بازدید 22867

تخریب ۲۱ هزار بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز

مدیر امور اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۲۱ هزار و ۵۸۱ بنای غیرمجاز ساخته شده در اراضی کشاورزی این استان سال گذشته با حکم قضایی تخریب شدند.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵ 05 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «ایرج الماسی» روز سه شنبه افزود: در پی پایش نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان اراضی کشاورزی، پارسال ۱۳ هزار و ۲۵۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی شد که به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ افزون بر ۱۱ هزار و ۳۱۷ مورد آن ها قلع و قمع شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این عملیات ها هشت هزار و ۱۹۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزادسازی و به عرصه کشاورزی بازگشت، اظهار داشت: همچنین ۱۷۳ مورد ساخت و سازی غیر مجاز با استناد به احکام صادره قطعی از سوی مراجع قضایی قلع و قمع شد که در نتیجه آن ۳۹.۹ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

الماسی گفت: این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ پنج هزار و ۷۲۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی که سه هزار و ۷۰۶ مورد قلع و قمع در این اراضی اجرا شد.

وی افزود: ضمن اینکه با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ در سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۴۶ بنای غیرمجاز تخریب و ۳ هزار و ۴۴۶.۳ هکتار از اراضی کشاورزی به عرصه تولید بازگشت.

مدیر امور اراضی کشاورزی استان البرز یادآور شد: همچنین در اجرای احکام صادره قطعی از سوی مقام قضایی در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۲ مورد به میزان ۱۴.۵۲ هکتار تخریب انجام شد.

استان البرز ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار