بازدید 5045

وزیر کشور: اصلاح ارز ترجیحی کاملاً به نفع مردم است

احمد وحیدی گفت: دولت وعده‌های بسیاری به مردم داد و یکی پس از دیگری به آن‌ها عمل خواهد کرد. تحقق وعده‌های دولت به مردم حاصل همراهی مردم است و اگر مردم به دولت اعتماد نمی‌کردند، وعده‌های دولت محقق نمی‌شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 14 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه جمعه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد رویکرد مردم در مورد اصلاح یارانه‌ها اظهار داشت: مردم به خوبی مستحضر هستند که دولت به دنبال منافع آن‌ها حرکت می‌دهند و با بزرگواری مسائل را دنبال و همراهی کردند و این همراهی کاملاً ارزشمند و در شان ملت ایران است.

وی افزود: در ۸ یا ۹ ماهی که دولت مردمی رئیسی روی کار آمده همراهی مردم را دیدیم که اولین مسئله کرونا بود و مردم با دولت همراهی کردند و نتیجه آن این است که تلفات ۷۰۰ نفری به زیر ۵ نفر و ۱۹ نفر رسیده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه مردم در مقاطع مختف دولت را امتحان می‌کنند، بیان داشت: دولت قول‌های مختلفی داد که یکی پس از دیگری به آن‌ها عمل می‌کند و دیدیم که قول رئیس جمهور درمورد برچیده شدن کرونا عمل شد و اگر مردم همراهی و باور نمی‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

وزیر کشور تاکید کرد: دولت قول داد که روابط خارجی را بهبود می‌بخشد و امروز شاهد هستیم که در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی با بیان اینکه یارانه‌ها باید به نفع مردم اصلاح می‌شد و این اصلاح یارانه‌ها به نفع مردم و طبقات کم‌برخوردار است، گفت: مردم همراهی می‌کنند، چون در این طرح منافع روشن و ملموسی برای مردم وجود دارد و اولین خواست در این طرح رسیدن عادلانه مردم به مردم است. در ارز ترجیحی ثروتمندان چندین برابر سایر مردم از یارانه استفاده می‌کردند و الان این مسئله عادلانه می‌شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه وقتی مردم حس کنند اجرای این طرح در راستای مبارزه با قاچاق است همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: یارانه به تعداد معدودی وارد کننده داده می‌شد و نتیجه آن این بود که درحوزه نهاده‌های دامی ۴۰۰ شرکت ثبت‌نام کرده بودند و اکنون به جای اینکه یارانه را به چند نفر واردکننده بدهیم، به نزدیک به ۸۰ میلیون نفر می‌دهیم.

وزیر کشور با شاره به اینکه رئیس جمهور بلافاصله بعد از اجرای طرح بین مردم رفتند و وقتی مردم حس کنند رئیس جمهور بین آن‌هاست اعتماد می‌کنند، تصریح کرد: جای تشکر از مردم دارد که با این طرح همراهی خوبی داشته اند و هرچه جلوتر برویم منافعش بیش‌تر تشریح و احساس می‌شود و مردم متوجه می‌شوند با چه طرح مهمی که به نفع حاد ملت است مواجه هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
ای نوابغ دهر، سر یک سال نشده، دوباره باید ارز ترجیجی 300،000 ریالی را حذف کنید!!
اگر مرد میدان بودین

طلب پولهای رو از کشورها بدهکار به ایران می گرفتین

غرامت 8 سال جنگ و جنایت رو از عراق میگرفتین

و پولهایی رو که در کشور های دیگه هزینه میکنید رو برای رفه مشکلات مردم ایران خرج میکردین

آقای وزیر کشور

دست همه شما برای مردم رو شده

و حنای شما ها دیگه برای مردم رنگی نداره
این حرفها چه ربطی به ایشان دارد؟
در باغ سبز نشان ندهید . در آخر چون نمیتوانید ، دلیل همه شکستهایتان را آمریکا خواهید دانست و بدبختی و فقر حاصل از این شکست را که مردم تحمل می کنند ، برای خود پیروزی و برای دشمنانتان شکست میدانید! بس کنید دیگه!
اقای وحیدی با سخن شما ایران بهشت است ولی بعد می بینیم
آقای وحیدی هیچ کس مخالف حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن قیمت ها و کوتاه شدن دست بعضی مسوولین و فرزندانشون از این کاسبی نیست مشکل اینه چرا درآمد به ریال هست و هزینه به دلار این رو حل کنید مشکل اینجاست
شما قبلا گفته بودید همه به اندازه سهم مشخص شده ای از مصرف کالاها یارانه می گیرند ولی در اجرا به بهانه دهک برخوردار قشر گسترده ای از مردم را حذف کردید بله ما هم قبول داریم که حذف یارنه ها خوب است ولی به شرط انکه همه به یک چشم دیده می شدند و مازاد بر مصرف انها آزاد حساب می شد نه اینکه یارانه نگیرند از طرفی تورم ناشی از ان را هم تحمل کنند یعنی با یک تصمیم شما چند برابر بازخورد منفی به خانوارهایی تحمیل شود که بر مبنای شاخص های اشتباه مرفه شناخته شده اند
از طلا بودن پشیمان گشتیم مرحمت فرموده ما را مس کنید
از نظر مسئولان همیشه افزایش قیمت ها به نفع مردم است قابل توجه کسانی که منتظر کاهش تورم هستند
من یه خانواده سه نفره هستم ویه دختر دیگر دارم که ازدواج کرده وبچه داره ومطابق رسم ما ایرونیها اخر هفته وتعطیلات مهمان ما هستند. الان کارمند دانشگاه ازاد هستم وامسال 6200000تومان حقوق بعد کم شدن کسوران قانونی بدون محاسبه اقساط دریافت می کنم من از سی سال پیش تاکنون خرید ماهانه را ابتدای هر ماه انجام می دهم وتعداد 4 قلم کالایی که الان تغییر قیمت داده شد به شرح زیر است
1-روغن 1350گرمی 4عدد= به قیمت فعلی برایر 408000تومان
2-مرغ8تا 10 کیلو به قیمت فعلی بین 500 تا600 هزارتومان
3-لبنیات الف-شیرهرهفته 5کیلو ماهانه 20کیلو برای نوشیدن وتهیه ماست مجموعا300 تومان ب-6عدد پنیر به قیمت فعلی 222000تومان ج- 4عدد کره 100گرمی قیمت ندارم
دوغ به خانواده میگم دیگر استفاده نکنید خامه دیگر ممنوع
4-تخم مرغ 1شانه 80000تومان بدون کره ودوغ وخامه شد 1510000تومان یارنه 900هزارتوامان که 100 تومان قبلی بود شما 200 تومان دارید میدهید که برای 3 نفر میشه600 هزارتومان درحالی که خرید من شده 1510000تومان منهای 650 هزار تومان که قبلا پولش را میدادیم می شود 860 هزار تومان شما دارید به من میدهید 600 هزار تومان کجا اضافه اومد وتازه افزایش قیمت مشتقات این 4 قلم را حساب نکردم پس یا بی سواید یا مردم را بیسواد وهالو گیر اوردید
4-
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر