بازدید 4564

گردوخاک ۳۶۵ نفر را در خوزستان روانه بیمارستان کرد

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۶۵ نفر با علائم حاد تنفسی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در ۴۸ ساعت گذشته به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 07 May 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر سیدنادر نقیبی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از کل بیماران مراجعه کننده ۳۴۴ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۲۱ نفر نیز در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان بستری شدند.

وی افزود:در حوزه بیمارستانی ۲۴۰ نفر مراجعه کنننده به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۱ نفر نیز بستری شدند و مابقی به سایر مراکز درمانی مراجعه کردند.

دکتر نقیبی بیان داشت: در شهرستان آبادان ۱۳۷ بیمار به مرکز درمانی و بیمارستان‌های آبادان و اروندکنار مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ نفر بستری شدند.

وی تعداد بیماران مراجعه کننده در بیمارستان شهیدمعرفی‌زاده شادگان را هفت نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد پنج نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۲نفر با توجه به شرایط جسمانی در بیمارستان بستری شدند.

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت:در شهرستان خرمشهر ۱۱۷ نفر به بیمارستان حضرت ولیعصر مراجعه کردند که ۱۱۳ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و چهار نفر در بیمارستان بستری شدند ضمن اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز ۹ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه در شرایط گردوخاک افزود: مایعات و میوه‌های دارای رنگ‌دانه می‌تواند با آلرژی‌ ناشی از آلودگی و میکروب‌ها مقابله کرده و بدن را در برابر این عوامل ایمن‌تر کنند.

وی اظهار داشت: در این شرایط بیماران قلبی و تنفسی با هر درجه‌ای از بیماری، سالمندان و کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند.

میزان گرد و خاک در روز جمعه در آبادان یک هزار و ۲۱۶ میکروگرم بر متر مکعب معادل هشت برابر حد مجاز و در خرمشهر یک هزار و ۴۷۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۹ برابر حد مجاز گزارش شد ضمن اینکه در روز پنجشنبه میزان گردوخاک در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به ۲۵ برابر حدمجاز رسید.

نفوذ گرد و غبار از کشور عراق به استان خوزستان از اواسط روز پنجشنبه موجب افت کیفیت هوا و کاهش دید در مناطقی از این استان شد.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر