امسال ۱۰ میلیون نفر سهام عدالت می گیرند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال با هماهنگی دولت بتوانیم حداقل کار واگذاری سهام عدالت به ۵۰ درصد از این جمعیت ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفری مشمولین را پوشش دهیم.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵ 19 April 2022

به گزارش بورس تابناک، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با آخرین وضعیت پیگیری مساله تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت، گفت: خوشبختانه کاری که ما در کمیسیون اقتصادی شروع و بررسی کرده بودیم، با هماهنگی که با دولت انجام شد به ثمر نشست و در نهایت به عنوان یک حکم در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این مسأله آمد و دولت مکلف شد که به جاماندگان سهام عدالت، سهام واگذار کند.

وی ادامه داد: قرار است آیین‌نامه اجرایی هم هرچه سریع‌تر تهیه شود و ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه را هم وزارت اقتصاد تدوین کند تا ان‌شاءالله روند واگذاری در سال جدید هرچه زودتر آغاز شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که این کار بر اساس اولویت‌بندی انجام شود و اولویت هم با افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر و این‌هاست.

پورابراهیمی در رابطه با آمار و ارقام اجرای این مصوبه گفت: در کشور بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ما اکنون افرادی هستند که مشمول سهام عدالت بودند و یا می‌توانند باشند اما آن را دریافت نکردند که دولت باید به این افراد سهام عدالت واگذار کند.

وی ادامه داد: از نظر گروه‌های جمعیتی هم تقریبا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد، ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی هستند و سایر گروه‌های جمعیتی نیز مشمول این مصوبه هستند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که امسال با هماهنگی دولت بتوانیم حداقل کار واگذاری سهام به ۵۰ درصد از این جمعیت ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفری مشمولان را پوشش دهیم.

منبع: ایلنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان