بازدید 9438
۵

دادستان کل در رابطه با صنعت خودرو تصمیم‌سازی کند

یک حقوقدان گفت: باید دولت حداقل توان این را داشته باشد که از لحاظ کیفیت و ارزش و قیمت خودرو به رقابت با برندهای دنیا بپردازد زیرا مردم گناهی ندارند که تاوان سیاست های غلط حاکمیت را بدهند و هم پول داده و هم جانشان در خطر بیفتد و هم خودروی بی کیفیت داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 11 April 2022

به گزارش «تابناک»، هوشنگ پوربابایی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با سخنان دادستان کل کشور مبنی بر اینکه "در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد که مانع ارتقاء وضعیت خودروسازی کشور می‌شود"، گفت: متاسفانه دولت اجازه واردات خودرو را نمی دهد و سیاست های غلط حاکمیت باعث شده که مردم خودرویی را بخرند که بی کیفیت است و ضمنا باعث تلفات جانی و مالی مردم هم می شود.

وی افزود: باید دولت حداقل توان این را داشته باشد که از لحاظ کیفیت و ارزش و قیمت خودرو به رقابت با برندهای دنیا بپردازد زیرا مردم گناهی ندارند که تاوان سیاست های غلط حاکمیت را بدهند و هم پول داده و هم جانشان در خطر بیفتد و هم خودرو بی کیفیت داشته باشند.

این حقوقدان تصریح کرد: زمانی که صنعت گر قدرت دارد و اجازه واردات را نمی دهد، مردم ناگزیرند که تمکین کنند و نتیجه آن درآمد هنگفت ناشی از تولید خودرو بی کیفیت است و در این شرایط مافیا شکل می گیرد. ممکن است با مافیای خودرو هم برخورد کنیم ولی باز ممکن است که مافیای جدیدی شکل گیرد زیرا بستر مافیا شخص نیست و زمانی که واردات خودرو ممنوع می شود مافیای یک از بین می رود و مافیای دو شکل می گیرد. ما زمانی می توانیم با مافیای خودرو برخورد کنیم که تولید داخل در صنعت خودرو به قدری کیفیتش افزایش یابد که قابل رقابت با سایر برندهای معروف حداقل کشورهای آسیایی باشد. چرا اجازه می دهند که خودروهای بی کیفیت چینی وارد کشور شود؟ چرا مردم را از خودروهای با کیفیت محروم می کنیم؟

این وکیل دادگستری با اشاره به سخنان دادستان کل کشور در راستای این که در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد؟ گفت: باید دادستان کل تصمیم سازی کند و فشار بیاورد که مدیران صنعت ما بیایند و تصمیم درست را اتخاذ کنند و یا مجلس تصمیم گیری کند که مافیای خودرو شکل نگیرد.

پوربابایی در پایان گفت: انگیزه افراد برای خرید محصولات داخلی هم این نیست که خودرو با کیفیت است بلکه این است که مردم به خاطر تثبیت قیمت ها در بازار خودرو انگیزه پیدا می کنند که خودرو بخرند و برهمین اساس هم خودروساز هر خودرویی تولید کند مردم آن را می خرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵
دادستان وظیفه اش مگر پیگیری موارد مدعی العموم نمی باشد ایشان که راحت به این موضوع بلید ورود کنند .نمی دانم پیگیر نشدن این موضوع که خودش جرم است اعتراض را هم که من می توانم انجام دهم کاری ندارد
تنها چیزی که براشون مهم نیست جان و مال مردمه
حق و حقوق مردم سیری چند؟؟؟؟؟؟!!!!!
صنعت فـــرغـــــون
برای حمایت از اقشار ضعیف تعرفه واردات خودروهای خارجی زیر 10هزاردلار قیمت صفر شود. مانند خیلی از کشورهای دیگر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر