بازدید 36660

واریز سوال برانگیز ۲ میلیون تومان به حساب کارمندان معترض وزارت مردم!

وزیر کار، از فعالان یکی از این شبکه‌های اجتماعی (توییتر) محسوب می‌شود و هنوز نتوانسته از سایه یکی از توییت هایش مبنی بر ایجاد کار تولیدی با مبلغ یک میلیون تومان، فرار کند! مبلغی که حالا دو برابرش به حساب پرسنل معترض وزارت خانه واریز شده و اگر نامش عیدی باشد هم، اثباتی بر اشتباه بودن توییت وزیر در گذشته است.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 20 April 2022

تابناک اجتماعی

در پی اعتراض روز گذشته کارمندان ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز ۲ میلیون تومان به حساب ایشان واریز شد!
 
به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته خبری منتشر شد که در نوع خود بسیار عجیب و سوال برانگیز بود؛ اعتراض جمعی از کارمندان وزارت کار به میزان حقوق و دستمزد دریافتی، کاهش ساعت اضافه کاری و وجوه رفاهی، آن هم در حیاط این وزارت خانه و زیر پنجره اتاق وزیر. اتفاقی که نشان از ابعاد وسیع بحران داشت و به طور مشخص، حکایت از عدم دسترسی معترضان به وزیر و نشنیده ماندن اعتراض ایشان پیش از شکل گیری تجمع اعتراضی بود.

رویدادی که پس از سر دادن شعار‌هایی در این تجمع، به حضور معترضان و وزیر در سالن اجتماعات وزارت خانه و گفت‌وگو‌هایی مفصل منجر شد که از جمله نتایج آن، تشکیل کمیته‌ای ۵ نفره است که یکی از اعضایش، نماینده وزیر است و ۴ تن دیگر، نماینده کارمندان معترض و دیگر نتیجه اش، تکرار این دست دیدار‌های رودررو با وزیر در آینده و احتمالا رصد و پیگیری میزان تحقق وعده‌های وزیر.
 
واریز سوال برانگیز ۲ میلیون تومان به حساب کارمندان معترض وزارت مردم!

اما این پایان کار نبود و ظاهرا از دل این تجمع، تصمیم دیگری هم بیرون آمد که ساعاتی پیش محقق شد؛ واریز مبلغ دو میلیون تومان به حساب تمامی پرسنل ستادی وزارت خانه‌ای که در دولت سیزدهم «وزارت مردم» خوانده می‌شود؛ مبلغی که ظاهرا بهانه واریز آن، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) است که در تقویم، ۲۸ فروردین ماه بود!

اتفاقی تامل برانگیز و سوال آفرین که معلوم نیست برای دیگر کارکنان وزارت مردم در ادارات استانی هم رقم خواهد خورد یا صرفا شامل پرسنل شاغل در محل ساختمان اصلی وزارت خانه خواهد شد؟! تصمیمی که احتمالا تلاش خواهد شد با دستاویز قرار دادن مسائل مختلف، از جمله اشاره به میلاد یکی از امامان معصوم با تاخیر سه روزه! موجه جلوه داده شود؛ اما بعید است مورد پذیرش افکار عمومی قرار گیرد.

دورنمایی که با تامل در واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی هم قابل لمس خواهد بود، به ویژه اگر بدانیم وزیر کار، از فعالان یکی از این شبکه‌های اجتماعی (توییتر) محسوب می‌شود و هنوز نتوانسته از سایه یکی از توییت هایش مبنی بر ایجاد کار تولیدی با مبلغ یک میلیون تومان، فرار کند! مبلغی که حالا دو برابرش به حساب پرسنل معترض وزارت خانه واریز شده و اگر نامش عیدی باشد هم، اثباتی بر اشتباه بودن توییت وزیر در گذشته است که هنوز در دسترس عموم قرار دارد، پاک نشده و توضیحی به آن پیوست نشده است!
 
واریز سوال برانگیز ۲ میلیون تومان به حساب کارمندان معترض وزارت مردم!
 

توضیحات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واریزی امروز


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دنبال دستور ویژه وزیر در خصوص ارتقای حوزه رفاهی کارکنان وزارت مردم و تامین اعتبار لازم، هدیه معوقه میلاد امام حسن مجتبی (ع) به حساب کارکنان واریز شد.
 
بر اساس این گزارش، روز سه شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه و طی نامه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رئیس مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی، پیگیری تأمین اعتبار واریز این هدیه انجام شده بود، اما به جهت کسری بودجه بابت تخصیص اعتبار به این امر، واریز به تعویق افتاده بود که بعد از واریز بودجه سال ١۴۰۱ در ساعت ۱۲ شب سه‌شنبه، این هدیه برای کارکنان ستادی واریز شد.
 
واریز سوال برانگیز ۲ میلیون تومان به حساب کارمندان معترض وزارت مردم!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵۶
ابعاد فساد داخلی بیش از پیش داره آشکار میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
وقتی کار به بهانه جوانگرایی به کودکان سپرده می شود بهتر از این نمی توان انتظار داشت. به خدا ما از سو مدیریت داریم ضربه می خوریم.
به زبان ساده اگه یه روز کار نکنی و اعتصاب کنی می تونی 2 میلیون تومن جایزه بگیری!
اگر قرار بود به این مناسبت وحهی پرداخت شود میبایست ریاست محترم جمهور دستور می داد به همه کارمندان وبازنشستگان پرداخت نماید اگر اینگونه پرداخت ها صورت پذیرد هر وزارتخانه ای برای خود مبلغی را به حساب کارمندانش می ریزد
واقعا به ازای هر عید و ائمه معصوم 2 میلیون پاداش برای هر کدام از کارکنان واریز می کنند که حدودا سالی 30 میلیون می شود به اندازه حقوق یک سال کارگر حداقل بگیر (فقط پاداش ) می گیرند نوش جانشان
سلام، ماشااله کارمندان وزادت صداش بلند بود، حق و حقوقشان را گرفتند.
نا دو ماه می دویم و چندین بار مکاتبه و پیگیری نتونستیم صدای روستاییان را به گوش وزیر کار برسانیم.
وزارت خونه هرگز آماده نشد صدای روستاییان را بشنود و به هیات وزیران برساند. مکاتبات ما در سطح دبیرخانه از اداره به اداره دیگر در وزارت پاسخ میخورد. همه عیدی عئله مندی را گرفتند غیر از روستاییان.
آدمی که بیسواده چی بگه؟ چی بلده؟ همین حرفای الکی رو میگه کارای بیخود میکنه و برای مملکت هزینه میتراشه
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
یعنی پرسنل وزارت مردم بابت هر تولدی 2میلیون تومان هدیه می گیرند ؟شما 124هزار را ضربدر 2میلیون کنید وببینید درسال چقدر میشود !!!!!
حق السکوت فقط دو میلیون تومان
آقا نوش جونتون! یه سرانگشتی حساب کنید دوازده امام داریم که ضربدر دو میلیون بشه میشه 24 میلیون در سال فقط پاداش اینطوری!!! خدا وکیلی ائمه امام مردم دیگه نیستن که برای اونا هم مثلا یارانه ای پولی واریز بشه؟!!! چرا پشت مقدسات قایم میشید و به نام اونا این کارها رو میکنید؟! بعد هم میگید دشمن اعتقادات مردمو نشونه رفته!!!
این مملکت درست بشو نیست
بی سواد، پر مدعا و عدم ارزش برای بیت المال
قطعا این واریزی قانونی نیست و نشان هنده عمق فاجعه انتخاب وزیر ست
2 میلیون هدیه تولد؟!!!پس اگر پول دارید، چرا عیدی پایان سال را فقط100 هزار افزایش داده و حداقل عیدی را 2میلیون ندادید؟!!
کلا مملک بی صاحابه
بخدا این امام حسن (ع) امام بازنشستگان هم هست همان طوری که شما هم وزیر ما هستید...چرا این همه تبعیض
خب تو که بلدی آموزش بده همه چیز دان
وزیر محترم به شرکت‌های زیر مجموعه ‌ نظارتی کند ببیند چه خبر است. شرکت لبنی معروف زیر مجموعه اش از کنترل خارج شده. مدیرعامل که 2 ماه پیش در شعبه شمال کشور منصوب کرده بچه بریز و بپاشی دارد. تو این شرایط بد اقتصادی که صندوق بازنشستگی توان پرداخت حقوق ندارد آقا برای اینکه از شاسی بلند خوشش می آید یک ونیم میلیارد داده و یک شاسی چینی خریده که زیر پایش باشد.
کارمندان ورارتکار بدعادت شدند چون وزیر قبلی شریعتمداری چپ و راست پاداش های انچنانی اونهم فقط کارمندان ستاد ن بقیه کارمندان ادارات کار و شهرستانها ک اونها همیشه مطلوم و بدون پاداش و کار زیاد هستند
اکثرا هم نمیخان بتزنشسته بشن اگه سوابق کارمندان را امار بگیرید از سی سال فراتره و تمایل ندارن بیمه های زمان قراردادیشون محاسبه و رو بشه و میخان بخور بخاب فقط بمونند پاداش بگیرن میگید نه برید تحقیق کنید بررسی کنید امار بگیرید
از این وزیر بی سواد چه توقعی دارید طرف کارکنان ستادی که مستقیم با خودش روزانه در ارتباط هستند را قادر به مدیریت نیست
عدالت این دولتم دیدیم
پول بیت المال همینجوری حیف و میل میشه. برای ساکت کردن عده ای آنهم در زمانه ای که عده ای بیکار و عده ای در تنگنای مالی هستن بی دلیل 2 میلیون تومان به حسابشان واریز میشود. بعد میگن چرا قیمت دلار بالا میره، دلیل مشخه تا مادامی که به بهره وری توجه نمیشه، به تولید توجه نمیشه، به توسعه زیر ساخت ها توجه نمیشه و بی حساب و کتاب دست در بیت المال و حساب خزانه میشه برای ساکت کردن عدهای، وضعیت مملکت همین خواهد بود.
همین یک حرکت برای استیضاح وزیر کافیست؟ رو چه حساب تولد امام حسن هدیه داده ای؟ پس چرا اداره دولتی ما چنین هدیه ای نداده؟ از کیسه بیت المال پرداخت کرده ای؟
آیا امام حسن فقط امام کارکنان وزارت کار بود و امام معلمان و فرهنگیان نیست؟
وزیر آموزش وپرورش جواب بده
فقط کافی است از داخل خیابان آزادی،حیاط وزارت کار و ماشینهای کارمندان محترم وزارتخانه و تامین اجتماعی را رویت نمایید تا عمق محرومیت را متوجه شوید!!!!!دو میلیون واقعا کم،حداقل ۲۰ میلیون میداد تا کام دوستان شیرین شود..مظلوم مستمری بگیران و بازنشستگان تامین با حقوق ماه ۳ میلیون
پس چرامعلمان که اعتراص کردندضدانقلاب وضدولایت شدند
این پراخت ها به نام رفاهی و...‌ که گاها تا چند برابر حکم هست، چرا برای یک عده از کارمندان هست و برای عده دیگر مثل معلم ها نیست؟!!!!
من بازنشسته صندوق هستم دیروز حقوقم واریز شد بدون هیچ تغییر ی میخواهم از مسولین سوال کنم با شش نفر جمعیت خانواده واین همه گرانی که پراید از صدوهشتاد ملیون به دویست و بیست ملیون رسیده وگوجه پیااز وتغییر نکرده فقط به این شب قدر خدا پناه می برم باز هم می پرسم چرا
وزیر ، وزارت باید بکنه ، چاره ای نداره
خودی هاش اعتراض کردن
ملت رو بی خیال
چطوریه که عیدی یک سال کارمندان 1 میلیون پانصد هزار تومان هست . ولی عیدی ساختگی اینا دومیلیون تومان میشود ؟ و در ضمن امام حسن (ع) فقط امام این کارمندان بود ؟ یا امام همه شعیان ؟
وزیر کار دیگه آخرشه از این نالایقتر پیدا نمیشه حتی در بین مردم عادی
یا خدا رحمی کن ......عذر بدتر از گناه ....
از دست شما و این قانون من درآورده شما خسته شدیم تمام کنید بزارید همه بازنشستگان بمیرند چون ارزشی برای شما ندارند
خرج که از کیسه دیگران(کارگران) بود حاتم طه شدن آسان بود
این وزیر می خواهد عدالت بر پا کند؟؟؟؟این اقدامش اتفاقا جرم بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
یکی از بدترین انتخاب های جناب رییسی برای احراز

پست وزارت رفاه و کار و امور اجتماعی دقیقا همین

عبدالملکی است

و ایکاش مشاوران و معاونین جناب رییسی ، هر چه

زودتر جهت کنار گذاشتن ایشان اقدام کنند
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
حق السکوت جهادی
اگر کارگر اعتراض کند توبیخ و سرزنش و محکوم و کارش مخل امنیت کشور تلقی میشود. اگر کارمند ستادی اعتراض کند دو میلیون پاداش میگیرد. کلا یک سنتی داره باب میشه، کارمندان وزارتخانه های مختلف دارن یاد میگیرن یکی پس از دیگری اعتراض کنند، بلکه لقمه نان بیشتری در کاسه شان گذاشته شود. در این بین، طبیعی است که هر وزیری مایل به جلب نظر مساعد و تمجید و تحسین مجموعه زیردست خودش باشد، منتهی اینکه چه اقدامی انجام دهد بستگی به تشخیص او و البته برش اداری، نفوذ، و اعتبارات و این چیزها داره. اما سوال این است: منافع یک وزارتخانه یا منافع ملی؟ دقیقا مثل سوال منافع میانکاله یا منافع ملی؟
اصولا متولی و مافوق ان دسته از مردم که حقوق بگیر دولت نیستند کیست و چنانچه آنها هم اعتراضی دارند باید به کجا مراجعه کنند؟ چون ظاهراً برای بعضی اعتراض کردن نون و اب بیشتری می اورد!!!
خدایا خودت کمک کن
زمان قرنطینه کرونا ثابت شد هفتاد درصد کارمندان ادارات دولتی اضافه اند و بود و نبودشان فرقی نداره . این‌ها چرا همین حقوق ها رو هم از جیب کارگران بدبخت می‌گیرند ؟؟؟
یکی بما بگویید وقتی مردم به توییت دسترسی ندارند این مسئولین محترم برای چه کسی توییت میکنند!؟
خرج که از کیسه مهمان بود
حاتم طایی شدن آسان بود
از کجا از چه ردیفی یا چه دستور العملی پس دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجا هستند
خدا می داند این گونه هزینه کردن سر از کجا بر می آورد
اینها هنه فساد است که به سرعت همه گیر خواهد شد
این اقدام خلاف نظر رئس جمهور است که می فرمایند امور را بهچانه زنی نمی سپاریم .
پس کارکنان هر سازمانی تجمع کنن عیدی خاصی بحساب واریز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
باریکلا بلاخره قدرت شیرین است
باریکلا بلاخره قدرت شیرین است
یعنی برای هر کارمندشان 2 شغل ایجاد کرده اند؟
این پول مال کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است چه کسی به این آقا اجازه داده از جیب کارگران حداقل بگیر این پول را پرداخت کند کسی نیست که جلو این حاتم بخشی را بگیرد
این آیا باج و حق السکوت محسوب نمی شود؟
اصلا حقوق کارمندان ستادی آن وزارتخانه بطور متوسط چقدر است؟
آیا از حقوق کارمندان شرکت رجاء کمتر است؟ که صدایی هم ازشان در نمی آید؟
شکم درد نگیرید حقوقها کم است بگذارید نلت زندگی منند ۲ میلیون یعنی ۲۰۰ هزار تومان پول ده کیلیو گوجه وسیب زمینی است هر حقوق بگیر اکر ۲۰ میلژونم بگیرن کنم است
این که چیزی نیست شب عید کارمندای استانی این وزارت خانه از حداقل 7 میلیون تا 30 میلیون تومان دریافتی پاداش داشتند
این نشانه ضعف مدیریت است وزیر محترم باید در مقابل زیاده خواهی آنها ایستادگی میکرد یا اگر قرار بود پاداشی بدهند باید به همه کار کنان و کارگران و بازنشستگان پرداخت میشد مگر بقیه مردم ایرانی نبودند یا مگر هر کس پول زیادی میخواد باید با شلوغ بازی به خواسته خود برسد
بذل و بخشش های وزیر کار فعلی و وزراء سابق فقط برای کارمندان خوش نشین مستقر در وزارت کار است که انواع و اقسام پاداشها به حسابشان سرازیر است. کارمندان ادارات کار شهرستانهای کشور با حقوق و دریافتی ماهیانه ۵ الی ۶ میلیون روزگار میگذرانند .
کارمندان مظلوم دانشگاه ها لطفا شماها که با حقوق ناچیز و کمترین حقوق ها زندگی می کنید، دست به اعتصاب بزنید تنها راه شنیدن حرف شماها همین راه است.
اینکه میگن ظلم پایدار نیست دروغی بیش نیست ما که می بینیم خوب هم پایداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل