بازدید 93945
با شصت و دومین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

اعزام تانک‌های آلمان برای جنگ در اوکراین/هشدار لاوروف درباره افزایش احتمال وقوع جنگ سوم جهانی/ اخراج 400 دیپلمات روس توسط کشورهای غربی

شصت و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 26 April 2022

تانک‌های آلمان در راه اوکراین/

بین الملل تابناکشصت و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لهستان ۳۵ نهاد و ۱۵ فرد روس و بلاروس را تحریم کرد
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۸:۰۲

در ادامه سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به بهانه عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین، لهستان نیز از اعمال تحریم‌هایی علیه نهادها و اشخاص روسی خبر داد.

«ماریوس کامینسکی» وزیر کشور لهستان امروز (سه‌شنبه) گفت که ورشو تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های فعال در حوزه انرژی از جمله «گازپروم»، «نواتک»، «آکرون» و اشخاصی از روسیه و بلاروس اعمال کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این فهرست شامل شرکت‌هایی مانند گازپروم - که قبلا به عنوان بخشی از فعالیت‌های «یوروپول‌گاز» تحریم شده بود - و دیگر شرکت‌هایی مانند آکرون و الیگارش روسی «ویاچسلاو کانتور» که حدود ۲۰ درصد سهام شرکت لهستانی «آزوتی» را در اختیار دارد، همچنین تمام شرکت‌هایی که زغال سنگ روسی را به لهستانوارد می‌کردند و همچنین الیگارش‌های مرتبط با دولت بلاروس است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور لهستان، در مجموع، ۳۵ شرکت و ۱۵ شخص روسی و بلاروسی که در حوزه انرژی در این کشور فعالیت می‌کردند، تحریم شدند.

گوترش در مسکو خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شد
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۸:۰۱

، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد که برای دیدار با مقامات روس در میانه بحران اوکراین امروز (سه‌شنبه) وارد مسکو شد، گفت که شرایط برای آتش‌بس در اوکراین باید هر چه سریع‌تر فراهم شود.

گوترش در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه افزود: «ما بسیار به یافتن راه‌هایی به منظور ایجاد شرایط برای گفت‌وگوی موثر، ایجاد شرایط برای آتش‌بس در اسرع وقت و ایجاد شرایط برای راه‌حل مسالمت‌آمیز علاقه‌مند هستیم».

وی همچنین با بیان این که «باید تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این وضعیت (درگیری‌ها در اوکراین) انجام دهیم»، افزود: تعابیر متفاوتی (نسبت به روسیه) داریم اما مانع گفت‌وگو نمی‌شود.

گوترش قرار است بعد از دیدار لاوروف با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار و در خصوص بحران اوکراین گفت‌وگو کند. او همچنین پس از روسیه، عازم اوکراین طرف دیگر درگیری خواهد شد.

روسیه ۳ دیپلمات سوئدی را اخراج می‌کند
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۸:۰۰

وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تصمیم به اخراج ۳ دیپلمات سوئدی از مسکو گرفت.

در بیانیه منتشر شده توسط این وزارتخانه آمده است که مسکو در واکنش به اقدامات غیردوستانه مقامات سوئد، ۳ دیپلمات را از سفارت این کشور در مسکو، «عناصر ناامطلوب» اعلام کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این وزارتخانه، در تاریخ ۲۶ آوریل «مالنا مارد» سفیر سوئد در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد و در رابطه با اقدامات خصمانه مقامات این کشور علیه سه دیپلمات سفارت مسکو در استکهلم به‌شدت مورد اعتراض قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد دیپلمات‌های روسی با اتهامات بی‌اساس و غیرمنصفانه از سوئد اخراج شدند.

گفت‌وگوی بن‌سلمان و جانسون درباره تحولات اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۴

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در تماس تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، در خصوص شیوه‌های تقویت همکاری دوجانبه و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات اوکراین نیز رایزنی کردند و علاوه بر آن، درباره تقویت همکاری دوجانبه و شیوه‌های تقویت آن میان عربستان سعودی و بریتانیا گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی صورت گرفت که نخست‌وزیر بریتانیا، ۱۶ مارس گذشته برای رایزنی با مقامات سعودی در خصوص نفت به ریاض سفر کرده بود. این سفر در راستای تلاش غرب برای یافتن جایگزین برای واردات نفت از روسیه در سایه بحران اوکراین صورت گرفت.

هشدار لاوروف درباره افزایش احتمال وقوع جنگ سوم جهانی
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۳

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه ضمن تأکید بر اینکه مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت درباره احتمال «واقعی» وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

لاوروف در گفت‌وگویی با رسانه‌های روسیه از رویکرد کی‌یف در مذاکرات صلح انتقاد کرد و گفت: «حسن نیت، محدودیت‌های خاص خودش را دارد. اما اگر دوجانبه نباشد، کمکی به روند مذاکرات نخواهد کرد.»

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «اما ما داریم با هیأت تعیین‌شده از سوی [ولودیمیر] زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) گفت‌وگو می‌کنیم و این تماس‌ها ادامه خواهند داشت.»

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنانش گفت که زلنسکی فقط «وانمود می‌کند» که در حال مذاکره است. لاوروف درباره رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «هنرپیشه خوبی است.»

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «اگر چیزهایی که او می‌گوید را با دقت تماشا کنید یا آنها را با دقت بخوانید هزار تناقض پیدا خواهید کرد.»

سرگئی لاوروف در پاسخ به سوال خبرگزاری اینترفاکس درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم گفت: «چنین خطری جدی و واقعی است و نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.»

«دیمیتری کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات همتای روسیه‌ایش در توییتر نوشت: «روسیه آخرین فرصت برای هراساندن دنیا از کمک به اوکراین را از دست داد. بنابراین الان دارد از خطر واقعی جنگ جهانی سوم صحبت می‌کنیم. این فقط به معنای این است که روسیه شکست در اوکراین را حس کرده است. بنابراین، دنیا باید حمایت از اوکراین را مضاعف کند تا ما چیره شویم و از امنیت اروپا و جهان حراست کنیم.»

انهدام 6 ایستگاه ارسال تسلیحات به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۲

وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای این کشور روز دوشنبه 27 تاسیسات نظامی اوکراین را با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار داده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 6 ایستگاه در منطقه دونباس که از طریق آن تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی به اوکراین تحویل داده می‌شود، منهدم شده است. 

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که طی روز دوشنبه، 4 پهپاد اوکراینی در مناطق ایزیوم، دونتسک و خارکیف سرنگون شده‌اند.

از سوی دیگر، ستاد مشترک ارتش اوکراین نیز خبر داد که روسیه تلاش دارد تا مسیرهایی را که کمک‌های نظامی خارجی از سوی غربی‌ها به اوکراین ارسال می‌شود را هدف قرار دهد.

ستاد مشترک ارتش اوکراین اضافه کرد که نیروهای روس اقدام به شلیک موشک از بمب‌ افکن‌های راهبردی، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها می‌کنند.

روسیه: آتش‌بس در اوکراین فعلا امکان‌پذیر نیست
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۳:۲۱

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحدگفت مسکو فعلاً اعتقاد ندارد که آتش‌بس در اوکراین امکان‌پذیر باشد.

طبق گزارش خبرگزاری روسیه‌ای ایتارتاس، «دیمیتری پولیانسکی» به رسانه‌ها گفت: «درخواست‌هایی برای آتش‌بس وجود دارد. ما کریدورهای بشردوستانه را باز کردیم که البته روسیه از آنها استفاده نمی‌کند. فکر نمی‌کنیم آتش‌بس در حال حاضر جزو گزینه‌های تحت بررسی باشد چون تنها فایده‌ای که خواهد داشت این خواهد بود که به نیروهای اوکراین فرصت می‌دهد تجدید قوا کنند و صحنه‌سازی‌های تحریک‌آمیز بیشتری مثل بوچا ایجاد کنند.»

 

اخراج 400 دیپلمات روس توسط کشورهای غربی
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۳:۱۹

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که حدود ۴۰۰ دیپلمات روس از زمان آغاز حمله به اوکراین از ۲۸ کشور غربی اخراج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، «یوگنی ایوانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه در نشست کمیسیون موقت شورای فدراسیون روسیه برای حفاظت از حاکمیت و جلوگیری از مداخله در امور داخلی این کشور گفت: در کنار اعمال انواع تحریم‌ها، روش مورد علاقه مجازات مسکو، اخراج دیپلمات‌های روسی بوده است. این در ۲۳ فوریه آغاز نشد. زودتر شروع شد و همکاران غربی ما این را تمرین کرده‌اند. از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، حدود ۴۰۰ کارمند مأموریت‌های خارجی ما از ۲۸ کشور غربی اخراج شده‌اند. لهستان، آلمان، اسلوونی، اسلواکی، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از جمله این کشورها هستند.

ایوانوف گفت: ‌البته ظرفیت نمایندگی‌های کنسولی در بسیاری از کشورها هم کاهش یافته است. این امر به منظور پیچیده کردن ارائه هرگونه کمک، از جمله به شهروندان روسیه و هموطنان ما که در این کشورها زندگی می‌کنند، انجام می‌شود. این امر در مورد دبیران مطبوعاتی در تعدادی از کشورها هم صدق می‌کند، به طوری که امکان انتقال اطلاعات وجود ندارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: کاهش واقعی حداقل تشکیلات دیپلماتیک ما در تعدادی از کشورها به این معناست که غرب به سمت منزوی کردن روسیه در زمینه‌های مختلف حرکت کرده است.

یوگنی ایوانوف گفت: جنگ ترکیبی غرب با روسیه که مدت‌ها قبل از عملیات نظامی ویژه آغاز شد، به روشن شدن این واقعیت منجر شده که برای سال‌ها دیپلمات‌های ما قادر به کار کامل در کشورهای غربی نبوده‌اند. کنترل کامل سرویس‌های امنیتی غربی به طور قابل توجهی ارتباط با نمایندگان در محافل محلی را مختل می‌کند چرا که آنها می‌ترسند مقامات آنها را به خاطر ارتباط با روسیه مقصر قلمداد کنند. اخراج مداوم، حملات مقامات محلی به مدارس سفارت و صدور ویزا ... نه تنها اجازه کار عادی، بلکه اجازه زندگی عادی را هم نمی‌دهد.

معاون سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همچنین اشاره کرد که خروج از این بحران به تحولات بیشتر بستگی دارد. او تاکید کرد: در هر سناریویی، احیای روابط دیپلماتیک با غرب به سطح پیشین، به تعبیری دشوار، طولانی و تدریجی خواهد بود.

سفارت‌های دونتسک و لوهانسک در مسکو باز می‌شود
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۱۳:۱۸

یکی از منابع دیپلماتیک گفته، سفارتخانه‌های دو منطقه لوهانسک و دونتسک در استان دونباس در شرق اوکراین به زودی، شاید ظرف یک یا دو ماه در مسکو باز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع دیپلماتیک افزود: ما تلاش‌هایی را برای انجام این کار در آینده‌ای نزدیک انجام می‌دهیم. ما می‌خواهیم ظرف یک یا دو ماه این سفارتخانه‌ها باز شوند.

۲۲ فوریه سال جاری میلادی، روسیه روابط دیپلماتیکی را با دونتسک و لوهانسک و پس از به رسمیت شناختن استقلال آنها ایجاد کرد.

تانک‌های آلمان در راه اوکراین

همزمان با ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط ناتو و هم پیمانان غربی اوکراین به این کشور، منابع آگاه دولت آلمان اعلام کردند که برلین تسلیحات سنگین از جمله تانک و سامانه دفاع هوایی در اختیار اوکراین قرار می دهد.

 خبرگزاری فرانسه امروز سه شنبه به نقل از منابع آگاه دولت آلمان نوشت که برلین مجوز تحویل تانک به اوکراین را صادر می کند.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه زوددویچه گزارش داد که آلمان متعهد به در اختیار قرار دادن سیستم های دفاع هوایی گپارد به اوکراین شده است.

این روزنامه آلمانی افزود: کریستینه لامبرشت وزیر دفاع آلمان قرار است در دیدار روز سه شنبه با متحدان در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در آلمان این مساله را مطرح نماید.

امروز نمایندگان بیش از ۴۰ کشور برای هماهنگی در ارسال کمک های نظامی به اوکراین در پایگاه رامشتاین نشستی برگزار می کنند.

یک منبع دفاعی آلمان نیز روز دوشنبه به رویترز گفت: شرکت دفاعی راینمتال این کشور خواستار موافقت با ارسال ۱۰۰ خودروی زرهی قدیمی «ماردر» به اوکراین شده است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان به خاطر ارائه نکردن تسلیحات سنگین مثل تانک و توپخانه هویترز به اوکراین در داخل و خارج این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است. بخش زیادی از انرژی خانه ها و کارخانجات آلمان از طریق روسیه تامین می شود و برلین نگران استفاده مسکو از این ابزار علیه خود است و نسبت به دیگر اعضای ناتو، درباره حمایت از اوکراین محتاطانه تر عمل می کند.

ورود کشتی‌های جنگی ناتو به بندر فنلاند

سه کشتی جنگی ناتو برای تمرین با نیروی دریایی فنلاند وارد بندر «تورکو» در جنوب‌غربی این کشور شدند و این در حالیست که هلسینکی احتمال پیوستن به این ائتلاف تحت امر آمریکا را در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای دفاعی فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کردند، کشتی مین‌گذار لتونی (LVNS Virsaitis) و کشتی مین‌زدای استونی (ENS Sakala) و یک کشتی هلندی (HNLMS Schiedam) با دو کشتی شکارچی مین از ناوگان ساحلی فنلاند تمرین نظامی خواهند داشت.

در این بیانیه آمده است، این مانور دو روزه که قرار است از ۲۸ آوریل آغاز شود، کشتی‌های فنلاندی را برای مشارکت در نیروهای واکنش ناتو در ۲۰۲۲ آماده خواهد کرد و روی "اقدامات متقابل مین و کار روی چارچوب چند ملیتی" تمرکز خواهد داشت.

سانا مارین، نخست‌وزیر فنلاند در ۱۳ آوریل گفت که کشورش ظرف هفته‌های آتی درباره عضویت در ناتو تصمیم‌گیری خواهد کرد و همین اظهارات واکنش تند روسیه را برانگیخت. فنلاند و همسایه آن سوئد، شرکای نزدیک در ناتو هستند اما از عضویت رسمی در این ائتلاف ۳۰ عضوی که در ۱۹۴۹ برای مقابله با شوروی در دوران جنگ سرد تشکیل شد، دوری کرده‌اند.

این مانور ناتو قرار است در شرایطی برگزار شود که حمله روسیه به اوکراین امروز (سه‌شنبه) وارد شصت و دومین روز خود شده است. به دنبال آغاز این حمله در ۲۴ فوریه که با انتقاد غرب مواجه شد و تحریم‌های سنگینی علیه کرملین به همراه داشت، زمزمه‌هایی از افزایش تمایل در برخی از کشورها به ویژه سوئد و فنلاند برای عضویت رسمی در ناتو شنیده می‌شود. همچنین رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که ممکن است سوئد و فنلاند در ماه مه درخواست عضویت خودشان را ارائه کنند.

امیدواری 93 درصدی مردم اوکراین برای پیروزی در جنگ

روزنامه روسی «پراوادا» در مطلبی تحت عنوان «نظر اوکراینی ها درباره زمان پایان جنگ چیست؟» نوشت: در این نظرسنجی، جامعه شناسان از مردم اوکراین پرسیده اند از نظر آنها، کی جنگ ممکن است پایان یابد.

براساس گزارش آژانس تحقیقاتی «اینفوساپینس»، ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان معتقد هستند که جنگ برای ماه های متمادی و حتی بیشتر ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که سه هفته قبل، فقط ۴۸ درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند جنگ ادامه خواهد داشت.

جامعه شناسان معتقدند اوکراینی ها باوجود اعتقاد به پیروزی در جنگ، پایان یافتن آنرا سریع و سهل نمی دانند.

در مجموع، اوکراینی ها گمانه های زیر را درباره طول زمان جنگ مطرح کردند: تقریبا چهار درصد پیش بینی کردند که جنگ یک هفته دیگر پایان می یابد؛ ۲۸ درصد پیش بینی کردند چند ماه، ۲۱ درصد پیش بینی کردند که از ۶ ماه تا یکسال و ۱۰ درصد پیش بینی کردند که جنگ بیش از یکسال طول می کشد.

۲۰ درصد پاسخ دهندگان نیز قادر به پاسخ گویی نبودند یا از پاسخ به سئوالات خودداری کردند.

۹۳ درصد اوکراینی هایی که در این نظرسنجی مورد سئوال قرار گرفته اند، معتقدند که بر روسیه پیروز خواهند شد.

این نظرسنجی که هزار و ۳۴ نفر به آن پاسخ داده اند بین ۱۸ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ انجام شده است.

کاخ سفید: تحریم های بیشتری علیه روسیه در راه است

سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه آمریکا احتمالا تحریم های اقتصادی بیشتری را علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین اعمال خواهد کرد، تاکید کرد "هیچکس از تحریم های ما در امان نیست."

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین به سوالی درباره گزارش وال استریت ژورنال درباره زندگی شخصی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و تحریم نشدن برخی از اعضای خانواده او توضیحی نداد.

وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که مادر سه فرزند دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکنون تحریم نشده اند تا تنش ها با پوتین افزایش نیابد.

جن ساکی همچنین درباره کمک های نظامی آمریکا به اوکراین گفت که کمک های جدید به کی یف که توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درخواست شده ، احتمالا بخشی از یک بسته بلندمدت کمکی برای اوکراین است که به تایید کنگره نیاز دارد.

سخنگوی کاخ سفید با توضیح در مورد اظهارات لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن می خواهد یک "روسیه ضعیف شده را ببیند"، گفت که این اظهارات در راستای سیاست اعلام شده کاخ سفید برای جلوگیری از تسخیر اوکراین توسط روسیه است.

جن ساکی گفت: باید اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دو ماه پیش را به یاد داشته باشیم. وی از آرزوهایش برای ارتش روسیه گفت. وی قصد داشت اوکراین را تحقیرو تسخیرو حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کند.

وی ادامه داد: آنچه آستین در مورد آن حرف می زد هدف ما برای جلوگیری از وقوع این اهداف پوتین است. ما همچنین به دنبال جلوگیری از گسترش اقدامات روسیه فراتر از اوکراین هستیم.

 

 

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۲
بابا بزنید دهن این پوتین مغرور رو سرویس کنید به تاریخ بپیونده
یکی اینه یکی هم اونه تو کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
کار از سرویس گذشته .
مادرش به عزاش نشسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
بیاپائین اینقدر بزن بزن راه ننداز. اگه جرأت داشتن قبل ازتواینکار رومیکردن. بهترین کاری که پوتین میتونه بکنه فعلأزدن ریل قطارهست که تسلیحات کمتری بدست گروههای تندروی گروه آزوف قراربگیره. مرگ برامریکا وغربگراهای بی وجود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
فعلا که شده چکمه پاره . پوتینه چی ؟ دمپایی هم بزوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
بلعکس باید زد دهن اوکراین غرب زده را صاف کرد
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
لاوروف و پوتین فکر کردن با تهدید جنگ جهانی سوم جامعه جهانی میترسن
پوتین هیچ غلطی نمیتواند بکند و در انزوای جهانی هست
لعنت بر پوتین جانی
با افتخار غربگدا و نوکر و پابوس آمریکا هستم به خاطر اختراع واکسن و نجات دادن جان میلیاردها نفر در مقابل کشتار میلیونها کودک توسط پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
اگر غرب نبود ؛ انسان ، عقب افتاده عصر حجری بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
ایا شرق گداهای بیسواد میدانند که تمام اصول فلسفه

سیاسی کمونیسم و سوسیالیزم توسط فلاسفه بزرگ

غرب همچون مارکس و هگل آلمانی ابداع شده؟؟

پس بفهمید که اگر رنسانس انقلاب فرهنگی غرب نبود

بشریت الان هنوز در حال غارنشین و چادر نشینی عصر

حجر و وسطای بیسوادی و بیرحمی و فقر و استبداد و تاریکی زندگی میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
درود خدا و پیغمبر بر شما که حقیقت را گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
با افتخار ایران گدا هستم ، ننگ بر همه آنانی که در خط افراط و تفریط هستند و ننگ بر شرقگدایان و غربگدایان هر دو ؟ و مرگ بر تمامی آدم کشی هایی که کشورهای شرق و غرب در جهان براه انداختند از جنگهای جهانی اول و دوم تا جنگ ویتنام ، سوریه ، یمن ، عراق و افغانستان که باعث کشته شدن میلیونها انسان بیگانه شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
باافتخار میگم لعنت برامریکا وغرب که به ایران بخاطرندادن واکسن وتحریم ولعنت برادمهایی مثل تو
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
اینشالله روسیه پیروزه
این پوتین دیکتاتور دنیا را به آتش می کشد باید کشورهای دنیا مخصوصا نوچه هایش پیش دستی کنند و هرچه زودتر اورا مهار کنند و به عنوان جنایتکار جنگی به دادگاه بکشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
تو که توجه امریکا هستی به اربابت بگو گورشو از منطقه گم کنه
جسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
اختراع واکسن رو که شرکت بیونتک آلمان بدست آورد
جنگ اوکراین ثابت کرد در دنیا چیزی به اسم ابر قدرت وجود نداره. آمریکا 20 سال در افغانستان بود از پس طالبان برنیومد آخر سر افغانستان رو دو دستی داد به طالبان. یک گروه پابرهنه
روسیه یکماهه در اوکراین دستش به جایی بند نیست
جنگ چریکی بر تمام ارتش های دنیا پیروزه. تا حالا تقریبا هیچ گروه چریکی در دنیا نابود نشده و شکست نخورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
جنگ اوکراین ثابت کرد ؛ آمریکا ابرقدرت جهان بوده ، هست و خواهد بود علی برکت الله
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
چند ماه دیگر صبر کنید و خواهید فهمید که چرا امریکا

افغانستان را تحویل طالبان داد !!!!!؟؟؟؟

اولا وقتی ۷۰ درصد مردم جاهل افغان ، خواستار طالبان

بودند خوب حالا بسوزند و بسازند و حالشو ببرند


دوما ، حتما طالبان به شرق کشور ما حمله خواهد کرد

و انقدر ما در یمن و عراق و سوریه و لبنان ، برنامه

ریختیم و هزینه کردیم

که حالا باید گرفتار طالبان وحشی بشویم و بزرگترین

خطر برای کشور و مردم مان خواهد بود

و تاوان مزاحمت در منطقه را باید سنگین بپردازیم

و متاسفانه هم پیاز را خوردیم
و هم پول و دلار های سنگین دادیم
و هم کتک را خواهیم خورد
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
همین روسیه و آمریکا اگر مراعات نکنن تو یک دقه میتونن افغانستان و اوکراین رو با خاک یکسان کنن.آمریکا شکست نخورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
شکست مفتضحانه پوتین توی اوکراین و امار وحشتناک تلفاتش قابل مقایسه با حمله ناتو به افغانستان و حضور بیست سالش نیست
پوتین و نوچه های او بدجوری در اکراین و تاریخ شکست خوردند. مشکل پوتین و این طرفدرارنش این هست که دنیا را نشناختند و انقدر نظر گفتند یا باید همه نظر ما را تایید کنند یا در غیر اینصورت البانی نشینی و غرب گرا و عامل خارجی و خاین هستند و انقدر در کنار خود افراد چابلوس و ساندیسی را پرورش دادند که تصور می کنند دنیا مطابق نظر انهاست و فقط مانند صدام و قذافی زمانی از خواب بیدار می شوند که سنگ و مار و مور در کنار انهاست. اینها تصور می کنند که واقعا غرب و اروپا و غرب گراها چند تا بچه سوسول هستند که اگر اینها چند تا جنایت از نوع پوتینی مانند سرنگون کردن هواپیمای مسافر بری یا ترور منتقدان خود در کشور خارجی با عامل شیمیایی انجام دهند و یا صحبت از جنگ جهانی سوم کنند امریکا و اروپا و این بچه سوسولهای منتقد انها! مانند ذلنسکی ماستها را کیسه می کنند و می گویند ای تزار قدرتمند ای وزیر خارجه تزار قدرتمند ای ساندیسی های انگوری تزار مقتدر خواهش می کنیم بر ما منت گذارید و دنیا را مدیریت تزاری و ریاست کنید و از شما بهتر در دنیا پیدا نمی شود! صدام و قذافی هم چنین بودند و قبل از انها استالین و لنین و مائو هم چنین بوند و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
دلارخور سوسول امریکایی اگر جرات دارید برید اوکراین به دلقک تان کمک کنید مگر روسیه شکست نخورده ، برو حداقل بهت یک پاسپورت اروپایی میدند
هدف اصلی غرب به ویژه آمریکا و انگلیس،مهار چین است.جنگ روسیه با اوکراین پیش زمینه مهار چین میباشد.روسیه به سلامت از این بحران خارج نخواهد شد.ایران هم باید با شناخت شرایط جدید دنیا از بلوک شرق به خصوص چین فاصله بگیرد.
کارتل های قدرت،ثروت و رسانه اجازه چرخش هژمونی دنیا به بلوک شرق را نخواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
اصولا این تبلیغات خود اینها بود مگر نه از همان اول هم روسیه و چین عدید نبودند. مانند ملا نصراالدین که وقتی دید بچه ها در کوچه حسابی سر به سرش گذاشتند گفت برید خانه فلانی داره نذری میده. بچه ها هم فوری رفتند. ملا هم به خودش گفت شاید واقعا داره نذری میده پس من هم بروم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
امریکا ازهمین الان فاتحه اش خونده هست. چین چندسال دیگه ابرقدرت اول جهان میشه
لاروف شما و حامیانتان فعلا از همان باتلاقی که گیر کرده اید خارج شوید، شروع جنگ جهانی سوم پیش کشتان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
انگار ویروس حماقت پوتین به لاوروف هم سرایت کرده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
یه کشور خلع سلاح شده هم نتونستن بگیرن بعد میخواد با کل دنیا بجنگه
نیروهای اوکراین با یه آموزش نصف نیمه ارتش روسیه رو زمینگیر کرده بعد میخواد با ناتو تا بن دندان مسلح وارد جنگ بشه
این سلاح هسته ای نداشت میخواست چیکارکنه
یک هفته از عملیات جدید پوتین در شرق اکراین گذشت و حتی اندازه ده کیلومتر نتوانست پیش برود و حالا دوباره با تهدید جنگ جهانی سوم می خواهد خود را نجات دهد چون می داند تا دو هفته دیگر نیروهای مفلوم و خسته او توان جنگیدن ندارند و دسته دسته فرار یا تسلیم خواهند شد. پوتین جان و ساندیسی های او. بدجورید باختید. حالا حالاها باید به زلنسکی هنرپیشه! التماس کنید . ولی فایده ای ندارد. تا سی سال باید غرامت بپردازید و تبدیل به یک کشور فقیر مانند کره شمالی بشوید که هیچ کس در دنیا شما را جدی نمی گیرد مگر به خاطر خبرهای موشک پرانی اتمی و التماس برای دلار و رفع تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
این لاورف کودن خیال میکند که با اسم خطر جنگ جهانی سوم، زلنسکی تسلیم آنها خواهد سد در صورتیکه جهانیان همه فهمیده اند که این اظهارات مسخره تنها برای فرار پوتین از شکست نهایی در جنگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
اشتباه تو در اینجاست که نمیدانی ادمی که چیزی برای از دست دادن ندارد چقدر خطرناک مبتواند باشد . اگر روسیه به جایی که تو میگویی برسد در نتیجه دیگر چیری برای از دست دادن نخواهد داشت و با 4 بمب اتم لندن پاریس و برلن و واشنگتن را هدف قرار میدهد . البته خودش هم از بین میرود ولی بقیه را هم با خودش میبرد . امریکا و اروپا مثل سگ از روسیه میترسند و برای همین هیچکدام جلو نیامدند
متاسفانه انچه از جنگ اکراین برای ملت ایران قطعی است این است که پوتین با ابزار پیدا و پنهان خود اجازه نهایی شدن مذاکرات وین و بازگشت نفت ایران و البته ونزویلا به بازار را نداد و تا زمانی که در باتلاق اکراین درگیر هست نخواهد داد و هیچ کس هم نمی توانند در برابر این ابزار پوتین بگویند نه! اتفاقی که افتاد این است که ایران خواسته یا ناخواسته متاسفانه در اردوی پوتین قرار گرفت و زمانی که غرب واقعا به نفت و گاز ایران نیاز داشت مسئولان تصمیم ساز ایران پوتین را انتخاب کردند. نتیجه اینکه تا جریان اکراین ادامه دارد خبری از توافق در وین نخواهد بود و البته با شکست و عقب نشینی پوتین که در ماهها ی اینده اتفاق خواهد افتاد پوتین هیچ شانسی برای بیرون بردن خود از این باتلاق و شکست مطلق ندارد مگر اینکه با امریکا در مورد تهدید کره شمالی یا حمایت روسیه از ایران و سوریه و ونزویلا به عنوان تنها برگهای باقیمانده در دست پوتین و روسیه مفلس وارد مذاکره شود و در انزمان دیگر خبری از هیچ امتیازی به مسئولان ایرانی نخواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
توافق وین چه صورت بگیرد چه نگیرد آمریکایی ها و اروپایی ها مجبور به حمله به ایران هستند تا کنترل گاز و نفت را مستقیما و بدون سنگ اندازیها و تعلل بدست بگیرند اینکار حداقل باید قبل از شروع پاییز صورت گیرد. تنها بازدارنده در برابر این اقدام روحیه مردم ایران برای مقاومت و عدم تسلیم کشور خواهد بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
ببین صداد و سیما چطور اخبار راشاتودی را مبنای خبری خود قرار داده بابا افکار عمومی مردم ایران با شما و صدا و سیماتون نیست
برام عجیبه.قدرتی مثل روسیه می تونه آسمان اوکراین منطقه پرواز ممنوع بکنه و اتصال راه
اهن رو هم با کشور های مجاور از بیره کشور اوکراین فلج میشه.با تجهیزاتی که دارن این کار شدنی هست.جالبه تو این جنگ نخست وزیر انگلیس راحت میاد به پایتخت و میره.خنده داره از روس ها اینقدر بی عرضه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
تمساح سوراخه
تمساح هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
عزیز جان، تنها دلیلی که روسیه قادر نبست این کارها را بکند، ضعف ارتش و ناکارآمدی تسلیحات آنهاست ، وگرنه تا حالا این اقدامات را انجام داده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
محض اطلاعت اینقدر جنگنده و هلیکوپتر های روس داشتن هدف قرار می گرفتن که روسیه ترسید کل نیروی هواییش زمینگیر بشه واسه همین کلا گذاشتشون کنار و الان فقط موشک میزنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
اگر روسیه میتوننست روز اول اتم میزد اما لنقدر ضعیفه که زورش نمیرسه دکمه اتم رو فشار بده
آلمان از یک طرف صدها ملیون دلار به روسیه اسلحه فروخته است. از سوی دیگر به اوکراین هم سلاح می دهد.
ظاهرا فرانسه نیز این روزها به روسیه سلاح نیز فروخته است.
این ها حتی به قاتل پدرشون هم سلاح می فروشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
درسته
ما که در ایران امیدی به اصلاح اوضاع کشور نداریم و فعلا هم از پرداخت اجاره بها عاجز شدیم
پس همان بهتر که بمیر یم
کسانی که هزاران میلیارد اختلاس کردند و در آپارتمانهای ۱۰۰ متری در شما تهران زندگی می کنند باید نگران باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
جمعه برو تظاهرات روز قدس، ایشالا همه چی به دست رییسی ارزون میشه ..... البته ناهار نمیدن
پوتین = هیتلر = موسولینی = جنایتکاران جنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
پوتین = تمساح = سوراخ
بدون پشتیبانی هوایی و پدافند هوایی، تانک یک هدف آسان است.
لاورف و دمپایی.. التماس نکنید. فایده ندارد
مرگ به یانکی گدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
کلمه جدید ساختی؟ آفرین به این هوش و استعداد . علم در ثریا بود و مردی از ایران به آن رسید . شما حیف شدی دوست عزیز . باید جای حداد عادل شمارا میگماردند
یانکی گداها جوری از ارباب تحریم کردشون دفاع میکنن آدم یاد این برده های تازیانه خور قدیم میوفته که به اربابشون هم وفادتر بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
حالا که ارباب شما داره در اوکراین شکست میخوره، باید هم فرافکنی بکنی و داستان ببافی
اوکراین پیروز خواهد شد
جنگ جهانی دیگه چیه فکر کردی کدوم کشور حاظره به روسیه کمک کنه غیر از اسد هیچ کسی بهت کمک نمیکنه بعد یکی میخواد از اسد محافظت کنه ولی در عوض اون طرف قضیه فرق داره دیگه جنگ با ناتو جنگ اوکراین نیست که بزنی اونها میزنن بد هم میزنن وقتیم بزنن درد داره پس انقدر تهدید نکن مطمعن باش اون کشوری که بیشترین خسارت رو میبینه روسیه هست اینو منی که هیچی از جنگ نمیدونم .میگم تو چه جوری نفهمیدی .البته شایدم فهمیدی ومیخوای با تهدید پیش گیری کنی
چرا جهانی مالزی که کاری با جهان نداره
کدوم جنگ جهانی؟!!!! همه جهان به جز ایران با اوکراین هستن.

ضمنا پوتین با این جنگ استارت فروپاشی روسیه رو زده.

و قطعا اوکراین پیروز این جنگ خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
داداش دقیقا گل گفتی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
یه شرطی بزاریم
اگه اونی شد که تو میگی من میام و حرفت رو تایید میکنم و میگم اشتباه کردم
ولی اگه روسیه به خواسته هاش رسید تو میای و اینکارو میکنی
گرچه میدونم چند روز دیگه میرید تو افق محو میشی
از الان بغضت رو بخاطر توهماتت در آینده میبینم
دنیایی که می‌رفت شرقی بشه به غرب بازگشت اکراین نشون داد که هنوز ابرقدرت و کارتل های سیاست در دستان غرب هست و روسیه در باتلاقی متعفن گیر کرده در آینده آنجا غرق و دفن میشه چین هم قدرت مبارزه با غرب را ندارد نوچه های اینها هم عددی نیستند که غولهای دنیا در بیافتند ساندیس خور آن هم اگر از شرق به غرب نروند محکوم به سقوط هستند زنده باد غرب و غربگدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
همان بهتر که پوتین این اشتباه فاحش را کرد که روسیه و کمونیست های متعفن آن، زودتر به زباله دان تاریخ ریخته شوند
غرب به زلنسکی اجازه صلح نمیده و هدفشون از پای در اوردن پوتین به عبارتی شرق هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
دم غربیها گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
چیزی که ما می بینیم زلنسکی غرب را وارد این معرکه کرده و عامل بدبختی مردم اوکراین و شاید غرب شود
جنگ جهانی؟؟؟!!!! بابا حالا تو اینی که زاییدی بزرگ کن تا بعد!!!
درودبرپوتین مرگ براوکراین و آمریکا وانگلیس اینشاالله به امید پیروزی پوتین..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
بیا این ساندیسو بگیر گشنه واسه یک دونه ساندیس آنقدر له له نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
چرا از پوتین جنایتکار تمجید میکنی تو دیگه کی هستی نظرت باهمه نظرات فرق داره
روسیه شرق اوکراین را تصرف می‌کنه و احتمالا از جانب پوتین جنگ تمام میشه اما اکراین غربی ها و آمریکا ول کن ماجرا نخواهند بود.‌اگر هم روسیه کل اکراین را بگیرد باز بنظرم شکست خواهد خورد.چون انتظار می‌رفت طی یک هفته الی یک ماه این کار انجام شود اما الان با تلفات بالای نیروهای روسی هیمنه ی آنها شکسته. ایران هم غلام حلقه به گوش پوتین در منازعات بین المللی است.باید از این فرصت استفاده میکرد و توافقی در راستای منافع ملی کشور صورت می‌گرفت ولی او نمی‌گذارد!
زنده باد اوکراین قهرمان و زلنسکی
مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب و روسیه و طرفدارانشون
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
مرگ بر غربگدای زبون بدبختکه حتی خود غربی ها داخل آدم حسابش نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
جان و جانان من ، زلنسکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
کوروش کبیر اگه میدونست به دشمنان کشور داری درود میفرستی گردنتو همونجا قطع میکرد
از آقای رئیسی و اژه ای درخواست دارم
هرچه زودتر پوتین را ب جرم داشتن روابط نامشروع
و همچنین اولاد نامشروعتر
در میدان سرخ مسکو شلاق بزنند
شاید هم بشود حکم اعدام هم جاری کرد

واللللا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
پوتین از این غربی های فاسد بهتره
جنگ جهانی سوم دیر یا زود اتفاق میوفته و فقط کشورهایی که برای مردمشون فکر اونروزهارو کردند در امان میمونن ..
ایرانی ها هم که همین الان بدون جنگ در حالت و وضعیت معیشتی جنگی هستند و عادت دارند به این اوضاع ، پس بهتره که بیطرف بمونن تا زمین بازی کسی نشن ..

ممنونم تابناک
پوتین تهدیدی برای صلح جهانیست باید عزل شود؟
روسیه وقتی نمی تواند سازنده باشد مانند اروپا و آمریکا در صدد نابودی و جنگ بر میاید ( z ) یعنی zerstören نابودی. وقتی هم که در جنگ مغلوب میشود از بمب اتم میخواهد استفاده کند ولی نمیداند که تمام دنیا بمبهای اتم شان را روی سرش خواهند ریخت و دیگر روسیه ایی وجود نخواهد داشت .
تحلیل اشتباه پوتین این بود که فکر می کرد در جنگ جهانی دوم روسیه آلمان را شکست داده است، فراموش کرده بود که در آنزمان همین دوستان امروز اوکراین بودند که به روسیه آنزمان کمک کردند تا پیروز شود. تنها راه نجات پوتین استفاده از بمب اتمی یا تخلیه سریع اوکراین است، البته در صورت استفاده از بمب اتمی قطعا غرب روسیه را ویران خواهد کرد.
پوتین احمق مغرور روسیه را در همان موقعیتی قرار داد که ناتو بدنبالش بود. کشوری جنگزده، منزوی با مسئولینی خود خواه و مغرور.
چهار تا موشک بدهید به اوکران تا مسکو را هدف قرار دهد جنگ تمام می شود حتی اگر ایران هم همین کار را بکند ثواب کرده است
تابناک چرا کسانی که ازپوتین حمایت میکنندنظراتشون پخش نمیکنید
می گفتن نان مردم را به برجام گره نمی زنیم!
ولی در حال حاضر، برای حمایت از پوتین جایتکار، کل منافع ملی کشور را به جنگ روسیه علیه اوکراین گره زده‌اند!
موقعیت فعالی جهان، بهترین فرصت برای برون رفت از بن بست اقتصادی و تصاحب بازار نفت و گاز اروپا که روسیه با زیرکی از چنگ ایران در آورده بود هست!
زنده باد مردم اوکراین مرگ بر پوتین دیکتاتور متجاوز .
دوماه گذشت هنوز دنیا زورش به یه علف بچه نرسیده.واقعاکه.
جالبه با احتیاط باهاش حرف میزنن.یه جایی هم که یکی، یک کم مثلا که تند حرف میزنه ،بقیه دوستاش یکی بهش گوشزد میکنه،یکی دیگه هم میگه این موضع ما نیست فلانی برا خودش گفته.بیچاره نوچه های دوطرف که سنگ کیا رو دارند به سینه میزنند.
کشورهای دنیا باید یک شکل و متحد و متمرکز ارتش روسیه را منهدم و اقتصاد آن را زمین گیر تا دیگر نتواند دیگر کشورها را مورد تهاجم قرار دهد ! در این صورت یک مهاجم خطرناک بالقوه و دشمن بالفعل ایران از قدرت و توانایی ساقط می گردد .
تو جنگ جهانی دوم . آلمانی که با چند کشور درحال جنگ بود به شوروی با آن ابهت حمله کرد و آنرا له کرد . اگر کمک های غرب نبود شوروی زیر پای آلمانی ها میماند . حالا این کشور صحبت از جنگ جهانی میکنه . شما حریف اوکراین نشدید میخواهید با دنیا بجنگید؟
شکست پوتین در این جنگ قطعی است جالب است که این جنگ توسط روسیه آغاز شده و حالا که تا گردن در این باتلاق خودساخته فرو رفته به دنیا هشدار جنگ جهانی میدهد معلوم نیست که دلگرم پشتیبانی کدام کشور است که ادعای جنگ جهانی دارد
غرب افسار خودش را به دست نازی های اوکراین داده و تمام دنیا را با خطر مواجه کرده است
دراوکراین فرمان هدایت ماشین جنگی دردست کسیست که اگرچه شکلا شباهت به صدام ندارد ولی وابستگی وغلتیدنش دباتلاق جنگ قابل قیاس باصدام است اگرچه امریکادرنبردباصدام حق نبود ولی صدام هم ددرعملکردش نشانی ازحق مشهودنبود.امروزهم اگرچه روسیه در
جنگ وآغازحنگ ذیحق دانسته نشود لیکن غلتاندن اوکراین بسمت درگیری با روسیه باهدف موهوم پیوستن به ناتسراغی از حق را بما نشان نمیدهد پیوستنی که هنوزبعداز نآبودی بسیاری از امکانات اوکراین ازسوئ ذئنفعان پیوست اوکراین به ناتو مورد
تاییدقرارنگرفته .مزورانه اوکراین را دم تیغ داده اند واز دور میگویند لنگش کن.فقط تحریم میکنندالبته نه چیزیراکه خودشان هم اسیب ببینندو
تانکهای قذیمی شان رابه اوکراین میفروشند فقط امتیازش اینست که نسیه میفروشند
درود بر پوتین کبیر
درود بر پوتین مرگ بر غربگداها
زنده باداوکرین نابودبادروسیه وپوتین
لعنت بر پوتین جنایتکار و طرفداران و مزدورانش
در جنگ جهانی دوم کشور ما بیطرف بود ولی در باطن طرفدار آلمان بود دیدید که چه بلائی بعد از جنک بر سر ایران آمد الان دیگه درس عبرت باشد در باطن طرف روسها هستیم روی اسب باخته شرط نبندیم
بعضی ها نمیدونن یا خودشون به اون راه میزنن شما اکثر حرف ها ریس وزرا امریکا گوش کنین الویت امریکا چین هیس به نظرتون چرا همه نیروی خودشو داره از افغانستان خاورمیانا خارج میکنن تا جلو چین میگیرن روس ها باچراغ سبز امریکا وارد جنگ شد بعد هم خواست قلبی امریکا این بود روسیه فریب بخورد وارد نزاع با اکراین بشه در نهایت اکراین تکه تکه میشه فعلا نیرو ها خارکیف خرسون ماریپول فقط یک منطقه مونده اودسا دخل اکراین کنده شده چون از سه طرف محاصره میشه از خشکی دریا کمک ها تسلیاتی تموم ولی چینی زرنگتر از اونی هین خودشون فریب امریکا امثالشو بخورن اولین اقدام چین این بود تو جزایر سلیمان قرداد امنیتی بست امریکایی ها خواسن به چین شک وارد کنن چین پیش دسی کرد جنک اکراین نهایتن من اینجوری پیش بینی کردم اخر مه منطقه شرق اکراین سقوط میکند چین از قبل امادگی ها خودو کرده تازه امریکا اول راهشو شروع کرده
روسیه در هر شرایطی منافع خود و کشورش براش مهمه و همیشه اینو ثابت کرده والان ایران باید ثابت کنه که اول منافع خودمون مهمه نه کشور دیگه.
درود بر پوتین پدر غربی هارو دربیار
روسیه تجزیه خواهد شد چرا که تحریمهای اقتصادی از سال اینده دامنگیر این کشور خواهد شد و فروپاشی اقتصادی رخ خواهد داد اگر حتی جنگ نیز تمام شود هیچ تحریمی برداشته نخواهد سد و روسیه کم کم از هم پاشیده خواهد شد
مطلب واقعا جالبی بود: سیاست‌های ضد روسی کشورهای غربی به بهانه عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین،زده کل یک کشور مستقل را از بین برده تمام زیرساخت ها را نابود کرده مردم را آواره کرده ، اکراین را تجزیه میکند انوقت غربی های از خدا بی خبر به این بهانه های واهی و عملیات مختصر ویژه روسیه ، روسیه را تحریم میکنند انسان دلش به مظلومیت پوتین و روسیه می سوزد.
من خودم به شخصه مختلف جنگ هستم و از دولت روسیه و روس‌ها دل خوشی ندارم ام سیاست های آمریکا و ناتو را نباید نادید گرفته سیاستهای اقتصادی و نظامی غرب جهان را کنترل و به بردگی گرفته ...
در این جنگها بهتره مردم الکی طرف کسی رو نگیرند چون ما از واقعیت پشت پرده ابرقدرتها خبر نداریم ویک اشتباه باعث بدبختی همه میشه پس سر جاتون بشینید مخصوصا کسانیکه تا حالا جنگ ندیدند.
اگه آمریکا بود میشد تجاوز اما حالا که روسیه حمله کرده اسمش میشه عملیات ویژه؟!
دولت های روسیه و چین هم سکولار هستند، چینی ها هم که به دین و خدا اعتقاد ندارند، زنده باد چین گدا.....!
ایران مستقل ترین کشوردنیاست وعاقلانه ترین تصمیم را گرفته سیاستمدارای ما خام نمیشن،بیطرفی بهترین کاره.
همانطور که روسیه با دسیسه توانست غریب به بیست سال آمریکا و ناتو را درگیر افغانستان بکند، به همان ترتیب هم طرف های آمریکایی و ناتو روسیه را در گیر اکراین کردند. بدین ترتیب در کوتاه مدت راهی برای خلاصی روسیه از موضوع اکراین وجود ندارد
این اسمش عملیات نظامی نیست تجاوز به خاک یک کشوره حالا شما خود فروخته های روس همراه با روساتون اسمش رو گذاشتید عملیات ویژه آخه احمق ها خود مردم روسیه میگن تجاوز خود فروخته های بی‌شرف
ایران به منطقه خلیج فارس نشان داد قدرت منطقه ومورد اعتماد آمریکا به اشتباه خودشان در تحریم ایران پی بردند نه شرقی نه غربی ایران درجهان مطرح شده در صورت همیاری ومشارکت درداخل ایران وایران خارج از کشور ایران ابرقدرت جهان خواهد بود
شما انگلیسی هستید؟؟؟؟

خیلی وقته دیگه بریتانیا وجود نداره ولی بعضیها... مثل شمل همچنان اصرار دارن که به انگلیس بگن بریتانیا
روسیه ازخودش دفاع میکند اینشالله به اذن خداوند روسیه پیروزه مرگ غرب غربگریان
روسیه نمیخواد جنگ کلی راه بندازه.. شما از سیاست چیزی نمیدونین.. بخدا روسیه ده تا مثل اکراین رو یه روزه می بلعه
الان روسیه تنهاست و امریکا و کل اروپا پشت اوکرانه.. اکه جنگ جهانی شرو بشه روسیه هر کشوری که باهاشون مخالفه رو با هسته ای میزنه.. حالا از ما گفتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی