بازدید 27341
۱
نیمه نهایی تاریخی لیگ قهرمانان اروپا با تعویض معجزه‌آسای آنچلوتی در برنابئو

کامبک باورنکردنی مادرید با سه گل بعد از دقیقه ۹۰؛ رئالیسم جادویی! / صعود عجیب رئال با بنزما به فینال اروپا

رئال مادرید در حالی‌ که بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان را هم مثل دیدار رفت، باخته بود، از دقیقه ۹۰ موتورش روشن شد و با زدن دو گل ظرف دو دقیقه، بازی را به وقت اضافه کشاند تا با تیر خلاص رهبر خود کریم بنزما، بهترین تیم حال حاضر دنیا و مربی بزرگش پپ را حذف کند و به لیورپول در فینال برسد.
کد خبر: ۱۱۱۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱ 05 May 2022

رئال مادرید بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان اروپا (تورنمنتی که در آن تخصص دارد) صعود کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، سفیدهای مادرید در کمال ناباوری و شگفتی منچستر سیتی، دومین غول انگلیسی را هم حذف کردند تا به سومین باشگاه از لیگ جزیره یعنی لیورپول برسند. آنها پیش از این، چلسی فاتح فصل گذشته رقابت ها را نیز به شکل معجزه‌آسایی کنار زده بودند.

کامبک باورنکردنی مادرید با سه گل بعداز دقیقه ۹۰ ؛ رئالیسم جادویی!  / صعود عجیب رئال با بنزما به فینال اروپا

در دومین و آخرین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید به مصاف هم رفتند که این بازی هیجان‌انگیز و دیدنی با برتری ۳ بر یک رئال مادرید خاتمه یافت تا این تیم اسپانیایی با برتری ۶ بر ۵ در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی فینال شود.

در این بازی، ابتدا این منچسترسیتی بود که مزد بازی هجومی و بهتر خود را با گلزنی ریاض محرز در دقیقه ۷۳ گرفت. شاگردان گواردیولا تا زمان به ثمر رساندن این گل عملکرد نسبتاً بهتری داشتند و آمار‌ها هم گواه به برتری این تیم می‌دادند. آن‌ها حتی می‌توانستند گل دوم را هم در دقایق پایانی بازی به ثمر برسانند، اما قدر فرصت‌های به وجود آمده را ندانستند و باعث شدند که میزبان اسپانیایی در بازی بماند و در آخرین دقایق به بازی برگردد.

 

کامبک باورنکردنی مادرید با سه گل بعداز دقیقه ۹۰ ؛ رئالیسم جادویی!  / صعود عجیب رئال با بنزما به فینال اروپا

این اتفاق زمانی رخ داد که رودریگو در دقایق ۹۰ و ۱+۹۰ گلزنی و میهمان انگلیسی را شوکه کرد. اولین گل او روی پاس کریم بنزما از سمت چپ محوطه جریمه و با یک فرصت‌طلبی بی‌نظیر برای ربودن توپ از جلوی پای دروازه‌بان سیتی رقم خورد.

دومین گل مهاجم برزیلی هم با یک ضربه سر از ارسال دقیق دنی کارواخال از سمت راست رقم خورد.

به این ترتیب بازی با نتیجه دو بر یک در وقت‌های معمول به پایان رسید و تعداد گل‌های زده دو تیم در بازی‌های رفت و برگشت برابر شد تا با توجه به حذف قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

 

کامبک باورنکردنی مادرید با سه گل بعداز دقیقه ۹۰ ؛ رئالیسم جادویی!  / صعود عجیب رئال با بنزما به فینال اروپا

در وقت‌های اضافه رئال مادرید به شکنجه دادن سیتیزن‌ها ادامه و تنها پنج دقیقه پس از آغاز وقت اول، حمله‌ای دیگر ترتیب داد که نتیجه‌اش اعلام یک خطای پنالتی به سود شاگردان کارلو آنچلوتی بود. کریم بنزما کاپیتان فرانسوی کهکشانی‌ها که خودش این پنالتی را از روبن دیاز مدافع سیتی گرفته بود، پشت ضربه پنالتی ایستاد و در دقیقه ۹۵ سومین گل پرافتخارترین تیم اروپا را به ثمر رساند.

همین گل در نهایت سبب پیروزی رئال مادرید شد تا این تیم برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند جایی که روز هفتم خرداد در ورزشگاه استاده فرانس پاریس باید به مصاف لیورپول برود؛ همان تیمی که در فینال چهار سال پیش شکستش داد تا سیزدهمین قهرمانی‌اش را کسب کند.

منچسترسیتی، اما با قبول شکست در بازی برده ـ آن هم تا دقیقه نود ـ نتوانست برای دومین فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد تا با وجود مخارج نجومی مالکان اماراتی، یک سال دیگر در حسرت قهرمانی در این رقابت‌ها بماند.

همچنین این باخت سبب یک سنت‌شکنی از سوی رئالی‌ها هم شد، چون آن‌ها برای اولین بار پس از پنج تلاش نافرجام، با وجود باختن بازی رفت مرحله نیمه نهایی به فینال صعود کردند.

کامبک باورنکردنی مادرید با سه گل بعداز دقیقه ۹۰ ؛ رئالیسم جادویی!  / صعود عجیب رئال با بنزما به فینال اروپا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
عالی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل