بازدید 23076
با شصت و نهمین روز حمله روسیه به اوکراین

روسیه: اسرائیل از حمایت نئونازی‌های اوکراین دست بکشد / اعلام تحریم‌های روسیه علیه غرب با فرمان پوتین / اعلام آتش بس روسیه در ماریوپل/ سازمان ملل: ۳ هزار و ۱۰۰ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ 03 May 2022

اعلام تحریم های روسیه علیه غرب با فرمان پوتین 

بین الملل تابناک: شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: اسرائیل از حمایت نئونازی‌های اوکراین دست بکشد
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۰۱:۲۳

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی را متهم به حمایت از نئونازی ها در اوکراین کرده است.

به گزارش تارنمای اینترنتی شبکه "راشاتودی"، زاخارووا با انتقاد از اظهارات یائیرلاپید وزیر امورخارجه دولت صهیونیست، گفت که اظهارات مغایر با تاریخ وی مورد توجه مسکو قرار گرفته است، اظهاراتی که به طور گسترده‌ای رویکرد دولت کنونی تل‌آویو در حمایت از رژیم نئونازی‌های کیف را بیان می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: به دلایلی، مطبوعات غربی (و برخی لیبرال های روسیه) هنوز در مورد ماهیت نئونازی ها در اوکراین بحث می کنند و به عنوان یکی از شواهد و دلایل خود، ریشه یهودی ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را به عنوان گواه مطرح می کنند.

زاخارووا این گواه و دلیل را نه تنها پذیرفتنی ندانست، بلکه آن را خبیثانه خواند و افزود که متاسفانه تاریخ شاهد مثال های زیاد ودردناکی از همکاری یهودیان و نازی‌ها بوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه افزود: در لهستان و دیگر کشورهای اروپای شرقی، آلمانی‌ها، صنعتکاران یهودی را به عنوان رؤسای گتوها (ghetto) و شوراهای یهودی منصوب کردندو  برخی از آنها با وحشیانه‌ترین اعمالشان به یاد آورده می شوند.

زاخارووا افزود: جاکوب لیکن یهودی در لهستان یهودیان را زیر نظر داشت و به حکومت هیتلر همه چیز را اطلاع می داد و هموطنان خود را به مرگ حتمی و مرگ دردآور محکوم می کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر تأکید کرد که ریشه یهودی رییس جمهوری اوکراین تضمینی بر این نخواهد بود که وی از گسترش نئونازیسم در کشورش حمایت نکند.

وی خطاب به وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی گفت که چگونه است که لاپید و حکومت اسرائیل این مسائل را درک نمی‌کنند، همچنان که آنها چشم خود را به روی اقدام نظامیان ارتش سرخ بستند که هولوکاست را متوقف و جهان یهود را نجات دادند.

انتقاد زاخارووا از اظهارات لاپید ساعاتی پس از آن مطرح می شود که خبرگزاری‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند.

اسرائیلی ها ادعا می کنند حدود ۱۰۰ تن کمک بشردوستانه به اوکراین ارسال و یک بیمارستان صحرایی در غرب این کشور برای مدت شش هفته راه اندازی کرده اند.

به گفته یک مقام دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی ارسال تسلیحات تهاجمی یا فناوری های دفاعی پیشرفته مانند سیستم ضد موشکی گنبد آهنین را در برنامه ندارد، لیکن تلاش خواهد کرد تجهیزاتی را بیابد که بتوان بدون ایجاد بحران با مسکو، اهدا کند.

این منبع گفته است: هنوز برنامه‌ای برای ارائه تسلیحات تهاجمی وجود ندارد و فقط سلاح‌های دفاعی در برنامه هست.

پنتاگون: روسیه به یک تهدید واقعی تبدیل شده است
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۰۱:۲۱

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه طی نشستی در کنگره به بررسی جنگ روسیه با اوکراین پرداختند.

میلی در سخنان خود گفت: «حمله روسیه به اوکراین در حال تهدید و تضعیف نه تنها صلح و ثبات اروپا بلکه صلح و ثبات جهانی است که پدران و نسل‌های آمریکا برای دفاع از آن سخت جنگیدند».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «واشنگتن توان نظامی خود را متناسب با توان نظامی روسیه و چین توسعه و ارتقاء خواهد داد».

لوید آستین نیز در این نشست گفت: «پوتین همین امروز می‌تواند جنگ در اوکراین را متوقف کند و نیروهایش را از این کشور خارج کند. این تصمیم یک فرد است».

وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال حمله شیمیایی و بیولوژیکی توسط روسیه گفت: «من قاطعانه امیدوارم که پوتین این کار را انجام ندهد و پاسخ جهانی به این اقدام چشمگیر خواهد بود».

آستین اضافه کرد: «پایان بازی توسط دولت اوکراین که در تعامل با روسیه است، مشخص خواهد شد و ما قصد داریم تا هر آنچه که در توانمان داریم انجام دهیم تا این اطمینان حاصل شود که از اوکراین  و تلاش‌هایش برای دفاع از تمامیت ارضی خود، حمایت می‌کنیم». 

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد:‌ «تفاوت بین چین و روسیه این است که اولی یک چالش است و دومی به یک تهدید واقعی تبدیل شده است».

روسیه: نیروهای اوکراینی در بیمارستان‌ها و مدارس مستقر شده‌اند
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۸

یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه نیروهای شبه نظامی اوکراینی را متهم به پنهان شدن در مدارس و یک بیمارستان روانی در درگیری های این کشور کرد.

 میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی فدراسیون روسیه بر اساس گزارش ریا نووستی اظهار کرد: شبه نظامیان اوکراینی به پشتیبانی از مواضعشان در مدارس و همچنین در یک بیمارستان روانی پرداخته‌اند.

این مقام ارشد وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: نیروهای ملی گرای اوکراینی در شهر بارونکوو منطقه خارکیف در یک ساختمان متعلق به یک بیمارستان روانی منطقه ای موضعی قدرتمند اتخاذ کرده و غیرنظامیان را به زور در زیرزمین ساختمان نگه داشته‌اند.

او ادامه داد ارتش اوکراین در ساختمان‌های چند تاسیسات آموزشی در شهرهای دنیپرو، نیکولایف، کراماتورسک و اسلاویانسک مواضع رزمی برقرار کرده و در این مواضع خودروهای زرهی، ادوات توپخانه و سیستم‌های پرتاب راکت را مستقر کرده‌اند.

اتحادیه اروپا برای قطع گاز روسیه آماده می‌شود
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۷

اتحادیه اروپا تاکید کرد که بهای گاز وارداتی از روسیه را به روبل پرداخت نخواهد کرد و به اعضای خود هشدار داد تا آماده قطع احتمالی گاز روسیه باشند.

به گزارش شبکه خبری ان‌دی‌تی‌وی، کمیسیون اروپا امروز (سه‌شنبه) بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه را به اعضای خود ارائه خواهد کرد، از جمله تحریم نفت روسیه.

اما وزرای انرژی و محیط زیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه به مسئله بزرگتر و پیچیده‌تر گاز طبیعی روسیه پرداختند. چندین کشور از جمله آلمان، به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، اتکای شدیدی به گاز روسیه دارند.

مسکو از خریداران گاز خود در کشورهای «غیردوست» از جمله اعضای اتحادیه اروپا خواسته است تا بهای گاز خریداری شده را به روبل (واحد پول روسیه) پرداخت کنند، اقدامی در راستای گریز از تحریم‌های مالی غرب علیه بانک مرکزی روسیه. گاز لهستان و بلغارستان در پی امتناع این کشورها از پرداخت بهای گاز به روبل، قطع شده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که از این دو کشور حمایت کرده و گاز را ذخیره می‌کند تا برای قطع احتمالی آن آماده باشد.

کمیسر انرژی اروپا نیز گفت، هیچ یک از شرکت‌های اروپایی قصد ندارند با تغییرات پوتین در شیوه پرداخت بهای گاز همکاری کنند.

سازمان ملل: ۳ هزار و ۱۰۰ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۵

 دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد، از آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر ماه فوریه، بیش از سه هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش "گاردین"، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بدون ذکر نام یا مسئول دانستن طرفی گفت، بیش از  ۳ هزار و ۱۵۳ قربانی جنگ در اوکراین با سلاح‌های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، مانند حملات موشکی و حملات هوایی کشته شده‌اند.

این دفتر همچنین اعلام کرد، به دلیل مشکل دسترسی به اطلاعات و ادامه درگیری‌ها در مناطقی از اوکراین، آمار واقعی تلفات غیرنظامیان در اوکراین می‌تواند به شکل قابل توجهی بالاتر باشد. 

اعلام آتش بس روسیه در ماریوپل
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۳

شبکه خبری راشاتودی گزارش داد که  روسیه در شهر بندری ماریوپل به منظور خروج باقی مانده غیر نظامیان، آتش بس یکجانبه اعلام کرد.

 راشاتودی در حساب توئیتر خود درباره این خبر نوشت: ارتش روسیه در تلاش با سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی به منظور خروج غیرنظامیان از مجتمع صنعتی "آزوفستال" واقع در شهر ماریوپل اوکراین، آتش بس یکجانبه اعلام کرده است.

این درحالی است که پیشتر سازمان ملل متحد در هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام کرده بود: روسیه با مشارکت صلیب سرخ در خروج غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال ماریوپل اوکراین موافقت کرده است.

مسکو: زلنسکی به دنبال توافق صلح نیست

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (سه‌شنبه) به کنایه تصریح کرد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیازی به توافق صلح ندارد، زیرا صلح برای او پایان کار است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مدودف در کانال تلگرامی خود با اشاره به وابستگی کی‌یف به غرب برای ادامه نبرد با روسیه نوشت: «زلنسکی نیازی به هیچ‌گونه معاهده صلح ندارد. برای او، صلح پایان کار است.»

وی ادامه داد که زلنسکی همچنان به تمنای تسلیحات و پول از غرب ادامه می‌دهد و نگرانی‌های مردم اوکراین را تقلید می‌کند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص توضیح داد: «زلنسکی در آینده همچنان به گدایی از غرب برای پول و تسلیحات ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا اثبات کند که همچنان در بازی است و امید جهان آزاد است و آخرین پناهگاه دموکراسی اروپایی است که در آن یک خرس با ژاکت پنبه‌ای خواهان پاره کردن آن است.»

اعلام تحریم های روسیه علیه غرب با فرمان پوتین 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را به امضا درآورد.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف ده روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی‌‌جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند.

طبق دستور رئیس‌جمهور روسیه، مقامات روس از هرگونه معامله با شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه قرار می‌گیرند، منع شده‌اند.

بر اساس این فرمان، صادرات محصولات و مواد خام تولیدی در روسیه به خارج از فدراسیون روسیه در صورتی که این محصولات در راستای منافع افراد تحت تحریم‌ باشد، ممنوع است.

طبق این گزارش، شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه قرار دارند، از اجرای تعهداتشان به معاملات در دست اجرا و همچنین پیشبرد هرگونه معاملات مالی منع می شوند.

پاپ: پوتین به زودی به جنگ با اوکراین پایان می دهد

پاپ فرانسیس در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی « کوریره دلا سرا» گفت: "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان در دیدار اواخر ماه آوریل به او گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قصد دارد، روز نهم می‌ به مناسبت روز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی، به جنگ اوکراین پایان دهد.

پاپ ابراز امیدواری کرد این اتفاق بیفتد. او به تشدید تنش‌ها نه تنها در دونباس که کریمه و اودسا اشاره کرده و می‌گوید اوکراین همچنین دارد بندر خود در دریای سیاه را از دست می‌دهد.

رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز نگرانی گفت، برای برقراری صلح، قصد کافی وجود ندارد. وی افزود که بدبین است اما باید برای پایان دادن به جنگ هر کاری انجام دهیم.

پاپ فرانسیس این را هم گفت که در زمان حاضر به کی یف نمی‌رود؛ او نمایندگانی را به اوکراین فرستاده است. اما نیاز فوری می‌بیند که به مسکو سفر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر