بازدید 34456
با هفتاد و دومین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

مقام ارشد روس: تا ابد در جنوب اوکراین باقی می‌مانیم/ غرق شدن ناو روسیه با اطلاعات نظامی آمریکا به اوکراین/واکنش روسیه به استفاده از سلاح هسته ای علیه اوکراین/ برنامه محرمانه فنلاند برای ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین

هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 06 May 2022

نماینده روسیه: جنگ جهانی اقتصادی در حال وقوع است

بین الملل تابناک: هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انگلیس: از فنلاند و سوئد دربرابر تهدید روسیه حمایت می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۲۱:۰۴

وزیر دفاع انگلیس ادعا کرد که از دو کشور فنلاند و سوئد، به رغم عدم عضویت آن‌ها در ائتلاف نظامی ناتو، در برابر تهدید نظامی روسیه حمایت می‌کند.

به گزارش منابع خبری انگلیس، بن والاس در اظهارنظری کنار همتای فنلاندی‌اش در هلسینکی گفت که پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو تصمیم داخلی است و انگلیس در این زمینه لابی نخواهد کرد؛ اما ائتلاف بین کشورهای اروپایی "ما را ایمن تر می کند".

وی با طرح این سووال که اگر فنلاند به ناتو ملحق نشود، انگلیس از این کشور حمایت نخواهد کرد مدعی شد:‌ بریتانیا همیشه اینجا در شمال اروپا خواهد بود تا بخشی از فنلاند باشد و از این کشور حمایت کند. وزیر دفاع انگلیس عدم حمایت از فنلاند و سوئد در صورت حمله به این دو کشور را «غیرقابل تصور» دانست و گفت:‌ ما کشورهای اروپایی دارای ارزش های یکسان و تاریخ عمیق و طولانی هستیم.

وی با بیان اینکه «نمی‌توانم زمانی را تصور کنم که از فنلاند و سوئد حمایت نکنیم» اضافه کرد که مهم نیست آنها در جریان پیوستن به ناتو در چه مرحله‌ای هستند.

فنلاند و سوئد به رغم اینکه با سیاست‌های غرب همسو هستند اما برای اینکه روسیه را تحریک نکنند، عضو ناتو نیستند.

مقام ارشد روس: تا ابد در جنوب اوکراین باقی می‌مانیم
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۲۱:۰۳

«آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد روز جمعه گفت که روسیه تا ابد در جنوب اوکراین باقی خواهد ماند.

وی این سخنان را در جریان سفر به شهر خرسون اوکراین که روسیه در ماه مارس سیطره بر آن را اعلام کرده بود، مطرح کرد.

این مقام روس در ادامه گفت: «دوست دارم که دوباره به مردم منطقه خرسون بگویم که روسیه اینجا تا ابد خواهد بود و نباید در آن تردید کرد».

واکنش روسیه به استفاده از سلاح هسته ای علیه اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۷:۲۶

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد این کشور قصد ندارد از سلاح اتمی علیه اوکراین استفاده کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «الکسی زایتسف» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ما بارها القائاتی که درباره استفاده احتمالی سلاح‌های اتمی توسط روسیه در عملیات نظامی ویژه را رد کرده‌ایم».

این دیپلمات روس افزود: «روسیه قویاً به این اصل پایبند است که جنگ اتمی پیروزی ندارد و نباید چنین جنگی در بگیرد».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «روسیه سال گذشته توانست ایالات متحده و سپس تمامی پنج کشور قدرت اتمی جهان را متقاعد کند که تعهد خود به این اصل را تأیید کنند».

زایتسف خاطر نشان کرد، این اولین باری نیست که غربی‌ها درباره استفاده روسیه در سلاح اتمی گمانه‌زنی می‌کنند و «دروغ‌های عامدانه» می‌گویند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر اعلام کرد روسیه زمانی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که علیه این کشور حمله اتمی انجام شود یا حملات از طریق سلاح‌های متعارف در حدی باشد که موجودیت روسیه را به خطر اندازد.

برنامه محرمانه فنلاند برای ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۵:۲۵

دولت فنلاند که قصد دارد در آینده نزدیک در پیمان نظامی ناتو عضو شود، از ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آنتی کایکنِن» وزیر دفاع فنلاند گفت، کشورش قرار است تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین بفرستد اما به‌منظور حصول اطمینان از رسیدن آن‌ها به مقصد، جزئیاتی آن محرمانه خواهند ماند.

کایکنن در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: «فنلاند روش‌های متعددی از اوکراین حمایت کرده است که اقلام نظامی نیز جزو آن هستند. اوکراین نیاز مبرمی به کمک بیشتر دارد. ما مقادیر کمک‌های دفاعی ارسالی به اوکراین را افزایش خواهیم داد».

دولت فنلاند تا کنون ۲۵۰۰ قبضه مسلسل، ۱۵۰ هزار خشاب، ۱۵۰۰ سلاح ضد تانک و ۷۰ هزار بسته جیره نظامی برای اوکراینی‌ها ارسال کرده است.

از سوی دیگر «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفته است که ناتو در صدد ارسال تسلیحات هسته‌ای به سوئد و فنلاند است.

با این حال ارتش فنلاند روز چهارشنبه گزارش‌های منتشر شده درباره ارسال تجهیزات نظامی به مرز مشترک با روسیه را تکذیب کرد.

«سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند چند روز پیش اعلام کرده که اهمیت ورود فنلاند و سوئد به پیمان ناتو از اقدامات روسیه در اوکراین ناشی می‌شود. «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند نیز پیشتر گفته بود که این کشور در ارسال درخواست برای عضویت در پیمان ناتو نباید تاخیر کند.

از سوی دیگر «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه هشدار داد:‌ «اگر فنلاند و سوئد به ائتلاف بپیوندند، به فضایی برای رویارویی بین ناتو و روسیه تبدیل خواهند شد، که عواقب گسترده‌ای از جمله برای روابط خوب همسایگی ما که در طول زمان آزمایش شده است، خواهد داشت»

اوکراین : ۱۱ حمله روسیه در دونتسک و لوهانسک دفع و ۵ نفر کشته شدند
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۵:۲۴

رسانه های اوکراینی می گویند، نیروهای این کشور در شبانه روز منتهی به پنجشنبه ۱۱ حمله روسیه را در مناطق دونتسک و لوهانسک دفع کرده‌اند و پنج تن در این منطقه کشته شدند.

، منابع خبری اوکراین اعلام کردند در شبانه روز گذشته نیروهای اوکراینی در مناطق خرسون و میکولایف واقع در جنوب کشور دستاوردهایی خوبی داشته اند.

به گزارش مراکز رسمی اوکراین ، در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۵ نفر در گلوله‌باران شهرهای منطقه دونباس کشته و دست‌کم ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات به چند خانه و یک مدرسه آسیب رسانده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن می‌گوید نیروهای اوکراینی تا حدود زیادی پیشروی روسیه در شرق اوکراین را متوقف کرده‌اند.

این خبرگزاری افزود: حملات هوایی تشدید شده روسیه به زیرساخت‌های ترابری در بخش غربی این کشور نتوانسته است ارسال کمک‌های غرب به اوکراین را متوقف کند.

سفیر روسیه در آمریکا: ناتو تهدید جنگ هسته ای را جدی نمی گیرد
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۵:۱۴

 

نماینده روسیه در آمریکا می گوید رهبران ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا قادر به درک امکان وقوع یک درگیری هسته ای بالقوه نیستند و بر جنگ لفظی تنش زای خود بر سر نبردهای جاری در اوکراین اصرار می ورزند.

به گزارش تارنمای هفته نامه نیوزویک، در حالی که دولتمردان و دیگر شخصیت‌های آمریکا و کشورهای متحدش، کرملین را به راه انداختن جنگ به بهانه حمایت ناتو از اوکراین متهم می‌کنند، آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن، آنچه را که آن را «انبوهی از اظهارات نادرست آشکار» خواند، مورد مذمت قرار داد.

از نظر او، بلوک غرب در برخورد با آنچه که به عنوان یکی از خطرناک ترین برهه ها از زمان بحران موشکی کوبا در شش دهه اخیر می تواند باشد، غیرمسئولانه رفتار می کند. آنتونوف به نیوزویک گفت: «نسل فعلی سیاستمداران ناتو به وضوح تهدید هسته ای جهان را جدی نمی گیرند.»

وی با اشاره مستقیم به اظهارات غیرمسئولانه برخی رهبران ارشد نظامی ایالات متحده، از جمله لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت که "خطر جدی و واقعی است و ما نباید آن را دست کم بگیریم. "

سفیر روسیه در آمریکا، اتهامات آمریکایی ها را مبنی بر دامن زدن به بحران هسته ای از سوی روسیه "بی اساس" و "بخشی از یک کمپین تبلیغاتی علیه روسیه " خواند.

وی سپس "شرایطی که تحت آن استفاده از سلاح های هسته ای امکان پذیر است" را بر اساس دکترین رسمی روسیه تعریف کرد، که به گفته او بیان می کند که چنین سلاح های کشتار جمعی "می تواند در پاسخ به استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه روسیه و متحدانش مورد استفاده قرار گیرد" و گفت: «فقط در صورت تجاوز به کشورمان و به خطر افتادن موجودیت دولت ما چنین احتمالی وجود دارد». و تاکید کرد که همکاران غربی او خطر بروز یک بحران جهانی هسته‌ای را دست کم گرفته اند.

آنتونوف گفت: «این کشور ما است که در سال‌های اخیر به طور مداوم به آمریکایی ها یادآوری کرده است که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد، بنابراین هرگز نباید این اتفاق بیفتد».

وی به گنجاندن این اصل "بدون برنده" در توافق مشترک روسیه و آمریکا اشاره کرد. بیانیه ای که پس از نشست خرداد ۱۳۹۹ بین جو بایدن، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بار دیگر توسط اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در دی ماه سال جاری میلادی به تصویب رسید.

غرق شدن ناو روسیه با اطلاعات آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۵:۰۷

چندین رسانه آمریکایی گزارش کرده‌اند که ایالات متحده، اطلاعاتی را به ارتش اوکراین ارائه کرده و همین اطلاعات نظامی عامل غرق کردن ناو مسکووا که رزمناو موشکی شاخص روسیه در دریای سیاه بود، شده است.

چندین مقام بلندپایه آمریکا به رسانه‌ها گفتند که اوکراین از ایالات متحده در مورد یک کشتی در حال حرکت به سمت جنوب اودسا سوال کرده بود.

ایالات متحده هم در پاسخ اعلام کرده بود که این کشتی مسکووا است و به تأیید مکان آن کمک کرده بود.

پس از اطلاعات دریافت شده از سوی آمریکا، اوکراین با دو موشک به این ناو حمله و آن را غرق کرد.

پنتاگون پس از انتشار این گزارش‌ها تایید کرد که آمریکا به اوکراین اطلاعاتی در خصوص نیروهای روسیه می‌دهد اما تاکید کرده که در تصمیم‌گیری‌های ارتش اوکراین هیچ دخالتی نداشته است.

یک سخنگوی پنتاگون هم گفته است که ایالات متحده اطلاعاتی را که موجب کمک به اوکراین در دفاع از خود است، را ارائه کرده است.

به گزارش بی.بی.سی چندین مقام آمریکایی ناشناس که با رسانه‌ها صحبت کرده‌اند، گفته‌اند که نمی‌دانستند اوکراین پس از کمک به تعیین مکان مسکووا، آن را هدف قرار خواهد داد.

رزمناو موشکی مسکووا با ۵۱۰ خدمه، رهبری حمله دریایی روسیه به اوکراین را در اختیار داشت که در ۲۵ فروردین رسما غرق شدن آن اعلام شد و این حادثه یک ضربه نمادین و نظامی بزرگ به روسیه بود.

در آن زمان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مهمات موجود در کشتی مسکووا در آتش سوزی غیرقابل توضیحی منفجر شده و کشتی هنگام یدک کشی به بندر منفجر شده است.

ایالات متحده هنوز مستقیماً به گزارش‌های مربوط به مسکووا واکنشی نشان نداده است.

با این حال جان کربی، سخنگوی پنتاگون گزارش‌هایی که پیشتر رسانه‌ها منتشر کرده بودند و در آن گفته شده بود ایالات متحده اطلاعاتی درباره مکان ژنرال‌های ارشد روسی در میدان جنگ را در اختیار اوکراین قرار داده را تکذیب کرد.

در این گزارش‌ها آمده بود که اوکراین بوسیله گزارش‌های آمریکا موفق به کشتن ژانرال‌های ارشد روسیه شده است.

کربی گفت: "ما اطلاعاتی در مورد محل استقرار رهبران ارشد نظامی در میدان نبرد را ارائه نکردیم و مشارکتی هم با ارتش اوکراین در تصمیم‌گیری‌ها برای هدف‌ قراردادن آنها نداشته‌ایم".

وی گفت که اوکراین اطلاعاتی را که ایالات متحده و دیگران دریافت می‌کند را با اطلاعات میدانی خود از جنگ ترکیب می‌کند و سپس آنها تصمیمات خود را می‌گیرند و اقدامات خود را انجام می‌دهند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز کمک آمریکا به اوکراین را برای هدف قرار دادن افسران ارشد روسی رد کرد.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است "ما اطلاعاتی را به قصد کشتن ژنرال‌های روسی ارائه نمی‌کنیم".

دولت بایدن در حال افزایش حمایت از اوکراین است. بایدن از کنگره آمریکا ۳۳ میلیارد دلار کمک نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برای حمایت از اوکراین درخواست کرده و این در حالیست که تاکید دارد که ایالات متحده "به روسیه حمله نمی‌کند".

این مبلغ بیش از دو برابر مبلغی است که ایالات متحده قبلاً برای تأمین تجهیزات نظامی و کمک های بشردوستانه هزینه کرده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است که حمایت نظامی غرب از اوکراین "امنیت این قاره" را تهدید می‌کند.

رزمناو مسکو (مسکووا) در اوایل دهه ۱۹۸۰ و در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شد.

این کشتی اصلی از پروژه ۱۱۶۴ آتلانت نیروی دریایی شوروی سابق بود. در ابتدا "اسلاوا" نام داشت، اما بعدا به مسکووا (مسکو) تغییر نام داد.

تسلیحات اصلی این کشتی جنگی موشک‌های ضد کشتی (P-۱۰۰۰ Vulkan ) بود.

این رزمناو که در سال ۲۰۰۰، به فرماندهی ناوگان دریای سیاه تبدیل شد در عملیات نظامی روسیه در سوریه که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، نقشی کلیدی داشت.

آمادگی پوتین برای خروج غیرنظامیان اوکراینی از مجتمع فولاد ماریوپل
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۵:۰۶

کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین طی تماسی تلفنی با نفتالی بنت گفته که روسیه همچنان آماده است تا عبور امنی را برای غیرنظامیان در مجتمع فولاد در شهر ماریوپل فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه کرملین آمده است: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل درخصوص وضعیت اوکراین تبادل نظر کرده‌اند و پوتین به بنت گفته است که کی‌یف باید به جنگجویان اوکراینی که در مجتمع فولاد شهر ماریوپل مستقر هستند، دستور دهد که سلاح‌های خود را زمین بگذارند.»

برخی از نیروهای اوکراینی چندین هفته است در این مجتمع مستقر هستند؛ همچنین برخی از غیرنظامیان از طریق گذرگاه‌های بشردوستانه از آن خارج شده‌اند اما برخی دیگر همچنان در این مجتمع باقی مانده‌اند.

این در حالیست که کرملین خبر حمله نیروهای روسی به تاسیسات این مجتمع را رد کرده است.

کرملین همچنین اعلام کرد: «پوتین و بنت به دنبال برگزاری جشن پیروزی در تاریخ ۹ مه هستند؛ تاریخی که برای مردم روسیه و اسرائیل اهمیت ویژه‌ای دارد.»

زلنسکی: روسیه تا امروز ۴۰۰ مرکز درمانی را تخریب کرده است
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۵:۰۵

ولودیمیر زلنسکی مدعی شد، حمله روسیه به اوکراین صدها بیمارستان و مرکز درمانی را تخریب کرده و داروهای لازم برای درمان سرطان و توانایی لازم برای انجام عمل‌های جراحی را از پزشکان گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری روسیه گفت، در صحنه‌های اصلی نبرد در جنوب و شرق اوکراین، بسیاری از اماکن حتی از ساده‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ها هم بی‌بهره هستند.

زلنسکی روز پنجشنبه و در ویدیویی خطاب به یک گروه خیریه درمانی گفت: اگر تنها زیرساخت‌های درمانی را در نظر بگیرید، نیروهای روسیه تا امروز حدود ۴۰۰ مرکز درمانی از جمله بیمارستان، زایشگاه و درمانگاه سرپایی را تخریب کرده‌ یا به آن آسیب زده‌اند.

او گفت، در مناطق تحت کنترل نیروهای روسیه، اوضاع «فاجعه‌بار» است.

زلنسکی گفت: این به کمبود دارو برای بیماران سرطانی منجر شده است. این به معنای به سختی افتادن و یا به کلی ناتوانی بیماران دیابتی در تهیه انسولین است. انجام عمل‌های جراحی غیرممکن شده است. حتی از آن ساده‌تر، کمبود آنتی‌بیوتیک داریم!

مدافعان کارخانه فولاد ماریوپل اوکراین تسلیم نمی شوند

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یکی فرماندهان اوکراینی حاضر در کارخانه فولاد ماریوپل نوشت: مدافعان کارخانه فولاد سوگند خورده اند، تسلیم نشوند.

 کاترینا پروکوپنکو همسر دنیس پروکوپنکو یکی از فرماندهان اوکراینی تحت محاصره در کارخانه فولاد ماریوپل بعد از گفت و گوی تلفنی با همسرش به آسوشیتدپرس گفت: مبارزان اوکراینی حاضر در تونل های زیرزمینی کارخانه فولاد هرگز تسلیم حملات نظامیان روس نمی شوند.

وی تصریح کرد: آنها تسلیم نخواهند شد و فقط به وقوع یک معجزه امید دارند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اواخر پنج شنبه در یک پیام ویدئویی خاطرنشان کرد: بسیاری از نظامیان اوکراینی حاضر در کارخانه فولاد زخمی هستند اما تسلیم نخواهند شد و موقعیت جنگی خود را حفظ کرده اند.

وی، تداوم حملات روسیه را مانع تخلیه بقیه غیرنظامیان اعلام کرد.

مقاومت نظامیان اوکراینی در کارخانه فولاد ماریوپل، بخشی از نیروهای روس را به خود مشغول کرده و در نتیجه مانع پیشروی روسیه در شرق اوکراین شده است.

روسیه نظامیان اوکراینی حاضر در کارخانه فولاد را به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی متهم کرده است.

ژاپن تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید می‌کند

نخست وزیر ژاپن گفت توکیو تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه به ویژه با هدف اصلی بلوکه کردن دارایی‌های خارجی مسکو اعمال خواهد کرد.

 روزنامه یومیوری شینبون نوشت: فومیو کیشیدا که به لندن سفر کرده در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: تحریم‌های تازه بیش از ۱۴۰ نفر از افراد روسی را با هدف بلوکه کردن دارایی‌هایشان شامل شده و تحریم صادراتی را نیز علیه ۷۰ سازمان و نهاد نظامی روسیه اعمال خواهد کرد.

به گفته وی، ژاپن صادرات رایانه‌های کوانتومی و دیگر محصولات با فناوری‌های بالا را به روسیه ممنوع کرده و دارایی چندین بانک دیگر روسیه را نیز بلوکه خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن قرار است در هفته آینده و در روز چهارشنبه با سانا مارین نخست وزیر فنلاند و در روز پنجشنبه با چارلز میشل رییس شورای اروپا و اورسلا ون در لاین کمیسیونر اتحادیه اروپا هم در توکیو دیدار کند.

وی همچنین در سخنرانی خود در گایدهال لندن اعلام کرد که توکیو همگام با آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی بدنبال کاهش محدودیت‌های ورودی نسبت به ویروس کروناست.

کیشیدا همچنین از «شکل جدیدی از کاپیتالیسم» در سیاست‌های اقتصادی این کشور سخن گفت و افزود دولتش برنامه دارد تا درآمد این کشور را از محل دارایی‌هایش دو برابر کند.

نماینده روسیه در سازمان ملل: جنگ جهانی اقتصادی در حال وقوع است

فرستاده روسیه در سازمان ملل با متهم کردن کشورهای غربی به رد همه پیشنهادهای روسیه در خصوص نگرانی ها از گسترش پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو" گفت، غربی ها منتظر این جنگ بودند تا سرکوب روسیه را شروع کنند.

 واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، در جریان نشست شورای امنیت این سازمان درباره اوکراین گفت که در حال حاضر با توجه به اقدامات اتخاذ شده علیه روسیه در واکنش به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین یک جنگ جهانی در سطح اقتصادی در حال وقوع است.

نبنزیا روز پنجشنبه گفت، شدت و سرعت آغاز جنگ اقتصادی آمریکا و اروپا علیه روسیه، نشان می دهد غرب برای جنگی طولانی مدت علیه روسیه آماده شده است.

او گفت: این یک جنگ در اوکراین نیست، برخلاف آنچه شما می گویید، این یک جنگ نیابتی غرب علیه فدراسیون روسیه است. گویی شما مشتاقانه منتظر این لحظه بودید تا سرکوب روسیه را آغاز کنید. نبنزیا ادامه داد: و اگر قرار باشد درباره جنگ جهانی صحبت کنیم، بدون شک، امروز در سطح اقتصادی به راه افتاده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد که مردم و کشورهایی وجود دارند که مدت‌ها رویای تبدیل اوکراین به پل ارتباطی با روسیه را در سر می‌پرورانند و از زمان استقلال اوکراین در ۳۰ سال پیش، هر کاری که ممکن است برای رسیدن به این هدف انجام داده‌اند.

نبنزیا تاکید کرد که روسیه هرگز در مورد برنامه‌های غرب برای عضویت اوکراین در ناتو هیچ‌گونه توهم نداشته و ندارد، گرچه همه پیشنهادها و پیشنهادهای روسیه در مورد ساختار امنیتی اروپا در نظر گرفته نشده و کنار گذاشته‌اند.

رئیس شورای اروپا: دارایی های روسیه باید مصادره و فروخته شود

چارلز میشل رییس شورای اتحادیه اروپا گفت: اروپا باید دارایی‌های روسیه را مصادره کند و بفروشد و از عواید آن برای بازسازی اوکراین آسیب دیده از جنگ استفاده کند.

به گزارش ایرنا، میشل رییس شورای اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس اوکراین گفت: من شخصاً کاملاً متقاعد شده‌ام که این امر نه تنها برای مسدود کردن دارایی‌ها، بلکه امکان مصادره آن و در دسترس قرار دادن آن برای بازسازی کشور (اوکراین) بسیار مهم است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۲۱
قابل توجه پوتین دوستان گرامی
امریکا بدون کشته دادن با روسیه می جنگد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
به موقعش ، امریکا با لگد محکم

از اوکراین بیرونتان خواهد کرد

و حتی روسیه را روی سرتان خراب خواهد کرد

انشاالله
زلنسکی از سال ۲۰۱۹ که رییس جمهور اوکراین شد در مقابل روسیه شمشیر را از رو بست حالا که کار به اینجا کشیده از تحریم‌های اروپا علیه روسیه راضی نیست
اروپا با این تحریمها زیان فراوان می بیند و دارد به پای خود شلیک می‌کند ولی آقای زلنسکی از اروپا انتظار دارد به مغز خود شلیک کند
مرگ بر جنگ
مرگ بر اقدام ویژه نظامی در کشور دیگر
سلام بر صلح و دوستی
سلام بر زندگی
"مدافعان کارخانه فولاد ماریوپل اوکراین تسلیم نمی شوند"
نابود باد متجاوز
فرماندهی ارتش اوکراین با ناتو است و تمام ماهواره ها و اطلاعات آنها در اختیار این فرماندهی است
با کمال وقاحت داره میگه ما ممکنه از سلاح هسته ای استفاده کنیم حتا اگه ب خاکمون حمله نشه
و در واقع میخواد جهان رو بترسونه تا بتونه مثلا جایی رو اشغال کنه

واقعا دیگه پوتین ب منفورترین شخص تاریخ معاصر داره تبدیل میشه

و البته مطمعنا نباید تسلیم این توحش عریان شد
در صورت حمله اتمی از طرف روسیه

یک طرف دوتا شهر مسکو و سن پترزبورگ
و طرف دیگه حد اقل پنجاه الی صد تا شهر اروپایی و آمریکایی و حتا اسیاییه

بی شک حتا اگه بتونه آسیبی بزنه
بعدش چیزی از روسیه باقی نمیمونه

پوتین کاملا آچمز و ضایع شده

با دو ماه جنگ با اون همه تسلیحات و....
کوفت هم گیرش نیومده کلی هم تلفات داده
واقعا نیروهای اوکراینی ازوفستایل رو نمیشه تحسین نکرد

تو این دوره فقط میشه گفت بی‌نظیر

فکر میکنم تا آخرین نفرشون جلوی روسیه می ایستن و قهرمان ملی کشورشون میشن واقعا دمشون گرم
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
مرگ بر لاورف
تابناک با سیستم معذوریتی که گذاشته و کامنت ها رو حذف میکنه
باز هم که کامنت ها رو می خونی میبینی اکثریت نظر دهنده ها با تصمیمات اخذ شده در دولت و انجامش مخالف کامل هستند
از فردا پس فردا تابناک خودش که خبر رو می‌نویسه میبینی مسولیت نوشتن کامنت رو هم خودش برعهده میگیره
پوتین سکته کرده
روسها با اوردنگی از اوکراین بیرونتان خواهند کرد تمام خسارات را هم خواهند گرفت
تورم 8 درصدی در انگلیس و آلمان و بالای 10 درصدی در یورو رقمیست که اروپا رو زمینگیر میکنه.روسیه قصد داره کاری رو که با هیتلر و ناپلئون کرده رو تکرار کنه و جنگ رو به زمستان بکشونه تا در شرق اروپا قحطی شدید ایجاد بشه و این شرایط اروپا رو نابود می کنه. روسیه و اوکراین 30 درصد کل گندم جهان رو تولید می کنند و تقریبا تمام گندم مصرفی اروپا از اوکراین رد میشه و ادامه جنگ باعث قحطی و تورم در اروپا میشه. (فکر کن آلمان با تورم صفر داره به نرخ تورم جمهوری اسلامی نزدیک میشه. می ترسم بزودی آلمان هم جمهوری اسلامی بشه)
ایشالا همه جنگ افروز ها در جنوب اوکراین دفن بشن و برای همیشه همونجا بمونند
احتمالا دوستان بوتین در جمهوری اسلامی خیلی ناراحتند! اخه بوتین مولای انهاست
مسئولين كشورها يا باعث پيشرفت يا باعث نابودي آن مشوند زلنسكي ميتوانست با تصميم بهتر جلوي اينهمه ويراني را بگيرد من وارد رفتار روسيه يا آمريكا نميشوم چون ساعتها ميشود بحث كرد
ولي بنظرم زلنسكي بايد عرصه كشورداري را با عرصه فيلمسازي تشخيص ميدا
ایکاش‌ ا دمها‌اینقدر مغرور نبودند که دنیای همدیگر را تیره و تارکنند‌ !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها