بازدید 6039

ماجرای ایمیل شخصی کامرانی‌فر به عضو فیفا

دبیرکل فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب بدون نظرخواهی از اعضای هیات رئیسه به معاون دبیرکل فیفا به طور غیر رسمی ایمیل زده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 29 April 2022

به گزارش تابناک، پس از بازداشت شهره موسوی، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، اخباری درباره از رسمیت افتادن جلسات هیات رئیسه فدراسیون به دلیل به حد نصاب نرسیدن مطرح شد.

این در شرایطی است که با توجه به عزل شهاب عزیزی خادم از ریاست فدراسیون، در حال حاضر تعداد افرادی که مطابق قانون می‌توانند در جلسات هیات رئیسه شرکت کنند هشت نفر است و حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی که به عنوان سرپرست‌های نایب رئیسی در دوران رئیس معزول فدراسیون در جلسات هیات رئیسه حضور داشتند هم طبق نامه AFC به فدراسیون فوتبال دیگر حق حضور در جلسات هیات رئیسه را ندارند.

در این وضعیت برخی حقوقدانان و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعتقاد دارند با توجه به اینکه بهاروند و مهرعلی از ابتدا هم رای مجمع فدراسیون را در اختیار نداشتند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم حضور این نفرات را در هیات رئیسه غیرقانونی اعلام کرده، این هیات رئیسه از ابتدا فقط 9 عضو داشته است.

با این تفاسیر مشخص نیست چرا حسن کامرانی‌فر بدون مشورت با سایر اعضای هیات رئیسه و تیم حقوقی فدراسیون فوتبال، برای برگزاری جلسه هیات رئیسه با حضور هفت عضو، ایمیلی شخصی برای معاون دبیرکل فیفا ارسال و درباره یک موضوع حقوقی از او استعلام گرفته است؟ البته ظاهرا او این موضوع که هیات رئیسه از ابتدا 9 عضو قانونی داشته است را هم به اطلاع عضو این فیفا نرسانده تا این جواب را دریافت کند که جلسه رسمی باید با حضور دو سوم 11 عضو یعنی هشت نفر برگزار شود.

هرچند دبیرکل فدراسیون فوتبال دلیل برگزار نشدن جلسه هیات رئیسه در روز گذشته را غیبت برخی اعضا مطرح کرده اما می بایست درباره این اقدام خود هم توضیحی ارائه کند.

حال این سوال مطرح می شود که آقای کامرانی فر شما اگر اعتقاد دارید فدراسیون فوتبال در موقعیت حساس قرار دارد و بایستی با دقت بیشتری درباره موضوعات اطلاع رسانی شود، چرا با اقدامات نابجا این اشتباهات را انجام می دهید آن هم بدون مشورت با اهل فن.

نگرانی اگر قرار است در جامعه فوتبال ایجاد نشود باید اقدامات شما و اعضای هیات رئیسه معقولانه و در جهت منافع ملی باشد و نه منافع....!

نکته پایانی هم بحث آرامش در فدراسیون فوتبال است که در این چند ماه پس از عزل عزیزی خادم در این باره در فدراسیون فوتبال دیده نشده است و امیدواریم با کنارگذاشتن حواشی توسط فدراسیون نشین ها در ادامه شاهد این اتفاق باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر