امروز بهارستان نشینان چه گفتند؟

وزیر کار به مجلس نرفت / گزارش تخلف دولت روحانی به قوه قضاییه ارسال شد / رهبری باید با چه زبانی نارضایتی خود از خودروسازان را ابراز نمایند؟ / مراقب باشیم در حین «جراحی اقتصادی» بیمار نمیرد / وزیر بهداشت می‌داند قیمت دارو چند برابر شده است؟ / توهین سریال ساخت ایران به فرهنگ بلوچ را تحمل نمی‌کنیم

امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 10 May 2022

تابناک: امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.

رئیس مجلس در ابتدای جلسه پیش از ورود به دستور کار اصلی توضیحاتی درباره دلایل به تاخیر افتادن پیگیری موضوع مربوط به اشتغال و پنجره واحد اشتغال ارائه داد و گفت: باید به این نکته اشاره کنم که روز‌های سه شنبه، روز‌های نظارتی است و ما نیز ماه قبل به مردم عزیز قول دادیم که بحث مربوط به اشتغال و پنجره واحد اشتغال را پیگیری کنیم، اما از آنجا که وزیر محترم کار امروز در رابطه با بحث هدفمندی یارانه‌ها جلسات ضروری داشت، انشاءالله این موضوع را در نشست بعدی مربوط به نظارت پیگیری می‌کنیم.

محمودزاده در تشریح سوال خود از وزیر خارجه: سدسازی‌های ترکیه عامل اصلی ریزگرد‌های منطقه است

دلیل عدم اعلام نظر رسمی و عدم اعتراض درباره سد سازی بی‌رویه دولت ترکیه بر رودخانه‌های مرزی دجله وارس و اینکه چرا در رابطه با مفاد سند ۲۵ ساله چین و ۲۰ ساله روسیه برای نمایندگان مجلس و مردم توسط وزارت امورخارجه شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد، عناوین اصلی سوالات نماینده مهاباد از وزیر امورخارجه است، که جلال محمود زاده در این باره توضیح داد: پروژه داپ و گاپ که شامل احداث ۲۲ سد و ۱۳ نیروگاه برق آبی بر روی رودخانه‌های دجله و فرات است، با بهره برداری کامل از این سد‌ها به زودی عراق، سوریه و ایران دچار خشکسالی و گردوغبار می‌شوند.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال نماینده مهاباد: بروز مشکلات زیست محیطی در پی سدسازی کشور‌های همسایه قابل قبول نیست

امیر عبداللهیان در دفاع از خود و پاسخ به سوال این نماینده با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که کشور دوست و همسایه ما اقداماتی را در حوزه سدسازی انجام دهد ـ که با توجه به شرایط زیست محیطی که در منطقه حاکم است، باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم ما و منطقه شود ـ گفت: من این موضوع را در ماه‌های گذشته حداقل سه بار در دو دیدار حضوری در نیویورک و تهران و در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه ترکیه مطرح کردم و از وی خواستم به رسم همسایگی توجه جدی کند تا نسبت به سدسازی‌ها روی رودخانه ارس انجام دهد.

محمودزاده مشروط از پاسخ وزیر امور خارجه قانع شد

در ادامه نماینده مهاباد از پاسخ‌های وزیر امورخارجه، به صورت مشروط قانع شد و تاکید کرد: امیرعبداللهیان باید قول بدهد که گزارش های دو ماهه و سه ماهه از روند پیگیری این موضوع بسیار مهم به رئیس مجلس و کمیسیون تخصصی کشاورزی دهد.

قرائت گزارش تخلفات دولت‌های یازدهم و دوازدهم در توسعه میادین مشترک هیدروکربوری/ گزارش به قوه قضائیه ارسال شد

نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش کمیسیون انرژی به قوه قضائیه بر اساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص استنکاف دولت‌های یازدهم و دوازدهم از توسعه میادین مشترک هیدروکربوری موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۵۷ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع گزارش کمیسیون انرژی در خصوص استنکاف دولت‌های یازدهم و دوازدهم از توسعه میادین مشترک هیدروکربوری بر اساس ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس به قوه قضائیه موافقت کردند.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گزارش کمیسیون انرژی درباره استنکاف دولت‌های یازدهم و دوازدهم از توسعه میادین مشترک هیدروکربوری را قرائت کرد که متن این گزارش به شرح زیر است.

در راستای نیل به برنامه‌ها و منطبق با اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران اعم از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش نفت وگاز بویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های ابلاغی برنامه‌های توسعه پنج ساله، قوانین برنامه‌های پنج ساله پنجم و ششم توسعه و بودجه سنواتی و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی در مناطق خشکی و دریایی بویژه میادین مشترک با کشور‌های عراق و عربستان در صدر اولویت‌ها و فعالیت‌های کشورمان قراردارد که از جمله وعده‌ها و تعهدات دولت سابق به مردم و مجلس شورای اسلامی بوده است.

طی هشت سال گذشته، در توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک به ویژه میادین مشترک با کشور عراق و عربستان سعودی دچار عقب افتادگی فراوان، مهاجرت ذخایر هیدروکربوری به طرف کشور‌های رقیب و همسایه و در نهایت خسارت به ثروت ملی شده‌ایم.

تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو دولت روحانی کلید خورد

نمایندگان مردم در مجلس با اجرای طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو دولت یازدهم و دوازدهم درخصوص ظرفیت‌های نیروگاهی صنعت برق کشور موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اجرای طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در خصوص ظرفیت‌های نیروگاهی صنعت برق کشور با ۱۶۰ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

برخی از تذکرات امروز نمایندگان در صحن علنی مجلس

عباس زاده مشکینی در تذکر شفاهی: حال مردم خوب نیست؛ رییس جمهور به مجلس بیاید

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس اظهار داشت: هیات رئیسه، رئیس جمهور را به خانه ملت دعوت کند و ایشان به مردم و نمایندگان توضیح دهند که آیا مشکلات امروز کشور قابل حل است یا خیر؟!

محمودعباس زاده مشکینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: نمایندگان حتماً این روز‌ها اقدام به تهیه اقلام کرده اند و از وضعیت بازار اطلاع دارند. من نمی‌دانم شرایط بازار را چگونه تشریح کنم که از یک طرف آستانه حساسیت برخی مسئولان تحریک شود و از سمتی برخی دشمنان سوءاستفاده نکنند، اما در یک جمله عرض می‌کنم که حال مردم خوب نیست.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم شخص رئیس جمهور به خانه ملت دعوت شود و به نمایندگان و ملت پاسخ دهد که مسائل کشور یا حل شدنی است که باید حل شود، یا غیرقابل حل است و شفاف به مردم توضیح دهد، و یا قابل حل است و این توانایی در دولت وجود ندارد و باید به کسانی که می‌توانند واگذار شود. دلیلی ندارد کسانی که نمی‌توانند مسائل را حل کنند، اصرار بر ماندن داشته باشند. من خواهش می‌کنم شخص رئیس جمهور به نمایندگان توضیح دهند تا نمایندگان نیز به موکلان خود توضیح دهند.

آریان‌پور در تذکر شفاهی: مراقب باشیم در حین جراحی اقتصادی بیمار نمیرد

نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: ۷۰ درصد منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی آن نصیب رانت‌خواران، اختلاسگران و مردم کشور‌های همسایه شده و ۳۰ درصد آن بر سفره مردم عادی ایران رفته است.

رضا آریان پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها پوست موزی است که دولت قبل زیر پای شما انداخته، بلکه مانند استخوانی در گلوی دولت سیزدهم و ملت ایران گیر کرده است.

نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظاهراً دولت تصمیم جدی برای جراحی بزرگ اقتصادی گرفته است و قصد دارد ارز ۴۲۰۰ تومانی که ۷۰ درصد منافع آن نصیب رانت‌خواران، اختلاسگران و مردم کشور‌های همسایه شده و ۳۰ درصد آن بر سفره مردم عادی ایران رفته است، حذف و یا پرداخت آن را هدفمند کند.

وی افزود: اگر در حین عمل جراحی بیمار بمیرد، نمی‌توان عمل را موفقیت‌آمیز دانست؛ لذا تمامی پیامد‌های احتمالی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش‌های دارو، آرد و نان، سوخت، صنعت، کشاورزی و مایحتاج اصلی مردم را دقیقا بررسی و حواشی آن را کنترل و از سوی دیگر، هزینه‌های تحمیلی را جبران و به مجلس و مردم گزارش ارائه کنید.

آریان‌پور با اشاره به اینکه اجازه ندهید بیش از این به مردم و قشرهای ضعیف جامعه فشار اقتصادی وارد شود، ادامه داد: اکنون که رئیس قوه مجریه هستید، شعار انتخاباتی اصلی شما فسادستیزی بوده است.

رضاخواه در تذکر شفاهی: سازمان محیط زیست هیچ واکنشی در برابر ریزگرد‌ها نداشته است

نماینده مردم تهران در مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست درخصوص بحث ریزگرد‌ها گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم هر چه سریع تر نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

مجتبی رضاخواه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: در حالی که گرانی به مردم فشار می‌آورد، از سوی دیگر تحت تاثیر ریزگرد‌ها نیز قرار گرفته اند و این موضوع مشکلاتی را برای افراد ایجاد کرده، اما متاسفانه سازمان محیط زیست طی این چند هفته، حتی یک واکنش کوچک نیز از خود نشان نداده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و حتی تهران درگیر ریزگرد‌ها هستند و شاهدیم در حالی که روز یکشنبه تهران درگیر شدید آلودگی بود، زمانی که بچه‌ها در مدارس حضور پیدا کردند، تعطیلی مدارس اعلام شد و باید گفت دست مریزاد به استاندار!

وی تاکید کرد: نه تنها در پیش بینی مشکل ریزگرد‌ها در کشور دچار مشکل هستیم، بلکه در شناسایی کانون‌های بحران نیز موفق عمل نکرده ایم، در صورتی که سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران برای حل این مشکل بودجه دریافت می‌کنند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده اند و از رئیس جمهور می‌خواهیم هر چه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

پاک فطرت در تذکر شفاهی: وزیر بهداشت می‌داند قیمت دارو چند برابر شده است؟

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه متأسفانه طی یک سال گذشته قیمت آهن و مصالح ساختمانی بیش از صد درصد افزایش داشته است، گفت: با این وضعیت نمی‌توان به تولید در این حوزه پرداخت.

علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه نباید مسکن را فراموش کنیم، گفت: متأسفانه در حال حاضر قیمت آهن و پروفیل‌های ساده نیز در بازار هر کیلو ۲۷ هزار تومان شده و جای تأسف دارد که در یک سال تورم در این حوزه بیش از صد درصد افزایش یافته و این موضوع فقط به آهن اختصاص نداشته و تمام مصالح و ابزارآلات ساختمانی مشمول این افزایش قیمت شدند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: مشخص نیست چه کسی بر بازار نظارت دارد؛ آقایان وزیر صمت و کار و اقتصاد آیا با این بی‌تدبیری شما می‌توان تولید را ادامه داد.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: آیا می‌دانید قیمت دارو چند برابر شده است، در حال حاضر شرکت‌های بیمه فقط جیب مردم را خالی می‌کنند و خدماتی به مردم نمی‌دهند.

سعیدی در تذکر شفاهی: توهین سریال ساخت ایران به فرهنگ بلوچ را تحمل نمی‌کنیم

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: توهین سریال ساخت ایران ۳ به فرهنگ غنی بلوچ را، نه می‌بخشیم و نه تحمل می‌کنیم.

معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: در شرایطی که کمر مردم زیر بار گرانی و مشکلات خم شده، پخش سریال موهن ساخت ایران ۳ که در آن به زیباترین مولفه‌های فرهنگ بلوچ توهین شده، موجبات خشم و ناراحتی مردم استان سیستان و بلوچستان را فراهم کرده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولین وزارت ارشاد و متولیان امر شما که عرضه بسترسازی و معرفی شاخصه‌های فرهنگ بلوچ را ندارید لااقل اجازه توهین ندهید.

وی افزود: لباس زن بلوچ نماد پاکدامنی، عفاف و حیای زن بلوچ بوده و زیباترین مولفه‌های فرهنگی است. آیا از تخریب واقعیت‌های فرهنگی خسته نشده اید؟ این کم لطفی شما را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم، ننگ بر شما باد که از دیدن این همه زیبایی محرومید.

نیک بین در تذکر شفاهی: نئولیبرال‌ها بر دولت حکومت می‌کنند / مردم ماکارونی را نخی می‌گیرند

نماینده مردم کاشمر در مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی و عدم تأمین نهاده‌های دامی گفت: وضعیت دامداران در کشور بسیار وخیم بوده و آزادسازی نرخ گوشت همزمان با عدم تأمین نهاده‌های دامی یعنی تخصیص یارانه دام به دامداران خارجی.

جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: نابرابری نهاده‌های دامی و قیمت تمام شده آن که گوشت و شیر باشد، کمر دامدار را می‌شکند؛ دامداران رسانه ندارند که همگان صدای آن‌ها را بشنوند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم بی‌تدبیری‌هایی که برای دامداران از دولت گذشته شروع شد، هنوز هم ادامه دارد و جنین را از شکم دام آبستن درمی‌آورند و می‌کشند. در حال حاضر طی ۸۰ روز یک دام به اندازه قیمت خود هزینه دارد و این کار به هیچ عنوان برای دامداران به صرفه نیست.

وی ادامه داد: اتفاقی که با کشتار دام مولد رخ می‌دهد این است که علاوه بر کاهش ذخایر استراتژیک کشور، دامداران ضربه اساسی می‌خورند و این اقدام که همزمان با کشتار دام، واردات گوشت آزاد شده یعنی دادن یارانه به دامداران خارجی و همچنین این اقدام یعنی قیام دولتی‌ها علیه دامداران.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در حالی با واردات خودرو مخالفت می‌شود که تولید خودرو در داخل صورت می‌گیرد، چرا در زمینه واردات گوشت که در داخل نیز تولید داریم چنین برخوردی صورت نمی‌گیرد؟

نیک‌بین با انتقاد از اینکه چرا حذف ارز ترجیحی از نان آغاز شد، گفت: متأسفانه نئولیبرال‌ها بر دولت حکومت می‌کنند و آن‌ها به دنبال آزادسازی قیمت هستند. آنان کسانی هستند که می‌خواهند نان و حال مردم را بگیرند. نگذارید نئولیبرال‌ها نان مردم را آجر کنند. متأسفانه این روز‌ها کار به جایی رسیده که مردم باید ماکارانی را نخی بگیرند.
سوال این است در چنین شرایطی چرا واردات خودرو ممنوع اعلام می‌شود، اگر دو شرکت تولید‌کننده خودرو تعطیل شود و فقط مابه‌التفاوت قیمت مصرفی بنزین به آن‌ها تعلق گیرد کار درست می‌شود؟

روح الامینی در تذکر شفاهی: باید به موقع به داد دارو و ملزومات پزشکی برسیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارتخانه‌های تعاون و کار پای کار بیایند تا نقدینگی مورد نیاز صنعت بیمه و دارو برای جلوگیری از بحران تامین شود.

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: حل یکی از مشکلات بزرگ کشور که ممکن است جراحی بزرگ اقتصادی نیز نامیده شود، می‌طلبد که تمامی ارکان‌های نظام و مردم پای کار بیایند و به فرموده مقام معظم رهبری دولت کار‌های اقتصادی بزرگی در پیش دارد، بهترین کمک به دولت اجرای بموقع قوانین و تمهید مقدمات اجرایی آن خصوصا در عرصه رسانه‌ای است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی را طی روز‌های گذشته شاهد بوده ایم که باید کاستی‌های گذشته را جبران کند، افزود: پیشگیری بهتر از درمان است، باید بموقع به فریاد دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی برسیم تا معضلات آتیه ایجاد نشود. بیمه‌ها باید کاهش پرداخت از جیب مردم را جبران و بار تفاوت قیمت‌ها را به دوش بکشند، برای این موضوع در لایحه بودجه سال جاری پیش بینی‌های خوبی داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه براساس بررسی‌های انجام شده در کمیسیون بهداشت باید وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس جمهور هماهنگی‌های اولیه در زمان تهاتر مطالبات و بدهی به بیمه‌ها را فراهم کنند، عنوان کرد: در حال حاضر صنعت دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و شرکت‌های پخش بیش از ۸ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارند.

روح الامینی با اشاره به اینکه شرکت‌های دارویی شستا از بیمه تامین اجتماعی مطالباتی دارند که باید تهاتر شوند و یا علی الحساب تصمیماتی گرفته شود، ادامه داد: وزرای کار و بهداشت پای کار بیایند تا نقدینگی لازم صنعت دارو و بیمه فراهم شود تا در آینده با مشکلات مواجه نشویم و از پیش مانع از ایجاد بحران‌ها شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل چند هزار خودرو در محدوده قیمتی خودرو‌های تولید داخل وارد کشور شود تا بحران افزایش قیمت شکسته شود، تصریح کرد: خانه‌های بهداشت شهر تهران عموما استیجاری هستند که باید برای رفع این مشکل تدابیری لحاظ شود.

مقتدایی در تذکر شفاهی: شیرخشک نوزادان دارای حساسیت نایاب شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه وزیر بهداشت باید برای تأمین شیرخشک نوزادان دارای حساسیت تدبیری بیندیشد، از کم کاری و عدم مدیریت وی در این بخش انتقاد کرد.

عباس مقتدایی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: چند روزی است که شیرخشک نوزادانی که دارای حساسیت هستند و نمی‌توانند شیرخشک معمولی مصرف کنند نایاب شده است، این از جنایت‌های آمریکای ددمنش است، اما از کم کاری و بی‌مدیریت وزیر محترمی نیز بوده که آن را پیش‌بینی نکرده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: چگونه می‌توانیم به مادری که جلوی چشمش فرزندش دچار آسیب شده است، بگوییم صبر کن تا وزیر بهداشت تدبیری بیاندیشد؛ امروز باید اقدام کنید.

وی خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: شما در آزمون دستیاری برای پزشکان جوان کاری انجام ندادید و روح آن‌ها را آزرده کردید.

مقتدایی خطاب به دهقان معاون رئیس جمهور تأکید کرد: نامه شما نیز در زیرمجموعه‌تان بر زمین ماند، باید از وزیر بهداشت و درمان بخواهید تا در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی خطاب به رئیس قوه قضائیه یادآور شد: حکم دیوان در مورد دستیاران پزشکان جوان بر زمین مانده و این‌ها نتیجه بی‌دقتی‌ها و خطای مدیریتی است.

موسوی در تذکر شفاهی: رهبری باید با چه زبانی نارضایتی خود از خودروسازان را ابراز نمایند؟


سیدموسی موسوی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: این روز‌ها متعلق به کارگران و معلمان است. ضمن عرض تبریک به این دو بال توسعه و پیشرفت از دولت انتظار داریم، این دو قشر را بیش از این مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که دولت قبل سنگی را در چاه انداخته و مدیران گرفتار خارج کردن آن هستند و جراحی اقتصادی لازم و ضروری است؛ اما دولت باید دقت مضاعف کند و از اخذ هر گونه تصمیمات عجولانه که منجر به گرانی و هرج و مرج می‌شود، خودداری نماید.

وی با اشاره به اینکه نسبت به اجرایی کردن این طرح قبل از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هشدار جدی می‌دهد، ادامه داد: همه ما فرمایش های مقام معظم رهبری را شنیدیم. ایشان دیگر باید به چه زبانی نارضایتی خود را از خودروسازان اعلام کنند؟ مافیای خودرو چه میزان قدرت دارد که کماکان از مصوبه واردات خودرو جلوگیری می‌کند؟ هر چه زودتر باید واردات خودرو آزاد شود تا تولیدکنندگان داخلی نسبت به افزایش کیفیت محصولات اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۲۰
دولت باید مشخص کند بر چه اساسی یارانه را واریز کرده چگونه دهک هارا تعیین کرده من بازنشسته دولت هستم با حدود ۷ میلیون حقوق و شده ام جز دهک برخوردار سایتی را هم که اعلام کرده اند اصلا کار نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بیش از ۱۰ سال است از پرداخت یارانه میگذرد با اینهمه سیستم ، شبکه ، کد ملی باز هم عاجز از هرگونه دقت ، ظاهرا ناکارآمدی حد و حدودی ندارد
عزیز جان چرا پرت و پلا میگی ؟خودروهای داخلی در رنج حداکثر ۳۰۰ میلیون است اما وارداتی ها بالای میلیارد هستند این دو ابدا رقیب هم نیستند شما دلار را ۱۰ برابر کردید که نتیجه ان گرانی ۱۰ برابری قیمت خودرو است که اجتناب ناپذیر است نه یزید و نه امام حسین هم نمیتوانند مانع ان شوند چون دو دوتا میشه چهارتا
ترکیه ستیزی نماینده مهاباد مشهود هست
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چه ربطی به ترکیه ستیزی دارد؟ پس فردا کمبودآب و گردوغبار را شما جواب می دهید؟
شما به این بنجولسازا میگید خودروساز ؟؟؟!!!!!!!!!!

اینا وجدان ندارن.
به نظر می رسد 90 درصد مردم در دهک 10 ام قرار گرفته اند. در خصوص ده کها شفاف سازی کنند.
درد مشترک همه مردم ایران گرانیست.
همسر من هم که سرپرست خانوار است 5500 حقوق می گیره اما یارانه دریافت نمی کند
وزیر کار دنبال پیدا کردن کاریه که با 1 تومن بشه راه انداختش وقت نداره جواب بده
صد درصد بیمار. تلف خواهد شد
در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود!
از حرفهای بعضی از خواص بوی سوختن و ضرر و زیان ناشی از اصلاح نحوه پرداخت یارانه به برخی واردکنندگان احساس میشود. معلوم است برخی وکلا واقعا وکیل مدافع کیا هستند.
جناب نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد
بفرمایید نئولیبرال و لیبرال چه معنی دارد؟ چه تفاوت هایی دارند؟
مفهوم حکومت نئولیبرال ها بر دولت چیست؟
هیچ نظری در مورد مفهوم اینها نداره. صرفا تکرار میکنه.
چگونه دهک رو تعیین میکنن .بنده نتوانستم از سایت استفاد کنم و اعتراض کنم .کار نمیکنه اصلا.
دادن یارانه از بزرگترین اشتباهات حکومت است .باید تامین اجتماعی مانند دول پیشرفته دنیا بیکاران را تحت حمایت خود قرار دهد و سایر موسسات مانند کمیته امداد و بهزیستی و... هم منحل شوند زیرا وقتی سازمان تامین اجتماعی وجود دارد این موسسات فایده ای ندارند.
این مملکت با این مسئولین، هیچ گاه درست نخواهد شد

هیچــــــــــــــــــگاه
حذف دلار ججهانگیری خیلی ارزش داره..اما نباید از کسایی که باعث حیف و میل شدن این همه سرمایه شدن به راحتی گذشت...
دولت باید مشخص کند بر چه اساسی یارانه را واریز کرده چگونه دهک هارا تعیین کرده من بازنشسته دولت هستم با حدود ۷ میلیون حقوق و شده ام جز دهک برخوردار سایتی را هم که اعلام کرده اند اصلا کار نمی کند واقعا اینطور ارزیابی برسی شده است چون محبوریم پیگیری کنیم با این شرایط که همین حالا قول تورم بیدار شد لا اقل گوشه ای از هزینه های زندگی را پر می کند
"موسوی در تذکر شفاهی: رهبری باید با چه زبانی نارضایتی خود از خودروسازان را ابراز نمایند؟"

با آزاد کردن واردات، همانطور که واردات لازم خانگی را از کره مسدود کردند باید بگویند تا واردات ماشین آزاد شود
مرگ بر خودروسازان چپاول گر و راهزن سفره مردم لعنت لعنت
سریال چه ربطی به لباس بلوچی داشت؟؟ از هر بهانه ای برای جلب توجه استفاده می کنند.
اگر می خواهید به این بهانه به مشکلات خودتان اشاره کنید، بسیار خب؛ ولی چرا با این لحن وانمود می کنید که توهین شده است؟! خب بصورت مثبت اشاره کنید. یعنی مثلا، ضمن تشکر از مطرح کردن لباس بلوچی توسط آن سریال، به زیباییهای لباس و سنتهای بلوچی هم توجه کنید یا به مشلات بیشتر رسیدگی کنید و ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار