بازدید 18262
سخنگوی دولت در گفت‌وگو با تابناک

مرحله دوم اصلاح اقتصادی، افزایش نظارت‌هاست/ مردمی سازی یارانه‌ها، اصلاحی و حمایتی است/ منابع قبلی یارانه‌ها به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد، بلکه صرفا نحوه توزیع اصلاح می‌شود

سخنگو و دبیر هیات دولت ضمن تشریح فواید طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از صبر و همراهی مردم با این طرح تشکر کرد و از افزایش نظارتها خبر داد. بهادری جهرمی تاکید کرد: هیچ کالای اساسی در کشور با کمبود مواجه نیست و توزیع این کالا‌ها نیز در مراکز عرضه بدون مشکل ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 14 May 2022

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیات دولت در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی» گفت: غالب کارشناسان در این موضوع که نظام سابق تخصیص یارانه ارزی ناکارآمد و غیرموثر بود، اتفاق نظر داشته و دارند.  

سخنگوی دولت تصریح کرد: معایب و مفاسد نحوه سابق تخصیص یارانه از جمله سوءاستفاده‌های کلان و برخورداری بیشتر پرمصرف‌ها از یارانه، مدت‌ها پیش آشکار و اعداد و ارقام آن هم رسان‌های شده بود. به رغم هشدار‌های پیشینی کارشناسان اقتصادی، ستاد اقتصادی دولت سابق در فروردین ۹۶ ترتیبات ارزی جدید را بنا نهاد، اما همین معایب و مفاسد موجب شد در مردادماه ۹۷ بسته ارزی جدید ارائه شود که البته ایراد ماهیتی تخصیص ناعادلانه ارز و رانت و فساد‌های به وجود آمده در بسته جدید هم برطرف نشد.

وی گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف بهره برداری اقشار متوسط و کمتر برخوردار عملیاتی شد، اما آمار‌ نشان می دهد که متمولان و پرمصرفها، بسیار بیشتر از کمتر برخوردار‌ها از این موضوع استفاده کردند. فقط به عنوان یک نمونه، با اجرای طرح ارزی دولت قبل، اکنون میزان مصرف گوشت دهک ثروتنمد جامعه، حدوداً ۲۸ برابر دهک فقیر است! یا مثلا یکی دیگر از اهداف پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی، جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های اساسی بود، اما همه کالا‌های اساسی در مقایسه با سال ۹۶ (پیش از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی)، چندین برابر افزایش قیمت داشته اند.

سخنگوی دولت گفت: در نهایت جلوگیری از این تبعیض ها، فساد و رانت در توزیع یارانه‌ها هم یک تکلیف قانونی شد و هم مهمتر از آن، اقتضای عدالت و یک ضرورت بود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه شفافیت و عدالت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها از موضوعات محوری این طرح است، گفت: ایجاد عدالت در توزیع یارانه‌ها و از بین بردن زمینه‌های فساد در نحوه تخصیص یارانه ها، نیازمند تدبیر و شجاعت بود؛ تجربه موفق همکاری مردم و دولت در هشت ماه گذشته با اجرای طرح‌های ملی و مهمی نظیر واکسیناسیون عمومی و نهضت آزادسازی سواحل نشان داده است که مردم و دولت می توانند با تعامل و همراهی طرح اصلاح اقتصادی را هم به نتیجه برسانند.

دبیر هیات دولت با بیان این که مردمی سازی یارانه‌ها، طرح اصلاحی و حمایتی است، تصریح کرد: در این طرح منابع یارانه‌های قبلی به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد، بلکه صرفا نحوه توزیع همین میزان یارانه اصلاح و مبالغ یارانه به خود مردم به عنوان صاحبان اصلی و مخاطبان اصلی این یارانه‌ها واگذار می‌شود.

بهادری ادامه داد: بخش مهمی از معایب نحوه سابق تخصیص و مزایای توزیع عادلانه یارانه‌ها در گفت وگوی اخیر رئیس محترم جمهور با مردم و مصاحبه‌ها و اظهارات سایر اعضای دولت بیان شده است. اشاره جزئی‌تر، ابعاد طرح را بیشتر برای مردم روشن میکند.

سخنگوی دولت گفت: پیش از اجرایی شدن طرح، صد‌ها ساعت جلسه در بدنه دولت با ده‌ها اقتصاددان و کارشناس برگزار شده است. پیش از این و به منظور کنترل بازار و پرداختن به موضوعات معیشتی ۶۷ جلسه در کمیته تخصصی ستاد هماهنگی اقتصادی، ۵۵ جلسه در ستاد هماهنگی اقتصادی، ۱۴ جلسه کمیسیون مقدماتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی و ۱۰ جلسه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی برگزار شده است.

وی با اعلام این که ده‌ها جلسه مختص ارز ترجیحی در سطح رئیس جمهور و معاون اول برگزار شده است، تصریح کرد: جوانب مختلف ارز ترجیحی در دولت به بحث و نظر گذاشته و سنجیده شده است. بیش از ۳۶۰ جلسه فقط در وزارت صمت، در سطح ستاد و استان‌ها و همچنین بیش از هزار جلسه در سراسر کشور بین اتحادیه‌ها و سازمان‌های تابعه و تولیدکنندگان برگزار شده است. در وزارت جهاد کشاورزی هم مشابه همین هماهنگی‌ها با اصناف مربوطه برگزار شده و برای کلیه زوایای طرح برنامه ریزی صورت گرفته است.

علی بهادری با تاکید دوباره بر این که نان و دارو و حامل‌های انرژی همچون بنزین مشمول این طرح نیستند و هیچگونه تغییر قیمتی نخواهند داشت، در خصوص تسری افزایش قیمت‌های مصوب، به سایر کالا‌ها که مشمول افزایش قیمت نشده اند، توضیح داد: افزایش قیمتی که اصناف اعلام کرده اند، مربوط به کالا‌های اساسی بوده است. اقدام فوری و اولویت دولت هم معطوف به کالا‌های اساسی شده است. مفاسدی که در ابتدای عرایضم به بخشی از آن‌ها اشاره کردم، باعث شده بود که قشرهای کمتر برخوردار نتوانند کالا‌های اساسی خود را تامین کنند یا در این رابطه با سختی‌های زیادی مواجه شده بودند. دولت موظف بود در این خصوص و پیرامون توزیع ناعادلانه یارانه کالا‌های اساسی چاره اندیشی کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: با واریز مبالغ یارانه به طور مستقیم به حساب مردم و پس از آن در اختیار گذاردن کالابرگ، سعی می‌شود قدرت خرید مردم نسبت به کالا‌های اساسی حفظ و مقداری هم بابت حفظ قدرت خرید نسبت به سایر تورم‌های احتمالی محاسبه شده است.

دبیر هیات دولت با تاکید بر افزایش نظارت‌ها به جهت گران نشدن سایر کالا‌ها گفت: بدون همکاری بسیار خوب مردم امکان اجرای مرحله اول طرح اصلاح اقتصادی وجود نداشت. واقعا باید صمیمانه از این صبر و همراهی مردم تشکر و خدا را به خاطر داشتن چنین ملتی شکر کرد.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: مازاد بر مصرف کالا‌های اساسی نظیر مرغ و تخم مرغ در انبار‌ها موجود است و واحد‌های تولیدی هم در حال تولید هستند. هیچ کالای اساسی در کشور کمبود ندارد و توزیع این کالا‌ها نیز در مراکز عرضه بدون مشکل ادامه خواهد داشت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
آقای جهرمی وظیفه دولت خلق ثروت است نه توزیع ثروت. مگر آنهایی که یارانه نمی گیرند جزو مردم نیستند که از آنها پول می گیرد به مردوم میدین؟ خیلی کار شاقی می کنید؟ ای که کار ماد بزرگ منم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
مگر شما نمی گفتید همه مردم به اندازه مصرف مشخصی یارانه می گیرند و مازاد بر آن را باید آزاد تهیه کنند چرا دروغ تحویل مردم دادید و حالا به بهانه دهک دهم بسیاری از مردم را از گرفتن یارانه محروم کرده اید و با دست کردن توی جیب این دهک و کسب درامد از تورم به وجود آمده یارانه به دهک های پایین می دهید و ادعا می کنید ما فقر مطلق را از بین می برید آیا واقعا سهم ناچیز 6 میلیون نفر ادعای شما در دهک دهم آنقدر زیاد بود که این همه نارضایتی و بی عدالتی ایجاد کنید
حقوق هم جهانی باید بدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
شماها که مدعی هستین قیمتها را جهانی کردین . آرد و روغن و شیر و ماکارونی و ... خب حقوق هم جهانی پرداخت کنین . میانگین حقوق 4 هزار دلاره میشه ماهی 120 میلیون تومن . حقوق هم جهانی باید بدین
مبلغ یارانه ها بعنوان ضریبی از ارزش یک کالا (مثلا گندم جهانی یا طلا) تعیین شود نه بر اساس ریال بی اعتبار.
این اصلاح اقتصادی نیست؛ یک باز تنظیم پیشرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
این گدا پروریه به جای پول بی خاصیت پاشیدن فکری برای اشتغال بکنید . اگر بلدید
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
نظارت یعنی بالاسر هر بقالی یک بازرس بگزاریم ، برای اون بازرس هم بازرس بذاریم همینطور برو جلو . چندین تشکیلات نظارتی داریم نتیجه ش غیر از اختلاس و احتکار و فرار از مالیات و ..... چی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
احسنت!
خدایا فقط یارانه من قطع نشه الان بیکار شدم خونه ندارم پس انداز ندارم فقط یه تابعیت ایرانی دارم کلهم
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
قربان شما اشتباه گرفته اید. دولت موظف است در قالب تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی از شما حمایت کنه. نه با دست کردن تو جیب ثروت ملی عموم مردم.
اقتصاد آنچنان در طول سالها دستکاری شده که هیچ چیز واقعی برای آن باقی نمانده است صدها ساعت جلسه توسط کسانی که اقتصاد را به اینجا کشاندن چه فایده دارد ؟
مشکل همه دولتهای ایران و بخصوص دولتهای اخیر که از احمدی نژاد شروع شدو با روحانی ادامه یافت و حالا رئیسی این هست که اولویت انها در همه چیز نگاه ویترینی به حل مسایل هست. این دولتها و مدیران به دلیل فقر فاحش دانش مدیریت و اداره کشور هرگز بدنبال تغییرات برای حل اساسی و علمی مسایل و ابرچالش های کشور نیستند بلکه می خواهند ظاهر را درست کنند و روز را بگذرانند. همین هست که هرگز موفق نیستند و مردم و کشور هر روز از این بد دانشی مدیریتی بیشتر تحت فشار قرار می گیرند. نمونه ان بسیار هست .همین بحث واردات خودرو یا تغییرات قیمت مواد و ساخت مراکز خرید و.... تمام هدف دولتیها این هست که خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ را با چند ده هزار ماشین مدل 2022 پر کنند تا ظاهر را بیارایند و بگویند ببینید همه چیز در ایران عادی است و ما مانند کشورهای مرفه هستیم! در مورد بحث تغییر قیمت هم چون دلار و بودجه بدلیل مدیریت نمایشی به اندازه کافی نیست می خواهند با گران کردن همه چیز مصرف و واردات را کاهش دهند ولی در عین حال قفسه و ویترین فروشگاهها و مغازه ها خالی نباشد ولو خیلی گران باشد و اکثریت مردم توان خرید نداشته باشند ولی سیما و رسانه های همفکر از پر بودن قفسه ها گزارشهای حماسی بدهند. همان نگاه ویترینی. حتی در مورد ساخت مال و مراکز خرید و برج مخابراتی می بینید که همه هدف این هست که بگویند مثلا تهران یا شهرهای بزرگ ایران مانند دوبی و استانبول و امریکا و کانادا و مالزی و چین و.... مالهای غول پیکر مانند ایران مال یا تهران مال و ....دارد. یعنی باز ویترین را پر کنند از مالهای لوکس ولی این مالها و مراکز خرید هرگز امکان سنجی علمی اقتصادی نشده اند و نتیجه انکه تقریبا قریب به اتفاق انها پروژه های شکست خورده و ضرر ده هستندکه سپرده های مردم را در بانکها حیف و میل کردند و توان بازپرداخت این وامها را ندارند . نمونه ایران مال! بیهوده نیست که با این نگاه عوامانه و ویترینی و ظاهر سازی از جماعت مدیران سهمیه ای ظاهر سالار وضع کشور و معیشت و اقتصاد کشور این هست و هر روز مشکلات توانفرسا معیشت برای ملت بیشتر می شود.
چین همیشه مورد انتقاد قرار می‌گرفت که ارزش پول ملی خود را بصورت مصنوعی پایین نگه میدارد ما هم ارزش پول ملی خود را بصورت مصنوعی بالا نگه میداریم وقتی همچنان این اشتباه فکری در تصمیم گیرندگان وجود دارد امیدی به بهتر شدن اقتصاد نباید داشت
وقتی قیمتها با دلار جهانی حساب می شود حقوق کارگران و کارمندان هم با دلار پرداخت شود مثلا میانگین جهانی حقوق کارگران حدود 3000 دلار است ما به نصف این حقوق هم راضی هستیم . یارانه هم لازم نیست.
چرا به ما ندادن؟ نه خونه دارم نه زمین.مستاجرم با یک بچه یک ماشین دارم.حقوق خودم و خانومم مجموعا 12 میلیونکه بیشترش صرف قسط و اجاره میشه و هزینه بچه که...
این انصافه؟
پاسخ ها
بدبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
فقط به 6 میلیون سرپرست یارانه جدید دادند.
شما یه آمار سطحی از جامعه بگیر می فهمی که اکثریت نگرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
مشکل من و شما که مثل هم هستیم اینه نه رانت داریم نه رابطه و نه حاضریم پول کثیف به دست بیاریم.
افزایش قیمتها حتما باعث کاهش مصرف می شود و تولید کنندگان را با مشکل فروش روبرو خواهد کرد دولت هم نمی تواند یارانه بگیران را مجبور به خرید اجناس یارانه ای کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
همچنین تولیداتی که به صورت رسمی یا قاچاق صادر میشده دیگر جذابیت قبل را برای مصرف کننده خارجی ندارد و این هم مزید بر علت خواهد شد.
یارانه هر 45 دلاره همونو باید بدین و منت سر مردم نزارین حق خود مردمه .
همه کالاها رو به دلار کردین پس حقوق ها رو هم دلاری بدین
عدالت این نیست به یکی یارانه بدید به یکی ندید عدالت اینکه همه از از سرمایه مملکت یکسان برخوردار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دقیقا هرچی بی عرضه تر پول بیشتری میگیرن
یکی از مشکلات دولت این است که از طریق صدا و سیما با مردم حرف میزند و اغلب مردم هم به صدا و سیما اعتماد ندارند
حالا که کشور نیاز به ارتباط با مردم دارد با عدم مشروعیت سازمان ارتباطی خود شده
الان اصلاحات انجام دادید مثلا؟!!!!!!!!!!!!!! خدا به مرحله دومش رحم کنه!
من یک کارمند بدبختم که داراییم پس از بیست سال یک خانه ۱۴۰متری قسطی در شهر کوچکیست سالهاست یارانه ام قطع شده الان هم که معیشتی ندارم احساس گناه می کنم چرا دو دختربچه به این کشور مصیبت زده اضافه کردم این حرفهای قشنگ را احمدی نژاد هم سال۸۸می زد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
ما از تو بدبختریم همسن تو هستیم هیچی نداریم زنم نداریم چه برسه به بچه و خونه و ....
استاد اندیشمند دکتر . تو گرون کردی همه چیزو الان به چی میخوای نظارت کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
بالاخره بودجه باید به یه بهونه ای خورده بشه
آقای جهرمی من یک همکلاسی داشتم قیافه اش عین شما بود
همش در مسجد مدرسه دعای زیارت عاشورا و مراسمات بود
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
اهانت نکن
فقط خدابه دادمامیرسه هرکاری میخان انجام میدن ولی خدایش تضادهستش بااین گرونهای روزافزون واین یارانه های بدردنخورمگه چندقلم میشه تامین کرد
رئیسی و دولت ایشان تا اینجا عامل اصلی نابودی قشر کارمند و بازنشسته ها و همچنین حذف اکثریت آنان از یارانه ها هستند که حتی دولت قبلی این کار را با این قشرها نکرد؟ تابناک لطفا از ظلمی که به این اقشار رفته است بیان کنید شاید گوش شنوایی باشد؟. ممنون
این اصلاحاتو که احمدی نژاد پوپولیستم خواست انجام بده تهش به فقر و بدبختی بیشتر مردم منجر شد!! اون موقع ۴۵ تومن میداد الان ۴۰۰ تومن! اون واسه حامل های انرژی میداد الان شما برای کل مایحتاج زندگی مردم ۴۰۰ تومن میدین! اولا که اسم این گداپروری مردمه! ثانیا قرار بود کلا سیستم یارانه و سوبسید غیر مستقیم به انرژی و کالا حذف بشه نه اینکه مستقیم به خود مردم اونم به یک دهم رقم اصلی پرداخت بشه!
شما نه میتونید ادای کویت و قطر رو در بیارید نه توان علمی مدیریتیتون در اون حد و اندازه هاست.
تا دلت بخواد مراکز نظارتی و بازرسی داریم خروجی آن بغیر از رانت و ارتشاء و فاد هم تابحال چیز دیگه نبوده
آقای جهرمی در کدام مرحله حقوق ها را برای جبران کاهش قدرت خرید ( حاصل از قیمت های دستوری مرغ، تخم مرغ، روغن و... ) افزایش می یابد.
تابناک لطفاً پیگیری کنید تا پاسخ را به مردم برسانید.
آقای جهرمی در کدام مرحله حقوق ها را برای جبران کاهش قدرت خرید ( حاصل از قیمت های دستوری مرغ، تخم مرغ، روغن و... ) افزایش می یابد.
تابناک لطفاً پیگیری کنید تا پاسخ را به مردم برسانید.
برگ زرینی از ابراهیم کمرشکن جبران کسری بودجه از جیب مردم عادی به اسم ارز ترجیحی (مردمی که در بورس بودن ونه خودرو باز بودن و نه ....)
لااقل نذارید قبر گرون بشه
آقای جهرمی توضیح بدن چطوری من کارمند با سه فرزند و مستاجر با ماشین مدل شش سال پیش توی دهک دهمم و هه همکارهام هم همینطور؟ این یارانه رو به کی دادید؟ و اصلا وقتی اقلام رو گران کردید باید به همه یارانه بدید!
اون سه درصدی های خودتون هم نوش جون شون
به نظر مياد جراحي اقتصادي را طوري انجام داديد كه حال مصرف گوشت طبقه برخوردار هم مثل دهكهاي پايين به صفر برسد !!!
سمفونی سقوط اقتصادی دولت رییسی با نت های گوشت و مرغ روعن و شکر و نان
جناب رییسی در انتخاب تیم اقتصادی بسیار ناشی عمل کردی یک بازاری ساده بهتر از تیم شما برنامه ریزی و عمل می کرد
متاسفم ....
ما قبلا بعنوان یک ایرانی سهمی از یارانه ها در حد خوراک متعارف داشتیم . آیا الان هیچ سهمی بعنوان یک ایرانی خواهیم داشت ؟
یا اینکه همچون بیگانگان و اجانب با ما برخورد میشود؟
متاسفانه یه مشت تحلیل و عدد اشتباه برای توجیه کار غلط تحویل می دهند. روغن، تخم مرغ و گوشت مرغ غذای قالب مردم فقیر می باشد. برای نمونه پولداران و تواتنمندان اغلب از روغن زیتون، کنجد و روغن زرد(کره) استفاده می کنند. در حال حاضر با چند برابر شدن این اقلام، دیگر اقشار کم درامد نمی تواتند آنها را تهیه کنند. واقعیت این است که دولت به دلیل تحریم ها دیگر نمی تواند تامین ارز کالاهای اساسی را تامین مالی کند. اولا می خواهد با افزایش قیمت کالاهای اساسی مقداری از مصرف آن را کاهش دهد و دیگر وظیفه تامین ارز را به بازار محول کند و خودش راحت شود و علاوه بر این ها دولت سود هم می کند.
تنها کاری که از اول انقلاب از دستتون برآمده دو قطبی سازی است آخه وقتی قیمت گوشت با قیمت جهانی اون برابر هست و به برکت دولتهای فشل بخش قابل توجه از مردم توان قدرت خرید گوشت ندارند این چه توجیه احمقانه ای است که پولدارها 28 برابر فقرا گوشت مصرف می کنند اگر پولشون رو به ناحق بدست میآورند و می خورند حومت بایست جلوشون رو بگیر که درآمد ناحق نداشته باشند الان با گران شدن مرغ برای مثلا پولدارهای مصرف کننده مگر قیمت مرغ برای فقرا ارزان شد جز اینکه اسکلت مرغ رو اگر کیلویی 10 هزار تومان می خریدند حالا باید 20 هزار تومن بخرند و شاید دیگه این مقدار نداشته باشند.
لطفا تابناک یک نظرسنجی بگذار که «آیا یارانه به شما تعق گرفته؟»
ببینیم با دولت چند چندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
از تابناک نان به نرخ روز خور چه توقعاتی دارید
بازهم با افتخار گفته میشود هزاران حساب در رابطه با ارز و طلا مسدود شد پایین نگه داشتن ارز فقط خوش به حال کسانی است که میخوان سفر خارجی داشته باشند یا خارج از کشور خانه بخرند یا سرمایه از کشور خارج کنند دولت فقط حداکثر باید ارز نیمایی را کنترل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
حساب های مسدود شده در رابطه با ارز و ارز دیجیتال بود
چرا با این حرفهای تان نمک بر دل زخمی مان میریزید. اقا هر بلایی خواستید دارید بر سدمان میاورید.لا اقل با شعورمان بازی نکنید. تصور میکردم بدتر از دولت روحانی نخواهم دید اما سبد محرومان و همکارانش چقدر زود گوی سبقت را از دولت قبل ربودند و جالب خود شیفتگی حضرات است!
ژاپن خاورمیانه

زرشک
اقای رییسی دست شما درد نکنه ؟!
من کارمند قراردادی با 20سال سابقه وتعدادخانواده 3نفر ومستاجر ویک ماشین پارس خودرو مدل95وجز بیماران خاص میباشم وبه لطف حضرت عالی وچرتکه انداختن وبایین بالا کردن .پیام دادید من جزئ مرفهین جامعه هستم .وهمکار دیگر بنده با 24سال سابقه ورسمی ودارای خانه وماشین وحقوق بالاتر از من جز فقرای شناخته شده ؟واقعا دست شما درد نکنه با اینهمه تلاش شبانه روزیتان ؟.
احمدی نژاد هم در مورد رایانه از اینوع شعرها زیاد می سرود
چرا به ما ندادند بازنشسته حقوق زیر ده میلیون این حقوق همه اش قسط است بچه دانشجو با شهریه بالا پسر دم بخت پسرم ازدواج کرده باید کمک او بکنم چرا اگر ما غیر ایرانی هستیم ما را با کمپرس سر مرز کمپرس کنید مگر ما نبودیم کشور را در جنگ 8 ساله جنگیدیم تا شما امسال شما برای ما تکلیف مرگ زندگی انتخاب بکند بگوید اکثرا ادمهای بیچاره کاسب کارمند و بازنشسته دربدر را قطع کرده اید اگر هم نمی دهید باید همه را یکسان ببینید
این چه مدل حساب کردن است شخصی با دویست متر سوپر مارکت چند واحد مسکونی چند دهانه مغازه وبازنشسته فقیر شناخته شد اما من بازنشسته فقط فقط به این علت که چهار تومن حقوقم بیشتر است متمول شناخته شدم.
اصلاح اقتصادی؟ چرا همیشه اصلاح اقتصادی را از نان و جیب مردم شروع می کنید؟ چرا اصلاح اقتصادی را از بانک‌ها شروع نمی کنید؟ چرا از حقوق‌های نجومی شروع نمی کنید؟ چرا از تعارض منافع شروع نمی‌کنید؟ چرا از قطع دخالت نظامیان در اقتصاد شروع نمی کنید؟ چرا از رانت و آقازادگی شروع نمی کنید؟ کی این کارها را شروع خواهید کرد؟ جوابش مشخصه، هرگز چون یا پای خودتان درگیره یا زورتان نمی رسه.
آقاخر ما از کرگی دم نداشت .
فکر کنم مرحله سوم دفن کردن تلف شدگان است برای همین قیمت قبر را هم بالا بردین از سود اون عقب نمانید
عدالت اين نيست يك عده يارانه بگيرند و يك عده نگيرند . بلكه همه بايد با يك شاخص يارانه بگيرند و بهره مند باشند .
بنده ديگر به هيچ حرف و قول اين دولت و دولتهاي بعدي اعتمادي نداشته و ندارم و نخواهم داشت بهتره شما همم همينطور باشيد و گرنه مثل الانن سرتون كلاه ميره سيستم محاسبه يارانه ايشان هم غير عادلانه و طبق نص صريح مال مردم خوري توسط دولت است و خداوند گفته از حق خودم در روز جزا مي گذرم ولي از حق الناس نمي گذرم و من همم از حقم كه بر اساس دهك بندي بريده شده از اين دولت و مجريان ان نمي گذرم ببينيد چه خواهيد شد
جناب جهرمی بانام گذاری کلمه قشنک ( مردمی سازی یارانه‌ها)داریدسرمردم رامیبرید این حناتون دیگه برای مردم رنگ نداره. برید برای مردم فیلم بازی نکنید
جالبه اسمش میذارن اصلاح
ارز ترجیحی حذف کردن یارانه کلی خانوارها رو‌قطع کردن دادنش به تخت پوشش های بهزیستی . یعنی از جیب یه عده دادن به عده ای دیگه. خیلی‌ها مشمول این یارانه نشدن و میگن ۷۷ میلیون نفر یارانه گرفتن. ا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار