بازدید 74674
با هفتاد و هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین

واکنش کرملین به وقوع کودتا در روسیه /ارسال 7000 هزار موشک به اوکراین از سوی آمریکا /استقرار نیروهای نظامي بلاروس در مرز اوکراین/مدیر اطلاعات ملی آمریکا:‌ پوتین برای جنگی طولانی آماده می شود

هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ 11 May 2022

هشدار سناتور آمریکایی درباره ورود آمریکا به جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش کرملین به وقوع کودتا در روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۳

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز چهارشنبه، گمانه‌زنی‌ها درباره نا‌آرامی داخلی در روسیه را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ کرملین در نشستی خبری گفت: «[ارزیابی من این است که وضعیت] با ثبات است. نمی‌دانم که متأسفانه چنین جمع‌بندی‌هایی از کجا نشأت می‌گیرد بنابراین نمی‌توانم توضیحی بدهم».

پسکوف همچنین درباره احتمال الحاق منطقه خرسون اوکراین واقع در شمال کریمه گفت، تصمیم در این زمینه به عهده ساکنین همانجا است.

«سرگئی گلازیف» مشاور سابق ریاست جمهور روسیه اخیراً گفته است که غربی‌ها در حال برنامه‌ریزی و آماده شدن برای انجام کودتا در روسیه هستند.

علاوه بر این مقام روس «سرگئی ناریشکین» مدیر آژانس اطلاعات خارجی روسیه نیز روز چهارشنبه وزارت امور خارجه آمریکا را به وزارت تبلیغات آلمان نازی تشبیه کرد.

ناریشکین گفت: «مجموعه‌ای از شعارهای بدوی اما هراس‌افکنانه که برای ایجاد ترس طراحی شده‌اند، برای انتشار در کانال‌های تلگرامی آماده شده‌اند. پیام اصلی آن‌ها این است که "رژیم دموکراتیک کی‌یف" با حمایت غربی‌های "مهیب و عظیم" قرار است شکست سنگینی را بر روس‌های "تمامیت‌خواه" وارد آورند و فقط اعتراضات گسترده مردمی می‌تواند این کشور (روسیه) را از فاجعه نجات دهد».

او همچنین توضیح داد: «واشنگتن باور دارد که این موثرترین رویکرد در قبال جوانان شهری است و اینطور گمان می‌کنند که جوانان با بلعیدن این مزخرفات، به خیابان‌ها ریخته و در روسیه، تحولات "لیبرال دموکراتیک" حافظ منافع غرب را به راه می‌اندازند».

رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه گفت: «چنین اقداماتی از سوی وزارت امور خارجه [آمریکا] شباهت‌های زیادی به سنت‌های وزارت تبلیغات و روشنگری عمومی رایش سوم و رئیس آن یوزف گوبلز دارد که روشنفکری را بدترین دشمن هرگونه پروپاگاندا می‌دانست».

وزیر دفاع آمریکا: روسیه به دنبال جنگ با ناتو نیست
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: محاسبات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شامل حمله به ناتو نمی شود.

 لوید آستین وزیر دفاع  آمریکا روز چهارشنبه در کمیته تخصیص بودجه دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: محاسبات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شامل حمله به ناتو نمی شود، اما هرگونه حمله به یکی از اعضای  این ائتلاف نظامی " بازی را تغییر خواهد داد."

وزیر دفاع آمریکا گفت: اگر روسیه تصمیم بگیرد به کشوری که عضو ناتو است حمله کند، بازی تغییر خواهد کرد.

این مقام دولت بایدن ادامه داد:  در این صورت با توجه به تعهدات ماده ۵ (حمله به یک عضو ناتو حمله به همه اعضا است)، ناتو به احتمال زیاد به شکل یک ائتلاف به این حمله به گونه ای پاسخ خواهد داد.

رئیس پنتاگون در عین حال اظهار داشت: اما به نظر من محاسبات پوتین نشان می دهند  که روسیه نمی خواهد با اتحاد ناتو وارد جنگ شود.

مسکو: ۹۳ هدف اوکراینی در عملیات شبانه نابود شد
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۴:۲۴

مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیروهای مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواپیماهای ما در طول شب، ۹۳ هدف نظامی اوکراینی از جمله ۶۹ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات را منهدم کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «واحدهای توپخانه‌ای و موشکی روسیه ۴۰۷ مرکز مونتاژ تجهیزات و پرسنل نظامی اوکراین و ۱۴ انبار مهمات را هدف قرار دادند».

این وزارتخانه در ادامه افزود: «نیروهای پدافند هوایی روسیه در طول شب ۹ فروند پهپاد اوکراینی از جمله یک فروند در منطقه جزیره اِزمینی را سرنگون کردند».

به نوشته اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ارتش روسیه ۸۰۷ پهپاد، ۳۰۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۶۴ هواپیما و ۱۲۵ بالگرد اوکراینی را منهدم کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نزدیک به ۳ هزار تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۶۰ موشک انداز چندگانه، ۱۴۵۵ قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین ۲۸۰۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراینی نیز منهدم شد».

مدیر اطلاعات ملی آمریکا:‌ پوتین برای جنگی طولانی آماده می شود
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۱۱

گمانه زنی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آمریکابر آن است که روسیه برای «درگیری طولانی» در اوکراین آماده می‌شود. اوریل هینز، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، به نقل از بررسی‌های کارشناسان گفت که این جنگ به‌دلیل «عدم تطابق» میان بلندپروازی‌های ولادیمیر پوتین و قابلیت‌های نظامی، احتمالا «غیرقابل پیش‌بینی‌تر و فزاینده‌تر» خواهد بود.

به گزارش رویترز، هینز روز سه‌شنبه در اظهاراتی در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که هم روسیه و هم اوکراین معتقدند که می‌توانند به پیشرفت‌های نظامی دست یابند و درگیری را به «جنگ فرسایشی» و بدون چشم‌انداز مذاکرات صلح در آینده نزدیک تبدیل کنند.

مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت:‌ «تخمین می‌زنیم که پوتین برای درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شود، و کماکان قصد دارد به اهدافی فراتر از دنباس دست یابد.»

رئیس جامعه امنیتی و اطلاعاتی آمریکا گفت که روسیه دست‌کم چهار «هدف نظامی کوتاه‌مدت» دارد: تصرف کامل و استقرار «منطقه حائل» در دونباس، محاصره نیروهای اوکراین در غرب دونباس «به منظور در هم شکستن مجهزترین نیروهای اوکراین که برای حفظ جبهه شرق می‌جنگند»، تحکیم تسلط بر سرزمین‌هایی که روسیه در خط ساحلی جنوبی اوکراین به کریمه، تصرف کرده است و به نیروهای روسیه اجازه می‌دهد تا منطقه خرسون را اشغال کنند و کنترل منابع آب کریمه را در اختیار بگیرند. آمریکا همچنین نشانه‌هایی می‌بیند مبنی بر این که روسیه می‌خواهد سرزمین‌های ارتباطی را به غرب گسترش دهد و بندر تاریخی اودسا را تصرف و آن را به منطقه ترانسنیستریا در مولداوی متصل کند و به این ترتیب ارتباط اوکراین با دریا را به طور کامل قطع کند.

آمریکا می‌گوید «بسیار بعید»‌ است که روسیه بتواند بر دونباس کنترل کامل داشته باشد یا سرزمین‌های ارتباطی با ترانسنیستریا را گسترش دهد. اما به گفته هینز، پوتین احتمالا خواهد گفت که توانایی و تمایل روسیه به تحمل چالش‌ها از دشمنانش بیشتر است و احتمالا همزمان با کمبود خوراک، تورم و افزایش بهای سوخت، روی تضعیف اروپا و آمریکا حساب خواهد کرد.

هینز تصریح کرد که متقاعد شده است روسیه در نهایت استقامت بیشتری نسبت به اوکراین و حامیانش دارد. او گفت: "او احتمالا روی عزم ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای تضعیف شدن با بدتر شدن کمبود مواد غذایی، تورم و قیمت انرژی حساب می کند." با توجه به اعتقاد پوتین که می تواند در نهایت پیروز شود، و این واقعیت که اوکراین هیچ نشانه ای از تسلیم نشان نمی دهد، هینز گفت که آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده "مسیر مذاکره قابل قبولی را حداقل در کوتاه مدت نمی بینند."

او گفت: در همین حال، با ادامه جنگ فرسایشی، این درگیری احتمالاً "سیری غیرقابل پیش بینی تر و بالقوه تشدید کننده‌تر" را در پیش خواهد گرفت. روند کنونی این احتمال را افزایش می‌دهد که رئیس‌جمهور روسیه به ابزارهای شدیدتر روی آورد، از جمله تحمیل حکومت نظامی، تغییر جهت تولید صنعتی، یا اقدامات نظامی بالقوه تشدیدکننده برای آزاد کردن منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود.

به گفته مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا، پوتین «احتمالا تنها زمانی اجازه کاربرد تسلیحات اتمی را می‌دهد که تهدیدی علیه موجودیت روسیه یا حاکمیت آن احساس کند».

او هشدار داد که ولادیمیر پوتین می تواند دورنمای شکست در اوکراین را به عنوان یک تهدید وجودی برای دولت خود تلقی کند که به طور بالقوه باعث متوسل شدن وی به استفاده از سلاح هسته‌ای می شود.

هینز به کمیته خدمات مسلح سنا گفت که پوتین به تسلیح زرادخانه هسته‌ای روسیه در تلاش برای بازدارندگی ایالات متحده و متحدانش از حمایت بیشتر از اوکراین ادامه خواهد داد. او گفت که تغییر تمرکز به شرق و جنوب به احتمال زیاد یک تاکتیک موقتی است تا کاهش دائمی اهداف جنگ.

او استدلال می کند که رهبر روسیه تا زمانی که تهدیدی وجودی برای روسیه یا دولتش نبیند از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد. اما او افزود که او می تواند دورنمای شکست در اوکراین را به عنوان یک چنین تهدیدی تلقی کند.

هینز گفت: ما فکر می‌کنیم که [ادراک پوتین از یک تهدید وجودی] می‌تواند در صورتی که او احساس کند که در جنگ در اوکراین شکست می‌خورد و ناتو در واقع یا در حال مداخله است یا در شرف مداخله در این زمینه است، جهان احتمالاً هشدارهایی درباره قریب الوقوع بودن استفاده از تسلیحلت هسته‌ای خواهد داشت. کارهای زیادی وجود دارد که او قبل از رسیدن به سلاح‌های هسته‌ای در چارچوب تشدید تنش انجام می‌دهد و همچنین احتمالاً در سیگنال‌هایی فراتر از آنچه تاکنون انجام داده شرکت خواهد کرد. این سیگنال می تواند شامل یک تمرین هسته‌ای در مقیاس بزرگ باشد که شامل بکارگیری قابل توجه موشک های قاره پیمای متحرک، بمب افکن های سنگین و زیردریایی های استراتژیک می شود.

آوریل هینز گفت: «ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، و در عین حال نمی‌خواهیم وارد جنگ جهانی سوم شویم و در موقعیتی قرار گیریم که بازیگرانش از سلاح اتمی استفاده کنند.»

بخشی از اظهارات مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا به بررسی رویکرد دولت چین در قبال تایوان اختصاص داشت. به‌ گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، هینز در این رابطه به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که چین فعالانه در تلاش است تا ظرفیت‌های ارتش این کشور را به قدری بالا ببرد که بتواند تایوان را، حتی با وجود حمایت ایالات متحده از این کشور، تصرف کند. این مقام بلند پایه امنیتی در آمریکا همچنین تهدید شدن تایوان از سوی چین، خاصه در بازه زمانی سال جاری تا سال ۲۰۳۰، را یک تهدید «حاد» توصیف کرد.

با این‌حال هینز هشدار داد که هنوز مشخص نیست شی‌جین پینگ، رئیس جمهوری چین، چه درس‌هایی از حمله نظامی روسیه به اوکراین و همچنین کمک کشورهای غربی به اوکراین گرفته است. به گفته هینز و اسکات بریِر، رئیس سازمان اطلاعات دفاعی، ارزیابی رئیس جمهوری چین و حزب کمونیست این کشور از وقایع جنگ اوکراین بر رویکرد آن‌ها نسبت به تایوان تاثیرگذار خواهد بود.

استقرار نیروهای نظامی بلاروس در مرز اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۰۵

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد سربازانش را در مرز با اوکراین مستقر کرده و گفت که علت این کار استقرار نیروهای اوکراینی و افزایش فعالیت‌های ناتو در منطقه است که تهدیدی رو به رشد محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، این مانور استقرار نیرو از سوی بلاروس یک هفته پس از آن صورت گرفته که این کشور به ناگاه اعلام کرد برای دسترسی به آمادگی ضربتی نیروهای مسلحش رزمایش انجام می‌دهد.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، اعلام کرد: آمریکا و متحدانش به استقرار و حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای بلاروس ادامه می‌دهند.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه تعدادی رزمایش در مناطق شرقی و جنوب شرقی اروپا از سوی آمریکا و متحدانش در حال انجام است، اعلام کرد: حضور گروهی موشک‌های کروز دریایی و هوایی در آب‌های دریاهای مدیترانه و بالتیک و همچنین افزایش گروه هوابرد در کشورهای لهستان و کشورهای حوزه بالتیک نشان ‌دهنده تهدید فزاینده برای بلاروس است.

وزارت دفاع بلاروس افزود: بر این اساس، نیروهای مسلح بلاروس رزمایشی تمام عیار با هدف مقابله با تهدیدهای احتمالی برگزار کرده است. گروه بندی ایجاد شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در جهت عملیاتی جنوب با تعداد ۲۰ هزار نیرو نیازمند پاسخ ما است. همچنین ما برای تضمین امنیت بلاروس در منطقه جنوبی کشور واحدهای عملیاتی ویژه‌ای را در سه بخش تاکتیکی مستقر کرده‌ایم.

در این میان، "ربکا کافلر" افسر سابق اطلاعاتی سیا و نویسنده کتاب "کتاب بازی پوتین: طرح مخفیانه روسیه برای شکست آمریکا" به فاکس نیوز گفت که بلاروس متحد اصلی و دیرینه روسیه است و گزارش‌ها درباره استقرار نیروها در مرز اوکراین از سوی بلاروس به معنای این است که به ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه این امکان را می‌دهد تا از بلاروس به عنوان یک سکوی پرتاب برای عملیات نظامی در داخل خاک خود استفاده کند و برای الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس نیز به معنای این خواهد بود که وظایفش را به عنوان فرمانده کل به پوتین محول کند.

وی ادامه داد، استقرار نیروهای بلاروسی در مرز اوکراین می‌تواند هم به عنوان یک حواس پرتی و هم به عنوان یک انحراف مدنظر باشد چون نظرها به سوی استقرار نیروهای بلاروس در مرز با بلاروس معطوف می‌شود درحالیکه پوتین به سمت شرق اوکراین و برای به دست گرفتن کنترل کامل آن ادامه می‌دهد.

پوتین نهاد مسئول اطلاعاتی در جنگ اوکراین را تغییر داده است
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۰۴

ولادیمیر پوتین با سلب اختیارات سرویس امنیت فدرال روسیه، اداره اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح را مسئول جمع‌آوری اطلاعات در حمله به اوکراین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، سرویس امنیتی فدرال روسیه جانشین «کاگ‌ب»، محل خدمت سابق ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است. اداره اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، آژانس امنیتی ارتش این کشور است.

ایرینا بوروگان و آندری سولداتوف، بنیان‌گذاران روزنامه تحقیقی مستقل «ایجنتورا» در مقاله‌ای برای مرکز تحلیل سیاست اروپا نوشتند، تامین اطلاعات برای کرملین درباره اوکراین از مدت‌ها پیش وظیفه سرویس پنجم سرویس امنیت فدرال روسیه بوده است.

با این حال، پوتین اخیرا به دنبال زنجیره شکست‌ها در اوکراین، این مسئولیت را از این سازمان سلب کرده و سازمان اطلاعات ارتش روسیه را جانشین آن کرد.

مشخص نیست که این جابجایی دقیقا در چه تاریخی صورت گرفته است، اما سولداتوف در ماه مارس گزارش داد که پوتین، ژنرال سرگئی بسدا، رئیس سرویس امنیتی فدرال روسیه را به دلیل شروع بی‌رمق حمله به اوکراین در زندان معروف «لوفورتوفو» زندانی کرده است.

اما این مقام اطلاعاتی اخیرا در حال ورود به دفتر کارش در مسکو مشاهده شد و بنیان‌گذاران ایجنتورا بیان کردند، پوتین می‌خواهد وانمود کند که اتفاقی برای این مقام نیافتاده است، چون زندانی کردن رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه بدین معنا خواهد بود که جنگ اوکراین طبق برنامه پیش نرفته است.

روسیه: نیروهای اوکراینی از سه مدرسه در کی‌یف به عنوان پایگاه نظامی استفاده می‌کنند
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۰۳

وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از سه مدرسه در مناطق تحت کنترل خود در کی‌یف به عنوان پایگاهی برای خود استفاده می‌کنند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، روز سه‌شنبه حدود 9 هزار نفر از مردم از اوکراین و مناطق دونباس به روسیه منتقل شده‌اند تا از ابتدای عملیات روسیه، 1.2 میلیون نفر از مردم اوکراین و دونباس به روسیه منتقل شوند.

ارسال 7000 هزار موشک به اوکراین از سوی آمریکا
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۰۲

، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه مدعی شد که جنگنده‌های روسیه به ندرت و برای مدت زمان کوتاه وارد حریم هوایی اوکراین می‌شوند.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «حملات موشکی روسیه به اودسا و دیگر شهرها هیچ تاثیری بر ارسال تسلیحات به اوکراین نخواهد گذاشت».

کربی اضافه کرد: «جنگنده‌های روسیه خطر نکرده و وارد حریم هوایی اوکراین مگر به ندرت و برای مدت زمان کوتاه نمی‌شوند».

سخنگوی پنتاگون افزود: «بیش از 5 هزار و 500 موشک جاولین و 1500 موشک استینگر به اوکراین رسیده است».

وی در کنفرانس خبری روز گذشته نیز گفت نیروهای روسیه در حال پیشروی تدریجی به سمت منطقه دونباس در اوکراین هستند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با انتقاد مجدد از عملیات نظامی ویژه روسیه در دونباس، گفت: «اوکراین هیچ تهدیدی برای روسیه یا دیگران نداشته است و هیچ توجیهی برای جنگ علیه آن وجود ندارد».

سخنگوی پنتاگون درباره ارزیابی این وزارتخانه از وضعیت میدانی عملیات روسیه توضیح داد: «ما همچنان معتقدیم که روس‌ها از برنامه خود عقب مانده‌اند و پیشرفت میدانی آنها بسیار محدود است».

کاخ‌ سفید: جنگ در اوکراین طولانی خواهد بود
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۱:۰۰

سخنگوی کاخ سفید شامگاه روز سه‌شنبه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا معتقد است که «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه دیکتاتور است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «بایدم معتقد است که پوتین دیکتاتوری است که به یک کشور دارای حق حاکمیت حمله کرده و الان در جهان به فردی منفور تبدیل شده است».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: «معتقدیم که جنگ در اوکراین طولانی خواهد بود و باید برای آن آمادگی داشته باشیم»

دفع حملات اوکراین به جزیره مار

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات ارتش اوکراین به جزیره مار را دفع کرده و نیروهای اوکراینی در این حملات متحمل تلفات سنگین شده‌اند.

به گزارش "اسپوتنیک"، وزارت دفاع روسیه گفت: در چند روز اخیر ارتش اوکراین سعی کرد به جزیره مار حمله کند اما در این حملات متحمل تلفات سنگین شد. ارتش اوکراین یک جنگنده سوخوی ۲۷، سه فروند جنگنده سوخوی ۲۴، چندین فروند بالگرد می‌۲۴ و می‌۸ و همچنین ۳۰ فروند پهپاد را از دست داده است.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: این حملات ارتش اوکراین از نظر نظامی بی‌معنی بوده است.

یک مقام دیگر در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دستور حمله به این جزیره را داده است و وی به دنبال یک پیروزی به مناسبت ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) یا روز پیروزی اروپا در نازی‌های آلمان بوده است.

وی افزود با این حال رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین با این حمله مخالف بوده است.

این مقام روس همچنین ادعا کرد که ایده حمله به این جزیره را مشاوران انگلیسی به زلنسکی داده‌اند و قرار بوده است پیروزی در این حمله در بیانیه مشترک بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و زلنسکی منعکس شود.

هشدار سناتور آمریکایی درباره ورود آمریکا به جنگ اوکراین

تامی توبرویل سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آلاباما گفت، آمریکا با حمایت خود از اوکراین بیش از حد روسیه را تحریک می‌کند و این کار می‌تواند واشنگتن را وارد جنگ با مسکو کند.

به گزارش "نیوزویک"، توبرویل این اظهارات را در جریان جلسه استماع روز سه شنبه (به وقت آمریکا) در کمیته خدمات مسلح سنا با حضور اوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی و ژنرال اسکات بریر مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بیان کرد.

این مقامات اطلاعاتی آمریکا برای ارائه گزارشی در مورد تهدیدات جهانی علیه این کشور در مقابل کمیته حاضر شدند.

وی افزود: ما درحال تحریک روسیه هستیم و با افتخار آن را اعلام می‌کنیم، همانطور که رئیس جمهور آمریکا گفت ما باید این اقدامات را کاهش دهیم.

وی اگرچه ادامه حمایت آمریکا از اوکراین را تایید کرد اما گفت: ما نمی‌خواهیم این کمک‌ها را به حدی پیش ببریم که تعداد زیادی از سربازان ما به این جنگ وارد شوند.

توبرویل با اشاره به سفر مقامات مختلف آمریکایی به اوکراین گفت: به نظر من تعداد زیادی از مقامات در حال سفر به اوکراین هستند. ما در مقابل باید کارهای بهتری انجام دهیم. ما در مسیر حساسی قدم می‌گذاریم و در صورت عبور از نقطه قرمز، امکان بازگشت وجود ندارد.

تصویب کمک 40 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش بسته جدید حمایت مالی از اوکراین به ارزش ۴۰ میلیارد دلار را تصویب کرد .

به گزارش آسوشیتدپرس، تصویب این کمک مالی که با اکثریت قابل توجه ، ۳۶۸ رای موافق در برابر ۵۷ رای مخالف، به عمل آمد؛ هفت میلیارد دلار بیشتر از درخواست ماه آوریل دولت بایدن دراین زمینه بود؛ این لایحه کمک های اقتصاد و نظامی به اوکراین خواهد بود.

آسوشیتدپرس افزود: این لایحه با اکثریت دموکرات ها و با حمایت سه چهارم جمهوریخواهان تصویب شد؛ این اقدام درحالی صورت می گیرد که واشنگتن بطور فزاینده ای درمورد اهداف و تمایل کمک به اوکراین به تسلیحات پیشرفته مطمئن تر شده است؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا گفته است که آمریکا خواهان روسیه ای "تضعیف" شده می باشد تا قادر نباشد به سرعت توانایی برای حمله به سایر کشورها را داشته باشد.

این بسته کمک های مالی مصوب مجلس نمایندگان آمریکا ، شامل کمک شش میلیارد دلاری تسلیحات و آموزش نظامی به اوکراین، ۸.۷ میلیارد دلار برای بازسازی انبارهای تسلیحات آمریکایی ارسال شده به اوکراین و ۳.۹ میلیارد دلار برای نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است؛ همچنین شامل ۸.۸ میلیارد دلار حمایت اقتصادی از اوکراین، چهار میلیارد دلار کمک مالی خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین و متحدان و ۹۰۰ میلیون دلار در زمینه مسکن، تحصیل و سایر کمک ها به پناهجویان اوکراینی در آمریکا است.

پیشتر دولت جو بایدن یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ۱۰ اردیبهشت ماخ ۱۴۰۱ ابراز امیدواری کرده بود که هرچه سریعتر کمک مالی ۳۳میلیارددلاری به اوکراین به تصویب نمایندگان این مجلس برسد.

برنامه اوکراین برای قطع بخشی از گاز روسیه به اروپا

شرکت دولتی گاز اوکراین از تعلیق جریان انتقال بخشی از گاز صادراتی روسیه به اروپا خبر داد.

به گزارش رویترز، شرکت دولتی گاز اوکراین اعلام کرد: آماده است تا جریان عبور بخشی از گاز روسیه به سمت اروپا از طریق یک نقطه ترانزیت کلیدی را از امروز چهارشنبه قطع کند.

شرکت دولتی گاز اوکراین در بیانیه ای تاکید کرد: به خاطر دخالت نظامیان روس در مسائل فنی، انتقال گاز از طریق ایستگاه کنترل فشار گاز در «نووپسکوف» را متوقف می کند.

ایستگاه کمپرسور نووپسکوف در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین تحت کنترل نیروهای روسیه است. تعلیق انتقال گاز، شامل قطع جریان انتقال گاز از مسیر «سوخرانیوکا» از تاریخ ۱۱ ماه می خواهد شد.

«یوری ویترینکو» رئیس هیات مدیره شرکت دولتی «نفت و گاز» در اوکراین اعلام کرد: جریان انتقال گاز از طریق خاک اوکراین به اروپا، در صورت همکاری نکردن روسیه برای تغییر مسیر انتقال گاز، ممکن است تا یک سوم کاهش یابد.

باوجود شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین از ۲۴ فوریه، همچنان این کشور راه اصلی عبور گاز مسکو به سمت اروپاست.

کشورهای اروپایی درحال مذاکره و تلاش برای قطع واردات انرژی از روسیه و تحریم کامل بخش انرژی این کشور هستند اما تحلیلگران، قطع کامل وابستگی قاره سبز به گاز کرملین را زمانبر اعلام کرده و احتمال داده اند حداقل تا سال ۲۰۲۴، این وابستگی ادامه داشته باشد.

شرکت گاز اوکراین ضمن انتقاد از روسیه اعلام کرد: انتقال گاز از نقطه ترانزیت «سوخرانیوکا» را که تحت کنترل نیروهای روسیه است به سمت منطقه دیگری که تحت کنترل نیروهای اوکراین است، هدایت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت روسی گازپروم، دریافت اطلاعیه ای از اپراتور جی تی اس اوکراین در مورد خاتمه ترانزیت از طریق جی آی اس سوخرانیوکا از ۱۱ می به دلیل ادعای فورس ماژور را تأیید کرده است.

سخنگوی گازپروم در این خصوص گفت: گازپروم یک اطلاعیه رسمی از اپراتور سیستم حمل و نقل گاز اوکراین دریافت کرده است مبنی بر اینکه طرف اوکراینی با اشاره به شرایط فورس ماژور، پذیرش گاز برای ترانزیت از طریق سوخرانیکوای اوکراین را از ساعت ۷:۰۰ روز ۱۱ می متوقف می کند و انتقال گاز انجام نخواهد شد.

سرگئی کوپریانوف تاکید کرد: اپراتور «جی تی اس یو» اوکراین، پیشنهاد می کند که تمام حجم های ترانزیت گاز به منطقه «سودژا» در روسیه منتقل شود. در این راستا، گازپروم اعلام می کند، که هیچ تاییدی در مورد شرایط فورس ماژور دریافت نکرده است و هیچ مانعی برای ادامه کار در حالت قبلی نمی بیند.

روسیه: یک جنگده سوخو-25 و هشت بالگرد اوکراینی را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه جزئیات عملیات خود در اوکراین را منتشر کرد. بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی این کشور ۷۴ هدف در اوکراین را طی روز سه‌شنبه هدف قرار داده که شامل ۲ مرکز فرماندهی، ۲۰ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات دشمن، ۲ انبار راکت و خمپاره بوده است.

واحد موشکی و توپخانه روسیه ۲۲۳ منطقه تمرکز نیروها و تجهیزات را هدف قرار داده که طی آن ۳ مرکز فرماندهی، دو انبار ذخیره مهمات و بیش از ۱۰۰ نیروی دشمن هدف قرار گرفتند.

پدافند هوایی روسیه نیز یک جنگنده سوخو-۲۵ را در منطقه «شیروکو» هدف قرار داده و ۸ بالگرد Mi-۸ نیروهای اوکراینی را نیز در منطقه «نوودمیتروکا» را سرنگون کرد. چهار پهپاد اوکراینی نیز در مناطق خارکیف و دونباس سرنگون شدند.

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه حمله اتمی پیشگیرانه تاکتیکی به اوکراین را رد می‌کند، گفت که تصمیم‌گیری در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های اتمی به وضوح در دکترین نظامی روسیه تبیین شده است.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه، «الکساندر گروشکو» گفت: ما یک دکترین نظامی داریم - همه چیز در آن نوشته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۷۳
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
سازمان فضای روسیه گفته این کشور برای نابودی ۳۰ کشور عضو ناتو با سلاح های اتمی به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد
بایدن نمیدونه داره چکار می‌کنه الان اگر ازش سوال کنند کجاست نمیدونه
مردم غرب باید نگران باشند و همینطور مردم کل دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مرگ بر امریکا مرگ بر اروپا مرک بر دو روها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
پس آمریکا هم برای نابودی روسیه با سلاح اتمی 30 ثانیه وقت نیاز داره
یه استدلال های منطقی ای ساندیسی ها میکنن آدم اصلا روش نمیشه جوابشونو بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
شما مجهزترین ادوات جنگی کل عالم رو اونم بیشمار دراختیار داشته باش با یک ارتش عظیم و تا بن دندان مسلح . اما اگه پایگاه اعتقادیت کفر و الحاد باشه و برای شجاعت جنگیدن باید سربازت ودکا و عرق سگی بخوره تا با مست کردن دل و جرات جنگیدن پیدا کنه آخرش ذلیلانه شکست میخوری . برعکس اگر تجهیزات مدرن نداشتی اما ارتشت یکپارچه ایمان بخدا بود و عشق ائمه اطهار و شهادت بر هر قدرتی پیروز میشی . کمونیستهای کافر شکست میخورن ولو با پیشرفته ترین جنگ افزارها و راه انداختن حمام خون
نقاب از چهره توخالی ارتش پوتین کنار رفت .

ارتش پوشالی روسیه همش فوتوشاپ بود .
پاسخ ها
حجه الاسلام یمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
بحول قوه الهی و به مدد نیروی ایمان ان شالله نیروهای روسیه در این عملیات پیروز و سربلند خواهند بود و غرب برای همیشه نابود می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
هیچکس از نقشه های پوتین خبر ندارد ولی مسلم است برای خیلی فراتر از اوکراین برنامه دارد و رسیدن به این برنامه ها بدون سلاح اتمی ممکن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
باشه قبول
شما چرا جوش می زنی؟!
چرا غرب و اروپا بهم ریخته است؟!
آمریکا چرا 40 ملیارد دلار دارد به اوکراین کمک تسلیحاتی می کند؟
سید جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
نه یه بار دیگه بگو بحول قوه الهی زیر پرچم روسیه سینه نزنید
چه بهتر یک کشور دیگه بجای صلح برات بجنگه.
7000 هزار یعنی 7 میلیون؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Cyprus |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
دقیقا یا باید با عدد بنویسن 7000 یا باید بنویسند هفت هزار
جالب است اروپا خودش را درگیر جنگی کرده که فقط منافع امریکا در میان است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
تصور می کنید که توسعه یافتگی فقط های و هوی و ادعاست. دقیقا امریکا از جنگ جهانی دوم چنان خردمندانه اداره می شود و چنان خرد جمعی حرف اخر را می زند که به غیر از تکنولوژی و صنعت و علم در هر زمینه دیگری هم همه چیز به نفع او می شود. این اتفاقی نیست. به قول معروف شانس فقط در خانه افرادی را میزند که امادگی استفاده از این شانسها را داشته باشند. نه اینکه ترکیه سی سال پیش شروع به سد سازی کرد و عراق را خشک کرد که نتیجه ان طوفانهای گرد و خاک بر روی ایران هست ولی حالا تازه مسئولین ایرانی به ترکیه اعتراض می کنند. حتما انتظار دارند که اردوغان به خاطر طنین رعد اسا اخطار این مسئولین ایران سدها را خراب کند!
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
یعنی شما لقمان گرامی از گوشه ای در ایران بیشتر از تمام سیاستمداران و کارشناسان و تحلیلگران و مردم اروپا میدونی که منافع اروپا در کجاست؟ آخه مرد حسابی کمی به جایگاه خودت نگاه کن و به همان اندازه حرف بزن.
روسیه خرس همیشه گرسنه لاف زن به پایان سلام کن
درود بر اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
درود بر مردم یمن درود بر مردم فلسطین
7000 هزار میشه 7 میلیون
فعلا که سید محرومان بدجوری دولا پهنا گذاشت تو کاسه محرومان!

همیشه تاریخ همین بوده . دقیقا انهایی که بیشترین شعار در حمایت از محرومان و مستضعفان می دادند بیشترین فشار را بر گرده انها بار کردند. حتی در امریکا و روسیه هم همین هست. تمام شعارهای انتخاباتی بایدن و دمکراتها حمایت از محرومان و رنگین پوستان امریکا بود و می گفتند ترامپ نماینده سرمایه داران هست. ولی در کمتر از یکسال همین بایدن و دمکراتها چنان تورم تاریخی بر گرده همان محرومان امریکایی سوار کردند که در سابقه نداشته. در روسیه هم که همه می دانیم چه شد. کسی که همش از سرزمین مادری و دفاع از روسیه داد سخن می دهد خود و خانواده و اطرافیان همه در خارج و اروپا و غرب املالک و سرمایه دارند و از ترس کرونا در میز ده متری با فاصله می نشینند ولی جوانان طبقه محروم روسیه را گوشت دم توپ موشکها جاولین و بمبهای بالدار کردند. واقعا دنیا جالب است. تصورمی کردیم در قدیم مردم اینقدر ساده و نااگاه بودند. ولی الان بدتر شده است!
دلاردرخال اوج کرفتن است گرانی وبیکاری درحال تشدید اوکراین راروسیه باعملیات ویژه خراب میکنداقتصادمارااقتصاد دانان محترممان خراب میکنند واقعاًچه بایدگفت وضع کدام بدتر است یکی ازدست عملیات ویژه خارجی ودیگری ازبی تجربگی اقتصاددان داخلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
همه ازدست غیرمینالند. سعدی ازدست خویشتن فریاد سعدی رحمت الله علیه
7000 هزار یعنی 7 میلیون. یه آدم باسواد پیدا کنید ازش بپرسید. چند بار این اشتباه رو یادآوری کنم؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
متاسفانه درمطالب مختلف تابناک اشتباهات املایی وانشایی زیاد است.
آخرش کار به درگیری روسیه با ناتو خواهد کشید چون روسیه نمیتونه بگه به مردمش از اوکراین شکست خوردیم.
پوتین به جای حمله به چند نقطه اگر فقط به کیف حمله می‌کرد شاید موفق میشد ولی الان دیگه داستان تموم شده امروز شنیدم موشک‌های پاتریوت pac3 میخوان در اوکراین مستقر کنن یعنی آسمان اوکراین به شدت محافظت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
موشک پاتریوت همچنین مالی نیستند خودشون هدف های خوبی برای موشک های روسی هستند
ناشناس
| Japan |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
پوتین هرچقدرعصبانی شودهرگزدستورحمله اتمی نمیدهد چون اولاًبعیداست ارتشش آنرااجراکند وثانیا ایشان انسانی راخت طلب وخوش گذران است و هرگزحاضربه خودکشی نیست چون خوبمیداندکه اگر ازبمب اتم استفاده کندغیرممکنست که خودونسلش زنده بمانند بنابراین اینهابقول بچه ها ری پی هست که میآید مطمئناغرب هم خوب میداند بایددانست سلاح اتمی بیشتر جنبه بازدارندگی داردواگردرجنگی ازآن استفاده شودبرنده هیچکس نیست وهردوطرف بدون شک نابودمیگردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
درسته در یک جنگ اتمی همه نابود می‌شوند اگر روسیه احساس کند تنها طرفی است که دارد شکست میخورد کاری خواهد کرد که همه شکست بخورند
روسیه باید بمباران اتمی یانکی هارو شروع کنه فقط ۲۰ بمب اتم برای بیابان سازی آمریکا کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
جوک میگی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
مایلم به اطلاع روسوفیلها برسانم که اگر یک روز امریکا بمب اتم نداشت همین روسیه و چین دقیقا حتی یک دقیقه هم را از دست نمی دادند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
نااگاه جون امریکا بمب اتمی نداره؟ اینم بدون سیستم دفاع اتمی امریکا بسیارپیشرفته تر از مال روسیه است.
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
درود
دوست عزیز بیست بمب اتم یعنی نابودی حیات رو کره زمین
ناشناس
| Philippines |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
هوشنگ خان گیریم روسیه بمب اتمی زد تو امریکا و اروپا خوب اونا هم روسیه را بمباران اتمی میکنند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چی زده ای که هم هوش ازسرپرانده وهم عقل باطل کرده خدابدادرسد
آمریکا عامل ادامه جنگ و ریختن خونهای بیشتر است و ادامه بی ثباتی و نا امنی در دنیا است و در این میان از فروش سلاحهی ساخت دارد سود هنگفتی می برد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
و روسیه آغازگر جنگ
وقتشه که پوتین با بمباران اتمی برای همیشه به قلدری های آمریکا پایان بده دنیا بدون آمریکا یعنی دنیای بدون تبعیض بدون نژاد پرستی بدون تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
اونوقت آمریکا بمب اتم، هیدروژنی و چیزهای دیگه نداره میشینه نگاه میکنه آره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
چرا بعضی ها از روی هوا و هوس صحبت می کنند. بد نیست نگاهی به قدرت نظامی آمریکا و مجموعه کشورهای عضو ناتو بیندازید. اگر روسیه اشتباه کند و فقط یک بمب اتم به سوی هر یک از کشورهای عضو ناتو ( حتی ترکیه) شلیک کند باید بداند که بعد از یکی دو روز روسیه ای روی نقشه زمین باقی نخواهد ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
نه آمریکا نگاه نمیکنه آمریکا هم شلیک می‌کند دنیا هم نابود میشود تمام منازعات دنیا هم پایان پیدا میکنند ظاهراً بعضی ها علاقمندند به این شرایط برسیم۱۲۲۸
یانکی پرست ها جز تحریم چی گیرشون اومده انقدر آمریکا آمریکا میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
روس و چین از آمریکا ی خبیث بدترند
مزدور بی مزد ومواجب روس ها نباش
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
با تحریم روسیه و کره شمالی اینجوری حمله می کنید و کشورهای همسایه مانند ژاپن و کره جنوبی را تهدید می کنید و می گویید بر ساندیس ما هیچ اثری نداشته. وای به زمانی که تحریم نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
اخوی عامل دایر شده انواع تحریمها بر علیه ملت ایران اشتباه مسئولین و سیاستمداران ایران بوده است. فقط به خاطر بیاورید یاوه گویی ها و عملکرد نادرست محمود احمدی نژاد را در سالهای 1384 تا 1392. یعنی همان کسی که امروز به عنوان مخالف باز هم یاوه گویی می کند.
دهن این مرک پوتین را خرد کنند این دبوانه تمام دنیا را بر سر مسایل غذای مردم در سراسر جهان بهم ریخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
لعنت برامریکاوناتوکه دریای خزر ودریای سیاه رو مین ریزی کرده که کسی باروسیه تجارت نکنه. لعنت برهرچی غربگدا
در 2020 که ترامپ سرمایه دار رئیس جمهور بود قیمت بنزین گالنی دو دلار بود. الان که بایدن حامی طبقه محرومان راس کار هست قیمت بنزین به گالنی 5 دلار رسیده! جالب نیست؟ همیشه طرفداران پوپولیست ضد سرمایه داری می گویند که کمپانی های نفتی باعث گرانی نفت و گاز هستند و به همین دلیل بزرگترین حمایت کنندگان مالی حزب جمهوریخواه امریکا کمپانی های نفتی هستند که نفت را بیشتر گران کنند!. ولی چه شده که همین کمپانی های نفتی در زمان ترامپ بنزین را دو دلار به زحمت می فروختند ولی حالا در زمان حزب طرفدار محرومان امریکا یعنی حزب دمکرات بنزین دو و نیم برابر شده است و درامد مالیان دولت طرفدار محرومان بایدن هم دو و نیم برابر!. حالا سایر اقلام هم همین. در ایران و همه دنیا هم همین هست. باور کنید کسی که جیبش پر باشد و سیر باشد می تواند بهتر به کشور و ملتش خدمت کند ولو اینکه کاخ نشین باشد. وای به حال کشور و ملتی که دست کوخ نشین های پرمدعا ولی جیب خالی بیافتد.
این قصه سر دراز دارد
حالا حالا جنگ ادامه دارد
به نفع آمریکا و ضرر نظام ما
با سلام و درود
من در تعجبم
مردم یمن مظلومتر هستند یا مردم اکراین چرا رسانه های غربی و آمریکایی از مردم اکراین می گن ولی از مردم یمن و جنایتهایی که امریکا و اروپا با حمایت شان علیه یمن انجام می دهند چیزی نشان نمی دهند و هیچ چیزی نمی گن
بدتر از اون هگه کمی دقت کنیم می فهمیم که عامل اصلی جنایات در اکراین خود اوپا و امریکاست خواهشند پیچش مور راهم ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
شما کل سروکله رو نمیبینی
مو رو هم نمیبینی
رفتی پیچش مو رو میبینی
اگر اوکراین یا ناتو به روسیه حمله می‌کرد الان تمام مردم ایران طرف روسیه رو میگرفتن
مردم که با روسیه پدر کشتگی ندارن
ولی الان بالا بری پایین بیای پوتین بونجول آغازگر جنگه
و ایشالا سایه ی نحس این دیکتاتور از سر روسیه و جهان کم میشه
امریکا انگلیس فرانسه سه قدرت بزرگ اتمی هستن محاله روسیه بتواتد انها را نابود کند و خودش نابود نشود روسیه و طرفدارنش فقط لاف میزنند روسیه جرات استفاده از سلاح هسته ای ندارد چون خودش هم نابود میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
خاک روسیه بزرگه تو جنگ اتمی شانس بیشتری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
روسیه چندتا شهر بزرگ بیشتر نداره اما آمریکا کل کشورش شهره مشخص کی ضرر میکنه روس ها میرن زیر زمین مبارزاتشون رو از اونجا شروع میکنن خاکشون چند برابر خاک آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
جنگ اتمی فقط به خاک نیست
بعلاوه این 7000 موشک از آمریکا، هزاران موشک و دیگر ادوات نظامی و همچنین کمک های اقتصادی از کشورهای دموکراتیک دیگر نیز برای اوکراین فرستاده شده و این فرایند تا شکست کامل روسیه تجاوزگر ادامه خواهد داشت. ... همه آنهایی که عربده می کشیدند که "آی مردم! ببینید چگونه غرب پشت اوکراین را خالی کرد!"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
همین که خاک اکراین داره نابودمیشه وشرکتهای تسلیحاتی جیبشون پرپول کسی عربده نمیکشه. فعلأ دارن حالشومیبرن
آمریکا بهترین دوست و بدترین دشمنه. 43 ساله ما خواستیم که دشمنمان باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
فعلا روسیه غرب رو با خاک یکسان کرده غرب باید در مقابل روسیه زانو بزند و تسلیم شود تا شاید روسیه آن ها را ببخشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
آمریکا هیچ وقت دوست کشورهای آسیایی نمیشه! چقدر ساده ای که فکر میکنید این نژاد پرست ها با شماها دوست میشن
دلار را دربابید
مرگ بر کمونیست ها ی بیخدا
همه این نقشهای کار امریگا وانگلیس مکاره،اونا فقط به خاطرمنافع خودشون کمک به اوکراین کمک میکند.وکرنه اوکراین را هیچ حساب میکنند.روسیه هدفش این منطقه دچارمشکل نشه،باپیوستن اوکراین به ناتو.
زمان پایان دیکتاتوری جهانی آمریکاست
سال2014روسیه با چندنیروی سروصورت بسته کریمه رو بی دردسر گرفت همون موقع12هزار نیروی ارتش اکراین تو کریمه مستقر بود دریغ از یک فحش به نیروهای ناشناس روسی الانم پشتیبانی با نیروهای اکراین هست ولی جنگ چریکی با نیروهای چندملیتی که توسط پیمانکار های آمریکایی و اروپایی اداره میشن ادامه پیدا کرده والاارتش اکراین ظرف یک شب کریمه رو بدون حتی یک فحش ازش نمی‌گرفت یا همین استان‌های دونتسک و لوهانسک رو
روسیه دوست و برادر ایران هست تاریخ اینو ثابت کرده دشمن بزرگ ایران ، انگلیس و آمریکا ، روسیه و چین دوست و یاور ایرانه
مرگ بر آمریکا درود بر روسیه
خبرگزاری های داخلی سنگ روسیه رو بیشتر از خبرگزاری اسپوتنیک به سینه میزنن...جالبه!
چرا مردم اروپا و امریکا باید تاوان این سیاستمداران فاسد اوکراین و اعمال نابخردانه سیاستمداران امریکایی را بدهد و مردم اروپا با پذیرایی خوبشان از مردم اوکراین انسانیت خود را ثابت کردند
ننگ بر امریکای پست فطرت
معنی‌سیاست‌امروزه‌میشه‌دروغ‌وسیاستمدار‌یعنی‌دروغگو‌
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر