بازدید 5293

پایان کار صالحی‌امیری در کمیته ملی المپیک؟

درخواست صالحی‌امیری برای تمدید ماموریت او از نهاد ریاست‌جمهوری به کمیته ملی المپیک مورد موافقت قرار نگرفته است و او از روز اول اردیبهشت سال جاری (پنجشنبه این هفته) ماموریتش به پایان می‌رسد و باید تکلیف پست سازمانی خود را مشخص کند.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ 17 April 2022


به گزارش تابناک، به نقل از فرهیختگان، مجمع کمیته ملی المپیک روز 17 اسفندماه سال گذشته برگزار شد که یکی از مهم‌‌ترین تصمیمات آن تعویق انتخابات این کمیته از بهار به بعد از بازی‌های آسیایی بود که اوایل مهرماه به پایان می‌رسد. به این ترتیب با مجوزی که مجمع این کمیته به امیررضا صالحی‌امیری، رئیس آن داد او حداقل تا مهرماه همچنان بر مسند ریاست باقی خواهد ماند مگر اینکه در این مدت اتفاقات دیگری رقم بخورد.
روز گذشته و طبق اطلاعاتی که به «فرهیختگان» رسیده است، اسنادی در اختیار ما قرار گرفته که نشان می‌دهد درخواست صالحی‌امیری برای تمدید ماموریت او از نهاد ریاست‌جمهوری به کمیته ملی المپیک مورد موافقت قرار نگرفته است و او از روز اول اردیبهشت سال جاری (پنجشنبه این هفته) ماموریتش به پایان می‌رسد و باید تکلیف پست سازمانی خود را مشخص کند. در این شرایط باید دید رئیس کمیته ملی المپیک در 4 سال اخیر چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت و آیا به این نهاد برمی‌گردد یا با ثبت‌نام در انتخابات پیش‌رو برای حضور دوباره روی صندلی ریاست تلاش خواهد کرد. البته صالحی‌امیری در روزهای پایانی سال 1400 در مصاحبه‌ای درباره اینکه آیا تمایلی به شرکت در انتخابات دارد یا نه، گفته بود: «ان‌شاءالله این پرچم را به دست فرد دیگری خواهم داد تا او بتواند با انرژی و برنامه و ایده‌های جدیدی این مسیر را دنبال کند. تا امروز که با شما صحبت می‌کنم، تصمیمی برای ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم.»
برخی تحرکات اخیر در کمیته ملی المپیک نشانه‌هایی از تمایل او برای ماندن در این جایگاه و متقاعد کردن اعضای مجمع برای ادامه حضورش به‌عنوان رئیس دارد، بااین‌حال مخالفت اخیر نهاد ریاست‌جمهوری و اینکه او با توجه به بازنشسته بودن باید هرچه زودتر تکلیفش را مشخص کند، ممکن است باعث تغییر عقیده او در این ماه‌های باقی‌مانده شود و در انتخابات پیش‌رو شاهد عدم کاندیداتوری او برای رسیدن به این سمت مهم در ورزش کشور باشیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر