بازدید 77723
با شصتمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

واکنش سفارت مسکو در تهران به خبر ارسال سلاح از ایران به روسیه/ زلنسکی: جنگ را کسی که آغاز کرده، باید پایان دهد/ ممنوع شدن ورود تمام کشتی‌های روسی به بندرها و سواحل آمریکا/ سفر وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا به اوکراین

شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 24 April 2022

ممنوع شدن ورود تمام کشتی‌های روسی به بندرها و سواحل آمریکا/ سفر وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا به اوکراین/ تایید ارسال پهپاد و موشک توسط انگلیس به اوکراین/نامه شخصیت های آلمانی در مخالفت با ارسال تسلیحات به اوکراین

بین الملل تابناک: شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی: جنگ را کسی که آغاز کرده، باید پایان دهد
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۸:۰۵

زلنسکی در مصاحبه‌ای خبری از مترو کی‌یف گفت، اوکراین امیدوار است که در گفت‌وگو با وزرای دفاع و خارجه آمریکا تسلیحات سنگین دریافت کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت: این تجهیزات و تسلیحات برای اوکراین به منظور بازپس گیری قلمروهای اشغال شده‌اش توسط روسیه ضروری است. هر وقت که تسلیحات بیشتری دریافت کنیم می‌توانیم به سرعت قلمروهای اشغال شده خود را پس بگیریم. اگر روسیه مردم ما را در شهر محاصره شده ماریوپل از بین ببرد یا همه پرسی برای ایجاد جمهوری‌های بیشتر خودمختار در خاک اوکراین برگزار کند، کی‌یف از مذاکرات با مسکو خارج می‌شود.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ادامه داد: اگرچه روسیه می‌تواند از تسلیحات اتمی استفاده کند اما نمی‌خواهم چنین باوری داشته باشم.

زلنسکی همچنین از رهبران جهان خواست تا از اوکراین حمایت و پشتیبانی کنند و افزود: در دفاع از اوکراین شجاع باشید.

وی سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به روسیه پیش از رفتن به اوکراین را "غیرمنطقی" دانست و گفت: بهتر بود گوترش اول به اوکراین می‌آمد و اقدامات ناخوشایندی را که در اوکراین رخ داده، می‌دید بعد برای طرح سوال به روسیه می‌رفت. روسیه نباید جزئی از شورای امنیت سازمان ملل باشد.

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه مصاحبه خود از متروی کی‌یف گفت: یک رهبر جهانی تنها زمانی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ارتباطش را با حقیقت و عقل سلیم از دست داده باشد. اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عقلش را از دست نداده باشد، دست به استفاده از تسلیحات اتمی نمی‌زند. درضمن، اگر اوکراین چنین تسلیحاتی داشته باشد هرگز از آن استفاده نمی‌کند.

از زلنسکی در مورد اظهاراتی که در آن گفته است روس‌ها باید حقیقت رفتار کشورشان را در داخل و صحنه جهانی بببینند، سوال شد و او پاسخ داد: یک فرد، یک انسان که حقیقت را می‌خواهد، آن را پیدا خواهد کرد. ما توجهی به پروپاگاندای تلویزیونی روسیه نمی‌کنیم. آنها اگر می‌خواهند حقیقت را بیابند،‌ باید آن را قبول کنند.

زلنسکی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش روسیه را با نازی‌های آلمانی مقایسه و نیروهای مسکو را به تجاوز کودکان متهم کرد. نیم میلیون نفر از قلمروهای اشغال شده اوکراین به سمت روسیه یا مناطق شرقی این کشور رانده شده‌اند.

وی همچنین خواستار برگزاری دادگاه‌های جرایم جنگی علیه افرادی شد که چنین "دستورات شرم آوری" را صادر می‌کنند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت، در صورتی که روسیه در قلمروهای اشغال شده اوکراین دست به برگزاری "شبه‌رفراندم" بزند، کی‌یف از مذاکرات با مسکو خارج می‌شود.

زلنسکی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مردم اوکراین آماده می‌شوند تا برای چندین سال در شرایط آمادگی جنگی مانند آنچه در اسرائیل رخ داده، زندگی کنند یا خیر، گفت: ما باید در چنین شرایطی زندگی کنیم، ما قبلا برای این منظور آماده شده‌ایم و می‌دانیم باید از کشورمان دفاع کنیم. معتقدم وقتی پیروز شویم قوی‌ترین ارتش را خواهیم داشت و در مورد تضمین‌های امنیتی، یکی از قوی‌ترین کشورهای اروپا خواهیم بود.

از رئیس جمهوری اوکراین پرسیده شد که ارزیابی‌اش درباره برنامه‌های مسکو در اشغال منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین چیست و او پاسخ داد: هر بخشی که روس‌ها تصرف کردند، ما برمی‌گردانیم. این مساله مربوط به طول مدت ۲۰ یا ۳۰ ساله نیست بلکه مساله داشتن سلاح است.

رئیس جمهوری اوکراین در پاسخ به این سوال که آیا هنوز بر دیدار با پوتین تاکید دارد و اینکه آیا فکر می‌کند چنین گفت‌وگویی به جنگ در کشورش پایان می‌دهد یا خیر، گفت: جنگ تنها توسط کسی پایان می‌یابد که آن را آغاز کرده است. یک فرد سالم روش دیپلماسی را بر روش نظامی ترجیح می‌دهد. من نگران زندگی خودم نیستم چیزی که مهم است، زندگی خانواده‌ام است.

واکنش سفارت مسکو در تهران به خبر ارسال سلاح از ایران به روسیه
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۷:۰۱

سفارت فدراسیون روسیه در تهران اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال تسلیحات از ایران به روسیه را تکذیب کرد.

در بیانیه‌ای که بدین منظور این سفارتخانه امروز (یکشنبه) چهارم اردیبهشت ماه صادر کرده، آمده است: اطلاعاتی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه منتشر شده جعلی است و با واقعیت مطابقت ندارد.

گفتنی است چندی پیش روزنامه «گاردین» در گزارشی مدعی ارسال موشک ضدتانک از عراق و سامانه پدافندی باور-۳۷۳ از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شد.

در پی انتشار این گزارش از سوی گاردین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن هم این ادعا را تکذیب کرد و آن گزارش را غیرحرفه‌ای و بی اساس خواند. در توئیتر این سفارتخانه آمده بود: گزارش روز سه‌شنبه گاردین، با عنوان« استفاده روسیه از تسلیحات قاچاق شده توسط ایران از عراق علیه اوکراین» و داستان سرایی غیرواقعی و بی اساس است و تلاش برای ایجاد ارتباط بین تحولات اخیر در اوکراین با تحولات منطقه‌ای خاورمیانه و ذکر اسم ایران، اقدامی غیرحرفه‌ای و غیرقابل قبول است و همچنین نوعی بی احترامی به خوانندگان آن روزنامه است.

نامه شخصیت های آلمانی در مخالفت با ارسال تسلیحات به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۷

شماری از چهره‌های سیاسی و هنری آلمان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دولت این کشور، توقف ارسال تسلیحات به اوکراین را خواستار شدند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، در این نامه، ضمن هشدار درباره تبدیل ناتو به یکی از طرف‌های جنگ آمده است، کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین فقط به تشدید غیر قابل کنترل تخاصم و طولانی‌تر شدن رنج مردمی منجر خواهد شد که در این درگیری‌ها گرفتار شده‌اند.

در این نامه که از سوی چهر‌ه‌هایی نظیر معاون رئیس سابق پارلمان آلمان، دستیار آلمانی دبیرکل سابق سازمان ملل، چند نماینده سابق پارلمان آلمان و مدیر سابق یک مرکز تحقیقاتی نظامی امضا شده است، به «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان درباره «جنگ بزرگ دیگری» مشابه جنگ جهانی اول هشدار دادند.

این چهره‌های آلمانی نوشتند: «اوکراین به میدان جنگ میان ناتو و روسیه بر سر نظم امنیتی در اروپا تبدیل شده است که به بهای زندگی مردم اوکراین تمام می‌شود».

آن‌ها با تشبیه احتمال گسترش این درگیری‌ها به یک جنگی اتمی، درخصوص ویرانی گسترده و پایان تمدن بشری هشدار داده و خواستار در اولویت قرار گرفتن ممانعت از گسترش درگیری‌ها توسط دولت آلمان شدند.

در این نامه آمده است، حمایت‌های نظامی ناتو از دولت کی‌یف فقط رسیدن به راه‌حل دیپلماتیک را به تأخیر می‌اندازد و به مقاومتی کمک می‌کند که «شانس اندکی برای پیروزی» دارد و این اتحاد نظامی در عوض باید در مسیری گام بردارد که موجب توقف خونریزی‌ها شود.

این مقامات سابق و چهره‌های مطرح آلمانی افزودند، اولین گام در این راستا، توقف تحویل تسلیحات به اوکراین و متقاعد کردن کی‌یف به «خاتمه دادن به مقاومت نظامی» و حرکت به سمت راه‌حل سیاسی است. وضعیت بی‌طرف برای اوکراین و به‌رسمیت شناختن مالکیت کریمه و برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های دونباس می‌تواند «تغییری واقعی» را در رسیدن به توافق ایجاد کند.

این ۱۸ نفر همچنین پیشنهاد کردند شهرهایی مانند کی‌یف، خارکف و اودسا، «شهرهای باز» اعلام شوند و اقدام نظامی را در ازای عدم مواجه با تهاجم روسیه، کنار بگذارند و از این طریق مانع از وقوع تلفات غیرنظامی و ویرانی این شهرها شوند.

آلمانی‌ها از یک سو با از دست دادن بازار انرژی روسیه و بحران اقتصادی ناشی از آن مخالف هستند و از سوی دیگر محموله‌های تسلیحاتی بزرگی برای اوکراینی‌ها ارسال کرده‌اند.

برلین با وجود ارسال گسترده تجهیزات نظامی برای اوکراین، همچنان با انتقادات تندی از سوی متحدان ناتو در شرق اروپا از جمله کشورهای حوزه بالتیک و لهستان مواجه است.

مسکو: اوکراین در پی جعل حمله شیمیایی به اودسا است
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۶

بعد از ادعاهای اثبات‌نشده اوکراین درباره توسل روسیه به سلاح‌های شیمیایی در ماریوپل، مسکو این‌بار درباره برنامه‌ریزی کی‌یف برای جعل حمله شیمیایی دیگری هشدار داد.

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه گفت: «اوکراین قصد دارد از مواد شیمیایی برای متهم کردن روسیه به ضربه زدن به زیرساخت‌های غیرنظامی در بندر اودسا استفاده کند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «اوکراین ۹۰ شهروند خارجی از پنج کشور را به عنوان گروگان و سپر انسانی نگهداری می‌کند. ۷۶ کشتی خارجی از ۱۸ کشور همچنان در ۷ بندر اوکراین محبوس هستند».

وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد: «ما یک گذرگاه بشردوستانه برای جابجایی ایمن کشتی‌ها و نحوه جلوگیری از تماس با نمایندگان کشورها و شرکت‌ها در این زمینه باز کردیم».

این وزارتخانه همچنین افزود: «ما از سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های مالک کشتی می‌خواهیم به اثرگذاری بر کی‌یف برای اطمینان از خروج امن آن کشتی‌ها ادامه دهند».

همزمان خبرنگار الجزیره از اوکراین گزارش داد که آژیرهای هشدار حملات هوایی در شهرهای «اودسا»، «پولتاوا» و «کی‌یف» پایتخت اوکراین به‌صدا درآمده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع اوکراین نیز مدعی شد: «نیروهای ما ۴ تانک، ۵ توپخانه و ۱۵ واحد زرهی ارتش روسیه را منهدم کردند».

در این بیانیه ادعا شده است: «نیروهای ما ۱۲ حمله نیروهای روسی را دفع کردند. پدافند ما یک جنگنده سوخو-۲۵ یک موشک کروز و ۳ پهپاد روسی را در دونباس سرنگون کرد».

ممنوع شدن ورود تمام کشتی‌های روسی به بندرها و سواحل آمریکا
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۶

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه گفت که آمریکا ورود تمامی کشتی‌های روس به بندرگاه‌های آمریکا را ممنوع می‌کند.

وی در پیامی توییتری نوشت: «این اقدام بدان معناست که هیچ کشتی که تحت پرچم روسیه حرکت می‌کند یا اینکه تحت مالکیت یا در راستای منافع روسیه عمل می‌کند، اجازه نخواهد داشت که در بندرگاه‌های آمریکا پهلو گرفته یا به سواحل آمریکا دسترسی داشته باشد».

از سوی دیگر در ادامه اقدامات کشورهای غربی و متحدان آمریکا در قبال روسیه بابت عملیات این کشور در اوکراین، اتحادیه اروپا دو هفته پیش اعلام کرده بود که ورود کشتی‌های روسیه به بنادر کشورهای عضو ممنوع می‌شود.

سفر وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۵

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در سخنانی مدعی شد که روسیه همواره به دنبال محروم کردن اوکراین از حق حاکمیت خود بوده و از همبستگی جامعه بین‌الملل با این کشور قدردانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «به مبارزه در راستای آزادی و استقلال خود ادامه خواهیم داد و توقف جنگ به جز توسط کسی که آن را آغاز کرده، ممکن نیست».

زلنسکی خبر داد که «آنتونی بلینکن» «لوید آستین» وزرای خارجه و دفاع آمریکا فردا (یکشنبه) به کی‌یف سفر خواهند کرد.

وی افزود: «تمایل خود را برای انجام گفت‌وگو نشان دادیم و طرف روس به چیزی که می‌گوید پایبند نبوده و اطلاعات غلط را ترویج می‌دهد».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «هیچ توازنی در روابط میان روسیه و اوکراین وجود نداشته و کی‌یف از همان ابتدا نیز خواستار مذاکرات بوده و گام‌های متعددی برای حمایت از موضع خود برداشتیم».

درخواست زلنسکی برای دیدار با پوتین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر ضرورت دیدار رو در رو و مستقیم با ولادیمیر پوتین گفت که تنها آغازگر جنگ است که می تواند آن را متوقف کند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در گفت و گو با این شبکه خبری گفت که دیدار رو در رو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تنها راه دیپلماتیک برای پایان جنگ است.

زلنسکی افزود: تنها کسانی می توانند جنگ را متوقف کنند که آغازگر آن بوده اند.

زلنسکی در پاسخ به این پرسش که که آیا همچنان بر دیدار با پوتین اصرار دارد و آیا فکر می کند که گفت‌وگوها به جنگ پایان می دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: فقط آغاز گر جنگ می تواند آن را متوقف کند. وی همچنین افزود: هر انسان سالمی راه دیپلماتیک را بر راه حل نظامی ترجیح می دهد.

زلنسکی در ادامه گفت که از کشته شدن در این جنگ هراسی ندارد هرچند خانواده اش نگران این موضوع هستند.

تایید ارسال پهپاد و موشک توسط انگلیس به اوکراین

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفت و گو با ولودیمیر زلنسکی تایید کرد که کشورش تسلیحات تازه ای برای حمایت از دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه فراهم خواهد کرد.

 براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون گفت که لندن کمک های نظامی دفاعی بیشتری از جمله وسایل نقلیه تحرک محافظت شده، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح های ضد تانک ارائه می کند.

در ادامه حمایت های انگلیس از اوکراین در برابر حملات روسیه، سخنگوی جانسون روز جمعه اعلام کرد که آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در خاک انگلیس همزمان با افزایش حمایت‌های بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از کی یف آغاز شد.

آموزش نیروهای اوکراینی برای اولین بار از شروع جنگ در خاک انگلیس انجام شده و این مساله با افزایش حمایت نظامی جانسون از اوکراین تلاقی پیدا کرده است.

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی از جمله «ماستیف» را که می‌تواند برای شناسایی یا گشت زنی مورد استفاده قرار بگیرد، در اختیار اوکراین قرار داده است.

بوریس جانسون علاوه براین اعلام کرد که سفارت انگلیس در اوکراین که دو ماه پیش، قبل از آغاز جنگ در این کشور تعطیل شد، از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

سفارت انگلیس در اوکراین که دو ماه پیش، قبل از آغاز جنگ در این کشور تعطیل شد، از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

مخالفت سفیران برزیل، آرژانتین و ونزوئلا با تحریم ها علیه روسیه

رسانه‌های روسیه گزارش کردند، آرژانتین،‌ برزیل و ونزوئلا بر اساس بیانیه‌های منتشر شده از سوی سران هیات‌های دیپلماتیک این کشورها در مسکو، از تحریمها علیه روسیه حمایت نمی‌کنند.

به گزارش روزنامه تایمز آو ایندیا، ادورادو آنتونیو زوئیته، سفیر آرژانتین در مسکو در جریان یک گردهمایی با "بی معنی" خواندن تحریمهای اعمال شده علیه روسیه تاکید کرد که این تحریمها در حالت کلی به آن دسته از مردم عادی که از حمایت‌های کمتری برخوردار هستند، ضربه می‌زنند.

همچنین رودریگو بائنا سوارز، سفیر برزیل در مسکو نیز اظهار کرد، برزیل از تحریمها علیه روسیه حمایت نمی‌کند زیرا آنها بر امنیت غذایی تاثیر می‌گذارند و دنیا اکنون در واقعیت جدیدی قرار دارد. این دیپلمات تاکید کرد که برزیل شریک تجاری اصلی روسیه در آمریکای لاتین با گردش تجاری حدود هفت میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

کارلوس رافائل فاریا تورتوزا، سفیر ونزوئلا در مسکو نیز گفت،‌کشور او همچون کوبا و نیکاراگوئه مدت زیادی است که تحت تحریمها زندگی می‌کند. او بیان کرد: ما معتقدیم که مردم روسیه برادر، از پس این تحریمها برخواهند آمد.

اخیرا در جریان سخنرانی وزیر دارایی روسیه طی یک گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در واشنگتن، وزیران دارایی کشورهای برزیل، آرژانتین، چین، هند،‌ عربستان سعودی و اندونزی آنجا را ترک نکردند در حالی که وزرای دارایی کشورهای غربی در اعتراض به جنگ اوکراین آنجا را ترک کردند.

سانتیاگو کافیرو، وزیر امور خارجه آرژانتین نیز تاکید کرد، اعمال تحریم‌ها علیه روسیه منجر به صلح نخواهد شد و آرژانتین از این رویه پیروی نخواهد کرد.

کافیرو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تلام آرژانتین گفت:‌ آنچه که آرژانتین به دنبالش است و پیشنهاد می‌کند، بازگشت به گفتگو با هدف آرام ساختن وضعیت است و ما صادقانه به این که اعمال تحریم‌ها یا محاصره‌ها برای صلح، گفتگو و مذاکرات دیپلماتیک مفید باشند، معتقد نیستیم.

این وزیر خارجه آرژانتین خاطرنشان کرد، این کشور یک چارچوب تنظیمی برای ایجاد تحریم‌های یکجانبه و حتی قانونی که از آن جلوگیری کند، ندارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۵۰
برام جالبه چطور آلمان وارد جنگی شده که باعث شده بنفع امریکا و بضرر آلمان است در صورتی که تعامل با روسیه آلمان را به منبع انرژی برای اروپا تبدیل می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
آلمان و فرانسه در این بین به روسیه علیه اوکراین چند صد ملیون دلار سلاح هم فروخته اند.
اروپایی ها به قاتل پدرشان هم سلاح و مهمات می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
چون اصول انسانی مهمتره
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
جالبتر برای من اینه که چطور آلمان فکر دور ریختن میلیاردها دلار رو میکنه که کشورش در حال ورود به یک قحطی گستردس.
همین الان اقلام غذایی و ضروری رو جیره بندی کردن و فقط مردم با کوپن میتونن خرید کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
این کلاهی بود که آمریکا و انگلیس سر روسیه و اتحادیه ی اروپا گذاشت

چون تو روسیه یه دیکتاتور نادان سر کاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
کلا این کشورهای اروپایی در قضیه برجام و تحریمهای یک جانبه ترامپ نشان دادند استقلال رای ندارند و مجبور به تبعیت از آمریکا هستند
پوتین به تاریخ پیوست

در فصل بدنامان و منفورین تاریخ ثبت شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
پوتین نه ؛ تمساح
تمساح بی دندون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
قبل ا ز ان امریکاییها در این سراشیب قرار گرفتند
علی
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
ولی آمریکا با به ارمغان آوردن دموکراسی به کشورهای لیبی و افغانستان وبا پشتیبانی از دموکرات‌ترین حکومت خاورمیانه ( عربستان سعودی) در صدر لیست بهترین حکومت‌های دنیا سالها خواهد درخشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
اگر این برچسب خریدار داشت ، خلاف آن را سانسور و سرکوب نمی کردند .
زنده باد شرقگدا

مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
زنده باد دلار های کدخدا
زلنسکی از زمانی که به ریاست جمهوری رسید تنش با روسیه را آغاز کرد و حالا درحال درو کردن چیزی است که چند سال پیش کاشته است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
درست میگوئی دقیقاًزلنسیکی بودکه به اوکراین حمله کردوشهرهاراخراب ومردم رابیرحمانه یاکشت و یاآواره کرد اگر کسی نمیبیندویانشنیده ماکه میبینیم ومیشنویم ولمس میکنیم وعقلمان هم بیدادمیکند
دلیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
ما در حال درو کردن تنش با کدام کشور هستیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
نه زلنسکی بل که اربابان او جنگ را شروع کردند . اگر به انتخابات 2014 ایرادی وارد بود ، بر برگزاری مجدد انتخابات پافشاری می کردند و به ادارات و .... حمله نمی کردند ؛ کاری که در قزاقستان هم می خواستند اجرا کنندو موفق نشدند .
آلمان و انگلیس مسبب جنگ هستند و مایل به ادامه وتشدید آن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
انگلیس آری
ولی آلمان نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
آمریکا و انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
انگلیس و آمریکا و دنباله های آن ( کانادا و استرالیا ) : انگلوسفر .
رهبران غرب در ارتباط با اوکراین به همان راهی میروند که روسیه میخواهد در آینده روسیه میتواند به بهانه ارسال گسترده سلاح به اوکراین توسط غرب از سلاح اتمی استفاده کند
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
فاصله روسیه از شهر های مهم غربی خیلی زیاده عزیز... اگه روسیه بخواد همچین غلطی بکنه، قبل از اینکه موشک های هسته ایش از مرز روسیه خارج بشن، موشک های هسته ای ناتو 53 بار خاک روسیه عزیزت رو شخم زدن. نمی دونم چرا شرقگدا ها فکر می کنن فقط خودشون سلاح هسته ای دارن!
ناتو جنس شما کمونیست ها و خوی وحشیگریتون رو شناخته بود برای همین روز به روز بیشتر به مسکو و سن پترزبورگ نزدیک شد... برای همچین روزی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
از کجا نمی دانید که اکراین یک تله برای کشاندن روسیه به استفاده از بمب اتم توسط غرب است. تا به این شکل نشان دهند که روسیه تهدیدی برای بقای بشریت است و باید هرچه سریعتر فکری برای آن کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
تمساح هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
خب به اوکراین هم اونوقت سلاح هسته ای میدن مگه فقط روسیه سلاح هسته ای داره ؟ روس‌ها نهایتا همین جایی که الان اشغال کردن رو بتونن نگه دارن که اونم چند روز اول جنگ بدون درگیری گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
روسیه غلط میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
استفاده از سلاح هسته ای یعنی نابودی بشر ؛ و کلید ماجرا دست پنتاگون است . آمریکا باید به افت نسبی خود اعتراف کند و از تعرض به حوزه قدرت و نفوذ دیگران دست بردارد وگرنه به سرنوشت امپراتوری اسپانیا دچار می شود . جنگ افروزی کمکی به حفظ برتری آمریکا نمی کند . آمریکای امروز مانند شوروی دهه هشتاد میلادی ، غولی نظامی با پاهای سست اقتصادی است .
بزنید پوزه این جنایکار متکبر روسی را
در حقیقت این جنگ جنگ بایدن است او در سال 2014 با دخالت در انتخابات و وعده های پوچ اوکراین را به سمت جنگ برد الان هم فقط با قبول اینکه اوکراین عضو ناتو نمیشود میتواند یک روزه به این بحران خاتمه دهد

ولی امریکا همیشه تشنه جنگ بوده و اقتصاد کشورش را از این راه اداره کرده
روسیه نابوده
با افتخار غربگدا و نوکر و پابوس آمریکا هستم به خاطر اختراع 99 درصد تکنولوژی دنیا از جمله همین اینترنت و کامپیوتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
صورتت خونی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
اصلا همه تکنولوژی دنیا مال امریکاست .. !!!!
به خاطر اختراع بمب های اتم و به خاطر ب 52 هایی که 30 سال مردم ویتنام را بمباران کردند و ... باید پابوس آمریکا باشی
پس ادامه بده غربگدا
ان شا الله تا ساعت 12 ظهر امروز پوتین کل اوکراین به اضافه کل اروپا و امریکا و در نهایت کل کره زمین را خواهد گرفت ان شا الله
بادرود،هرشخصی تاریخ شاهان قاجاروپهلوی راخوانده باشدوچراراه دوربرویم همین چهل ساله گذشته رامرورکنیم میفهمیم همه دولتهابه فکرمنافع ملی خودشان هستندولی کاش بعضی ازدولتمردان ماوفرزندانشان بجای اشرافگری که اخیراازطریق بعضی رسانه های مجازی میبینیم به فکرمردم مستضعف بودند.
برجام نیمه تمام رها شده .
پوتین دیوانه با این جنگ برجام را هم نابود کرد

مردم ایران بارها و بارها در تاریخ بطور مستقیم یا غیر مستقیم قربانی روسها شده اند

مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
آمریکا و انگلیس تحریم می کنند ، زیر توافق خود می زنند ، فشار حد اکثری و تسلیم بی قید و شرط را می مطرح می کنند ... روسه عامل معرفی می شود . مزخرف تر از این هم می شود ؟!
با شخصیت های آلمانی کاملاً موافقم،نباید به اکراینی ها کمک کرد باید به روسها کمک کنیم تا گازانبری حمله و در کوتاه ترین زمان با کشتن اکراینی ها رنجشان را به اتمام و خیال این شخصیت ها را راحت نمائیم!!!!!
جنگ فرسایشی اکراین پیروز نداره و هر چه ادامه پیدا کنه باعث ضعیف تر شدن امریکا و اروپا و روسیه میشه
برنده واقعی این جنگ چین و هند هستن
صادرات سلاح اونم به روسیه از اون حرفهاست که مرغ پخته ام خنده اش می‌گیرد. اونم سیستم های که خود روسیه توسعه دهنده و سازنده اصلی اش است و به همه دنبا صادر می‌کند. مثل زیره به کرمان بردن است عقل هم چیز خوبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
خب اس ۳۰۰ هایی که به ایران فروخته دوباره بهش هدیه کردن مفت و مجانی نیازی نیست بخندی کمی عقلتو به کار بنداز
علی
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
باور -۳۷۳ امتحان پس داده با رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین و رادار گریزترین پهپاد چند صد میلیونی آمریکا بر فراز خلیج همیشه فارس. البته با درستی یا نادرستی بقیه خبر نظر ندارم. فقط خواستم توانمندی باور-۳۷۳ رو یادآور بشم.
ای سه کشوری که با تحریم روسیه مخالفت کرده اند می توانند از الگوی ترکیه استفاده کرده و به این تحریم ها نپیوندند ولی نمی توانند در خصوص تصمیم یک دولت دیگر اظهار نظر کنند. متجاوز باید تنبیه شود و فعلاً کارسازترین روش همین تحریم است به شرط آن که دولت ها بار تحریم را روی دوش ملتشان نگذارند.
فقط کاشکی جنگ در همه دنیا تموم بشه این بشر تا چه زمانی میخواد به خودش وهم نوعانش ظلم کنه .آدم به کجا میخواد برسه؟؟؟؟؟؟
پس چجوری تا چند روز پیش چندین پرواز هواپیما 747 فارس ایر قشم یهو پاشون به مسکو باز شد؟
خدا کنه روسیه تا ابد از دور خارج شه شاید ماهم نفسی کشیدیم
وقتی یه دلقک مثل زلنسکی رئیس جمهور کشور اوکراین باشه و ای بسا اون دلقک یک یهودی صهیونیست باشه چیزی جز ویرانی و خرابی برای کشوری که روزگاری جزو شوروی بوده و اروپا و آمریکا با فریب سیاستمداران شوروی کشور بزرگی بنام شوروی رو تکه تکه کردند چیز دیگری نصیب نمیشه و از این تخریب فقط امریکا و انگلیس بهره های فراوانی میبرن و گوشت قربانی هم این وسط مردم اوکراین هستند که البته بخش بزرگی از اونها الان پناهنده سایر کشورها شدند
سلام شرمنده مدعوین مهمانی دارای همه نوع شربت در سفارت کدام بزرگان بودن از لشگری وکشوری/؟

4/2/1401 سفارت روسیه
اگر مقاومت ( دیر هنگام و نه چندان سنجیده ) روسیه شکست بخورد ( که بعید می دانم ، اما با هزینه ای گزاف خواهد بود ) ، به تشدید یکه تازی و دیکتاتوری انگلوسفر منجر می شود . خروجی مطلوب این وضع این است که اروپا راه خود را از انگلیس جدا کند و در میانه کانون های آسیایی ( چین و هند ) و انگلوسفر ، موازه ایجاد کند . اتحادیه اروپا به پیوستن روسیه به ان می توانست کانون برتر شود ، آمریکا و انگلیس این فرصت را سوزاندند اما هنوز اروپا فرصت دارد از زیر یوغ آمریکا خارج شود . آمریکا هم باید بپذیرد که یک تازی سی ساله استمرار نخواهد یافت . آنان خیال کردند فروریزی شوروی کار آنان بوده در حالی که خودشان مبتلا به همان دردهایی بودند که شوروی را از پا انداخت . کار و کالای چینی مانع از دیدن این حقیقت شد که آمریکا در حال افول است و بازی پول و رشد اقتصاد نمادی نمی تواند به اتکای تولان نظامی سر پا بماند ؛ چنان که پیشتر فرانسه و انگلیس نتوانستند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر