بازدید 9389

بورل: آماده‌ام همین فردا با پوتین گفتگو کنم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده مذاکره با رئیس‌جمهور روسیه درباره اوضاع اوکراین است.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 22 April 2022

به گزارش تابناک، جوزپ بورل، در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی خود برای نشستن بر سر میز مذاکره با رهبر روسیه را دارد، گفت: «همین فردا می‌نشینم».

به گزارش رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعمال ممنوعیت جمعی برای عرضه نفت روسیه یا افزایش تعرفه‌ها ندارد، زیرا چندین عضو اتحادیه اروپا تهدید کرده اند که این طرح را وتو خواهند کرد.

در زمینه تحریم‌های منابع معدنی روسیه، برخی کشور‌ها نظیر لهستان و فرانسه به دنبال تحریم کامل نفت و گاز روسیه هستند، اما همزمان برخی از کشور‌ها مثل آلمان، اتریش و مجارستان مخالف آن هستند.

«لئونهارد بیرنبام» مدیرعامل یکی از شرکت‌های انرژی آلمان، تصمیم غرب مبنی بر تحریم روسیه را نادرست دانست و تأکید کرد: به نظر من این تصمیم اشتباه است. چنین اقدامی نه تنها ضربه سختی به آلمان وارد می‌کند، بلکه اروپا را نیز با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد کرد. به عنوان مثال، اسلواکی کاملاً به گاز روسیه وابسته است و کشور‌هایی مانند جمهوری چک و اتریش بیشتر گاز خود را از روسیه دریافت می‌کنند.

پیشتر، او با بیان آن‌که درگیری میان اوکراین و روسیه در میدان نبرد تمام می‌شود، خواستار حل‌وفصل نظامی مناقشه کنونی میان دو کشور شده بود.

«جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا درخصوص تأثیر تحریم منابع نفت‌وگاز روسیه بر کشور‌های اروپایی هشدار داد و اذعان کرد: ما می‌خواهیم به روسیه آسیب برسانیم، ولی تحریم‌ها، تأثیر بسیار کمی بر روسیه داشته است. روسیه ممکن است صادرات کمتری داشته باشد، اما قیمتی که برای صادرات خود دریافت می‌کند، افزایش می‌یابد که این امر تأثیر مخربی بر اروپا و سایر نقاط جهان خواهد داشت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار