بازدید 18678
پیمانه اقتصادی

دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور، دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد/ تورم ۶۲ درصدی در انتظار ترکیه/ ذخایر طلا و ارز اوکراین اعلام شد/ فرانسه مشتری گاز آمریکا شد/ آیا شیرخشک نوزاد در بازار کم شده است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع مثبت بورس در اولین روز هفته، روند نزولی قیمت طلا در بازار جهانی، نمایشگاه خودرو پکن به تعویق افتاد، توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ تا دو ماه دیگر، مصرف بنزین کشور به ۱۲۱ میلیون لیتر رسید و رکورد بی‌سابقه تحویل خودرو‌های الکتریکی تسلا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 03 April 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع مثبت بورس در اولین روز هفته، روند نزولی قیمت طلا در بازار جهانی، نمایشگاه خودرو پکن به تعویق افتاد، توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ تا دو ماه دیگر، مصرف بنزین کشور به ۱۲۱ میلیون لیتر رسید و رکورد بی‌سابقه تحویل خودرو‌های الکتریکی تسلا را در بر دارد.

دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور، دست های پشت پرده ای وجود دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور با تبریک فرا رسیدن سال جدید به همه مردم و قدردانی از آنان در توجه به اقدامات پیشگیرانه و مسائل ایمنی در سفر و ایام نوروز اظهار کرد: از خداوند متعال به خجستگی ایام عزیز ماه مبارک رمضان، طلب مغفرت و موفقیت و صحت و سلامت برای همه مردم ایران دارم. وی گفت: بحمدالله با همکاری مردم و مسئولان محترم، ایام نوروز خوبی را سپری کرده و مشکل امنیتی و مساله خاصی نداشتیم و تنها آمار و ارقام تصادفات در مسافرت‌های مردمی بود که کام همه را تلخ کرد. دادستان کل کشور در خصوص کیفیت خودروهای کشور و نیز تصادفات جاده ای تصریح کرد: در این خصوص در اواخر سال گذشته، جلسه ای با وزیر محترم صمت داشته و مطالب و تذکرات خود را مطرح و بر نکات مورد نظر خود در افزایش کیفیت خودروها تاکید داشتیم. بر اساس وظیفه دستگاه قضایی و صیانت از حقوق عامه به این موضوع توجه داشته و از باب نظارت بر این مسئله اقدامات خود را دنبال خواهیم کرد. امیدواریم در سال جدید این معضل جدی توسط مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی برطرف شود.

وی با بیان اینکه در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد که مانع ارتقای وضعیت خودروسازی کشور می‌شود، گفت: انشاءالله در سال جدید قطعه سازان و خودروسازان کشور بتوانند به درستی به وظایف خود عمل کنند و در جهت استانداردسازی و بهبود کیفیت خودروهای تولیدی گام‌های موثری بردارند. دادستان کل کشور ادامه داد: متاسفانه در گذشته شاهد کم کاری هایی در این زمینه بوده ایم که انشاءالله با قول هایی که دولت محترم در این خصوص داده است شاهد افزایش کیفیت خودروها باشیم.

شروع مثبت بورس در اولین روز هفته

در حالی که هفته گذشته، نماگر کل بورس با رشد حدود ۶۵ هزار واحدی همراه بود، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، شاخص کل بورس با رشد ۲۵۰۰ واحدی همراه شده است.

تورم ۶۲ درصدی در انتظار ترکیه

رویترز: شرکت دولتی واردکننده انرژی ترکیه به نام بوتاس BOTAS، پنجشنبه شب اعلام کرد که قیمت گاز طبیعی برای تأسیسات صنعتی را ۵۰ درصد و برای خانوار‌ها را ۳۵ درصد افزایش داده است. این افزایش قیمت باعث رشد چشم انداز تورم در این کشور شده است، به طوری که انتظار می‌رود در ماه مارس به بالای ۶۰ درصد برسد. شرکت بوتاس همچنین اعلام کرد که قیمت گاز طبیعی برای تولید برق تا یکم آوریل ۴۴.۳ درصد افزایش یافته است. این شرکت افزایش جهانی قیمت حامل‌های انرژی را دلیل این افزایش ذکر کرد. ترکیه تقریباً تمام نیاز خود به انرژی را وارد و این موضوع این کشور را در برابر نوسانات قیمتی آسیب‌پذیر می‌کند. آمار‌های دولتی نشان می‌دهد که هزینه‌های انرژی این کشور در ماه سپتامبر شروع به افزایش کرد و در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ با ۲۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۶.۸ میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، اقدام بوتاس برای خرید ارز‌های خارجی از بانک مرکزی ترکیه در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی رکورد زده است. به گفته اقتصاددانان، افزایش قیمت گاز خانگی تورم را ۵۵ واحد پایه افزایش می‌دهد. تاثیر ثانویه افزایش قیمت گاز طبیعی صنعتی، شاخص قیمت مصرف کننده را بیش از ۵۵ واحد پایه افزایش می‌دهد. تورم قیمت مصرف کننده در ترکیه با ۵۴.۴ درصد در ماه فوریه، عمدتاً به دلیل کاهش ۴۴ درصدی ارزش لیر در برابر دلار در سال گذشته صورت گرفت. این کاهش ارزش پس از یکسری اقدامات برای کاهش نرخ سود از سوی بانک مرکزی، که مدت‌ها توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور دنبال می‌شد، تشدید شد. بر اساس نظرسنجی رویترز، تورم ترکیه که اخیراً در پی افزایش قیمت کالا‌ها به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین باز هم افزایش یافته است، انتظار می‌رود در ماه مارس به ۶۱.۵ درصد برسد. این رقم پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۲.۲ درصد کاهش یابد.

 

ذخایر طلا و ارز اوکراین اعلام شد

رویترز: مشاور اقتصادی رئیس جمهور اوکراین با ابراز اطمینان از اینکه می‌توان نرخ ارز هریونیا را ثابت نگه داشت، گفت: ذخایر طلا و ارز اوکراین، قبل از جنگ ۲۹ میلیارد دلار بود. سپس به ۲۷.۵ میلیارد دلار کاهش یافت و بعد از تزریق ارز، دوباره در سطح ۲۹ میلیارد دلار قرار گرفت.

روند نزولی قیمت طلا در بازار جهانی

در آخرین روز بازار جهانی هر انس طلا به قیمت ۱۹۲۵ دلار و ۱۸ سنت به فروش می‌رسید که ۱۴ دلار نسبت به روز ماقبل کاهش داشت. به گفته برخی تحلیلگران بازار طلا، پیشرفت احتمالی در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین می‌تواند روند قیمت طلا در هفته‌های آینده را نیز کاهشی کند. آخرین نتایج حاصل از نظرسنجی هفتگی Kitco News Gold نشان می‌دهد که اکثر تحلیلگران وال استریت، روند قیمت طلا در هفته آتی را نزولی ارزیاب می‌کنند. این هفته، ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که از این میان پنج تحلیلگر، معادل ۲۸ درصد، روند هفته آتی بازار صعودی، ۱۰ تحلیلگر معادل ۵۶ درصد بازار طلا در هفته آینده را نزولی پیش‌بینی کردند. سه تحلیلگر هم بازار هفته را دارای نوسان بسیار محدود ارزیابی کردند. این گزارش حاکی است در بازار داخل کشور نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون ۲۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون ۶۷۷ هزار تومان معامله می‌شود.

فرانسه مشتری گاز آمریکا شد

طبق گزارش ها، دولت فرانسه در حال برنامه ریزی برای ساخت تاسیسات شناور برای دریافت LNG آمریکایی است. /مهر

نمایشگاه خودرو پکن به تعویق افتاد

برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو پکن که قرار بود در اواخر ماه آوریل برگزار شود، اعلام کردند: به دلیل شیوع مجدد بیماری همه‌گیر کووید-‌۱۹ در سراسر کشور، این رویداد را تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهند کرد. دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی پکن اعلام کرد که توجه زیادی به توسعه همه‌گیری خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا سازماندهی و خدمات این رویداد را مطابق را الزامات سیاست پیشگیری و کنترل این بیماری ارتقا دهیم. زمان برگزاری پس از تمدید جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد. رویترز به نقل از منابعی در ماه مارس این تعویق را گزارش کرد.

رکورد بی‌سابقه تحویل خودروهای الکتریکی تسلا

شرکت خودروسازی تسلا گزارش داد که تحویل خودروهای الکتریکی برای سه ماهه اول سال بی‌سابقه بوده اما تولید آن نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است، زیرا تحت تاثیر اختلالات زنجیره تامین و تعلیق کارخانه چین قرار گرفته است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی تسلا ۳۱۰ هزار و ۴۸ دستگاه خودرو را در سه ماه سال ۲۰۲۲ تحویل داد که نسبت به سه ماهه قبل از آن افزایشی اندک و نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش یافته است. بر اساس داده‌های رفینیتیو، وال‌استریت انتظار تحویل ۳۰۸ هزار و ۸۳۶ خودرو را داشت. تسلا در دوره ژانویه تا ماه مارس ۳۰۵ هزار و ۴۰۷ دستگاه خودرو در مقایسه با ۳۰۵ هزار و ۸۴۰ دستگاه خودرو سه ماهه قبل تولید کرد. تسلا با ارزش‌ترین خودروساز جهان فروش خود را افزایش داد و مشکلات ناشی از بیماری همه‌گیر و اختلالات زنجیره تامین را بهتر از رقبا پشت سر گذاشت و با کارخانه جدید خود در شانگهای چین رشد کرد اما افزایش شیوع اخیر موارد کووید-۱۹ در چین، تسلا را مجبور کرده است تا موقت تولید را در کارخانه خود در شانگهای متوقف کند.

توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ تا دو ماه دیگر

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا دو ماه آینده سمند و پژو ۴۰۵ از مدار تولید خارج می‌شوند و ۲۵ هزار خودروی تارا و سورن نیز تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تحویل داده خواهند شد.

مصرف بنزین کشور به ۱۲۱ میلیون لیتر رسید

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مقدار توزیع بنزین کشور در روز پنجشنبه (۱۲ فروردین‌ماه)، ۱۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده است. وی افزود: در فاصله ۱۷ روزه تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) میانگین روزانه ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مدت مشابه پارسال با ۸۸ میلیون لیتر، ۲۷ درصد افزایش یافته است.

فقط ۲ میلیون بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده است

بنا بر گفته‌های کوین جکو و کوین مارکت کپ در دوم آوریل، ۱۹ میلیون بیت‌کوین استخراج شد؛ به این معنا که کمتر از دو میلیون بیت‌کوین جدید، می‌تواند از این نقطه به بعد به عرضه در گردش اضافه شود. به نقل از بیت‌کوین، نرخ صدور بیت‌کوین جدید برای استخراج‌کنندگان در طول زمان کاهش می‌یابد و آخرین بیت‌کوین قرار است در سال ۲۱۴۰ استخراج شود. همچنین امروز، کراکن (Kraken)، یک صرافی ارز مجازی که حجم معاملات روزانه آن بیش از یک میلیارد دلار است، شبکه لایتنینگ را یکپارچه کرده است. شبکه لایتنینگ یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دو بیت‌کوین است که تلاش می‌کند تا بیت‌کوین را به‌عنوان پول نقد دیجیتالی همتا به همتا و استفاده روزانه بادوام‌تر، علاوه بر ویژگی‌های ذخیره ارزش آن، با سریع‌تر و ارزان‌تر کردن تراکنش‌ها ایجاد کند.

در دیگر اخبار بیت‌کوین این هفته، سیلورگیت به منظور خرید بیت‌کوین به ماکرواستراتژی ۲۱۵ میلیون دلار وام داد. در حال حاضر گفته می‌شود که تقریبا ۰.۵ درصد از کل بیت‌کوین موجود را در اختیار دارد. همچنین در این هفته، بیت‌کوین دستخوش قیمت صعودی ملایمی شد که بخشی از آن ناشی از افزایش فعالیت شبکه بود. با این حال، همه تلاش‌های مرتبط با بیت‌کوین در روز جمعه موفق نبوده‌اند. پیش از این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، درخواست صندوق نقدی بیت‌کوین ارک اینوست را رد کرده بود. ۱۹ میلیون‌امین بیت‌کوین نیز تنها چند روز قبل از کنفرانس سالانه بیت‌کوین میامی که هفته آینده آغاز می‌شود، استخراج شد. بیت‌کوین میامی، بزرگترین گردهمایی جهان از علاقه‌مندان به بیت‌کوین است و تحولات عمده اغلب در آنجا اعلام می‌شود. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲.۱۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۵۴ درصد کمتر شده است.

 

آیا شیرخشک نوزاد در بازار کم شده است؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد موضوع کمبود شیرخشک نوزاد در بازار را تکذیب کرد. هانی تحویل زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این که گفته می‌شود شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک نوزاد به بهانه افزایش قیمت، کمتر شیرخشک وارد بازار می کنند و همین موضوع باعث کمبود آن در بازار شده است، گفت: هیچ کمبودی در بازار نیست و قیمت‌ها نیز افزایش نیافته است. موضوع کمبود شیرخشک نوزاد در بازار را تکذیب می‌کنیم. وی ادامه داد: ممکن است شیرخشک رژیمی یا متابولیک در بازار آن هم به دلیل مشکلاتی در تخصیص ارز کم باشد، ولی شیرخشک معمولی این گونه نیست. رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تصریح کرد: شیر خشک نوزاد از تیرماه سال گذشته بین ۸ تا ۱۲ درصد افزایش داشته و تاکنون نیز افزایشی نداشته است. ما نیز از اینکه این کالا افزایش قیمت بجایی نداشته انتقاد داریم. وی با بیان اینکه آیا در تامین ارز واردات شیرخشک مشکلی پیش آمده است، گفت: مشکل تامین ارز وجود ندارد و به تازگی ارز آن تامین شده است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
میگه تولید سمند رو متوقف می کنیم تا برند جدیدترش بجاش تولید بشه . آخه سورن که قراره جایگزینش بشه جز چراغها ، مقداری از سپر و داشبورد چه تفاوت دیگه ای با سمند داره که میشه برند جدید ؟!! بخدا با این اوضاع مدیریتی آدم حتی فکر نمیکنه 1000 سال دیگه هم مشکلات عدیده این کشور حل بشه
با درود
متاسفانه ایشون الان متوجه شدند که تو صنعت خودرو مافیا وجود داره،،و این دستهای پنهان گلوی مردن رو گرفتن و دارن فشار میدن،و حق هیچ گونه انتخابی هم ندارن،چون منافع برخی به خطر میفته با وارد کردن خودرو به کشور،استقلال آزادی و حقوق شهروندی پس چی میشه؟؟؟!
آبان سال ۹۹ یک پراید با دلار ۲۹ هزار تومان حدود ۷۰ میلیون بود . آبان سال ۱۴۰۰ با دلار ۲۷ هزار تومان پراید حدود ۱۸۰ میلیون ! اگر طی این سال ها خودرو سازان بالا رفتن نرخ دلار را دلیل افزایش قیمت میدانستند پس چه دلیلی دارد که قیمت همان پراید ۱/۵ برابر بشود . پس معلوم است که دستهایی پشت پرده نمی گذارد قیمت خودرو پایین بیاید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
و جالب‌تر اینکه همه چیز این از سنگ معدن فلزاتش تا سایر قطعات پراید ساخت داخل و کارخانه هم تحت نظر دولت، یعنی همه کاره آقایون خودشونن که میگن،،، انشالله ماشالله
وقتی دادستان کل کشور میخواد با ایشالا ماشالا کارو پیش ببره معلومه اون دستهای پشت پرده بقول خودش ککشون هم نمیگزه
فــرغـــون سازان نان در خون مردم می زنند و می خوردند
دست پشت پرده با ایشالا گفتن متوقف نمیشه
"وی با بیان اینکه در صنعت خودروسازی کشور دست های پشت پرده ای وجود دارد که مانع ارتقای وضعیت خودروسازی کشور می‌شود..."


واقعا؟؟؟!!! نمی دونستیم. خوب شد روشنمون کردن!
همیشه گفته می شود دستهای پشت پرده در صنعت خودرو و خیلی بخش های دیگر وجود دارد و اتفاق خاصی هم نمی افتد.
سلام خدمت دادستان کشور
جناب منتظری ، بیش از 17 سال است (سال 1384) که از گفته آقای احمدی نژاد مبنی بر حضور دستهای پشت پرده در صنعت خودرو سازی می گذرد؟ تا الان سه تا دولت و بالطبع سه تا کابینه و حداقل 6 مدیر عامل ایران خودرو عوض شده است ولی هنوز این دستهای پشت پرده وجود دارند؟ به نظرم توی این 16 سال این پرده پوسیده شده تا آلان و دستها نمایان شده است ! لطفا کمک بفرمایید و این دستها را افشاء بفرمایید!
آقا یه لیست از کارمندانشان منتشر کنید تا معلوم بشه پشتشون بکجا گرمه که رانت تولید و توزیع خودرو یه مملکت رو می‌سپارند بهشون اونا هم با احتکار خودرو، قیمتشو ۱۰ برابر میکنن
ما مردم اصلا این رو نمیدونستیم !!...
همه مسئولین فقط گزارش دهنده هستند.هیچکدامشان شهامت و مدیریت اجرا را ندارند...
اگر زورتان میرسد این دست پشت پرده را قطع کنید...
دستهای پشت پرده ؟؟ نه بابا ؟ کار امریکاست حتما
مشکل فقط صنعت خودرو نیست کل صنعت فشل و ناکارآمد است
گفتند فرزند بیاورید نگفتند که شیر خشکش را نأمین می کنیم!
اقای دادستان با ایشالله ماشالله و حرفهای ازین قبیل چیزی درست نمی شه
دست های ‍پشت پرده! این چیزی که شما می گید دیگه پرده نیست. ۲ کارخانه ۳۰ سال جان و مال مردم را به یغما برده اند...
دلیل عقب ماندگی صنعت خودرو، قوانین نادرست است. قانون خوب دست سواستفاده گر را می بندد. ایراد از وجود پرده است
کلا همه چی تو این کشور پشت پرده هست!! خودرو که چیزی نیست
مصرف بنزین کشور به ۱۲۱ میلیون لیتر رسید

طبق سنوات گدشته وقتی همچین تیتری رو میزنید مفهومش اینه که بنزین امسال گران خواهد شد !
طبق معمول ، 3 برابر !!!!
یعنی : بنزین معمولی 4500 تومان با کارت و بنزین آزاد 9000 تومان و بنزین سوپر 10500 تومان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
با اینهمه فقری که در کشور وجود دارد بنزین ارزانتر از آب یک فاجعه است
به روزه و روزه خواری که میرسه آقای دادستان دستور برخورد و محازات و دنبال تهدید و ارعاب مردم هستن ولی به فساد دولتی خودرو ساز ها که میرسه با یه لطافت خاصی از ایشالا ماشالا صحبت میکنن!!
نمیشد از همون ادبیات تهدید مردم برای تهدید خودروساز ها هم استفاده میکردن؟
در صنعت خودروسازی کشور، دست های پشت پرده ای وجود دارد؟!!!!! پرده بزنید کنار مردم پشت پرده را دیدند شما ندیدید؟
چه کشف مهمی کرده اند، دست های پنهان!!!!!
وقتی هر روز یک مقام در مورد یک چیزی حرف میزند و اعتراض میکند طبق روال 40 سال گذشته در حال سرگرم کردن مردم هستند.
هیچ انتظاری نداشته باشید.

کسری بودجه دولت و جمع کردن ریالهای 10 سال گذشته توسط گران فروشی اقلام دولتی از جمله خودرو، آهن، مواد نفتی، پتروشیمی، شکر و قند و غیره انجام میشود.
دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور، دست های پشت پرده ای وجود دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای دادستان ، کجای کارید ؟ این ملت بینوا همه دستهای پشت پرده را در خودرو ، پوشاک ، ارزاق عمومی ، آب ، برق ، گاز ، بنزین ، رادیو ، تلویزیون ، سینما و ........... براحتی دیده اند و با پوست و گوشتشان لمس کرده اند تازه جنابعالی دست های پشت پرده خودرو را کشف کرده ای ؟
دادستان کل کشور از مردم انتظار دارند با دست های پشت پرده مقابله کنند ولی مردم ایران کم کاری می کنند.
آقای دادستان به جای این که دنبال روزه خواری مردم باشی که طرف مال خودش را میخورد و اگر گناهی کرده باشد طرف حسابش خداست برو دستهای پشت پرده را پیدا کن و برابر قانون با اون دستها برخورد کن
آقای دادستان مدعی دستهای پنهان پشت خودرو سازها است ،خوب چه کسی آین دستهارا بایر ببرد و از این مملکت کوتاه کند آقای دادستان کسی بغیر از شما ؟؟؟ پس آن دستهارا را ببرید
سالهاست مردم و کارشناسان دلسوز این موضوع را بیان کرده اند ولی هیچ گوشی در دولت ها و مجالس و قوه قضاییه بدهکار نبوده و این سخنان دادستان و راهور ناجا و.... فرار رو به جلو از مسئولیتشان است که متهم نشوند هرچند مافیا قویتر از این حرفها بوده و دولت رییسی هم که تاکنون حریف نشده
دادستان کل کشور: در صنعت خودروسازی کشور، دست های پشت پرده ای وجود دارد:
وجود دستهای پنهان در کجا کشور و چه صنوفی وجود ندارد؟! شاید اگر اینگونه سوال را طرح کنیم، متوجه میشویم که در کشور جای نیست که دست پنهان، مافیا، قاچاق، ... وجود نداشته باشد!!!!!
اقای دادستان .......دست های پشت پرده چه کسانی هستند که دستهای شما را هم بسته اند ؟......
سرمایه گذاری در بیت کوین یعنی قمار ومفت خوری
دست های پشت پرده بودجه های دولتی پست پرده را با گران فروشی دلار خودرو شکر زمین و .... تامین میکنند.
پرده افتاده فقط باید چشم بینا داشت .
جناب دادستان کل کشور دستهای پشت پرده واسه قدیم بود که ی کم ترس از قانون وجود داشت الان همه دستها روی پرده هستن شما خبر ندارید
دادستان کل کشور اظهار می دارد دستهایی پشت پرده. خوب اگر واقعا دلسوزید و احساس مسیولیت می کنید افشا کنید. بخدا مردم حالشون بهم می خوره از این اظهارات تکراری و بی فایده.
بنده یه سوال دارم ماشین که وارد میشه هزار جور مالیات میبندید بهش قیمتش نجومی میشه بعد میاد داخل کشور خود و لوکس نامگذاری میشه بعد شما از این خودرو به اصطلاح لوکس مالیات سالانه میگیرید چند بار مالیات میگیرید در ضمن با مالیات شما قیمتش میشه بالای میلیارد هم قیمت ماشینهای داخلیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل