جاماندگان سهام عدالت چگونه ثبت نام کنند؟

۲۱ فروردین ماه، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه، فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ 19 April 2022

به گزارش بورس تابناک، بنابر آخرین آمارها، حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد دریافت سهام عدالت هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و این سهام به آنها واگذار نشده است. همچنین،  حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، برآورد این است حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور سهام عدالت ندارند که در کمیسیون اقتصادی، طرح را تصویب کردیم و بر این اساس اشخاصی که مشمول محسوب شوند، سهام عدالت دریافت کنند.

وی افزود: بنده به رییس جمهور نامه دادم و توافقات اولیه انجام و در بودجه امسال تصویب شد. دولت باید کلیات را بپذیرد و آیین نامه اجرایی بنویسد. همچنین سامانه ثبت‌نامی ایجاد شود تا همه اقشار واجد شرایط، ثبت‌نام نمایند و فکر می‌کنم تا اردیبهشت ماه، بانک اطلاعاتی مورد نیاز را کامل کنیم و بخش عمده‌ای از واگذاری در سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته وی، آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در سال جاری، در دستور کار است که از خردادماه فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.

به گفته شجاعی، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز، از پیگیری ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد. در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر برسد و آغاز شود، بدون شک اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، باید در اولویت دریافت این سهام قرار گیرند.

پیش از این دولت دوازدهم اعلام کرده بود که سهامی برای اعطا به جاماندگان سهام عدالت ندارد، اما به گفته مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس فهرستی از شرکت‌های دولتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد، تهیه کرده است که دولت می‌تواند از این منابع برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان اقدام کند.

منبع: اقتصادآنلاین

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر