بازدید 3457

هاری از خطرناک‌ترین بیماری‌های عفونی است

کارشناس مبارزه با بیماری غیرواگیر شهرستان قزوین گفت : هاری از جمله خطرناک ترین بیماری های عفونی است که متاسفانه ۱۰۰ درصد موارد ابتلا، جان خود را از دست می دهند و تنها راه مقابله با آن پیشگیری از مواجهه و ابتلا است.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 13 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجید عیسی زاده روز جمعه با اعلام این مطلب افزود : واکسیناسیون هاری موارد حیوان گزیدگی، یکی از راه های پیشگیری از مواجهه و ابتلا است.

این کارشناس اشاره کرد که در شهرستان قزوین با توجه به در گردش بودن این ویروس در محیط زیست سرزمینی، از سال های گذشته هم زمان با سایر نقاط کشور، مراکزی برای انجام واکسیناسیون موارد حیوان گزیده با عنوان سایت هاری، تعیین شده است و واکسیناسیون در ۱۲ مرکز از مجموع مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان انجام می شود.

وی اظهار کرد که در سال ۱۴۰۰ در شهرستان قزوین از مجموع دو هزار و ۲۹۹ مورد گزش گزارش شده که تمامی موارد در سایت های هاری سطح شهرستان تحت درمان پیشگیرانه قرار گرفتند، یک هزارو ۷۹۴ تن ، یعنی ۷۸ درصد توسط سگ و ۴۶۰ تن، یعنی ۲۰ درصد توسط گربه و مابقی توسط سایر جانوران اهلی و وحشی مورد گزش واقع شده اند.

۶۸ درصد گزش سگ ها، توسط حیوانات صاحب دار

کارشناس مبارزه با بیماری غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان قزوین تصریح کرد: از یک هزار و ۶۶۱ مورد گزش سگ، ۶۸ درصد توسط سگ های صاحب دار اتفاق افتاده است، که با توجه به نحوه مواجهه و خطر بیماری هاری، ۲۱ تن از کارکنان حیاط وحش و دامپزشکان و کارکنان آن ها تحت برنامه واکسیناسیون هاری قرار گرفتند.

وی ادامه داد که در ۶۳۱ مورد هم کارشناسان مبارزه با بیماری غیرواگیر با مراجعه به در منزل برای افرادی که در نوبت های دوم و سوم، مراجعه نکرده بودند، واکسن هاری تزریق کردند.

عیسی زاده گفت: برای ۱۱۸ مصدوم حیوان گزیدگی که به علت شدت جراحت، در بیمارستان بستری شده بودند نیز واکسیناسیون در همان مکان بستری، از طریق اعزام کارکنان سایت هاری و کشیک بیماری های ستاد شهرستان انجام شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان