تو الان یک کله سیاه مطیع هستی . این رو من نمی گم یک آمریکایی داره میگه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
عجب استدلالی. آمریکا گندم و محصولات غذایی خودش رو به عراق یا ویتنام یا هر کشوری نمی داد ولی روسیه همه چی مال خودشه. به عنوان فروشنده حق داره تعیین کنه به چه کسی بفروشه. ضمنن الان مردم روسیه از همه چی محروم شدن و اگه اونجا قحطی بشه آیا کشورهای دیگه قراره حمایت کنند؟ اتفاقن این هوش و درایت بالای پوتین و نشون می ده که مردمش در اولویت هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کمتر تبلیغات فریبکارانه غرب را ببینید و باور کنید . این آمریکای تروریست حاضر است گندم را به دریا بریزد ولی به کسی ندهد . همین حرفها را راجع به دارو میزدید از دادن واکسن به خودشون هم خودداری کردند .، داری بیماران پروانه آیی هنوز هم وارد نمیشود . کمتر دروغ بگید
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اقای منصف امریکا دارو مورد نیاز یک ملت تحریم کردیک کم با دقت نگاه کنی امریکا و روسیه واسه منافع کاری که لازمه میکنن میخواهد تحریم غذا باشه یا دارو در ضمن امریکا خودش از بزرگترین تولید کنندگان گندم هست چرا به کشورهای فقیر نمیده؟بیخیال بابا
فعلا که پوتین انتقام سختش را با قطع صادرات گندم و مواد غذایی اکراین و روسیه از گرسنگان افریقا و کشورهای فقیر و مردم فقیر می گیرد و امید دارد بتواند کشورهای غنی و ثروتمند را مجاب کند که به او امتیاز بدهند. عمرا. پوتین و طرفدارانش سیاه روی این دنیا و ان دنیا شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
پوتین شیطان بزرگه.
متاسفانه نتایج استراتژیک شکست سهمگین و تاریخی پوتین و روسیه و حذف روسیه به عنوان یک قدرت جهانی و حتی منطقه ای در صحنه موازنه قدرت جهانی را شاهدیم

1- بایدن در سفر به کره جنوبی حتی حاضر نشد یک پیغام یا پیشنهاد مذاکره به نوکر پوتین در کره شمالی بفرستد که در هفته اخیر بدستور پوتین پشت سر هم برای ارعاب امریکا موشک هوا می کرد

2- بایدن در ژاپن و در دیدار سران متحدان امریکا در شرق اسیا یعنی ژاپن و هند و استرالیا رسما و صریحا اعلام کرد که اگر چین بخواهد به تایوان حمله کند امریکا و متحدان ان حتی بیشتر از اکراین مستقیم دخالت نظامی خواهند کرد

3- چند روز گذشته شاهد گسترده ترین حملات اسراییل در سوریه علیه پایگاههای نیروهای طرفدار ایران بودیم چون اسراییل هم متوجه شده که زور پوتین به افسانه ها پیوسته

4- متاسفانه همین اقدام اشتباه پوتین و ضعف ایران در تصمیم گیری درست در این بزنگاه تاریخی باعث شده که هم اسراییل انقدر جسور شود که در قلب تهران و در روز روشن دست به عملیات بزند و هم امریکا در یک اقدام اشکار و برای اولین بار در تمرینات نظامی برای حمله به نقاط دور دست خاورمیانه با اسراییل شرکت کند

اینها فقط نتایج اولیه نابودی ارتش و قدرت روسیه در اکراین و در صحنه جهانی است. نتایج ان در ماههای اینده بسیار گسترده تر خواهد بود.
خدایا قدرتت را بنازم. پوتین دیکتاتور و مغرور که در روزهای اول حمله حتی جواب تلفن زلنسکی کمدین! را نمی داد و به خواست رهبران اروپا و دنیا برای اتش بس و مذاگره جواب سربالا و دروغ می داد حالا به روزی رسیده که همش تقاضای مذاکره از ذلنسکی می کند ولی زلنسکی می گوید اول نیروهایت را از ان مناطق اشغال شده بیرون ببر بعد مذاکره ! چون زلنسکی می داند که دیگر حنای پوتین رنگی ندارد و با ادامه جنگ پوتین و روسیه شکست مطلق نظامی و اقتصادی و سیاسی می خورند و باید چند صد میلیارد دلار غرامت به اکراین بپردازند.
من اگر یک خودکار از محل کارم بردارم احساس گناه میکنم که اون دنیا باید جوابگو باشم . حالا این قبیل جنگ ها که هزاران نفر رو میکشه . طرف گناهکار نیست !؟ بدبختی دهها میلیون انسان گناه نیست
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
امریکا با جایزه صلح نوبل همه چیز را جبران می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
صلح نوبل حق زلنسکیه که وایساده دفاع می‌کنه.
حالا برخی دوستان ممکن است بگویند اگر روسیه و اکراین در زمان جنگ سرد نمی توانست غذای خودش را تامین کند چرا حالا بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی همین روسیه و اکراین هستند.

دقیقا نشان می دهد که تکنولوژی و سرمایه گذاری و دانش اروپا و غرب چگونه باعث شکوفایی کشاورزی اکراین و روسیه شد. در زمان شوروی روسیه و اکراین به دلیل فساد و رانت و اقتصاد دستوری و عدم امکان خرید تکنولوژی و استفاده از دانش روز کشاورزی دنیا نمی توانست حتی غذای روزانه ملت خودش و 15 جمهوری شوروی را فراهم کند. ولی بعد از ایجاد رابطه با غرب و سرمایه گذاری غرب و صادرات محصولات تکنولوژی و علمی اروپا به روسیه پوتین تصور کرد هنر خودش هست و با همین ابزارمی خواست کشور گشایی کند و شرق اروپا را دوباره تسخیر نظامی کند.
امریکا بخاطر منافع اش دنیا را تبدیل به میدان جنگ کرده است.
چرا عاغازاده ها به روسیه فرار نمیکنن..
پوتین وترامپ وهمه هم پیمانان سوریه را با خاک یکسان کرد حالا خدا انها را با یکدیگر گرفتار کرده چوب خدا صدا نداره
من سگ غربم و عاشق تحریمگرهای خودم واق واق واق
یک طرفست تحلیلات
اوکراین ۷۰۰ هزار سرباز دارد که درحال جنگیدن با روسیه هستند چنین شرایطی خیلی خوش به حال آمریکا است که در سایه کمدین اوکراینی بدست آمده الان بایدن رفته شرق آسیا ببینه می‌تونه یک کمدین شماره ۲ پیدا کنه و جنگ با چین را شروع کند
صد رحمت به ترامپ این بایدن آخر عمری احمق‌تر از ترامپه بدش نمیاد دنیا جنگ هسته ای شکل بگیره آخر عمری جنگ های هسته ای هم ببینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مخصوصا که رو به موت هم هست دیگه انگیزه اش برای نابودی دنیا بیشتره، متاسفانه آمریکایی ها اینطور فکر می کنند ولی نهایتا زمین به اهلش به ارث خواهد رسید چون وعده الهی است
بنده خدا اوکراین رو نابود کرد ه اینا همش جنگ تبلیغاتیه اروپا خودش نفت و گاز روسیه رو که چند برابر شده به روبل میخره کجای کاری
مثل اینکه سود فروش واکسن برای امریکا کم بود امسال کارخانه های اسلحه سازی هم اضافه شدند ضمنن دقت کردین اززمانی که روسیه لابراتوارهای تولید ویروس امریکا در اکراین را با خاک یکسان کرده خبری از جهش جدید نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
آمریکا شیطان بزرگ است
پوتین له شده
کار به کار درستی حرفت ندارم اما است دلالت مشکل داره مثل اینکه بگی یمن ترحیم تسلیحاتی نیست اگر بود از این همه سلاح از کجا می آید یا ایران تحریم نفتی نیست اگر بود پس چطور می تواند انقدر نفت خود را بفروشد
((حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته ))
بنظر میاد از زدن این تیتر منظور خواصی دارین؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
هر روز لازمه یاد آوری بشه
این حمله با دستور پوتین بوده و نتیجه اش معلوم نیست ؟؟؟؟
بعد دیدار رئیسی با پو تین و صحبت در مورد کرونا و منشا آن . پوتین مراکز بیو لوژیکی رو در اوکراین زد . به طوری که در حال حاظر حرفی از کرونا زده نمی شود . در حالی که همچنان اروپا و آمریکا از اوکراین حمایت می کنند. مرگ بر آمریکا و انگلیس
مقایسه روسیه با آمریکا در کل اشتباه است .
هرکشوری که با آمریکا متحد بوده قوی وپیشرفت کرده است .همانند کره جنوبی ،ژاپن ، کشورهای حوزه خلیج فارس و...وبرعکس هرکشوری که با روسیه بوده بدبخت شده است مانند سوریه ،کوبا ، ونزوئلا، کره شمالی و... ثانیا در طول تاریخ روسیه به ایران خیانت کرده یا آمریکا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
نیمی از آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین متحد آمریکا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
سودان و سومالی و کنگو و همه متحدامریکان ضمنن در این جنگ حتی اسراییل و عربستان پشت امریکا نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
لعنت به هردوشون چون هردو به ایران جفا کردند
آخه این آمریکای جون در رفته هر غلطی دلش می خواهد میکند باید حسابش رسید از اون طرف دنیا آمد این طرف دنیا که چه غلطی بکنن هر جا پا گذاشت فقط کشت و کشتار راه انداخته خدا از سرش نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اگر تاریخ 250 سال گذشته را بخوانیم مشخص است که آمریکایی هایی که اول به اونسر دنیا قدم گذاشتند و بومیان را کشتند و ساکن شدن درواقع رانده شده های دولت مرکزی بریتانیا بودند . به عبارتی خود انگلیسی ها نمیتوانستند وجود این یانکی ها را در مملکتشان تحمل کنند
روسیه جنگ را فرسایشی کرده تا کم کم کشورهای اروپایی را بسمت خودش بکشونه ، با فرسایش جنگ قیمت گاز و نفت و غلات داره هر روز بالا میره و این در بلند مدت به ضرر کشورهای غربی هستش ، چین و ایران هم از این فرصت نهیت استفاده را خواهند برد
پاسخ ها
کوشا
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
در مورد اول با شما کاملا هم عقیده ام.
اما در مورد چین و ایران از این فرصت نهایت استفاده را میبرند باید بگویم چین آری ولی ایران؟؟
تا زمانیکه خاتمی ... روحانی هنوز آزادانه میگردند و بانک های خصوصی (جهانگیری...) هرچه خواهند کنند و سیاست در ادامه همان سیاست های نولیبرالی حرکت کند، کاملا بر عکس میشود و بازنده کناری این بازی ایران خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
و یحتمل اروپا هم همان بلایی سرش میاد که سر اتحادیه اش اومد ...
بنظرتون همه کشور ها حق دارن بخاطر امنیت شون به کشورهای دیگه حمله نظامی بکنن؟
یعنی اگر یه روزی روسیه اوکراین و بگیره و بشه خاک روسیه بازم باید واسه امنیتش بره لهستانم بگیره و همینطور ادامه بده تا کل دنیا رو بگیره شاید امنیتش تضمین بشه!!!!!!
واقعا چه منطق جالبیه جالبتر از اینکه برخی از فیلسفوهای وطنی هم موافق هستن !!!!
سگی که زیاد واق واق کنه نمیگیره ...
اینو هم آمریکا فهمیده هم اروپا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل