بازدید 6920

عاصم یوسفی: بخاطر صیانت از بیت المال، عده‌ای رانتخوار به ما حمله‌ور شدند!

کد خبر: ۱۱۱۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 19 April 2022

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون برگزاری مزایده های اخیر این شرکت سخن گفت.

به گزارش تابناک ورزشی، مهندس علیرضا عاصم یوسفی اظهار داشت: قانون به صراحت می گوید واگذاری اماکن عمومی و دولتی باید از طریق مزایده باشد. تعریف مزایده هم یعنی اینکه تمام مشخصات و شرایط داخل سایت گذاشته شده و متقاضی به صورت الکترونیکی و با استفاده از توکن، کل مدارک و تضامین و قیمت های خود را بارگزاری کند. این یعنی هیچکس چه متقاضی چه عرضه کننده هیچ دخل و تصرفی در اتفاقات ندارد و احتمال تبانی را به صفر میرساند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: ما مزایده ای که قانون گفته است را برگزار کردیم، سه نفر در این مزایده ها برنده شدند که اتفاقا یکی از آنها وابسته به زیرمجموعه های دولت است، حالا قیمتی که مشخص شده از سنوات سابق خیلی بیشتر است. من یک سوال میپرسم کدام بخش خصوصی یا شبه دولتی در مزایده ای شرکت میکند که نخواهد بهره مالی ببرد؟ پس پرواضح است که ارزش واقعی این مکان دولتی بالا می باشد. نکته جالب این است که امروز به جای اینکه بگویند چرا در سنوات قبل، حق بیت المال تضییع شده است به ما حمله ور شده اند که چرا انقدر اجاره دادید!؟

عاصم یوسفی: بخاطر صیانت از بیت المال، عده‌ای رانتخوار به ما حمله‌ور شدند!

وی ادامه داد: مزایده میگوید هر کسی از واجدین شرایط، قیمت بالاتر داد برنده است. من میتوانم بگویم آقایی که قیمت بالا دادی ببخشید به تو نمی دهیم و می دهیم به کس دیگری!؟ مزایده شفاف و کاملا اکترونیکی با حضور نمایندگان مراجع ذیصلاح برگزار شد. به جای تشویق به ما حمله کردن! این یعنی که با شفافیت مشکل دارند! وقتی شفافیت نباشد و همه چیز داخل اتاقک شیشه ای صورت نپذیرد یعنی مذاکرات پشت پرده، یعنی رانت، یعنی پایمال شدن حق بیت المال، که این ‌در دولت آقای رییسی شدنی نیست.

مهندس علیرضا عاصم یوسفی اظهار داشت: بعضی ها میگویند این یعنی گران شدن ورزش. اولا آنچه در قیمت موثر است پارامترهایی است که اقتصاد مشخص می کند مثل تورم، ثانیا ما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی داریم که بسیار جدی مراقب قیمت گذاری هستند، ضمن اینکه ما هم در قرارداد برای برندگان مزایده، شرط قیمت مصوب را گذاشته ایم. حتی فراتر از این، در قرارداد مشخص کردیم که باید با فدراسیون مربوطه همکاری هم بکنند و حتی در صورت لزوم و دستور مقام عالی ورزش، در برهه های مشخص، زمین را به صورت رایگان در اختیار بگذارند.

وی ادامه داد: آنچه که از مصاحبه های بعضی عزیزان می شود استنباط کرد این است که ظاهرا تفاوت قیمت واقعی امسال با سال های گذشته، منافعی را شاید برای برخی ایجاد میکرده که حال به این صیانت، حمله ور می شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خاتمه افزود: افزایش درآمد در این شرکت باعث میشود که مشکلات جاری ورزشگاه های کشور، رسیدگی و مرتفع شده و در جای جای کشورمان، مردم عزیز ورزشگاه ها و اماکن ورزشی در شان ایران اسلامی داشته باشند. رهبر انقلاب فرمودند دوران بزن در رویی تمام شده است. من هم به کیسه دوزان بیت المال عرض میکنم که تا جان در بدن داریم نمی گذاریم بیت المال محل رانت خواری شود و تا آخرین روز، محکم در همه زمینه ها به دنبال شفاف سازی و احقاق حق مردم هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر