بازدید 9469
صعود پنج کشتی‌گیر کشورمان به فینال ۲۰۲۲

حسین زاده: هر ۸ فرنگی‌کار ناشنوای ایران در المپیک شانس مدال دارند

کد خبر: ۱۱۱۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ 11 May 2022

در ادامه بازی‌های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، پنج فرنگی‌کار سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت به فینال این رقابت‌ها راه یافتند که نتیجه‌ای تاریخی است.

به گزارش تابناک ورزشی، همت الله حسین زاده سرپرست تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در برزیل، در ادامه بازی‌های المپیک ناشنوایان درباره عملکرد فرنگی‌کاران ناشنوای کشورمان در اوزان مختلف به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه در پایان رقابت‌های روز نخست، هر  ۸ کشتی‌گیر ایران شانس مدال دارند که این نتیجه‌ای بی سابقه است و نشان دهنده زحمات بی شائبه کادرفنی، حمایت قاطع فدراسیون و تلاش مستمر کشتی‌گیران عزیز ناشنواست. آنها مزد تمرین های سخت و شبانه‌روزی خود را در المپیک گرفتند.

حسین زاده افزود: امیدواریم تیم کشتی آزاد ایران هم در این رقابت ها بدرخشد و کارنامه‌ای تاریخی برای ورزش ناشنوایان ایران برجای بگذارد تا رشته پرافتخار کشتی، در جدول مدال‌های کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۲ برزیل، سهم خود را به بهترین شکل ادا کند.

حسین زاده: هر ۸ کشتی‌گیر ناشنوای ایران در المپیک شانس مدال دارند

 

نتایج روز نخست کشتی فرنگی ایران در المپیک ناشنوایان 

در این رقابت‌ها شیرزاد مهکی فرنگی‌کار وزن ۸۲ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت، دور دوم ۹ بر ۱ نماینده هند را شکست داد، اما در دور سوم برابر حریفی از ترکیه دیدار را ۵ بر ۲ واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند.

وی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در شانس مجدد برای مدال برنز رقابت خواهد کرد.

رضا اسماعیلی کشتی‌گیر وزن ۷۷ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت، دور دوم برابر قهرمان جهان از لیتوانی با نتیجه ۶ بر ۲ دیدار را واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند. او هم در شانس مجدد برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.

مهدی بخشی دیگر فرنگی‌کار کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت، دور دوم ۹ بر صفر حریف قزاقی را شکست داد و راهی فینال شد.

اکبر صابری کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم دور اول استراحت داشت، دور دوم حریف اوکراینی را ضربه فنی کرد و دور سوم با نتیجه ۹ بر یک قهرمان جهان از ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد.

ابوذر ربیعی‌زاده فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم دور نخست استراحت داشت، دور دوم ۵ بر یک حریف آمریکایی را شکست داد و در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر فرنگی‌کار ارمنستانی را مغلوب خود کرد و راهی فینال شد.

علی کریمی نیز در دور اول استراحت داشت، دور دوم حریف ونزوئلایی را با نتیجه ۸ بر صفر ضربه فنی کرد و دور سوم با نتیجه ۹ بر صفر برابر حریف ارمنستانی به برتری رسید و راهی فینال شد.

محمد محبوبی کشتی‌گیر وزن ۱۳۰ کیلوگرم دور اول استراحت داشت، دور دوم برابر حریف قزاقستانی و نفر دوم جهان ۶ بر ۵ شکست خورد. وی برای کسب مدال برنز، چهارشنبه در شانس مجدد برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.

صادق ابوالوفایی در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور اول حریفی از هندوستان را ۶ بر یک برد و در دور بعد با نتیجه ۸ بر یک فرنگی‌کار قرقیزستان را شکست داد و راهی فینال شد.
 رقابتهای رده‌بندی و فینال امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار