بازدید 23260

استانداری تهران موفق شد دانش آموزان و والدین‌شان را در تله آفساید گرفتار کند!

انتشار خبر تعطیلی مدارس، آن هم در ساعتی که مدارس دایر هستند و دانش آموزان در کلاس‌های درس نشسته اند، اتفاق دور از انتظاری بود که به سرعت به نگرانی بسیاری از والدین دانش آموزان منجر شد و ایشان را به تکاپو وادار کرد؛ چه والدینی که ایاب و ذهاب فرزندانشان به مدرسه را عهده دار هستند، چه آن‌هایی که کارمند هستند و...
کد خبر: ۱۱۱۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱ 08 May 2022

تابناک اجتماعی

هرچند باورش دشوار است، اما در حالی که دانش آموزان در کلاس‌های درس نشسته بودند، خبر رسید که مدارس تعطیل شده است!

به گزارش «تابناک»؛ با ورود موج جدیدی از گرد و غبار به کشورمان در روز‌های اخیر، آلودگی هوا بار دیگر اوج گرفته و نفس شهروندان زیادی را به شماره انداخته است؛ وضعیتی که زندگی را در مناطقی از کشور مانند خوزستان به شدت دشوار کرده و در بسیاری استان‌های دیگر، عوارضی از جمله کاهش شدید کیفیت هوا را در پی داشته است.

شرایطی که تهران را هم تحت تاثیر قرار داده و موجب رشد سریع شاخص آلودگی هوا شده است، تا جایی که صبح امروز خبر رسید: «مدارس پیش‌دبستانی، استثنایی و ابتدایی استان تهران به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل شد»؛ خبری که به نقل از ملکی، معاون عمرانی استانداری، ساعت ۸ و ۱۶ دقیقه صبح روی پرتال استانداری تهران قرار گرفت و موجب تعجب همگان شد!

انتشار خبر تعطیلی مدارس، آن هم در ساعتی که مدارس دایر هستند و دانش آموزان در کلاس‌های درس نشسته اند، اتفاق دور از انتظاری بود که به سرعت به نگرانی بسیاری از والدین دانش آموزان منجر شد و ایشان را به تکاپو وادار کرد؛ چه والدینی که ایاب و ذهاب فرزندانشان به مدرسه را عهده دار هستند، چه آن‌هایی که کارمند هستند و با تعطیل شدن مدارس می‌بایست مرخصی بگیرند و در منزل بمانند.
 
استانداری تهران موفق شد دانش آموزان و والدین‌شان را در تله آفساید گرفتار کند!

این در حالی است که می‌دانیم انتشار خبر در این ساعت از روز، فرایند کسب اطلاع شهروندان از آن را دچار اختلال و حتی اولیای مدارس را با چالشی بزرگ مواجه می‌کند که رفع و رجوع آن به زمانی زیاد نیاز دارد و چه بسا حل ناشدنی هم باشد، چون ممکن است خبر تعطیلی مدارس اصلا به گوش برخی والدین نرسد یا به دلایل متعدد از جمله مشغله‌های کاری و عدم امکان استفاده از مرخصی، نتوانند برای برگرداندن فرزندشان از مدرسه به منزل اقدام کنند.

وضعیت بغرنجی که نتیجه تصمیم گیری بی موقع استانداری تهران است که به دلایلی دیگر هم عجیب به نظر می‌رسد؛ از این رو که می‌دانیم این دست تصمیمات در کمیته اضطرار آلودگی هوا ـ که کارگروه کاهش آلودگی هوا هم نامیده می‌شود ـ گرفته می شود و استانداری افزون بر نقش ریاست در این کمیته، موظف به تشکیل جلسه این کمیته در مقاطع مورد نیاز و ابلاغ تصمیمات آن به دستگاه‌ها هستند، اما خبری از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نبوده است!

این در حالی است که بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز، ۱۵۳ بوده است که معنایش، شرایط «ناسالم» است. وضعیتی که اغلب اوقات حتی منجر به تشکیل جلسه کمیته یاد شده هم نمی‌شود، به ویژه اگر بدانیم شاخص تا محدوده عدد ۱۵۰، «شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است» و در محدوده ۱۵۱ تا ۲۰۰، «ناسالم» محسوب می‌شود.

البته پس از اعلام خبر تعطیلی مدارس ابتدایی و مهد‌های کودک و در ساعت ۹، شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص آلودگی هوای تهران را ۱۹۸ اعلام کرد تا مشخص شود که کیفیت هوا روند نزولی در پیش گرفته است، هرچند اگر بدانیم در این هوای آلوده تر، دانش آموز و اولیایشان در مسیر بازگشت به منازل قرار گرفته اند، بار دیگر از اقدام ناگهانی استانداری تهران شگفت زده خواهیم شد.

تصمیمی که شاید بهتر است برای توصیفش به سراغ فوتبال رفته و شرایط آفسایدگیری را مرور کنیم که ظاهرا استانداری تهران مهارت چشمگیری در اجرای آن دارد و این را پیشتر هم ثابت کرده است؛ با دایر بودن همه مدارس تهران در هفته‌های گذشته که بی سابقه‌ترین موج گرد و غبار به کشورمان رسیده بود و شاخص آلودگی هوا در تهران رکورد زد و به عدد ۵۰۰ هم رسید!

رکوردشکنی تاریخی آلودگی هوا در تهران که بر خلاف باور عمومی به تعطیلی مدارس منجر نشد تا تعطیلی امروز مدارس به هیچ عنوان باور پذیر نباشد و از دید برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به شوخی کنترل نشده، تلاشی برای اذیت کردن شهروندان و یا موفقیت استانداری تهران در قرار دادن مردم در تله آفساید، تعبیر شود و این سوال را به دنبال داشته باشد که آیا از این به بعد، عبور شاخص از عدد ۱۵۱ یعنی تعطیلی مدارس یا امروز استثنا بود؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۷
چه خبره چرا کسی کارش درست و به موقع انجام نمیده تکلیف این مردم بد بخت چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
هیسسسسس تقصیر روحانیه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
جمله توانایی اداره یک نانوایی را دوباره بخوانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
امان از بی درایتی و سو مدیریت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
ایران به روش پت و مت اداره میشه؟
آخر چرا نمیتونید یک تصمیم درست بگیرید مگر میشه بچه های مردم را پس از اینکه به مدرسه آمدن دویاره به امان خدا فرستاد خانه
والا چی بگم. بیشتر گریم گرفته از این همه مدیریت مشعشع
این بنده خدا هم اشتباهی استاندار شده
همه وزرا و مسئولان و مدیران انتخابی دولت بی تجربه و بی تخصص و ... هستند انتظاری بیش از این هم نباید داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
نگو تو رو خدا این که مسئولین این دولت بی تجربه هستن همش تقصیر روحانیه .
خدایا ما مردم را از مدیریت فشل کشور نجات بده
واقعا شما نمی دونید که این استاندار برای تصمیم گیری از خودش اختیاری نداره؟
بچه ها رفتن مدرسه تازه ساعت ۸ صبح اعلام کردن امروز مدارس ابتدایی به خاطر آلودگی هوا تعطیله!
الان خود بچه‌ها با چک کردن گوشی میدونن شاخص الودگی هوا قرمزه شما نمی‌دونید؟

دارالمجانین!
آخه این بچه درحد استانداری تهرانه؟
بجه اش مدرسه نرفته خواسته غیبت فرزندش موجه کنه
قراره مزه عدالت را بچشیم!!!!! حالا چه ربطی داشت به موضوع دقیقا در داخل جمله رییس جمهور نهفته است.
احمدی نژاد بهتر از این ها بود
این جور رفتار برای تهرانی ها شاید عجیب باشه ولی برای ما خوزستانی ها خاطره است.
بالاخره مسئولین تهرانی هم هنر غافلگیری را از مسئولین فهیم خوزستان یاد گرفتن. چقدر خوبید شما........
وقتی یک فرد با حداقل دانش مدیریتی می شود مدیر یک کلان شهر، نتیجه همین می شود. طرف هیچ درکی از کمیته های تخصصی، ترافیک، آلودگی ها و تاثیرات دیر اعلام کردن تعطیلی ها ندارد بعد شده استاندار، این فرد چند هفته قبل هم در شرایطی که هوا وضع بسیار بدی داشت تصمیم بر دایر بودن مراکز آموزشی و اداری گرفت.
شما از این استاندار توقع دیگری داشتید؟؟؟؟؟؟؟ فقط خویش اینه که جهادیه مدیر جهادی یک سوال دیگه هم دارم چرا این مدیران جهادی تپل و چاق هستند؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که فرستادیم بعد توی خبر ها شنیدیم تعطیله مدرسه اعلام کرد دیر اعلام شده و کلاس ها دایر است
خودش هم صبح فهمیده
یکی ترا خدا بگه تو این مملکت چه خبره؟؟این چه نوع اطلاع رسانی هستش؟؟مگه هر کی هر کیه؟؟بچه رو بفرست مدرسه بیا سر کار تازه بفهمی فرمودن تعطیله..این چه نوع مدیریتیه؟؟دیگه ناهماهنگی تا این حد ..جون هر کیو دوست دارین تصمیم گیری نکنید بزارزین همه چی به حال خودش باشه.الان همه مسئولین شدن صاحب نظز از ماکارونی گرفته تا نان و خودرو و ... هر کی داره یه نظری از تفکر و پندار خودش میگه و رسانه ای هم میکنه یکی کوپن میخواد بده یکی یارانه زیاد میکنه یکی میگه خبری نیست ونان و ماکارونی و کوفنتو زهر مار گرون نمیشه یکی میگه کمربند ها رو محکم بندید میخوایم ارز ترجیحی رو برداریم یکی میگه برنمیداریم یکی میگه مشکل از دشمنان هستش یکی میگه از خودمون یکی میگه یه شبه قیمت ها برمیگرده به سال قبل یکی میگه قیمت ها تازه داره واقعی میشه یکی میگفت دولت یک دست شده و همه چی درست مشه به خدا خفه شدیم از دست این مسئولین بیسواد یکی بیاد به دادمون برسه آقا داریم میمیریم کسی نیست کمکمون کنه؟؟؟؟
بخدا قسم اگر امثال این افراد را سریعا بیکار و دادگاهی کنند دیگر کسی دراین مملکت حرف مفت و غیر کارشناسی نمیزند.
خدایا این مسئولین باهوش رو از دست ما مردم خنگ نجات بده.!!!!
این امر که دولت فعلی دولت شش کلاسه هاست ثابت شده
کلا توی شرایط بی دولتی هستیم تابی جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
شرایط بی دولتی خیلی بهتره اینا دشمن ملت هستن
حتما استاندار ساعت هشت بیدارشده دیده فرزند مدرسه ای ویا نوه ی مدرسه ای حال وحوصله مدرس رفتن نداره ،گفته کلا تعطیل.
تنها روش مدیریتی اینها شاخ و شونه کشیدن است
خدایا! خودت به دادمون برس.
خدا صبر بدهد.
خدایی اینا کی هستن که نشستن پشت میزهای مدیریت کلان کشور؟
چی میفهمن از پستی که تحویلشونه
برای ما که شاغل هستیم امروز خیلی پراسترس بود . اینجوریش رو دیگه ندیده بودیم
ساعتشون خواب مونده بوده بنده خداها تقصیری ندارن که.
باید گفت «صحت خواب»
سلام چراکسی جوابگونیست حالااگه این یکماهه مدارس بازنمیشدچه اتفاقی می افتاد، من سه تابچه دارم، بچه بزرگم که رفت مدرسه مریض شد یک هففمدرسا نرفت چندروزهم تعطیل بودبا خوب نشده، چندباردکتربردمش، خداروشکر دفترچه هم نداریم ومستاجریم الان اون یکی بچه‌ها هم مریض شدن کی خرج درمانشونومیده، توروخدایه ذره به مارنم کنید
تو این دولت کسی هست کارشو درست انجام بده یا همش تقصیر روحانیه
تا شش کلاس بیشتر متوجه نمیشن
بی کفایتی و بی درایتی در همه سطوح داره از این مسئولین می باره! من زیر نویس اخبار ساعت 7:45 دیدم! یعنی چی؟ اینکه دیگه ربطی به روحانی و احمدی نژاد و آمریکا نداره! چقدر بی کفایتید شما. جمع کنید برید . اون استانداری و یا هر کسی دیگری که مسئول این کار بوده باید استعفا بده بره .
ما خوزستانی ها چی بگیم که دوماه است آسمان ابی نداریم
امروز شاخص 500 بود وهیچ اتفاقی نیافتاد
فکر کنیم استاندار ویژژژژژژژژژه اعتقاد به داشتن خاکشش مردم دارد
اقای ریسی کجایی چرا نمیتونی مدیریت کنی اقای که ریس اموزش و پرورش هستی نهایتش حساب کنی یک هفته دیگه مدارس ابتدایی تموم میشه چرا این یک هفته رو زودتر تعطیل نمیکنی اخه لعنتی بچه کلاس اول درسش تموم شده چرا به زور میخواین تا اخر اردیبهشت مردم و اسیر کنید
جالب این آقای استاندار با این توان مدیریتی قراره پست بالاتر بگیرد و گفته میشه میخواد معاون اجرای رییس جمهور بشه
این شیرین کاری هر هفته تو خوزستان تکرار میشه
استانداری تهران...)))

دیوار سفارت
آفرین به مدیران نالایق آفرین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل