بازدید 4260
۲

هزینه هر بیمار کرونایی، ۴۰ میلیون تومان

وزیر بهداشت گفت: در قضیه کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان بود ولی هزینه هر واکسن ۸ دلار شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ 04 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر،‌ بهرام عین اللهی، در دیدار با معاون و مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، اظهار داشت: استخدام نیروی غیرمتخصص از این پس ممنوع است. نیروهای هر بخش باید توسط مدیران ارزشیابی شوند و اگر کارآیی لازم را ندارند تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: مسئله نظم و انضباط مدیران بسیار مهم است. مدیری که در انجام کارها نظم ندارد و تلاشی نمی‌کند نمی‌تواند نیروهای تحت امر خود را درست مدیریت کند.

ساخت و سازهای لاکچری را متوقف کنید

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت و سازهای لاکچری باید متوقف شوند، گفت: در برخی دانشگاه‌ها از پول پرسنل ساخت و سازهای عجیب انجام شده است در حالی که بالغ بر ۲۲۰ پروژه نیمه ساخت بیمارستانی و ۴۳۰۰ خانه بهداشت ناتمام داریم، این کارها باید متوقف شوند. بر روی این پروژه‌ها کنترل دقیق انجام دهید. باید نقشه تیپ داشته باشیم و استانداردها مشخص باشد.

عین اللهی مردمی بودن، کارآمد بودن و رفتار خوب داشتن به ویژه با ارباب رجوع را دیگر ویژگی‌های لازم برای مدیران برشمرد و بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که مدیریت کیفی نداریم. امروز نیازمند راه اندازی نهضت نرم افزاری هستیم. مدیران ما باید در میدان حاضر شوند. زمان به زودی می‌گذرد و مردم از ما انتظار دارند. من خودم در این ۷ ماه از ۳۷ استان بازدید کرده ام.

وی ضرورت توجه به مسائل رفاهی پرسنل را مورد تاکید قرار داد و گفت: معاونت توسعه موتور همه فعالیت‌ها است که اگر خوب کار نکند بقیه اجزا و بخش‌ها نیز خوب کار نمی‌کنند. همه مدیران و هر بخشی باید برنامه اجرایی داشته باشند و مشخص کنند در هر فصل چه کارهایی می‌خواهند انجام دهند.

وزیر بهداشت در دیدار با معاون و مدیران معاونت بهداشت با اشاره به اینکه همه می‌گویند بهداشت باید اولویت باشد ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد، گفت: من در برنامه خودم بهداشت را اولویت داده بودم ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. برای رفع مشکلات مالی این حوزه باید سهمی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها به حوزه بهداشت تعلق پذیرد.

عین اللهی با تاکید بر اینکه جابجایی نیروهای بهداشت ممنوع است، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها موظف اند به بخش بهداشت به صورت ویژه نگاه کنند. باید ریشه یابی شود که چگونه بهداشت در دوره‌ای بسیار درخشان ظاهر شد.

۴۰ میلیون تومان هزینه هر بیمار کرونایی

وی افزود: در همین قضیه کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان بود ولی هزینه هر واکسن ۸ دلار شد. این فرق حوزه بهداشت را با سایر حوزه‌ها نشان می‌دهد که چقدر توجه به آن مهم است.

وزیر بهداشت با ابراز رضایت از عملکرد حوزه بهداشت در واکسیناسیون و کرونا گفت: ایران در مهار کرونا در دنیا نمره قبولی گرفت و زحمات کادر بهداشت در این رویداد ارزشمند بود.

عین اللهی توجه ویژه به مسئله جمعیت را خواستار شد و گفت: مسئله جمعیت از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است. متأسفانه سیاست‌هایی که تاکنون در این حوزه اجرا شده است منجر به فاجعه شده و باید برای مساله جمعیت هر چه می‌توانیم تلاش کنیم.

وی در دیدار با معاون و مدیران معاونت درمان با اشاره به اینکه این معاونت مجری طرح تحول بوده ولی خودش نیاز به تحول دارد، گفت: معاونت درمان به عکس معاونت‌های دیگر هیچ شورایی که وزیر در آن عضو باشد ندارد. رئیس جمهور محترم در تمام شوراها حضور فعال دارند و ما هم باید در این راستا گام برداریم.

عین اللهی افزود: ضروری است تمام معاونت‌ها با هم در ارتباط باشند و هر مدیر برنامه کوتاه مدت اجرایی و فصلی ارائه دهد تا بر اساس آن مورد ارزشیابی قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
هزینه میانگین 40 میلیون تومان. بعضیا چارصدپونصدمیلیون بعضیا چارصدپونصدهزار، میانگینش می شود 40 میلیون
خوب بفرما شما چرا نامه منع واردات واکسن را در اول نیمه سال 1400 امضا کردی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر