بازدید 4593
جزئیات نظارت دولت بر بازار کالاهای اساسی

مردم گران فروشی را به ۱۲۴ اطلاع دهند

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نظارت بر بازار کالاهای اساسی ملاک قیمت‌هایی است که به تأیید سازمان حمایت رسیده و با گران فروشان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ 18 May 2022

مسعود امرالهی مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تدابیر این وزارتخانه برای مدیریت بازار کالاهای اساسی و جلوگیری از افزایش دومینووار قیمت‌ها بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: خوشبختانه در ابتدای طرح مشکل خاصی نداشتیم و بازار نیز تقریباً به تعادل رسیده ضمن اینکه در حوزه دسترسی مردم به کالاها نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حوزه خرده فروشی‌ها و شبکه‌های توزیع مشکلاتی وجود داشت که این مشکلات نیز به مرور رفع شد.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ملاک ما قیمت‌هایی است که به تصویب سازمان حمایت می‌رسد گفت: نظارت و کنترل‌هایی که توسط بازرسان ما انجام می‌شود بر همین اساس است و تا زمانی که افزایش قیمت یک کالا به تصویب سازمان حمایت نرسیده باشد تخلف محسوب می‌شود و بازرسان ما با آن برخورد می‌کنند.

امرالهی با اشاره به اینکه تمام شبکه تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی تحت نظارت دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: بازرسان وزارت صمت، اصناف، بسیج و گشت تعزیرات نیز در این حوزه با ما همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها هر روز انجام می‌شود ادامه داد: این بازرسی‌ها هم به صورت نوبه‌ای و هم به صورت شکایت محور انجام می‌شود.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: اگر مردم با هرگونه گران فروشی در حوزه کالاهای اساسی مواجه شدند می‌توانند آن را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و بازرسین ما در اولین فرصت این مسئله را بررسی می‌کنند و در صورت محرز شدن تخلف، پرونده واحد مذکور به تعزیرات ارسال می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل