بازدید 4927

در روز طبیعت در جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنید

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور از عموم مردم خواست تا در روز طبیعت در جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنند.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶ 30 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا اکبری که به نوشهر سفر کرده بود، با اشاره به نزدیک شدن به سیزده فروردین و روز طبیعت اظهار داشت: از هم میهنان عزیز انتظار داریم اگر به عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها مراجعه می‌کنند از روشن کردن آتش اکیداً خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی با اشاره به اینکه به منظور کنترل و پایش عرصه های جنگلی شمال کشور در روز طبیعت دو فروند بالگرد در استان های شمالی به رصد مناطق جنگلی می پردازند، گفت: با توجه به افزایش حجم جمعیت در این روز، چنانچه فردی که آتش روشن می‌کند به نحو مطلوب و شایسته‌ای آنرا خاموش نکند ممکن است این آتش به سایر نقاط جنگل سرایت کند.

به گفته اکبری، در روز طبیعت از سوی منابع طبیعی استان و شهرستانها و همیاران طبیعت کیسه های زباله در اختیار شهروندان طبیعت دوست قرار خواهد گرفت تا زباله های و پسماندهای غذایی شان را در طبیعت رها نکنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور یادآورشد: توقع داریم در روز طبیعت، شهروندان از مظاهر زیبای طبیعت لذت برند و استفاده کنند و از این میراث گرانبها و موهبت الهی به درستی بهره مند شوند.

این مقام مسئول گفت: شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی در سراسر کشور در اختیار عموم شهروندان است و همکاران منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی اخبار و گزارشات ارسالی هستند.

سرهنگ رضا اکبری، همچنین در این سفر از خداپناه نعیمایی فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی چالوس که سال گذشته در حین انجام ماموریت در شهرستان چالوس از سوی یکی از متخلفین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و مدتی در بیمارستان بستری شد، عیادت کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی در ادامه افزود: در سال گذشته ۷۰ تن از نیروهای منابع طبیعی و چهار تن از نیروهای مردمی از عشایر غیور استان فارس توسط متجاوزین و متخلفین به منابع طبیعی مورد هجمه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور، این مقام مسئول با اشاره به آماده‌باش نیروهای حفاظت منابع طبیعی سراسر کشور در قبل و حین تعطیلات نوروزی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای حفاظتی در سراسر کشور مسئولیت تامین امنیت و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را در قالب دو هزار و ۷۵۰ گشت خودرویی و موتوری و ۷۰۰ پاسگاه منابع طبیعی و ۸۰ ایستگاه ایست و بازرسی محمولات جنگلی بر عهده دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار