بازدید 9849

دولت روحانی را دولت اصلاحات نمی‌دانستیم

رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره تعامل بین‌جناح های سیاسی گفت: برخی اقدامات در این باره صورت گرفته است و ما این را راهبرد اصلی خود می‌دانیم. خیلی مشترکات داریم و در این باره اعلام آمادگی هم کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 21 April 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نشست محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با فعالان رسانه ای بعداز ظهر امروز(چهارشنبه ۳۱ فروردین) برگزار شد.

عارف در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی(ع) در بخشی از اظهاراتش با اشاره به اهمیت مطالبه گری و پاسخگویی اظهار داشت: اگر مطالبه گری راهبرد، جایگاه خوب و واقعی خودش را در نظام ما پیدا کرده بود و همچنین یک نگاه ارزشی به مطالبه گری می شد، وضعمان این نبود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: مردم به دلایل مختلف سرخورده شده‌اند و به مشکلات معیشتی شان توجهی نشده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: بر اساس تجربه ۴ دهه گذشته نظام ما باید به سمت حکومت حزبی برود که متاسفانه نه نظام ما و نه سیاست ما توانایی این کار را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همه دولت ها کارشان نفی دولت های قبل است و این زنجیره وار ادامه دارد؛ این‌ مسئله باید در کشور حل شود و از نظرات کارشناسی دول گذشته بهره برد.

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در بخشی دیگر درباره تعامل بین‌جناح های سیاسی گفت: برخی اقدامات در این باره صورت گرفته است و ما این را راهبرد اصلی خود می‌دانیم. خیلی مشترکات داریم و در این باره اعلام آمادگی هم کرده‌ایم.

وی در خصوص مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک فریضه ملی است؛ ما باید در انتخابات شرکت کنیم هرچند ما از نهادهای نظارتی گلایه داریم.

معاون اول رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره از دست دادن سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان گفت: ما دولت روحانی را دولت اصلاحات و روحانی را کاندیدای اصلاحات نمی‌دانستیم؛ در سال ۹۲ از کاندیداهای اصلاح طلب عبور کردیم و به روحانی رسیدیم هرچند امروز ظرفیت برگرداندن سرمایه اجتماعی را داریم.

حتما باید در انتخابات شرکت کنیم
عارف در پاسخ به این سوال که «آیا برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه ای دارید؟» عنوان کرد: طرح این مسئله که آیا اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند یا خیر، یک سوال انحرافی است، ما یک جریان سیاسی در داخل نظام هستیم و حتما باید در انتخابات شرکت کنیم هر چند از نهادهای نظارتی گله های جدی داریم اما انقدر ظرفیت این جریان و مردم بالاست که اگر قشر نخبه کشور با اصلاح طلبان نیایند جذب اصولگراها هم نمی شوند.

وی ادامه داد: نظام باید قدر این جریان سیاسی را بداند، زیرا می تواند رای هایی که اصولگرایان نمی توانند جذب کنند را جذب کند.

نماینده سابق تهران در مجلس خاطر نشان کرد: من به آقای حداد عادل هم گفتم که قطار شما به هر ایستگاهی که می رسد، یک عده را به بیرون هول می دهید اما ما در هر ایستگاه اول دست طرف را می گیریم و بعد او را گزینش می کنیم و در واقع ما برای یک فرد ارزش قائل می شویم.

عارف افزود: شرکت در انتخابات یک فریضه ملی و دائمیِ سیاسی است، حالا چگونگی حضور طبیعتاً مستلزم نظارت در جبهه های مختلف است.

عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «وضعیت فعلی جریان اصلاحات در سپهر سیاسی کشور را با توجه به شکست در انتخابات ۱۴۰۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: وضعیت فعلی نگران کننده است، اگر همان روند انتخابات گذشته پیش برود که عده ای آن را تحریم کردند، نگرانی خیلی بیشتر از این می شود.

وی افزود: انتخابات یک مسئله جناحی نیست؛ همه سیاسیون، نخبگان و رسانه ها باید مشارکت جدی تری در انتخابات داشته باشند.

رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم ادامه داد: نهادهای دست اندکار امور سیاسی به خصوص نهادهای نظارتی هم باید به مسئولیت سنگین خود با توجه باتوجه به سهمی که در این فضای فعلی و از دست دادن سرمایه اجتماعی داشتند، توجه کنند.

عارف خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی نمی توانند بگویند ما وظیفه خودمان را انجام دادیم و کاری به مشارکت مردم نداریم این ها زنجیره های واحد برای یک هدف خاص هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار