بازدید 3872

هشدار آمریکا به بانک‌های خارجی درباره تحریم روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک‌های خارجی را تهدید کرد در صورت کمک به روسیه برای فرار از تحریم‌ها، دسترسی خود را به بازارهای آمریکا و اروپا از دست خواهند داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 14 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از بانک‌های بین‌المللی خواسته است به روسیه برای فرار از تحریم‌ها کمک نکنند.

دولت آمریکا هشدار داده است شرکت‌ها در صورت حمایت از طرف‌ها یا الیگارش های تحریم شده روسی، دسترسی خود را به بازارها در آمریکا و اروپا از دست خواهند داد.

"آدیویل آدیمو" معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی پیامدهای حمایت از روسیه برای نادیده گرفتن تحریم ها علیه این کشور را در دیدارهایی خصوصی با نمایندگان بانک‌های بین‌المللی در نیویورک بیان کرد.

آدیمو خطاب به نمایندگان این بانک‌ها گفت چنانچه یک موسسه مالی در کشوری مستقر باشد که روسیه را تحریم نکرده ، در صورت نقض محدودیت‌های اعمال ‌شده از سوی آمریکا و اروپا با پیامدهای سنگینی مانند قطع دسترسی به نظام مالی غرب مواجه خواهد شد.

این مقام خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در مصاحبه ای اظهار داشت: اگر کسی اقدام به حمایت مادی از یک فرد یا سازمان تحریم‌ شده کند، می‌توانیم نظام تحریم‌های خود را گسترش دهیم و از ابزارهای خود برای هدف قرار دادن او نیز استفاده کنیم.

وی خطاب به بانک های مستقر در کشورهایی که علیه روسیه اقدام نکرده اند، آنها را تهدید کرد اگر اقدامی انجام دهند که نقض تحریم‌های واشنگتن باشد، آمریکا و متحدانش آماده اقدام هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک نشست مجازی با بیان اینکه تحریم‌های غرب به جای هدف گرفتن روسیه بیشتر کشورهای فقیر را برای تهیه مواد غذایی دچار مشکل خواهد کرد، گفت: این تحریم‌ها باعث بحران اقتصادی در جهان می‌شود.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی مجازی با اعضای دولت این کشور افزود: غرب با اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است، در واقع به جای ضعیف کردن مسکو یک بحران اقتصادی و موجی از تورم در کشورهای مختلف به راه انداخته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار