بازدید 7744
۴

حکم قصاص قاتل محیط بانان زنجانی اجرا شد

رئیس کل دادگستری استان زنجان از اجرای حکم قصاص قاتل دو محیط‌بان زنجانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 23 May 2022

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام صادقی نیارکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حکم قاتل دو محیط‌بان زنجانی که در هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان با تیر جنگی آن‌ها را به شهادت رسانده بود، اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در پی به شهادت رسیدن دو نفر از محیط‌بانان در حین انجام مأموریت در زنجان توسط افراد ناشناس، برای پیگیری بررسی موضوع و بازداشت مرتکبان دستورات فوری صادر شده بود.

وی گفت: در همین راستا نظر به حساسیت و آثار روانی و اجتماعی موضوع بر مردم، پرونده مذکور در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و حکم نهایی صادر و پس از تایید در دیوان عالی کشور صبح امروز (دو شنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱) در محل زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

نیارکی ادامه داد: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی با جدیت و بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد و نمونه بارز این امر اجرای همین حکم بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم پرونده با فوریت رسیدگی و حکم اجرا شود.

جزییات شهادت محیط بابان زنجانی

حادثه دلخراش شهادت دو شهید محیط بان استان زنجان از آنجا آغاز شد که ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰، محیط‌بانان در منطقه شکار ممنوع «فیله خاصه» به یک دستگاه نیسان با دو سرنشین که برای شکار در منطقه حضور داشته‌اند مشکوک و دستور ایست می‌دهند که شکارچیان اقدام به فرار و محیط‌بانان نیز با یک دستگاه خودرو «پیکاپ» به تعقیب اقدام می‌کنند.

محیط‌بانان در پی این تعقیب و گریز از طریق بی‌سیم و تلفن همراه به مرکز محیط‌بانی و اداره کل محیط زیست است زنجان جریان را اعلام می‌کنند تا شکارچیان را که به طرف جاده زنجان به قزوین در حرکت بودند، دستگیر کنند.

پس از ادامه تعقیب و گریز شکارچیان از ادامه مسیر خودداری و دوباره به جاده فرعی باز می‌گردند که محیط‌بانان نیز حدود یک ساعت به تعقیب آنها ادامه می‌دهند، ارتباط محیط‌بانان با مرکز از ساعت ۱۹ و ۳۰ قطع و پس از آن هیچ کدام از محیط‌بانان به تلفن همراه و بی‌سیم خود جواب نمی‌دهند.

با قطع ارتباط نیروهای کمکی به محل اعزام می‌شوند تا وضعیت آنها مشخص شود، که به دلیل تاریکی هوا و فرا رسیدن شب جست‌جوها به نتیجه‌ نمی‌رسد، اما با روشن شدن هوا در روز سه‌شنبه هفدهم فروردین جست‌ و جو برای یافتن محیط‌بانان آغاز می‌شود، که در نتیجه پیکر‌ بی جان هر دو محیط‌بان که با سلاح گرم به شهادت رسیده بودند، در کنار خودروی آنها پیدا می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
حقش بود اون جانی
خداوند به خانواده این دو عزیز صبر عطا کنه خیلی خیلی صحنه وحشتناکی بود .
الهی شکر
کسی برای قاتل مویه نمی کند.
لعنت خدا بر قاتلين اين دو عزيز محيط زيست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل