بازدید 4582

لهستان حساب‌های سفارت روسیه را مسدود کرد

سرگئی آندریف سفیر روسیه در لهستان گفت: دادستان های لهستان حساب های بانکی سفارت روسیه در این کشور را تا دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) مسدود کرده اند.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 14 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، آندریف سفیر روسیه به خبرنگاران گفت: حساب‌ها طبق تصمیم دادستان تا دوم سپتامبر مسدود شده‌اند، با این وجود مشخص نیست که در ۲ سپتامبر چه اتفاقی خواهد افتاد.

آندریف خاطرنشان کرد: لهستان ممکن است در درازمدت سفارت را مجبور به تعطیلی کند، اما در این صورت سفارت [لهستان] در روسیه نیز باید تعطیل شود.

آندریف تاکید کرد: امیدوارم که شرکای به اصطلاح لهستانی ما آنقدر عاقل باشند که دست به چنین کاری نزنند.

سفیر روسیه در لهستان در ادامه افزود: هیئت دیپلماتیک این تصمیم را با استناد به نقض شدید کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک رد کرده و خواستار رفع انسداد حساب ها شده است. وزارت امور خارجه لهستان از هرگونه مسئولیت در قبال این اقدام شانه خالی کرده و به روسیه پیشنهاد داده است که پرونده را به دادگاه ببرد.

آندریف توضیح داد که دفتر دادستانی براساس نظریه پوچ خود بر این باور است که پول موجود در حساب ها ممکن است برای تامین مالی تروریسم استفاده شود.

به دنبال توقیف و مسدود شدن دارایی های روسیه به بهانه جنگ اوکراین، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته گفت، کشورهای اروپایی باید از توقیف ذخایر ارز خارجی روسیه برای کمک به هزینه بازسازی اوکراین استفاده کنند.

بورل افزود، آمریکا میلیاردها دلار از دارایی های بانک مرکزی افغانستان را توقیف کرد که بخشی از آن را صرف غرامت به قربانیان تروریسم و کمک های بشردوستانه در این کشور کرده و منطقی است که این کشور اقدامات مشابهی را در رابطه با دارایی های توقیف شده از روسیه مدنظر قرار دهد.

اتحادیه اروپا و متحدانش صدها میلیون دلار از ذخایر ارز خارجی روسیه را که در حساب های بانک مرکزی روسیه بود مسدود کردند. روسیه مارس گذشته اعلام کرد که تحریم بانک مرکزی این کشور باعث مسدود شدن حدود ۳ هزار میلیارددلار و ذخایر خارجی و طلا به ارزش کلی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر