بازدید 6114

راهی برای کاهش ۴۰ درصدی مراجعه مردم به دادگاه‌ها

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با انجام طرح کاداستر اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم، میزان مراجعه به دادگاه‌ها ۴۰درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 13 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حسن بابایی شامگاه پنجشنبه در جلسه دیدار با اعضا هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان کردستان اظهار داشت: سردفتران جزوی از قوه قضائیه هستند و امیدواریم به یک وضعیت مطلوب برسیم.

وی افزود: متاسفانه در دوره‌های گذشته بسیاری از کارها انجام نشد و یا اگر انجام شده به صورت ناقص بوده است.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: سران دفاتر ازدواج و طلاق مشکلات بسیاری دارند که باید به آنها رسیدگی شود لذا ایجاد صنوق حمایتی از این قشر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: واقعیتی که در دفاتر رسمی وجود دارد این است که اگر درآمد کاهش یابد خطا و اشتباه را با خود به همراه خواهد داشت.

بابایی با بیان اینکه نقش مشاوران املاک نقش دلالی است، عنوان کرد: باید اجازه دهیم مکاتبات و اسناد دفتری در دفترخانه‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: مسئولیت مدنی و کیفری در تنظیم سند خودرو برعهده چه کسی است؟ لذا هر سندی باید درخور شرایط خودش تنظیم شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: مخالف طرح رسمی ثبت اموال غیرمنقول هستم چرا که این طرح از راه اصلی خودش خارج شده است.

وی ابراز داشت: با انجام طرح کاداستر اگر زمین بدون هویت نداشته باشیم به کاهش میزان مراجعه به دادگاه‌ها تا ۴۰ درصد کمک کرده‌ایم.

معاون قوه قضائیه یادآور شد: اصلاح حق‌التحریر دفاتر رسمی را مورد پیگیری قرار داده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار