بازدید 3074

وزیر علوم: راهی جز برگزاری کنکور نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اکنون ۶۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، افزود: با توجه به اینکه تقاضا برای رشته های خاص زیاد است، کنکور حذف شدنی نیست.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 17 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد علی زلفی گل افزود: برای ۸۵ درصد رشته های دانشگاهی امکان حذف کنکور یا استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد، اما برای رشته های پر طرفدار راهی جز برگزاری کنکور نیست ضمن اینکه اکنون در برخی از رشته ها پذیرش براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

وی در ادامه به وضعیت شرکت های دانش بنیان فعال در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک و نیم برابر این شرکت‌ها، هسته های فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد هستند و چنانچه بسترهای لازم برای این هسته‌ها فراهم شود، به مرور می توانند به شرکت دانش پایه و دانش بنیان تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد، وظیفه سیاست گذاری در علم و فناوری را دارد و اکنون بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری تحقق شعار سال در وزارت علوم فراهم شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری، بسترهای مناسب برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان در فضای فیزیکی مناسب و همچنین زمینه حضور افراد صاحب ایده در مراکز رشد وجود دارد.

زلفی گل ادامه داد: اعضای هیات علمی و دانشجویان که در راستای تبدیل ایده به نوآوری، تولید و پدیده گام بردارند به طور حتم مشمول سیستم ترغیبی و تشویقی می شوند.

وی عنوان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و با ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم، اعتبارات مناسبی در قانون بودجه امسال پیش بینی شده است تا حداقل‌هایی برای آزمایش ایده و تبدیل آن به محصول آماده شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه، اعتبار مالی نباید ملاک باشد گفت: عزم و اراده می تواند تعیین کننده باشد که سال جاری دانشجویان عزم جدی دارند تا در راستای تحقق شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری بیشترین بهره گیری را داشته باشند.

زلفی گل یادآور شد: اکنون تعامل و همکاری مناسبی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت فناوری وزارت علوم وجود دارد و به منظور حضوری شدن دانشگاه‌ها از تمام ظرفیت ها بهره گیری شده است هرچند در برخی از دانشگاه ها به واسطه پاره ای از محدودیت‌ها، آموزش‌ها به صورت ۱۰۰درصد حضوری نیست و امید است با حمایت استانداران و همکاری وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان شرایط حضور پرشور دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر