بازدید 66268
جزئیات واریز یارانه جدید از زبان وزیر اقتصاد

آغاز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۷۷ میلیون ایرانی؛ فعلا قابل برداشت نیست/ علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور/ سامانه ثبت اعتراض اعلام شد/ واریز جداگانه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نداریم

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم. نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند، به گونه ای که ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵ 10 May 2022

آغاز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۷۷ میلیون ایرانی؛ فعلا قابل برداشت نیست/ علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور/ سامانه ثبت اعتراض اعلام شد/ واریز جداگانه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نداریم

 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ شامگاه دوشنبه سید ابراهیم رئیسی در پنجمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با مردم جزئیاتی از برنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را بیان کرد. 

رئیس جمهور در این گفت‌وگو چالش جدی پیش‌روی دولت را موضوع تخصیص ناعادلانه یارانه کالاهای اساسی از طریق توزیع ارز ترجیحی معرفی کرد و گفت: از همان نخستین روزهای آغاز فعالیت دولت، تقریبا همه اقتصاددانان و صاحب‌نظران به ما هشدار می‌دادند که باید برای این موضوع به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ واردات کالاهای اساسی به جای ارز ۴۲۰۰ باید با ارز ۲۳ هزار تومانی انجام شود، اظهار داشت: طبیعتاً این تغییر نرخ در بازار تأثیر می‌گذارد و البته نحوه جبران آن نیز در همین قانون پیش‌بینی شده است. لذا نکته مهم در این رابطه برای ما آن است که مطابق وعده و قرار دولت، مردم در جریان موضوع قرار گیرند که دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس با دغدغه‌مندی و دلسوزی در این رابطه بحث و تبادل نظر کردند که نتیجه آن قانون بودجه ۱۴۰۱ است. حالا نکته‌ای که مطرح است این که دولت در این رابطه چه می‌خواهد بکند. باید قانون را اجرا و تلاش کنیم به مردم و به ویژه نیازمندان و قشر ضعیف جامعه به هیچ عنوان فشاری وارد نشود و اینها مشکلی از جهت معیشتی پیدا نکنند.

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوال مجری درباره جزئیات طرح اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: این یارانه تا امروز در زنجیره تامین و توزیع به واردکننده پرداخت می‌شد که مشکلاتی ایجاد کرد و همه به این مشکلات واقف هستند. در این طرح یارانه باید به آخر زنجیره یعنی مصرف‌کننده پرداخته شود تا او خودش سفره‌اش را مدیریت کند. رئیس جمهور افزود: در واقع به جای عنوان حذف ارز ترجیحی باید بگوییم این طرح نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه کالاهای اساسی است و نه حذف.

رئیس جمهور در مورد اینکه با اجرای طرح کمک معیشتی قرار است به هر فرد چه میزان پرداختی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه این موضع را کارشناسی کرده و پیشنهادی که داده این است که به ۳ دهک اول، نفری ۴۰۰ هزار تومان یعنی یک خانواده ۵ نفره، ۲ میلیون تومان در ماه و به دهک‌های چهارم تا نهم هم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت خواهد شد. رئیسی با تاکید مجدد بر اینکه با اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالاهای اساسی تغییری در قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های فنی برای کالا برگ الکترونیک آماده شود که احتمالا یک یا دو ماه باشد، کمک معیشتی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و هر وقت کالا برگ الکترونیک آماده شد، تناسب میزانی که به عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود، کاملاً با مردم در میان گذاشته خواهد شد.

آغاز پرداخت یارانه به مشمولان

در این باره سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ساعتی قبل گفت: فرآیند آغاز پرداخت یارانه به مشمولان دریافت یارانه آغاز شده است و امیدوارم در چند ساعت آینده خاتمه یابد. همچنین مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در این باره در فضای مجازی نوشت: «همزمان با پایان سخنان رئیس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شد.»

آغاز واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۷۷ میلیون ایرانی؛ فعلا قابل برداشت نیست/ علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور/ سامانه ثبت اعتراض اعلام شد/ واریز جداگانه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی نداریم

یارانه جدید برای ۷۷ میلیون نفر

وزیر اقتصاد درباره میزان پرداخت یارانه‌ها گفت: میزان پرداخت یارانه‌ها همان صحبت رئیس‌جمهور است و با توجه به اینکه مساله حمایت هدفمند و هوشمند مطرح بود، زیرساخت رفاهی خانوارها در کشور چندان دقیق نبود و هم‌اکنون نیز ممکن است مسائلی وجود داشته باشد اما اطلاعات خانوارها در وزارت تعاون تجمیع شده و سامانه امکان شناسایی دهک‌های جامعه را فراهم کرده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و نزدیک به ۱۰ درصد جزو طبقات برخوردارند و بی‌نیاز از حمایت دولت شناسایی شدند که در صف یارانه بگیران نیستد.

علت تفاوت مبلغ واریزی با رقم اعلام شده توسط رئیس جمهور

با آغاز واریز مبالغ یارانه پس از گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم، برخی گزارش‌ها حاکی از اختلاف جزئی این مبلغ با رقم اعلام شده توسط آیت‌الله رئیسی در برخی خانوارهاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد، این مابه‌التفاوت ناشی از کسر مبلغ قسط وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی کرونای اعطا شده در دولت قبل است.

جزئیات یارانه نان و دارو

خاندوزی اظهار داشت: در خصوص یارانه کالاهای اساسی که رئیس‌جمهور اشاره کردند در خصوص یارانه نان و دارو مصوبه ستاد اقتصادی دولت این است که همه ایرانیان (یارانه‌بگیران فعلی و کسانی که مشمول یارانه نیستند) مشمول یارانه نان و دارو خواهند بود.

وی تصریح کرد: سیاست حمایتی دولت سیاست حمایت نقدی صرف نیست، بلکه بسته‌ای از تدابیر حمایتی است که در هفته‌های گذشته زمان دولت صرف تصویب آن شد و وزارتخانه راه و شهرسازی بسته حمایتی داشت که از مستاجران در برابر افزایش اجاره‌بها حمایت می‌کند. همچنین وزارت بهداشت و درمان بسته حمایتی داشت که یکی از اجزای آن پنج میلیون نفری بود که رایگان از بیمه سلامت برخوردار شدند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: انواع دیگری از سیاست‌های حمایتی با توجه به شرایط سختی که سفره مردم با آن مواجه است در دولت اندیشیده شده و بخشی هم که برای اکثریت مردم ملموس است و جذابیت بیشتری دارد، یارانه نقدی بود که در صحبت‌های رئیس‌جمهوری بود و تا فردا صبح کامل پوشش داده می‌شود.

تمامی پرداخت‌های یارانه یکپارچه خواهد شد/ تکلیف یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی چه خواهد شد؟

یکی دیگر اتفاقاتی که در دل این سیاست رقم خورد، این است که ما به جای واریز چند مرحله‌ای و چندباره (مثلا بیستم ماه، بیست و پنجم ماه) بتوانیم مجموعه کمک‌های معیشتی و پرداخت‌های انتقالی به جامعه را به شکل یکپارچه و یکدست انجام بدهیم؛ بنابراین، میزان یارانه یا کمک معیشتی که واریز خواهد شد، مجموع یارانه قبلی ۴۵۵۰۰ تومانی و یارانه جدید است و انشالله از ماه آینده یعنی خردادماه هم تا پایان سال به شکل مستمری تمام پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی به صورت یک پرداخت یکباره خواهد بود تا خانواده‌ها بتوانند با برنامه ریزی مشخص تری برای آن مبلغ تصمیم بگیرند؛ بنابراین، به عنوان مثال مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های یادشده، با لحاظ یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی است.

یارانه جدید فعلا قابل برداشت نیست

مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در روز‌های آینده، اطلاعات بیشتری به مردم ارائه و زمان استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد، اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست. وی همچنین افزود: کسانی که به هر نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند. 

برای رسیدگی به ابهام یا اعتراض مردم، چه باید کرد؟

بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیل، ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند، می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱۶۶
یارانه ما سال 93 ناخواسته قطع شد. اجازه ثبت نام دوباره بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
من یک راننده تاکسن ام یارانه من بی دلیل قطع شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بنزین سهمیه ای برای مصرف معقول کافی است..یارانه مصرف بیشتربه جیب ثروتمندان میرود.ایکاش قیمت بنزین آزاد راچندبرابرمیکردندومبلغ حاصله رابه یارانه فعلی اضافه میکردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ما از کره مریخ نیامدیم یارانه ما را بدون جساب و کتاب قطع کردند وهرچی خواستیم پیگیری کنیم کسی جوابگو نبود
حالا هم که هیچی رو هوا هستیم
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بهترین طرح ، متعلق به خاتمی بود
که ظرف ده سال و هر سال ده درصد قیمت حاملهای انرژی گران میشد

و در مقابل ده درصد به حقوقهای کارگران و بازنشستگان و کارمندان وو اصافه میشد

متاسفانه فقط ۳ سال پایانی دولت خاتمی بخوبی اجرا شد

ولی با آمدن احمدی نژاد و تیم او ، با کنار گذاشتن طرح فوق و
با پرداخت عوام فریبانه ۴۵ هزار تومنی یارانه ، عملا باعث بیماری هلندی در اقتصاد شدند

و این مصیبت و بلای بزرگ را به اقتصاد کشور و مردم وارد کردند

متأسفانه همان تیم احمدی نژاد باز در دولت و مجلس فعلی وارد قدرت شده اند

و این طرح بشدت خطرناک در راستای همان طرح بشدت خطای احمدی نژادی است

و باید منتظر ابَر تورم مشابه ونزوئلا باشیم

در حال حاضر فقط توافق برجام میتواند کشور را از بن بست بزرگ فعلی رها کند

و یک فرصت تاریخی برای مردم و کشور بخاطر تحریم روسیه برای ما وجود دارد

خدا کند که لجاجت های پر هزینه کمر شکن ، جای خود را به عقلانیت و منطق بدهد
غفور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
حالا نمیشد قید اون قسط 35 تومنی رو میزدین.اون مربوط به بودجه 99 بود ولش میکردین تموم میشد میرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بنده خدا دارن پول خونتو بهت میدن خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
واریز کردین پس چرا مسدوده؟ علت چیزی جز واریز پول بدون پشتوانه است که فعلا صدای اعتراضات رو کم کنه؟!!!!!!!!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چیزی که نگفتن اینه که یارانه بیشتر مردم رو قطع کردن!. یارانه بیشتر از نصف همکارای اداره ما قطع شده. در حالیکه تا .ماه گذشته یارانه می گرفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
قرار بود سهمیه بنزین با کد ملی شود و اقشار کم درآمد هم از یارانه بنزین سهم داشته باشند چه شد؟
بله بنده گه بازنشسته تامین اجتماعی هستم و یک جوان تحصیلکرده 28 ساله بیکار دارم جزو طبقات مرفه محسوب می شوم و تا دم مرگ باید خرج و مخارج فرزندم را بپردازم فرزندی که علیرغم همه استعدادهای خداداد و تلاشهای شبانه روزی خودش و ما امیدی به آینده ندارد نه شغلی نه ازدواجی نه آینده ای . و البته چون من از طبقات مرفه بازنشسته هستم ایشان از نعمت بزرگ یارانه هم محروم هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
شما که هلند تشریف دارین اونجام بیکاریه
همه مرفه هایی که در این دوسال اموالشان نزدیک به بیست برابر شده با کاهش نرخ ارز و تقویت تومان مخالفند چون عموم جامعه آنوقت رشد خواهند کرد و نه عده ای؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چه ربطی دارد الان با موضوع؟کلی گویی؟؟
اقتصاد تحریمی پول ملی اش رشد نمی کند
الان دولت میخواهد از کجا پول یارانه جدید را تامین کند؟؟هنوز قیمتها ازاد نشده و پول پرداختی جدید فقط چاپ اسکناس و گرانی خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
نخیر هم، کاهش ارزش پول به معنی درآمد زایی برای کسی نیست، بلکه فقط ارزش اموالشان ثابت مانده. هیچکس مخالف بهبود وضع اقتصادی مردم نیست، به غیر از دلالان تحریم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
جواب ۱۱۰۶: با گران کردن دلار از امروز به بعد
دلار ۲۹ را هم رد کرد
اولا قرار نبود اون قبلی حذف شود. اون به دلیل دیگری داده میشد نه این اصلاح جدید
دوما حالا که اون حذف شده عملا تا اجرای جدید همون پول هم دست مردم نمیرسه چون بلوکه است
سوما یارانه معیشتی و کرونا که ۱۰ ام هر ماه واریز میشد که حذف نمیشه انشالا؟ و الا عملا چیزی نمیمونه
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چرا برای ما نریختند دروغ گقتند یا به یک عده خاص دادند
درود بر رئیس بززگ
پاسخ ها
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
جو زده نشو برای ما که نریختند چرا فرق می گذارید ما هم کارمند هستیم
بی طرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
پول چاپ کرده اند. حالا ببینید از کجا می خوریم.
اولا قرار نبود اون قبلی حذف شود. اون به دلیل دیگری داده میشد نه این اصلاح جدید
دوما حالا که اون حذف شده عملا تا اجرای جدید همون پول هم دست مردم نمیرسه چون بلوکه است
سوما یارانه معیشتی و کرونا که ۱۰ هر ماه واریز میشد که حذب نمیشه؟
مشکلی که در شناسایی افراد مشمول و غیر مشمول وجود دارد این است که صرفا درآمدهای رسمی و اظهار شده ملاک تصمیم گیری قرار گرفته است در حالی که افرادی با درآمدهای بسیار بالا وجود دارند مثلا چند صد میلیارد تومان ثروت و ملک و املاک که فقط به دلیل اینکه به اندازه حداقل حقوق بیمه رد میکنند، مشمول یارانه شده اند. در بررسی ها صرفا واریزی حق بیمه ملاک عمل قرار گرفته است. نکته دیگر اینکه درآمد زن هم جزو مجموع درآمد محاسبه شده به عنوان مثال همسر خودم که البته هیچ مقدار از درآمدش به سمت من نمی آید و هزینه های زندگی بر عهده اینجانب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
فامیثل ما خانه دارد ماشین دارد کارمکند عهست برایش واریز شده مام همین شرایط را داریم ولی اصلا نه قبل و نه حال هیچ چیزی نریختند این چه وضع مملکت داری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
کاملا درسته . من خودم هم همین مشکل رو دارم و با اینکه نه لشغلی درستی دارم نه درآمد به بنده اظهار داشتند که شما جزو قشر مرفه و بی درد جامعه هستین و روحیه من از اون موقع بالا رفته و
بقول آقای رئیسی جراحی بزرگی در اقتصاد ایران
از من گفتن اقتصاد زنده نمی ماند خدا رحمت کند ملت ایران و تاریخ بزرگ ایران
انقراض ملت شروع شد
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
برای ماکه نریختند معلوم بدون حساب و کتاب و بررسی است به یک عده دادند به یک عده ندادند وقی 45 تومان بود زیاد فرقی نداشت ولی حالا با توجه به گرانی ها خیلی تفاوت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اینو نگی چی بگی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
آخه ملتي که نه براي خودشون سودمند هستند نه براي دنيا بودن و نبودنشون چه فرقي داره ؟ بالاخره اين ملت و مملکت يا از اقتصاد يا از بي آبي و خشکسالي يا از گرد و خاک يا بخاطر جنگ يه روزي به خطر ميفتن و منقرض ميشن يا به تکه هاي کوچک و بدبختتر تقسيم ميشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
تو که سالهاست منقرض شدی
خب دیگه مبلغ این یارانه ثابت میمونه در حالی که یارانه کالا با افزایش قیمت کالا بیشتر میشد .
مانند یارانه ۲۵ تومانی احمدی نژاد که سالیان سال ۴۵ تومن موند اما قیمت اجناسی که یارانه از آن حذف شد هر ماه بیشتر میشد
اگر متوسط ۳۰۰ هزار تومان هم در نظر بگیریم یعنی ۲۳ هزار میلیارد تومان هدر خواهد شد در حالیکه همین هزینه را می توانستند قبل از آزاد سازی قیمت روی تولید گندم، جو و محصولات استراتژیک صرف کنند که به این روز نیوفتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ده برابر این رقمی که گفتی تا حالا داشت خرج می شد
و باز نابسامانی ها بود
رئیس جمهور خوب توضیح داد. گوش ندادی؟؟
خدایا شکرت پرستار با حکم ۸۷۰۰ حال حاضر شاغل تامین اجتماعی چند ساله یارانمو قطع ‌کردن.حالا هم هیچی.و جز مرفهین جامعه هستم.اینم مزه شیرین عدالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
یارانه تون رو حسن جونتون قطع کرده برید از خودش بگیرید
منتظر ابر تورم باشید
واریز این حجم از یاراته بدون برنانه قبلی
یعنی چام وحشتناک پول و شوک مجدد افزایس قیمت تنان محصولات به مردن ایران بخصوص قشر حقوق بکیر.با این اوضاع امسال تورم بیش از ۱۰۰ درصد خواهد بود
ریسی اصلا توان اداره کشور را ندارد.بهتره تا دیر نشده ب کنار شود
.
.
.

حقه بازی بسه
.
.
.
.
اولا این مبلغ فقط برای دو ماه است

.
.
بعدش یارانه نقدی قطع می شود
.
.
و همه چیز سهمیه بندی میشه
.
.
.
دوما
.
.
حتی نان هم سهمیه بندی میشه
و
باید مازاد سهمیه بندی را با نرخ آزاد خرید
مردمی سازی یارانه ها؟؟؟ آخه اسم دیگه‌ای نبود برا توجیه کار؟؟؟ هر وقت اسم رمز مردم باشه فقط مردم بیچاره تر میشن. خواهیم دید
منتظر ابرتورم باشد به زودی ایران ترکیبی از کره شمالی ونزوئلا و طالبان خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
چند سال همین چرت و پرت رو تکرار میکنی؟ خسته نشدی؟
فرآیند نابودی طبقه ضعیف و متوسط با پرداخت مبلغی ناچیز در مقابل تورم سنگین ماههای بعد آغاز شد.
درود بر شرفتون!
یعنی ما شدیم دهک دهم !!!!
تزريق نقدينگي برابربا تورم بيشتر

يامرد باشيد تبعات تصميمات خلق الساعه تان را بپذيريد يا كنار برويد اين پول پاشي كه تبعات بيشتري در گراني اجناس خواهد داشت
به من کمک معیشتی دادند و در جواب نوشتند در امد خانوار شما ۱۴ میلیون است من سرپرست ۸ نفر هستم سه فرزند دارای phd بیکار و یک دانشجو دارم تازه کمک هزینه پدر و مادرم که در امدی ندارند با من است ایا با ۱۴ میلیون درامد می توان این زندگی را اداره کرد اگر بالای ۱۴ میلیون این مبلغ را نمی گیرد پس شامل اکثر مردم نمی شود نگویید به ۷۷ میلیون کمک معیشتی می دهید تا کی باید دروغ بگویید من تا حالا هر چی می گفتند قبول داشتم ولی دیگه قبول ندارم اگر از پول نفت چیزی به ما نمی رسد پس ما مال این کشور نیستیم و باید در فکر مهاجرت باشیم من فقط ۵ سال حضور در جبهه دارم از فعالیت هایی هم که اول انقلاب واسه پیروزی بر شاه کردم پشیمان نیستم از این پشیمانم که امثال رفسنجانی خاتمی کروبی موسوی بر من حکومت کردند و هیچ نگفتم دلم خوش بود که ریسی امده و ثروت بیت المال را به همه یکسان می دهد ولی او هم راه همان گذشتگان را می رود و باید به او بگویم این ره که تو می روی به ترکستان است شما فقط امار حقوق بگیران را دارید ولی الان کسانی را می شناسم که درامد نجومی دارند و باغ های ان چنانی دارند کمک معیشتی هم می گیرند پس اطلاعات شما ناقص است تا دیر تشده اطلاعات خود را بازنگری کنید و به فکر مردم باشید شما ولی نعمت این مردم هستید و اگر انها را بیشتر ناراضی کنید زحمات ما و شما به هدر می رود بیایید این یارانه را در جهت اشتغال جوانان هزینه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
تو یکی حقته که گشنه بمونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بله من حقم هست. چون اگر امثال من نرفته بودند به جنگ
کشور الان به دست رژیم بعث و یا داعش بود و امثال شما ها نمی توانستید به من بگویید حقت هست اصلا ما حقی نداشتیم که طلب کنیم ما می گوییم عدالت را باید رفتار کرد چون سرمایه ملی است و باید به همه داده شود البته آن که فقیر است باید از راههای دیگر کمک شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
کی گفته اونها ولی نعمت هستند
همشه بازیه واسه سرگرم کردن مردم این دولت پولی نداره از این سخاوت و بخشش ها داشته باشه
باز هم یارانه و کلاه برداری و سوء استفاده از مردم بینوا . منتظر تورم شدید باشیم.
سایت ثبت اعتراض خرابه
پرداخت یارانه به 77 میلیون نفر!!!!!!!!! آمار پرداخت یارانه به 77 میلیون نفر مانند آمار تورم دولت قابل باور نیست فقط عوام فریبی
یارانه یعنی گدا پروری/ یعنی تن پروری/ یعنی ملت عرضه کار و فعالیت ندارند/ یعنی توهین به مردم/ پولش را کارخانه بسازید / استعداد یابی جوانان و مردم بکنید تا هنر و استعداد ملت شکوفا بشه/ بساط صدقه دادن را برچینید لطفاااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
تو نگیر
سايت ثبت اعنراض خرابه
,,تا الان که برا ما نریختن
متاسفم که یک کارشناس اجتماعی تو تیم این اقایون نیست. این طرح ها و اعطای یارانه کالاهای اساسی تو هیچ کشوری اجرا نمیشه حتی تو امریکا که سالانه کلی گندک و شیر به مکزیک قاچاق میشه یا تو دانمارک که دولت 70 درصد یارانه به شیر میده تا حالا فکر کردید چرا تو این کشورها اجرا نمیشه؟ یک دلیل مشخص و محکم داره و این که در دهک های پایین وقتی پول شیر و نان را به سرپرست خانوار واریز میکنند اون سرپرست اون پول رو به هزار درد دیگه مثل اجاره خونه و .. . میزنه (در حالت بدبینانه هم سرپرست یا متواری هست یا معتاد و اون رو دود می کنه) و کودکان دچار سوتغذیه میشن. حق برخورداری از کالاهای اساسی برای همه هست و اون کودک مهجور چه جوری باید حقش رو بگیره. متاسفم که برای نسل ایران فردا و سلامت اونها هیچ برنامه ای ندارید و اساساً این موضوعات اصلاً به ذهنتون هم متبادر نمیشه
سلام.من 1 كارمند دولت هستم.درآستانه بازنشستگي. 5سال است يارانه ام قطع شده چون كه ميگويند داراي خانه هستم. حالا آيا به من يارانه نان و ماكاروني و... تعلق ميگيرد. در حالي كه افراد شغل آزاد و پولدارتر از من دارند هنوز يارانه ميگيرند؟ حرف ما را كسي گوش ميدهد؟
اونچه که رئیس جمهور محترم فرمایش کردند، پرداخت مبلغ 300 تا 400 هزار تومان به عنوان حذف یارانه کالاهای اساسی به مردم داده خواهد شد و فقط به مدت 2 ماه ادامه خواهد یافت.

اما یارانه 45500 هیچ ارتباطی با این ماجرا نداشته و با ادغام اون در این یارانه، یه نوعی دولت داره این یارانه رو هم از جیب مردم میبره....!!!!!!!!!!!!!!!!! یارانه ای که مربوط به افزایش قیمت بنزین در زمان احمدی نژاد بود.
پول واریز یارانه ها بسته حمایتی کی برداشت میشه کرد
سلام
تکلیف افرادی که از طبقه برخوردار جامعه نیستن و یارانه هم براشون واریز نمیشده از قبل چیه؟؟؟؟
فعلا که نه شکر هست نه روغن هست نه ماکارنی هست نه روغن جامد.فقط حرف هستش
اینکه 77 میلیون دریافت می کنند و فقط 5 تا 6 میلیون دریافت نمی کنند ترفندی است که فقط به 30 درصد یا 40 درصد جمعیت پرداخت شود
آیا برای همه کارمندان واریز می شود؟؟؟
بدترین رییس جمهور تاریخ با اختلاف.
منتظر انفجار خشم عمومی باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بهترین رئیس جمهور کهکشانه
واقعا با این مبالغ میلیونی چکار کنیم ؟ الان مثلا عدالت را اجرا کردند ؟ من مستاجر معلول که کارمند قراردادی دولت هستم ماهی 5 و نیم حقوق می گیرم که 4 میلیون آن را اجاره مسکن می دهم و یک و نیم برای اقساط و خانواده 4 نفره برام باقی می مونه . حالا صاحبخانه من ده تا خونه داره اجاره داره پزشکه با ماهی کل درآمد ایشان هم یک و 200 بگیره من هم یک و 200 بگیرم آیا این انصاف هست آقای رئیس جمهور عدالت گستر؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
جناب هم وطن به چی اعتراض می کنی؟ من که اصلا یارانه نمیگیرم ولی آیا به همون پزشکی که فرمودی وضع خوبی داره یارانه ندن بحال شما فرقی می کنه؟ این یارانه ها هم گذرا و موقتیه پس به جون همدیگه نیوفنیم
بیچاره اتباع .. آماده باشند تا برگردند به کشورهای جنگ زده خودشون
اگه یارانه ریختن چرا نمیتونیم برداریم این یعنی چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
یک جوارایی دکوریه عزیزم
ميخواهيد آتش را با بنزين خاموش كنيد. اگرسهوا و از روي ناداني اين كار را انجام ميديد؟! اگر هم با برنامه ؟
سامانه معرفی شده کار نمیکند
بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.
برای من پیامکی بابت یارانه جدیدنیامد با اینکه تا حالا یارانه میگرفتم
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
منم تا ماه قبل یارانه برام واریز میشد ولی یازانه ی دیشبو بهم ندادن،، چجوریه این
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
برای من همون ۴۵ تومان قبلی رو هم نریختن که ماه قبل ریخته بودن
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
جناب تو که از کشور امریکا پیامی می گذاری . واضح است که قصد و نیت چیه . . واقعا خداوند هدایت کند
آقای دولت لطفا کاری نکنید. همون صبح برید؟ دور هم باشید و حقوق نجومی بگیرید ولی تصمیم جدید نگیرید. چون تا الان هر چی تصمیم گرفتید فقط مردم ضرر کرده اند.
سلیقه ای شده.
به حساب من و چند نفر از دوستان مون واریز نشده. واقعا مردم حق دارن هر چی بخوان بگن و انجام بدن
اعتراض در سامانه جامع رفاه ایرانیان دنبال نخود سیاه است
قبض من میومد31 تومن همین امروز 7 صب پیامک اومد شده 81 تومن. خدا بده برکت هنوز جاداریم...
فکر کنم تاوان این یارانه هارو حالا حالا باید پس بدیم
جناب آقای رئیسی کمرت رگ به رگ نشه با این هم بذل و بخشش واقعا خجالت اوره . ما چطوری باید به شماها بفهمونیم که بابا یارانه رو حذف کنید و وضعیت اقتصاد مملکت رو برگردونید به 15 سال قبل . چرا همیشه هدفتون اینه که نوشدارو برای دردهایی که خودتون مسببش بودید به مردم بخورونید . معلوم نیست باز از چه راهی می خوان این پول رو از مردم بکشن بیرون . دولت دلال و کاسب مسلک همینه دیگه
من دیگه ازاین اوضاع و آینده میترسم
تو رو خدا این سیستم مزخرف رو جمع کنید
از یک طرف ملت رو گدا فرض کردید
از طرف دیگه هالو....!!!

2 قرون به عنوان یارانه میدید دست مردم در عوض 2 میلیون از جیبشون بر می دارید

جالبم اینه که حتی سطحی ترین حرف هاتون هم با عمل تون فرق داره!!!

نه سیاست درست دارید، نه مدیریت درست و نه اصلا بلدید حرف درست بزنید.
جمع کنید برید با این کارهاتون
ملت بدبخت رو به فلاکت انداختید و توی یه تامین نون شبشون موندید بعد هی شعار می دید که ما ال کردیم و بل کردیم.
بخدا چوب و سنگ بزار جای شما بهتر جواب میده
طرح از نظر تئوری کلی ، جالب و جذاب است

ولی موفقیت آن بشدت نیازمند به دو پارامتر اصلی زیر است

الف )، باید دید یارانه چه اقلام و خدماتی پس از پرداخت
این مبلغ قطع میگردند ؟
و ایا تناسبی بین رقم ثابت تعیین شده با مجموع قیمت اقلامی که از سبد یارانه حذف میگردد ، وجود خواهد داشت؟ و یا اینکه زمینه گسترش فقر و ازدیاد فقرا را باعث خواهد شد؟

ب ) قطعا اجرای چنین طرح بزرگ و گسترده ملی در سطح کشوری ، نیاز به محاسبه درست ، طراحی دقیق ،و از همه مهمتر ، اجرای فوری و کامل و دقیق و جامع را دارد ، که باید منتظر بود و دید
ما معلمین به کمی حقوق اعتراض داریم
بعد مشمول دریافت یارانه نیستیم
خوب این ۷۷ میلیون چه کسانی هستند؟
واریزی من کمتر از 300 هزار تومنه باید آماده گرونی های کمرشکن بی سابقه باشیم
برای ما هیچ یارانه ایی واریز نشده؟
دروغ و ریا و ریا و حقه و فریب
من کارمند دانشگاه آزاد هستم دریافتی حقوقم 6 میلیون است . تا به امروز یارانه 45 تومان را میگرفتم . الان هیچ یارانه ای برام نریختن . من با 6 میلیون حقوق جزو 10 درصد پولدار جامعه رفتم
سامانه فوق باز نمی شود
الان که یارانه تجمیع شده قابل برداشت نیست و بیستم ماه هستیم، تکلیف افرادی که روی یارانه ۴۵ هزار تومانی قبل خود حساب کرده بودند چیست؟ امیدوارم امشب برداشت آزاد شود
ولی گرانیها از جیب ما برداشت شده !!!!
ما یک خانواده سه نفری هستیم و از دیشب فقط دو تا هشتاد هزار تومن به حسابم واریز شد !!!
بنده کارمند هستم به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کردم.میانگین درآمد ثابت ماهیانه بنده را 160 میلیون تومان اعلام کرده!!!!در صورتیکه بنده فقط از این جایی که کار می کنم حقوق می گیرم که ماهیانه بین 8 تا 9 میلیون تومان است!و در آمد دیگری هم ندارم (نه پول بانکی و نه در آمدهای دیگر)جالب اینجاست که 2 نفر دیگر از همکارانمان که بابنده در این قسمت کار می کنند و هم سابقه هستیم هم به این سایت مراجعه کردند و حقوق یکی را 11 میلیون و دیگری را 17 میلیون اعلام کرده اند!قسمتی هم به عنوان اعتراض من نمیبینم که بخواهم اعتراض کنم.
سایت مذکور اصلا کار نمی کنه !!
یارانه ی من قطع است کارگر قراردادی بخش خصوصی بدون حقوق مناسب و بدون امنیت شغلی و گاهی با چند ماه حوق عقب افتاده . صرفا بخاطر اینکه همسرم کارمند دولت است . قبلا اعتراض هم کردم ولی رسیدگی نشد . نه خونه دارم و نه ماشین . نه مسافرت خارج از کشور رفته ام . با این افزایش قیمتهای جدید اگه قرار باشه یارانه نگیرم مطمئن باشید به نیروهای معترض علیه حکومت خواهم پیوست . نمی دونم با این توصیفات چجوری جزئ دهک 10 جامعه شدم ؟
همش کلاهبرداری الان چند سال بی دلیل یارانه من را حذف کردند جمع کنید این خیمه شب بازی مردم را مسخره کردید.
فعلا یارانه 45500 رو قابل برداشت کنید و یارانه خوری نکنید تا بعد به یارانه جدید برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اونو حذف کردن چیزی برای برداشت نداری
پیامک هایی که همانند پول هایمان فاقد پشتوانه است
دستور این بوده که بانکها فقط پیامک ارسال کنند فعلا پولی در کار نیست فقط منتظر گرانی کالاها باشید
با سلام واحترام
همانطوریکه اکنون مشخص شده، یارانه 45 هزارتومانی به اهداف خود نرسیده(علاوه برآن مبلغ یارانه ثابت ماند و قیمت ها افزابپیش یافت)ودرآمد حاصله صرف ایجاد اشتغال وتولید نشده است. ادامه این روند نیز سرنوشت همان را دارد واز نظر اقتصاددانان کار درستی نیست. وموجب تورم شدید در کشور و فشار بیشتر برقشر فقیرجامعه میشود.
باز کلک جدید یک مدت سر مردم را گرم میکنید و بعد ازش شروع به کم کردن تعداد میکنید ولی قیمتها همچنان در حال افزایش هستند
برجام را به نتیجه می رساندید اینقدر محبور نبودید به در و دیوار بزنید .
خودتان که ماشاالله کار دارید درامد دارید خانه دارید ماشین دارید و خرتان همه جا می رود یعنی قدرت دارید
شما غصه و کم بودی ندارید ولی عامه مردم گرفتار تفکر و مدیریت غلط شما شده اند.
واقعاًوزارت محترم اقتصاد ما فکرمیکنندباپرداخت یارانه ۳۰۰۰۰۰ و۴۰۰۰۰۰ تومانی مشکل نیازمندان حل میشودیااثراین یارانه بیش ازیکی دوماه نخواهدبودوبعدچنان گرانی پدیدمیآید که دمارازروزگار دارا وندار درمیآورد چاپ پول بدون پشتوانه بسیار کارغلطی است اگردولت محترم میخواهندخدمتی به مردم بخصوص نیازمندان بکنندبهترین کارآنستکه مقدارمشخصی ازمایحتاجشان راتامین کنندوهمیشه همین باشدپرداخت پول بدون پشتوانه بسرعت برق بی اثرمیشودودیگرکارائی برای خریدچیزی نداردمیشودکاغذپاره بی ارزش ولی اگربجای آن گوشت وامثالهم بدهند همیشه همین خواهدبود و نه اینکه امروزبااین یارانه بتوانیدیک کیلو گوشت بخرید ولی سه ماه دیگر یک بال مرغ هم نمیتوانیدبخرید پس لطفاًپول ندهیدمایحتاج بدهید
چه بلایی میخواهید سر ملت بیارید؟
۷۷ میلیون
ما از هر کسی سوال می کنیم میگه یارانه اش قطع شده
چند روز دیگه یک فساد بزرکی از این هن در میاد
دولت اکه صداقت داره
لیت کل افرادی که یاراته می گیرند را در یک سایت اعلان کنه تا مشخص بشه راست میکه
سامانه ثبت اعتراض کار نمیکند سرکاریه کلا
اینم یه دروغ دیگه
پس چرا رئیس جمهور میگه ۴۰۰ و ۳۰۰؟؟؟
باید بگه ۳۵۵ و ۲۵۵ به این میگن کلا برداری لفظی
خدايا ميدونيم ما اشتباه كرديم ولي تو ارحم الراحمين هستي تو رحم كن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
:((
زمان ریاست جمهوری روحانی میگفتند خودتان انتخاب کردید حقتان است الان با این وضعیت دارند طرفداری این دولت را می کنند خدا از این نان به نرخ روز خوران نگذرد هر دو جناح مردم را بدبخت کردند با فریب و ریا
آخه یه زمانی یارانه 45000 تومنی رو قطع کردید گفتیم جهنم . یعنی چی که یارانه 400 تومنی رو هم قطع کردید ؟ کارگر قراردادی بخش حصوصی با قرارداد سه ماهه با چندرغاز حقوق هستم . بیمه در بخش خصوصی برای همه به صورت حداقل رد میشه . مدیران شرکت با حقوق بالای 20 میلیون تومن که جایی ثبت نمیشه یارانه میگیرن . من که صرفا همسرم کارمند دولته و بیمه ی هردویمان در سامانه ها ثبت میشه یارانه نمی گیرم . دارایی هم تقریبا هیچی ندارم . این درد رو به کی باید بگم ؟ ................
درود بر تدبیر آقای رئیسی اینائی که حقوق بگیر دولتند وهمیشه می نالند گرسنه اند؟ چون فقط به فکر شکم خودشون هستند این یارانه برای اقشار ضعیف جامعه حکم آب حیات را داره .. آقای رئیس دید کلی به قشر ضعیف جامعه داره ... اگه نیم نگاهی به قشر روستائی یا کارگر داشته باشین وفقط چند دقیقه ای از حالات زندگی آنها باخبر بشین اون وقت واقعا متوجه می شین...
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
پس همین قشر ضعیف برن و به داد مملکت برسن بقیه مردم ایرانی نسیتند
متاسفانه این طرح شکست خورده است چون همه مردم از ان منتفع نیستند فقط بخشی از مردم از این طرح بهره مند هستند طرحی که جامع نباشد از اول شکست خورده است دلیل دوم شکست اینست که به اطلاعات جمع آوری شده دولت قبل اکتفا شده وبروز رسانی نشده اطلاعات دولت قبل هم غلط بوده و این دولت هم متاسفانه از همان اطلاعات دولت قبل استفاده می کند
خیلی امار جالبیه 77 میلیون نفر شامل یارانه معیشتی میشوند و حدود 6 میلیون نفر شامل آن نمیشوند و احتمالا اینها همان 4 درصدی های قالیباف هستند ....جالبتر از این بنده نوعی کارمند دون پایه دولت و همسرم معلم هستیم با پرداخت اقساط ماهی 8 میلیون تومان بابت خرید یک دستگاه اپارتمان که در آن سکونت کنیم و یک خودرو سمند مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستیم و جز ثروتمندان قرار گرفتیم انصافا عدالت در این مملکت ذبح شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
بین فامیل همه به چشم کارمند بدبخت به ما نگاه می کنند ولی دولت ریسی خیلی منت سرما گذاشته کارمندای مستاجر و با داشتن چندین وام که از سرناچاری برای پول پیش خونه گرفتیم جز ثروتمندا حساب کرده شرم باد بر این دولت و مسولین خوب مردم مسخره کردن
دولت همینجوری حساب میکنه فکر میکند همه پولدار هستند .من با دریافتی 8.5 شدم جز دهک دهم جامعه .تا ماه قبل یارانه میگرفتم این را هم قطع کردند.فقط یک کلام این دولت بدترین دولت و بی کفایت است
همه دولت ها حقه بازند با این یارانه ها دارند سر مردم شیره می مالند و با مردم روراست نیستند، پول ندهید کالا بدهید تا نقدینگی شما هم افزایش پیدا نکند و مردم هم به حقشان برسند به شرط اینکه مثل زمان سابق نشود ،وقتی فساد باشد هیچطوره نمی توانیم جلوی ان را بگیریم
آقای رییس جمهور آقای مخبر وآقای تابناک رضایی
خداوند به حال ما دچارتان کند. من یک کارگر هستم با سه سر عاعله یارنه جدید واسه من نریختند
دلیلتون چیه-؟
توروخدا مارو از دین واسلام هم زده نکنید
به خیلیا ندادن.سایتش باز نمیشه. کجا اعتراض یا ثبتنام کنیم؟
بجای پرداخت یارانه تمرکز را روی کاهش قیمتها بزارند
بنده در سال ۹۱ نیاز نداشتم قطع کردم الان بعد از ۱۰ سال با حقوق بازنشستگی بیچاره شدم.چرا نباید دوباره برقرار شود.
از فردا اخبارگو میگه:
قیمت هر نان لواش
با ارز دولتی فلان قدر
با ارز نیمایی فلان قدر
قیمت نان در بازار آزاد فلان قدر
نان با کالابرگ الکترونیکی فلان قدر
باید هر لحظه قیمت ها را چک کنیم سرمون کلاه نره.
طبق فرمایشات اقای همتی مبنی بر شاسایی سلطان چاپ اسکناس .خبر رسید بانک مرکزی با کمبود کاغذ برای چاپ روبرو شده. لطفا تجار کاغذ بفرستن برای بانک مرکزی
سامانه اصلا کار نمیکنه حسابی مردم را سرکار گذاشتن
من کارمند هستم با داشتن 59 سال سن و دو فرزند حدود 8 سال پیش یارانه من قطع شد درصورتی که فقط یک اپارتمان 90 متری با قدمت 35 سال داشتم و فاقد خودرو- اعتراض که کردم گفتند چون همسرم شاغل (معلم )است حائز شرایط نیستم - واقعیت دیگه پیگیری نکردم اما دیشب گفتند به همه یارانه کمک معیشت می دهند در حالی که دو فرزند دانشجو دارم یارانه به کمک معیشت به حسابم واریز نشد یعنی زن و شوهر حقوق بگیر باعث می شود یک خانوار از دریافت یارانه کمک معیشت محروم شود - شما فکر می کنید واقعا با حقوق دولت ادم به طور کلی می رود جزو مرفهین بی درد که یارانه اش را قطع کنند - ضمن اینکه هستند افراد بسیاری که شکر خدا وضعیت اقتصادی بسبار عالی هستند ولی همچنان یارانه انها از بدو پرداخت همچنان برقرار است - این دوگانگی چگونه توجیه می شود
مسئولان تعریف متضادی از فرد ثروتمند دارد و هر کس را که دارای یک خانه برای سکونت یا یک یا دو خودرو و یا دارای حساب بانکی است ثروتمند تلقی می کنند! اکنون همه درای حساب بانکی هستند که دلیلی بر ثروتمند بودنشان نیست! یا فردی که دارای یک یا دو خودرو هست و خانه ای ندارد و یا خانه ای دارد و خودرویی ندارد از نظر مسئولان ثروتمند تلقی میشود! یعنی اگر فردی با 5 سر عائله که باید هزینه های سرسام آور زندگی و گرانی ها و هزینه های مدرسه و دانشگاه فرزندانش را با حقوق ماهانه اش پرداخت نماید و بفرض دارای خودرو نیز می باشد باید آن خودرو یا خودروهایش را بفرشد و اگر بتواند خانه ای کوچک تهیه کرده و در آخر هم از نظر مسئولان ثروتمند تلقی گردد! آیا خانه یا خودرو تخم طلا تولید می کند که فرد تکیه ای از آنرا بکند و بفروشد و هزینه های زندگی را تأمین کند و ثروتمند تلقی شود؟!
تعریف ثروتمند کاملاً مشخص است! ثروتمند کسی است که دارای تمکن مالی بسیار بالا است که در آن واحد هر چه اراده کند بتواند بخرد و دارای املاک و خودروهای متعددی باشد و بازهم توان خرید بیشتری از آنها را داشته باشد. از نظر مسئولان فردی که دارای املاک و خودروهای فراوان و نقدینگی میلیاردها تومانی را دارد با فردی را که شاید فقط یک یا دو خودرو باشد و مستأجر هم باشد و یا فقط یک خانه برای نشستن داشته باشد را نیز ثروتمند تلقی می کنند! و با ثروتمند متمول یکسان در نظر می گیرند! و آنها را که بزور زندگی را می گذرانند مستحق دریافت یارانه نمی داند!
ایکاش کیفیت شناسایی انواع دهک ها و استقرار خانواده ها در هر یک از دهکها را به سرپرستان خانوارها اعلام می شد تا هر سرپرست خانوهاده ای اولاً بداند که در کدام دهک قرار دارد و بعد از آن بداند که یارانه او چه زمانی و به کدام حساب او واریز می شود ؟ مگر دولت از وضعیت و معیشت همه خانوارها اطلاع دارد ؟ آیا امکان پرس و جو از خانوارها و سپس قراردادن آنها در دهک ها فراهم است تا اطلاعات را دریافت کنند و سپس برای واریزی یارانه آنها اقدام کنند ؟ با توجه به تورمی که پیش آمده و یقیناً بخشی از خانوارهایی که قبلاً یارانه آنها قطع شده است و امروز نیازمند واریزی یارانه هستند تکلیفشان چه می شود ؟ دولت محترم بداند که بعضی از خانوارها با شعارهای مردم فریب دولت روحانی خود را از دریافت یارانه محروم کردند تا با دولت همکاری کنند و این خانوارهای آبرومند امروز با مشکلاتی مواجه هستند چه خوب است برای این خانوارها هم فکری بکنند .
فکر نکنم برای همه ریخته باشن
خدا وکلیلی اونهایی که براشون واریز شده مثبت بزنند به این پست و بقیه منفی
مشخص میشه مشت نمونه خرواره
یارانه جدید فعلا قابل برداشت نیست این جمله اقای وزیر است
راست گفته اول باید مرغ 100 هزارتومان بشود بعد اجازه برداشت و خرید مرغ صادر شود این یعنی ...
شان وشخصیت همه مردم رفت زیر سوال 77 ملیون جمعیت کشور باید چشمشان به پیامک باشه که کی واریز شد بخاطر 8 ملیون جمعیت به اصطلاح مرفه بقیه را تحقیر میکنید بهتر این بود وضع حقوقها و بیکاری جوانان را درست میکردید با 10 درصد اضافه کردن به حقوق بازنشستگان و امتال این حرکتها قشر ضعیف را ضعیفتر می کنید بهتر است آدمهای متخصص اقتصاد را اداره کنند و راههای کوتاه مدت و بلند مدت برای این بحرانی که رو در روی ایران هست بی اندیشند
پاسخ ها
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
اصلا دروغ میگن به خیلی ها یارانه ندادن و افرادی که حذف شده بودن بهشون یارانه نمیدن. من مستاجرم با یک ماشین برای اعتراض به سامانه سر زدم میگن بهت تعلق نمیگیره! کدام 77 میلیون؟؟؟؟
کاش دولت حداقل اعلام میکرد که چه کسانی میگیرند .الان میلیونها نفر با مراجعه به سایت حمایت.سر درگم هستند .سایت باز نمیشه.عمده مردم اهل اینترنت وکامپیوتر نیستند .دوباره با هجوم سالمندان به کافی نت ها ودفاتر پیشخوان سردرگمی وجنگ اعصاب مردم شروع میشود.در صورتی که دولت میتوانست انهایی که به هرعلت شامل حالشان نمیشود از طریق پیامک مطلع کند.الان خود من با 9 میلیون حقوق باز نشستگی تا حالا پیامکی دریافت نکرده ام.
باز نشسته هستم یارانه نمی گیرم اینبار هم پولی واریز نشده تا آخر پیگیری خواهم کرد از یک ریال آن هم نمی گذرم با این وضع افتضاح اقتصادی
باز نشسته هستم یارانه نمی گیرم اینبار هم پولی واریز نشده تا آخر پیگیری خواهم کرد از یک ریال آن هم نمی گذرم با این وضع افتضاح اقتصادی
77 ميليون نفر فكر كنم غلو باشه
واقعا کدام کشور را در دنیا سراغ دارید که نیروهای خلاق ومفید خود را مجازات نماید شاغل بودن زن شوهر در این مملکت که دم از عدالت واسلام می زند جرم است ومشمول مجازات ولی اعتیاد بیکاری ووانواع بزه های اجتماعی مزیت است ومشمول دریافت یارانه 400و300هزار تومانی . آیا تن پروری وبی مسئولیتی مزیت است وپاداش دارد .ریس جمهور نمی فهمد زن شاغل بایستس از آرامش خود وخانواده اش بگذرد تا درآمد داشته باشد .باید یارانهاش قطع وزنی که فاقد تحصیلات و... می باشد یارانه بگیرد .
واقعا تاسف براین عدالت .
مبنای واریز یارانه چی؟ چرا به کسایی که خیلی اوضاع مالی بهتری دارن یارانه تعلق می گیره ولی به بعضیا نه
واقعا اطلاعات دارای مردم اگه دست دولت این چه وضعی بین همکارای محل کارم کسانی که صاحبخانه هستند و ماشین شاسی بلند دارند بهشون پیامک یارانه اومده ولی افرادی که مستاجرن و یه ماشین ایرانی دارن پیامک دریافت نکردن
واقعا از دولت رییسی بیش از اینم نمی شه انتظار داشت
سایت کار نمی کند فکری برای آن بکنید ما از حقمان کوتاه نمی آییم معلوم نیست بر چه اساسی واریز شده
سایت کار نمی کند فکری برای آن بکنید ما از حقمان کوتاه نمی آییم معلوم نیست بر چه اساسی واریز شده
ماکه یارانه نمیگیریم اما این هم به سرنوشت یارانه45تومنی دچارمیشه .مبلغش بی ارزش میشه وقیمت ها هرروز بالا میره،چون تورم داریم.گرونی میمونه برای مردم
اکپرکارمندانی که زن وشوهر حفوف بگیربودن یارانه شون حذف شد.اولا کامندان رونباید باهم مقایسه کرد.کارمند شرکت نفت یا بانک با کارمند بهداشت یا معلم یا ثبت احوال فرق میکنه.دوما بسیاری کارمند هاممکنه فرزند دم بخت داشته باشند یا اعضای خانوادشون بیمارباشن یا پدر مادرمریض وسالمند تحت پوشش داشته باشن وغیره.متاسفانه کارمندان گاو پیشانی سفید هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
و 25 سال سابقه 9 میلیون دریافتی دارم دوستم دقیقا با شرایط بنده در شرکت توزیع برق و البته پست مدیریتی هم نداره 25 میلیون تومان دریافتی داره درود درود بنده کارمند صمت هستم ما مدرک فوق لیسانس
فوق لیسانس رسمی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با حکم 7.6 و بیست سال سابقه کار هستم یارانه ام هم با این طرف جدید حذف کرده اند .با این نفسیر جز دهک دهم هستم و هم گروه مقامات و اقازاده ها
دولت عدالت محور ریسی فقط به اطلاعات کارمندا دسترسی داره دیگه از کارمندا بدبختر تو این کشور مثل اینکه نیست همیشه تو هر برنامه ای اول از کارمندا شروع می کنند خوب فهمیدیم کارمندی که 7 و نیم دریافتی اش با خونهای اجاره ای جز قشر پولدار جامعه محسوب می شه
منتطر تورم بی سابقه باشید. بگونه ای که مشکلات ناشی از آن را خود دولت هم نتونه جمع کنه.
دو سه روزه بچه شش سالم که دیده ما مضطرب خرج زندگی هستیم هی میاد و میره میگه چرا همه چی گرون شده و خودش میگه اونجور کنیم اونجور کنیم.واقعا استرس رو هم در چشمان بچه میبینم اقای روحانی که یارانمو قطع کردی اقای رییسی که معبشتی بهم ندادی مطمئن باش خدای من و بچم یقتون رو میگیره.
فعلا که همه رو سرگرم یارانه 300 و 400 تومنی کردن..حالا با همین دلیل منتظر گرانی افسار گسیخته باشید..وقتی مرغ با ارز 4200 و به قول خودشون رانت بازی بود کیلوی 35 تومن الان با ارز 23 تومنی میشه حداقل کیلوی 120 تومن...گوشت حداقل 350 تومن..تمام اقلام لبنیاتی که ازمرغ و گاو و گوسفند تهیه میشه افزایش 3 الی 4 برابری یا باید منتظر امضای برجام بود و یا تورم جانکاه...الانم اعلام کردن قابل برداشت نیست چون پولش باید از طریق افزایش قیمتها جمع بشه...
یا مبلغ یارانه را برای همه پرداخت کنید یا بصورت درست فقط به نیازمندان داده شود وقتی به ۹ دهک یعنی ۹۰درصد از مردم پرداخت میشود به ۱۰ درصد باقی مانده هم پرداخت شود یعنی ۹۰ درصد مردم نیازمندند از طرف دیگر مسلم است تعداد زیادی هم که مستحق گرفتن یارانه هستند اشتباهات در این ۱۰ درصد جای گرفتند
با سلام واحترام
دوستان خیلی عجله نکنید برای اعتراض. من وارد سایت شدم به اکثر افراد فقط یک پیغام میدهد "شما مشمول دریافت یارانه نمی باشید" وجای هم برای ثبت اعتراض نیست.
این درحالی است که برخی اقوام با چند مغازه وهمکاران (مدیران) با درآمد بسیار بالا، یارانه دریافت می کنند. معلوم است که اطلاعات سایت برای همه بروز نشده وبیشترآن غلط است. سازمان هدفمندکردن یارانه ها برای دونفر با درآمد مشابه ،تفاوت قائل شده که نشان از بی لیاقتی مدیران این سازمان دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
ثروت کشور همینجور حیف و میل میشود بیش از ۱۰ سال است از پرداخت یارانه میگذرد با اینهمه تکنولوژی و اطلاعات عاجز از ذره ای دقت
پشت قضیه کوپنی کردن وخروج نیروهای روسی از سوریه وسفر بشار به ایران یعنی شروع جنگ تمام عیار ایران و اسراییل مردم آماده باشید
واقعا خجالت اور است چی بگم
خدا را شکر هیات علمی تمام وقت دانشگاه ازاد اسلامی هستم با مدرک دکترا و حقوق 10 میلیون تومان اصلا نیازی به این یارانه ها نداشتیم اخه ما که معده نداریم . کل حقوق ما 400 دلار نمیشه این هم از وضع مملکت و عدالت . دولت کارش ششده از جیب یک عده برداره بریزه تو جیب یک عده دیگه. بعد یک دو سال همین مبلغ میشه مثل همون 45 هزار تومانو قیمتها چند صد برابر
سلام لطفا لطفا هر چه سریع تر یارانه جامانده ها و حذف شده ها را پیگیری کنید. واقعا در کشور اسلامی تعدادی با شرایط مساوی یارانه می گیرن و تعدادی به دلیل بی منطقی حذف شدند و این باعث شده بچه های ما هم که ازدواج کردند از یارانه و یارانه معیشتی محروم شوند....عدالتی اگر باشد باید شامل همه افراد باشد و به دقت پیگیری شود .مثلا حذف یارانه ما به خاطر گردش مالی بود که بابت وام دریافتی خرید جهیزیه فرزندم بوده......خود ما که محروم شدیم بماند الان در حق بچه های ما هم اجحاف شده. و این بی عدالتی کامل است در کشور اسلامی که انتظار است بهتر عمل شود بی عدالتی داد می زند . چه کسی باید پاسخ گو باشد . لطفا پیگیری کنید .
برای معاونین و مدیران شرکت ما واریز کردن ولی برای ما کارمندان واریز نشده......معنی عدالت و هم فهمیدیم بالاخره
من وارد سامانه معیشتی شدم و نوشته بود وضعیت مالی من از 81 درصد مردم بالاتر هستش چون در 6 ماه اول ساخت 150 میلیون از کارتخوان برداشت کردم.خدا وکیلی منطق را می بینید؟؟؟
اولا
شما گفتید به 90 درصد جامعه یارانه میدید چرا دروغ گفتید؟؟؟؟؟به گفته خودتون که من جز 81 درصد هستم
دوما خوب دیوانه ها کارتخوان کشیدن شد معیار وملاک؟؟؟من یه وام گرفته بودم ومجبور بودم کارت بکشم اخه این شد معیار و ملاک؟؟؟
اوف به شما
اوف به طرح شما
اوف به مدیریت شما
صداقت در گفتار و رفتار مسولینم آرزوست!
ما رو هم جز آقازاده ها حساب کردن اون یارانه 45 تومنی رو هم حذف کردن. حالا تکلیف اون قسط 35 تومنی که ازش کم می شد چی می شه. نگران اونم
ریسی. حیا. کن
فقط دستشون به کارمندهای دولت مبرسه
بنده که بازنشسته تامین اجتماعی هستم و دو جوان تحصیلکرده 22 و 28 ساله بیکار دارم جزو طبقات مرفه محسوب می شوم و تا دم مرگ باید خرج و مخارج فرزندم را بپردازم فرزندی که علیرغم همه استعدادهای خداداد (یکی فوق لیسانس برق دیگری دانشجو) و تلاشهای شبانه روزی خودش و ما امیدی به آینده ندارند نه شغلی نه ازدواجی نه آینده ای . و البته چون من از طبقات مرفه بازنشسته هستم ایشان از نعمت بزرگ یارانه هم محروم هستند .
بنده که بازنشسته تامین اجتماعی هستم و دو جوان تحصیلکرده 22 و 28 ساله بیکار دارم جزو طبقات مرفه محسوب می شوم و تا دم مرگ باید خرج و مخارج فرزندم را بپردازم فرزندی که علیرغم همه استعدادهای خداداد (یکی فوق لیسانس برق دیگری دانشجو) و تلاشهای شبانه روزی خودش و ما امیدی به آینده ندارند نه شغلی نه ازدواجی نه آینده ای . و البته چون من از طبقات مرفه بازنشسته هستم ایشان از نعمت بزرگ یارانه هم محروم هستند .
دولت علیل مجلس ذلیل
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر