بازدید 38955
با شصت و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

انفجار مهیب در انبار مهم و حیاتی سوخت روسیه/ادعای انگلیس مبنی بر کشته شدن 15 هزار نظامی روس/لغو تحریم های آمریکا علیه معشوقه پوتین/ افشای آموزش سربازان اوکراینی توسط افسران اسرائیلی

شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 25 April 2022

انفجار مهیب در انبار کلیدی سوخت روسیه

بین الملل تابناکشصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه ۴۰ دیپلمات آلمانی را اخراج کرد
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۲۲:۴۸

دولت روسیه امروز دوشنبه، ۴۰ کارمند آلمانی شاغل در سفارت آلمان را در پاسخ به اقدام مشابهی که برلین انجام داده است، «عنصر نامطلوب» خواند.

 وزارت امور خارجه روسیه ۴۰ دیپمات آلمانی را در پاسخ به اقدام مشابهی که برلین انجام داده است، «عنصر نامطلوب» اعلام کرد و خواستار اخراج آنها شد.

وزارت خارجه آلمان اواسط فروردین ماه، ۴۰ دیپلمات روس را به‌ دلیل حمله روسیه به اوکراین «عنصر نامطلوب» توصیف و آنها را اخراج کرد.

مسکو: روسیه به دنبال جلوگیری از درگیری نظامی گسترده در جهان است
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۲۲:۳۳

معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: روسیه به دنبال جلوگیری از یک درگیری نظامی گسترده در جهان است.

به گزارش روسیا الیوم، یوگنی ایوانوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) طی جلسه کمیته موقت شورای فدراسیون اشاره کرد که "وقفه کنونی در روابط میان روسیه و غرب ممکن است برای تجدید محاسبات مفید باشد.

وی در ادامه گفت: از زمان آغاز عملیات نظامی حدود چهارصد دیپلمات روسی از 28 کشور اخراج شده‌اند که اکثر آن‌ها از اروپا هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به لهستان، آلمان، اسلوونی، اسلواکی، کرواسی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا اشاره کرد. تحریم‌ها علیه روسیه باعث ایجاد مشکلاتی خطیر در کشورهای تحریم کننده خواهد شد.

این مقام ارشد روسی تصریح کرد: مصادره اموال درون روسیه می‌تواند پاسخی به این اقدامات غیردوستانه علیه مسکو باشد.

وی توضیح داد: تدابیر غیردوستانه بدون پاسخ مناسب در حوزه قانونی نخواهد ماند. من از همکارانم در دومای دولتی و فدراسیون قدردانی می‌کنم. آن‌ها در ماه مارس گذشته قوانینی وضع کردند که علیه کسانی که حقوق‌ و آزادی اساسی‌ شهروندان روسیه را نقض می‌کنند، اعمال شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که این قوانین علاوه بر ممنوعیت ورود به روسیه، باعث اعمال محدودیت‌های اقتصادی از جمله مصادره اموال در خاک روسیه خواهد شد.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفته است که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

ادعای انگلیس مبنی بر کشته شدن 15 هزار نظامی روس
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۲۲:۳۰

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که از ابتدای جنگ در اوکراین حدود ۱۵ هزار نظامی روس جان خود را از دست داده‌اند.

 بن والاس روز دوشنبه با ایراد سخنانی در مجلس عوام افزود که دو هزار خودروی زرهی شامل ۵۳۰ تانک و بیش از ۱۶ بالگرد و جت‌ جنگنده روس نیز نابود شده است.

وی عنوان کرد؛ تهاجمی که قرار بود یک هفته طول بکشد حالا هفته‌ها به درازا کشیده و روسیه در رسیدن به اهداف خود در اوکراین ناکام مانده است.

وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه «مرحله بعدی حملات روسیه در دونباس متمرکز خواهد بود» افزود: ما به عنوان جامعه جهانی باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین به تسلیحات مورد نیاز دست پیدا کند.

وی سه هفته آینده را در جنگ اوکراین کلیدی خواند و عنوان کرد که انگلیس تاکنون ۵ هزار موشک‌ ضد تانک و ۵ سامانه پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار داده و قصد دارد تا تعدادی خودروی زرهی برای شلیک موشک‌های ضد هوایی به این کشور ارسال کند.

والاس ادعا کرد که جنگ اوکراین چهره واقعی رئیس جمهوری روسیه را برای اروپایی‌ها برملا ساخت. او افزود: «پوتین قصد دارد تا مردم اوکراین را نابود کند و ما نباید بگذاریم اوبه اهدافش برسد»

وی با تکرار اظهارات رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر اینکه اگر جنگ در این کشور متوقف شود صلح برقرار خواهد شد اضافه کرد: اما اگر اوکراین دست از مقاومت بردارد، کشوری به عنوان اوکراین وجود نخواهد داشت.

درخواست شرکت آلمانی برای ارسال سلاح سنگین به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۶:۴۹

خبرگزاری رویترز نوشت برخی رسانه های محلی آلمان از درخواست شرکت آلمانی رینمتال سازنده تجهیزات نظامی و دفاعی برای ارسال سلاح سنگین به اوکراین خبر داده اند.

 یک منبع دفاعی آلمان در گفت و گو با رویترز اعلام کرد: شرکت دفاعی رینمتال این کشور خواستار موافقت با ارسال ۱۰۰ خودروی زرهی قدیمی «ماردر» به اوکراین شده است.

رویترز، انتقال ۱۰۰ خودروی زرهی از آلمان به اوکراین را اولین انتقال تسلیحات سنگین از این کشور به کی یف اعلام کرد.

این منبع مطلع در وزارت دفاع آلمان، گزارش پیشین روزنامه محلی «ولت ام سونتاگ» درباره انتقال این تسلیحات به اوکراین را تایید کرد و افزود: شرکت رینمتال خواستار صدور مجوز صادرات آنها از سوی دولت است تا این خودروهای قدیمی را قبل از ارسال آنها به اوکراین در ماه های آینده، بهسازی کند.

از آنجا که ارسال تسلیحات سنگین از آلمان به اوکراین نیازمند مصوبه شورای امنیت ملی آلمان به ریاست اولاف شولتس صدر اعظم است، تصمیم گیری درباره درخواست شرکت رینمتال، تعیین کننده موضع برلین درباره جنگ اوکراین خواهد بود.

رویترز نوشت: صدراعظم آلمان به خاطر ارائه نکردن تسلیحات سنگین مثل تانک و توپخانه هویترز به اوکراین در داخل و خارج این کشور مورد انتقاد است.

بخش زیادی از انرژی خانه ها و کارخانجات آلمان از طریق روسیه تامین می شود و برلین نگران استفاده مسکو از این ابزار علیه خود است و نسبت به دیگر اعضای ناتو، درباره حمایت از اوکراین محتاطانه تر عمل می کند.

هشدار جانسون به گوترش درخصوص سفر به مسکو
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۶:۱۳

بوریس جانسون هشدار داد که ولادیمیر پوتین تلاش خواهد کرد تا سفر دبیرکل سازمان ملل به مسکو را در "اقدامی پروپاگاندایی" تحریف و برنامه‌ریزی کند؛ همچنین معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی از سفر آنتونیو گوترش به مسکو که قرار است روز سه‌شنبه انجام شود، انتقاد کرد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درخصوص سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به روسیه جهت دیدار با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور ابراز نگرانی کرد و خطاب به او گفت: «مراقب باش!»

بوریس جانسون روز یکشنبه به آنتونیو گوترش هشدار داد و مدعی شد: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال این است که سفر دبیرکل سازمان ملل به روسیه را تحریف و برنامه‌ریزی کند؛ او باید مراقب پروپاگاندای کرملین باشد.»

بوریس جانسون و آنتونیو گوترش در تماسی که داشتند، نگرانی‌های خود را درخصوص موضوعات مختلفی از جمله حمله روسیه به اوکراین به اشتراک گذاشتند؛ آن‌ها بر مسئله اعلام آتش‌بس، تسهیل کمک‌های بشردوستانه و خروج غیرنظامیان تاکید کردند.

افشای آموزش سربازان اوکراینی توسط افسران اسرائیلی
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۶:۱۱

علی‌رغم موضع‌گیری‌های ضد و نقیض مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به جنگ روسیه و اوکراین، یک خبرنگار صهیونیست از حضور نظامیان این رژیم در کنار نیروهای کی‌یف در جبهه جنگ با روسیه پرده برداشت.

به گزارش عربی۲۱، "ایتمار آیخنر"، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی درباره نقش رژیم صهیونیستی در جنگ اوکراین فاش کرد: ده‌ها اسرائیلی اوکراینی الاصل، برای کمک به ارتش اوکراین در مقابل ارتش روسیه، اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.

در این گزارش آمده است، علی‌رغم مخالفت رسمی و ظاهری مقامات اسرائیل با درخواست‌های اوکراین برای مجهز کردن کی‌یف به تسلیحات ساخت تل‌آویو، تیمی از افسران نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که از کماندوهای زبده ستاد کل ارتش این رژیم و یگان‌های نخبه دیگرهستند، شهروندان داوطلب اوکراینی را برای جنگیدن علیه نیروهای روسیه آموزش می‌دهند.

آیخنر ادامه داد؛ افسران صهیونیست فنون جنگی در سطوح مختلف را به صورت کاملاً داوطلبانه و بدون دریافت هیچ وجهی به داوطلبان اوکراینی آموزش می‌دهند.

طبق این گزارش، افراد آموزش دیده اتباع اوکراینی هستند که برخی از آنها در گذشته در ارتش خدمت می‌کردند و برخی دیگر نیز از ورزشکاران سابق یا فعلی هستند. گروهی از این افراد به تمرین تک تیراندازی می‌پردازند و مکان این تمرینات نیز مخفی و محرمانه است؛ چراکه افراد حاضر در مکان تمرینات نمی‌خواهند محل تمرینشان توسط سازمان اطلاعات روسیه شناسایی شود. با این حال، محل تمرینات بسیار بزرگ است و ساختمان‌های صنعتی در غرب اوکراین را شامل می‌شود. هدف از تمرینات و آموزش‌ها واجد شرایط شدن بیشترین تعداد ممکن از اوکراینی‌ها است.

این خبرنگار صهیونیست همچنین به نقل از یک مقام امنیتی بلند پایه اسرائیلی آورده است: من می‌دانم که نیاز به این آموزش‌ها وجود دارد و اسرائیل و کسانی که از این یگان‌ها خارج می‌شوند تا چه اندازه می‌توانند کمک کنند، البته همه ما در زمینه حمایت و همبستگی با ملت اوکراین و نظام زلنسکی متحد هستیم، بنابراین ما با آگاهی از این تمرینات، چشم‌مان را بر روی آنها می‌بندیم و از افشای طرف‌های موجود در دستگاه امنیتی اسرائیل که از این رزمایش‌ها اطلاع داشتند و در سکوت از آن استقبال کردند، خودداری می‌کنیم.

دیدار وزرای دفاع و خارجه آمریکا با رئیس جمهور اوکراین

رئیس جمهور اوکراین شامگاه یکشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کی‌یف دیدار کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا یکشنبه برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با قطار از لهستان وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند.

مشاور زلنسکی اواخر یکشنبه گفت که آنتونی بلینکن و لوید آستین با زلنسکی دیدار کردند.

وی افزود: آمریکایی ها امروز در کی‌یف هستند.همین حالا آنها با رئیس جمهور صحبت می‌کنند.

وی بدون اشاره به جزئیات دیدار مذکور گفت: مقامات آمریکایی اگر برای اعطای سلاح آمادگی نداشتند، نباید به اینجا می آمدند.

ولودیمیر زلنسکی هم بدون اشاره به جزئیات بیشتر در توییتر نوشت:" دوستی و همکاری بین اوکراین و آمریکا قوی‌تر از همیشه است. "

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفته بود که یکشنبه با وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا در کی‌یف دیدار خواهد کرد.

وی افزود که با بلینکن و آستین درباره انواع تسلیحات مورد نیاز اوکراین برای مقابله با حملات روسیه گفتگو خواهد کرد.

سفر آستین و بلینکن به کی‌یف، اولین سفر نمایندگانی از دولت آمریکا به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه به شمار می‌رود.

لغو تحریم های آمریکا علیه معشوقه پوتین

آمریکا تحریم‌ها علیه به اصطلاح "معشوقه پوتین" را از بیم این که باعث تنش بیشتر در روابط با روسیه شود، لغو کرده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، آلینا کابائوا ۳۹ ساله که گفته می‌شود معشوقه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ژیمناست سابق روسی است در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت اما تحریم‌هایی که قرار بود علیه وی وضع شود در دقیقه آخر و پس از آن لغو شد که شورای امنیت ملی ایالات متحده در آن مداخله کرد و گفت که احتمال بروز تنش بیشتر در روابط مسکو و واشنگتن در صورت اعمال چنین تحریم‌هایی وجود دارد.

همچنین گفته می‌شود که آلینا کابائوا سه فرزند از پوتین دارد و به یُمن روابطش با رئیس جمهوری روسیه ثروتمند است.

همچنین گمان بر این است که این زن جوان در مخفی کردن "ثروت خارج از روسیه پوتین" دست دارد و مقام‌های دولت واشنگتن به روزنامه وال استریت ژورنال گفته‌اند که این زن همچنان هدف بالقوه تحریم‌هاست.

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: ما برای تعدادی از افرادی که هنوز تحریم نشده‌اند، خودمان را آماده می‌کنیم و همچنین به دنبال وضع تحریم‌هایی برای تاثیر حداکثری بر این افراد هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مسکو همواره داشتن روابط بین این ژیمناست سابق روسی با پوتین را انکار می‌کند و خود این ژیمناست هم چنین روابطی را در کل رد کرده است.

کابائوا روز شنبه در مسکو رویت شد و حمایت خود را از جنگ روسیه علیه اوکراین اعلام کرد.

آمریکا این زن و خانواده‌اش را به این مساله متهم می‌کند که به دلیل ارتباطاتش با پوتین ثروتی به هم زده است.

الکسی ناوالنی، مخالف سرسخت کرملین نیز از قانونگذاران آمریکایی برای وضع تحریم علیه این زن در ششم آوریل ۲۰۲۲ درخواست کرد و گفت که او به پوتین در مخفی کردن پول‌هایش کمک می‌کند.

مقام‌های اوکراینی نیز از کشورهای غربی خواسته‌اند تا این زن را تحریم کنند و از سوئیس نیز خواستند تا مانع ورود او به این کشور شوند چون کابائوا هر از گاهی به این کشور می‌رود اما دولت سوئیس اطلاع داشتن از حضور او را در این کشور رد کرده است.

مقام‌های آمریکایی، سوئیسی و اتحادیه اروپا گفته بودند که کابائوا در سال ۲۰۱۵ اولین فرزندش از پوتین را به دنیا آورده اما یکی از سخنگوهای رئیس جمهوری روسیه این مساله را رد کرد.

به گفته واشنگتن، این زن جوان در سال ۲۰۱۹ هم دوقلو به دنیا آورده است.

مشاور زلنسکی: گوترش حق ندارد به جای کی‌یف با پوتین حرف بزند

یکی از مشاوران ارشد ریاست جمهوری اوکراین تاکید کرد، دبیرکل سازمان ملل حق ندارد در نشست قریب‌الوقوعش با رئیس جمهوری روسیه به جای کی‌یف صحبت کند.

به گزارش وب‌سایت دیلی میل، معاون رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: دولت کی‌یف درباره برنامه سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به مسکو آن هم دو ماه پس از حمله روسیه به اوکراین بسیار محتاط است.

وی سازمان ملل را به "کم کاری" در حمایت از اوکراین علی‌رغم آواره شدن بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی در پی حمله روسیه متهم کرد.

این مقام گفت: ایده سفر گوترش به مسکو ایده خوبی نیست. ما نیت او را برای سفر به مسکو و گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درک نمی‌کنیم.

وی افزود: هرگونه مذاکره صلح خوب است به شرط آنکه نتیجه‌بخش باشد اما بعید است گوترش بتواند از پس حکومت مستبد روسیه برآید. من واقعا شک دارم که مذاکرات صلح برنامه‌ریزی شده توسط گوترش نتیجه‌ای داشته باشد. سازمان ملل نه تنها در زمینه مسائل سیاسی بلکه در زمینه نیازهای انسانی باید اقدامات بیشتری انجام دهد. سازمان ملل در زمینه حمایت انسانی از اوکراین کم کاری کرده است.

معاون رئیس دفتر زلنسکی تصریح کرد: خیلی خوب می‌شد اگر گوترش علاوه بر مذاکره با پوتین بر این مسائل نیز تمرکز می‌کرد.

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین نیز در اظهاراتی مشابه گفت: مطمئن نیستم که مذاکره با مسکو نتیجه‌ای داشته باشد.

وی افزود: بسیاری از رهبران کشورها از جهان متمدن و سازمان‌های بین‌المللی تلاش می‌کنند تا چنین گفت‌وگوهایی با روسیه داشته باشند. اما کرملین به جای آغاز مذاکرات صلح برای پایان دادن به این جنگ، مرتکب نسل‌کشی در اوکراین و بی‌ثبات کردن زنجیره‌های تامین جهانی شده است.

شمیهال تصریح کرد: فدراسیون روسیه و پوتین علاقه‌ای به این نوع مذاکرات ندارند. آنها به نسل‌کشی اوکراینی‌ها، ایجاد بحران مهاجرت در اروپا و در جهان و ایجاد بحران غذایی و بحران انرژی علاقه دارند.

براساس اعلام سازمان ملل، گوترش فردا سه‌شنبه ۲۶ آوریل برای یک ناهار کاری با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به مسکو می‌رود و توسط شخص پوتین مورد استقبال قرار خواهد گرفت. گوترش دو روز بعد یعنی پنجشنبه ۲۸ آوریل به کی‌یف سفر خواهد کرد تا با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین و زلنسکی دیدار کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
حتی کهنه سربازان اسرائیلی به رغم همه سوابقشان در سرکوب فلسطینی ها تفاوت میان ظالم و مظلوم در تجاوز روسیه به اوکراین را درک کرده اند، ولی صدا و سیمای ما نکرده و جوری گزارش میده که انگار اوکراین به روسیه حمله کرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
امریکا می خواهد مدیریت انرژی اروپا را بدست بگیرد و نفت و گاز خودش را تاحد لازم جایگزین کند.
چرا در ایران و آمریکا هر ۸ سال رییس جمهور عوض می شود اما در روسیه نه؟ دوستان انقلابی پاسخ دهید
در اواخر جنگ جهانی دوم و بعد از تسلیم شدن آلمان جنگ آمریکا با ژاپن ادامه داشت ۲۰ میلیون ژاپنی مصمم بودند تا آخر با آمریکا بجنگند در این شرایط آمریکا تنها کشور دارنده بمب اتم بود و فقط ۲ بمب اتمی داشت و از آنها استفاده کرد احتمالا هدف نجات جان سربازان آمریکایی بود و بدنبال آن ژاپن تسلیم شد
اوکراینی ها تصمیم دارند تا آخر با روسیه بجنگند منتها امروز ۲۰ هزار بمب اتمی در دنیا داریم که با توجه به قدرت معادل صدها هزار بمب اتمی استفاده شده در جنگ جهانی دوم است بدون لحاظ کردن بمب های هیدروژنی ، نوترونی و غیره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
برادر اگر فقط روسیه بمب اتم داشت حرف شما صحیح بود . روسیه میداند طرف‌های مقابل بمب ها با تکنولوژی پیشرفته تری دارند .
آمریکا هم که جا زد تحریم معشوقه رو برداشت.
اوکراین هم که صداش از کارهای سازمان ملل در اومد.
اسرائیلی که مساوی با روسیه خوانده میشد برای کمک رفت کنار اوکراین.با این تفاسیر مرگ بر اوکراین مشکلی نداره،چون یه روسیه صفتی کار رو در اوکراین بدست گرفته.
مرگ بر صهیونیست.
به جای پرداختن به جزئیات اکراین که بدرد مردم هم نمی خورد بهتر از به جزئیات فساد بپردازید که در بدنه دولت بخصوص در شرکت های نفتی و گازی وجود دارد بپردازید که رانت و رانت خواری در آن و عدم شفافیت در آن بیداد می کند و راه حل آن واگزاری کامل به بخش خصوصی و دریافت مالیات و سهم دولت از آنها است که مستقیما و بدون چون و چرا وارد خزانه عمومی شود
نابود باد متجاوز
گشتین گشتین گشتین تا بالاخره یه سایت خبری گمنام عربی پیدا کردین که گفته سرباز اسرائیل توی اوکراین دیده شده؟ لینک خبر رو هم که نذاشتین که احیاناً چک کنیم! این خبرسازی ها از *** نیوز اصلا بعید نیست ولی از تابناک بعید بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
نگشتن عزیزم
خط خبری 50 درصد این رسانه ها هم از داخل ایران کنترل میشه ! خودشون مطلب میزنن به عربی و بعد خودشون بهش استناد میکنن !
افتخار برای اوکراین باد. الهی آمین.
لعنت بر پوتین و نوکران پوتین
جهت ترجمه به فارسی معشوقه بایدعرض شودکه بانوئی که با اقائی دررابطه به اصطلاح غیرشرعی وغیرعرفی است ولی دراینجا به اصطلاح معشوقه معنی ندارد وازبدروزگارپوتین آنقدر به معشوقه خودش علاقه داردکه امریکا هرچند باقدرت پوتین راتحریم کرده ولی ازتحریم معشوقه پوتین ترسیده که اگرتحریم کندباعث عصبانیت اقای پوتین شده وازسلاخ هسته ای استفاده کندودنیارانابودکند
انفجار در متن خبر نبود
اوکراین ایول
ولی غربی ها عجب حمایتی کردن از اکراین
شاید سلاح هایی که در اختیار اوکراینی ها قرار گرفته مدرن‌تر از سلاح های روسیه باشد و این شرایط بتدریج روسیه را به سمت استفاده از سلاح اتمی میبرد که جهان را با خطر بزرگی روبرو میکند
این جنگ مسخره رو با دادن تضمین های امنیتی به روسیه تمومش کنید چون وقتی روسیه میتونه با کمتر از ۲۰ بمب تزار آمریکا رو تبدیل به بیابان خشک و بی آب و علف کنه پس این جنگ رو تمومش کحید به نفع خودتون هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
شما فکر کردی فقط یک کشور اتم داره؟ مثلا روسیه میزنه امریکا فقط نگاه میکنه؟ یک موشک اتمی شلیک شه کار دنیا تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
شما وکیل مدافع روسیه هستید؟
خبر انفجار کو پس؟
جنگ روسیه و اوکراین پانتومیمی بود که توسط بلوک غرب و در راس آن آمریکا طرح ریزی شد، چطور؟
این طور که این کشورها آنقدر در کشور اوکراین مداخلات سیاسی انجام دادند که باعث خشم روسیه و حمله این کشور به اوکراین شدند و آوارگی آن نصیب چه کسانی شد؟ مردم اوکراین.
البته حمله روسیه کار درستی نبود و اگر این روال ادامه دار شود و هر کشوری که قدرت داشت بخواهد به کشورهای دیگر حمله کند یا با زبان ارباب سالاری سخن بگوید باعث هرج و مرج در دنیا می شود و نظم جهانی بهم می ریزد.
مفتضحانه آنکه آمریکا در اقدامی، تحریم های معشوقه پوتین را لغو می کند و این یعنی چه؟ یعنی توهین به مردم اوکراین، مردمی که شصت روز جنگ و بمب و آتش و آوارگی را تحمل کردند، باشد درس عبرتی برای دیگر کشورها که به آمریکا دل خوش نکنند.
آزادی خواهان دنیا می دانند که آمریکا غم مردم اوکراین را نمی خورد و تاریخ ثابت کرده که آمریکا تا زمانی که برای خودش نفعی نداشته باشد هیچ اقدامی نه تنها در اوکراین بلکه در هیچ کجای دنیا انجام نمی دهد و اگر آمریکا اقدامی انجام داد بدانند که حتما برای خودش در آینده منفعتی در نظر گرفته است.
البته اگر اوکراین دارای قدرت بازدارندگی بومی بود روسیه نمی توانست به همین راحتی وارد خاک اوکراین شود و این نکته از این نظر حائز اهمیت است که دیگر کشورها اگر بخواهند از گزند آسیب کشورهای قدرت طلب در امان باشند باید از طریق بومی سازی قدرت دفاعی و نظامی خود را بالا ببرند.
البته قدرت نظامی و دفاعی بومی نه این که از غرب سلاح و مهمات بخرند و انبار کنند چون این کشورها حتی مهمات مدرن خودشان را به دیگر کشورها نمی فروشند بلکه مهمات از رده خارج شده را با قیمت کذاف با هزار منت به دیگر کشورها می فروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
روسیه به اوکراین حمله کرده و تو ۵۰ خط از امریکا نوشتی . جنگ اوکراین با تهاجم روسیه آغاز شد و با عقب نشینی روسیه تمام میشود ربطی هم به غرب ندارد . روسیه قبلا هم به اوکراین حمله کرده بود
لعنت بر پوتین و روسیه متجاوز اشغالگر دروغگو و فاسد

کودک کش بی لیاقت که مثل خر در گل گیر کرده
افشای آموزش سربازان اوکراینی توسط افسران اسرائیلی.این حریه قدیمی شده
انفجار مهیب!!!
خوب؟ کو خبر؟
اجازه نداشتی بنویسی؟
خبر انفجار سوخت در کجا بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
صرف نمی کردسانسورش کردیم
همه بخش های اقتصادی و افراد وابسته به پوتین و خود پوتین تحریم میشه، تنش زیاد بین روسیه و آمریکا نمیشه. اما اگر معشوقه پوتین تحریم بشه، تنش بین آمریکا و روسیه میشه. عجب !!!!
پوتین برو به جهنم
عملیات ویژه یک هفته ای روسیه به ۲ ماه کشیده شد .

خاک تو سرت با اون محاسبات احمقانه ات .

تو که زور نداشتی غلط کردی وارد جنگ شدی .
خاک بر سر پوتین کثیف که بدون ازدواج دارای معشوقه است
پس خبر انفجار منبع سوخت روسیه کو
تابناک جان رییست محسن از قطار ابراهیم پیاده شد.
سایت خوبی دارید بیشتر طرف ملت و واقعیت را بنویسید. مقام و منال ماندنی نیست.
روسیه متجاوز را بزرگان رسانه علمای دین مردم سیاست مداران مخصوصا ایران محکوم کنند هر کس وجدان دارد .دین دارد پیرو علی ع هست تجاوز سربازان روسی به زناان و کودکان اوکراین را بگیرد و شدیدا محکوم کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار