بازدید 14917
۱
روسونری پس از ۱۱ سال با زلاتان جام گرفت

قهرمانی آث میلان و منچسترسیتی در ایتالیا و انگلیس / کامبک دراماتیک پسران پپ با ۳گل در پنج دقیقه!

شاگردان گواردیولا نزدیک بود، دومین جام مهم فصل را هم از دست بدهند؛ اما با بازگشتی دیرهنگام و زدن سه گل در پنج دقیقه، ورق معجزه‌آسا به سود آنها برگشت. آث‌میلان هم که هوادارانش آخرین قهرمانی را فراموش کرده بودند با پیولی جام گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ 22 May 2022

آث میلان و منچسترسیتی امشب در هفته جذاب و مهیج پایانی، قهرمانی لیگ های ایتالیا و انگلیس را جشن گرفتند.

به گزارش تابناک ورزشی، آث میلان برای فتح اسکودتو بعد از ۱۱سال به یک تساوی احتیاج داشت اما در انگلیس، سیتیزن‌ها برای پس گرفتن جام از لیورپول محکوم به برد بودند.

هر دو تیم البته از پس کار برآمدند، هرچند شاگردان پپ گواردیولا تا آستانه از دست دادن جام پیش رفتند.

قهرمانی آث میلان و منچسترسیتی در ایتالیا و انگلیس / کامبک دراماتیک پسران پپ با ۳گل در پنج دقیقه!

شیطان برگشته؛ میلانِ استفانو پیولی قهرمان فصل ۲۲-۲۰۲۱ سری آ شده است.

هفدهم مهر ۹۸، روزی است که استفانو پیولی جانشین مارکو جامپائولو شد و هدایت میلان را به دست گرفت. میلان روز‌های سیاهی را پشت سر می گذاشت و به محض ورود پیولی به این باشگاه، هواداران در شبکه‌های اجتماعی از او با هشتگ پیولی اوت استقبال کردند.

در آن روز، شاید خوش‌بین‌ترین هوادار میلان هم حس نمی‌کرد که آن‌ها کمتر از سه سال بعد بتوانند فاتح سری آ شوند. با این‌حال فوتبال پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی است و در آخرین هفته‌ی مسابقات سری آ در فصل ۲۲-۲۰۲۱، این روسونری بود که بالاتر از اینتر، ناپولی و یوونتوس توانست با استفانو پیولی، اسکودتو را فتح کند.

 

تاجگذاری دوباره روسونری با سلطان ابراهیموویچ

در هفته پایانی سری A ایتالیا در حالی که دو تیم مدعی اینتر و میلان به دنبال رسیدن به قهرمانی بودند، هیجان زیادی در بازیهای این دو تیم وجود داشت. میلان که می دانست با یک تساوی هم قهرمانی خود را قطعی می کند با ۳ گل ساسولو را شکست داد و به قهرمانی رسید. اولیویه ژیرو دو بار و فرانک کسیه برای روسونری گلزنی کردند.

در دیگر دیدار همزمان اینتر با سه گل برابر حریف خود سامپدوریا به برتری رسید، ولی این برد فایده ای نداشت و تیم سیمونه اینزاگی نایب قهرمان شد. در این دیدار ایوان پریشیچ و خواکین کوریا دو بار گلزنی کردند.

با این نتیجه قهرمانی میلان قطعی شد و این تیم بعد ۱۱سال با هدایت استفانو پیولی به عنوان قهرمانی دست یافت.

 

کامبک سیتیزن‌ها از باخت دوگله برای فتح جزیره

در آخرین و سی‌و‌هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، ۱۰ بازی همزمان برگزار شد که در پایان مهمترین آن‌ها منچسترسیتی صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها بازی ۲ بر صفر باخته را ۳ بر ۲ برد و با حفظ جایگاهش برای دومین سال متوالی و در مجموع برای ششمین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

در این بازی استون‌ویلای تحت هدایت استیون جرارد با گل‌های متی کش در دقیقه ۳۷ و فیلیپه کوتینیو در دقیقه ۶۹ از حریف خود جلو افتاد و تا دقیقه ۷۶ نیز با همین نتیجه از میزبان پیش بود. این نتیجه با توجه به نتیجه بازی همزمان لیورپول رده دومی به منزله از دست رفتن جام قهرمانی از چنگ شاگردان پپ گواردیولا بود، اما آن‌ها با بازگشتی دیرهنگام و زدن سه گل در عرض ۵ دقیقه ورق را به سود خود برگردانند. ایلکای گوندوگان در دقایق ۷۶ و ۸۱ و رودری در دقیقه ۷۸ این سه گل را به ثمر رساندند تا من‌سیتی با کسب بیست‌و نهمین پیروزی‌اش در این فصل، برتری یک امتیازی‌اش با لیورپول را حفظ و با ۹۳ امتیاز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

قهرمانی آث میلان و منچسترسیتی در ایتالیا و انگلیس / کامبک دراماتیک پسران پپ با ۳گل در پنج دقیقه!

لیورپول هم در بازی همزمان موفق شد میهمان خود ولورهمپتون را شکست دهد. این تیم با وجود دریافت گل اول بازی در دقیقه سه از سوی پدرو نتو، با گلزنی سادیو مانه در دقیقه ۲۴، محمد صلاح در دقیقه ۸۴ و اندی رابرتسون در دقیقه ۸۹ موفق به کسب پیروزی ۳ بر یک شد که این تیم را ۹۲ امتیازی کرد تا به عنوان نایب قهرمان به کارش پایان دهد.

چلسی تیم سوم جدول هم با نتیجه ۲ بر یک از سد واتفورد گذشت تا با ۷۴ امتیاز، جایگاهش را در رده سوم جدول حفظ کند و در همین جایگاه فصل را به پایان برساند. کای هاورتس در دقیقه ۱۱ و راس بارکلی در دقیقه ۱+۹۰ برای چلسی گلزنی کردند و دن گاسلینگ در دقیقه ۸۷ تنها گل واتفورد را زد. منچستریونایتد هم با شکست خارج خانه ششم شد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد.

 

قهرمانی آث میلان و منچسترسیتی در ایتالیا و انگلیس / کامبک دراماتیک پسران پپ با ۳گل در پنج دقیقه!

کریستال پالاس یک - منچستریونایتد صفر
آرسنال ۵ - اورتون یک
چلسی ۲ - واتفورد یک
لسترسیتی ۴ - ساوتهمپتون یک
برنتفورد یک - لیدزیونایتد ۲
برنلی یک - نیوکاسل ۲
منچسترسیتی ۳ - استون‌ویلا ۲
نوریچ سیتی صفر - تاتنهام ۵
برایتون ۳ - وستهام یک
لیورپول ۳ - ولورهمپتون یک

در جدول رده‌بندی لیگ برتر درپایان فصل ۲۲-۲۰۲۱، تیم‌های منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و تاتنهام سهمیه لیگ قهرمانان اروپا گرفتند. آرسنال و منچستریونایتد راهی لیگ اروپا شدند و وستهام نیز در جایگاه هفتم قرار گرفت تا به لیگ کنفرانس اروپا برود.

در انتهای جدول نیز نوریچ سیتی (بیستم)، واتفورد (نوزدهم) و برنلی (هجدهم) به چمپیونشیپ سقوط کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اس اس آث میلان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان