بازدید 5981

آغاز تسهیل تحریم‌ های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا

واشنگتن تسهیل محدودیتهایی که برای شرکت آمریکایی شورون در خصوص همکاری نفتی در کشور تحت تحریم ونزوئلا تعیین کرده بود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ 18 May 2022

واشنگتن تسهیل محدودیتهایی که برای شرکت آمریکایی شورون در خصوص همکاری نفتی در کشور تحت تحریم ونزوئلا تعیین کرده بود را آغاز کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، شرکت شورون بزودی می تواند با دولت ونزوئلا و شرکت نفتی دولتی PDVSA مستقیما مذاکره کند و جزییات نهایی ترتیبات جدید، بزودی اعلام خواهد شد.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت: تصور می رود این اقدام از مذاکرات بین دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و دولت اوپوزیسیون تحت حمایت غرب به رهبری خوان گوایدو، پشتیبانی کند.

به گفته مقامات واشنگتن که مایل نبودند نامشان فاش شود، مجوز صادره به شورون برای مذاکره با ونزوئلا، می تواند تنها گام اول برای تسهیل تحریم‌های مربوط به نفت علیه ونزوئلا باشد.

انتظار می رود دولت اپوزیسیون در ونزوئلا روز جاری اعلام کند که با مادورو برای بازگشت به پای میز مذاکره در ماه جاری، به توافق رسیده است.

شایعاتی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به راه افتاد، حاکی از آن بود که دولت آمریکا به دنبال تسهیل تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا در صورت موافقت این کشور آمریکای لاتین برای صادرات نفت خام به پالایشگاهها در آمریکاست. تا دو ماه پیش، شورون جمع کردن تیم بازرگانی برای فروش نفت ونزوئلا را آغاز و برای توسعه نقش خود در چهار جوینت ونچری که در آنها با شرکت PDVSA شریک است، ابراز آمادگی کرده بود.

ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت قطعی جهان را دارد و تسهیل تحریمها علیه این کشور، می تواند ۴۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه نفتی در شرایطی که مصرف کنندگان نفت جهان به نفت ارزانتری نیاز دارند، اضافه کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این اقدام نشان می دهد افزایش عرضه نفت برای دولت فعلی آمریکا تا چه حد اهمیت دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر