بازدید 6983
معاون اول قوه‌قضاییه:

تعقیب مجرمان ترور سپهبد شهید سلیمانی در دستور کار قرار دارد

آمریکایی ها در مقطعی این ترور را به عنوان پیشگیری از وقوع جرم در آینده مطرح کردند، آنان گفتند در زمانی ایران ممکن است به چهار سفارتخانه حمله کند لذا ما ٢ فرمانده نظامی این کشور را کشتیم و ماهیت این اقدام را پیش دستانه اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 19 May 2022

تابناک : مصطفی امیری ـ معاون اول قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی در زمینه ترور سپهبد شهید سلیمانی پرونده‌ای تشکیل داده و حرکت تعقیب مجرمان این پرونده در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد مصدق روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: از منظر حقوقی در بین حقوق‌دانان منصف دنیا، حتی افرادی که همراه جمهوری اسلامی نیستند، هیچ پشتوانه منطقی برای ترور سپهبد شهید سلیمانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مظاهر حقوق بشر آمریکاییست که دقیقا ضد حقوق بشر است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: بیش از ٢ سال از این حادثه می گذرد و شخصیت های مختلفی در ایران و خارج از کشور این موضوع را در ابعاد مختلف بررسی کردند.

وی اظهار داشت: حقوق دانان عالم این ترور را بررسی کردند و آمریکا بسیار تلاش می کرد که از منظر حقوق بین الملل این ترور را در جایگاه قانونی قرار دهد اما تا امروز هیچ پیشرفتی نداشته است.

حجت الاسلام مصدق افزود: آمریکایی ها در مقطعی این ترور را به عنوان پیشگیری از وقوع جرم در آینده مطرح کردند، آنان گفتند در زمانی ایران ممکن است به چهار سفارتخانه حمله کند لذا ما ٢ فرمانده نظامی این کشور را کشتیم و ماهیت این اقدام را پیش دستانه اعلام کردند.

وی یادآور شد: آنان تاکنون از دیدگاه حقوق بین الملل نتوانستند جایگاهی برای دفاع از این موضوع پیدا کنند و ما از حقوق دانان آزاده درخواست داریم که این مسیر را بی صدا دنبال نکنند زیرا اتفاق بسیار بزرگی افتاده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ابومهدی المهندس فرمانده رسمی حشد الشعبی ارگان نظامی کشور عراق و مورد تصویب مجلس این کشور بود، که برای دفاع از همان کشور کشته می شود و سردار سلیمانی با دعوت رسمی دولت آن کشور به آنجا دعوت شده بود که باید پرسید در کجای دنیا چنین چیزی وجود داشته است که این افراد ترور شوند؟

وی تصریح کرد: برای حضور آمریکا در عراق توافق نامه ای بین ٢ کشور وجود داشت اما حضور این کشور در سوریه با آن فجایع به وجود آمده، هیچ جایگاه رسمی ندارد و صدایی هم از دنیا بلند نمی شود.

حجت الاسلام مصدق افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، شهادت حاج قاسم بیش از حیات نورانی این شهید والامقام در مسیر ترویج انقلاب اسلامی اثرگذار بوده است و برای جهانیان چهره کریه تروریست ها روشن می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر