بازدید 5581

معرفی مرطوب کننده‌های طبیعی محبوب سال 2022

کد خبر: ۱۱۱۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 30 March 2022

معرفی مرطوب کننده‌های طبیعی محبوب سال 2022

خشکی پوست باعث می­شود پوست خشن و پوسته پوسته به نظر برسد. محل تشکیل این لکه های خشک از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این یک بیماری شایع است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می­دهد. دلایل زیادی دارد، از جمله هوای سرد یا خشک، آسیب های ناشی از نور خورشید، صابون های خشن و حمام کردن بیش از حد.

شما می­توانید کارهای زیادی را به تنهایی برای بهبود پوست خشک انجام دهید، از جمله مرطوب کردن و محافظت در برابر آفتاب.. محصولات مختلف و روتین های مراقبت از پوست را امتحان کنید تا روشی را پیدا کنید که برای شما کارآمد باشد. ما پیشنهاداتی برای شما داریم.

درمان و مرطوب کننده­ های برتر

برای رفع خشکی شدید درمان­های مختلفی توصیه می­شود. انواع ماسک­ها، لایه بردار­ها و روغن­ها می­توانند کمک کننده باشند. در ادامه بهترین مرطوب کننده­های طبیعی را به شما معرفی می­کنیم.

لوسیون بدن

پوست ما به تنهایی می­تواند روغن مورد نیاز خود را تا سنین میانسالی تولید کند. مشکل اینجاست که این روغن طبیعی پوست ما را آلوده نشان­ خواهد داد. کسانی که صورت خود را پاک نمی­کنند و اجازه می­دهند این روغن حفره­های پوست را پر کند اگرچه سلامت بیشتری را روی پوست تجربه می­کنند اما ظاهر خوبی نخواهند داشت. اکثر افراد از چنین کسانی دوری می­کنند و علاقه­ای به برقراری ارتباط با آنها ندارند. ما به عنوان جایگزین پیشنهاد می­کنیم ابتدا پوست خود را به خوبی با شوینده مناسب پوست بشویید. اکنون می­توانید از بادی لوشن یا لوسیون بدن استفاده کنید.

این محصول می­تواند چربی از دست رفته را دوباره سازی کند و از طرفی ظاهر تمیز پوست شما را حفظ می­کند.

روغن­ های طبیعی

روغن­هایی که از دل گیاهان به دست می­آید بیش از هر مرطوب کننده­ای ترند شده­اند. در عصر حاضر پوست ساده و بی آرایش مورد پسند است و سال 2022 از سالهایی است که بیش از هرچیز سلامت پوست جذاب و زیباست و نه کرم­های سنگین آرایشی. انتخاب با شماست و می­توانید روغن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • روغن درخت چای

معرفی مرطوب کننده‌های طبیعی محبوب سال 2022

روغن درخت چای که از درخت ملالوکا مشتق شده است، یکی از قابل توجه­ترین ضدعفونی کننده­ها در طب جایگزین است. این روغن به مبارزه با باکتری ها و التهاب کمک می­کند.

  • روغن انار

روغن انار دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می­تواند پوستی سالم تر و یکنواخت تر برای شما به همراه داشته باشد.

  • گل سرخ

روغن گل رز با داشتن آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و C می­تواند به بهبود گردش خون بین سلولی پوست کمک کند که اغلب با افزایش سن کند می­شود. این روغن می­تواند پوستی جوان تر با خطوط کمتر ایجاد کند.

  • مرو

از لحاظ تاریخی، مرو توسط زنان مصری برای رژیم­های مراقبت از پوست ضد پیری استفاده می­شد. تصور می­شود که این روغن غنی از آنتی اکسیدان گردش خون را بهبود می­بخشد و پوستی درخشان تر و صاف تر ایجاد می­کند.

  • جوجوبا

معرفی مرطوب کننده‌های طبیعی محبوب سال 2022

روغن جوجوبا به دلیل داشتن اسیدهای چرب طبیعی برای ترمیم لایه بالایی پوست مورد توجه قرار گرفته است. روغن های دیگری که نتایج مشابهی ارائه می ­دهند عبارتند از روغن آرگان، نارگیل و دانه آفتابگردان. جوجوبا همچنین به سبک بودنش معروف است که آن را برای پوست های چرب انتخاب مناسب می­کند، که در این مطلب بیشتر می‌توانید درباره آن بخوانید.

برای بهبود وضعیت پوست پس از اصلاح می­توانید از انواع این روغن­ها کمک بگیرید و از طرفی سعی کنید در هنگام اصلاح تیغ مناسبی تهیه کنید. انواع محصولات اصلاح بیک انتخاب خوبی است. این محصول را می­توانید از سایت­های معتبر تهیه کنید.

اگر نمی­دانید پوست خشکی دارید یا چرب ما اینجا برخی ویژگی­های پوست خشک را مورد بررسی قرار داده­ایم.

علائم خشکی پوست

خشکی پوست اغلب موقتی یا فصلی است. مثلاً ممکن است فقط در زمستان به آن مبتلا شوید همچنین ممکن است نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشید. علائم و نشانه های پوست خشک ممکن است بر اساس سن، وضعیت سلامتی، رنگ پوست، محیط زندگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید متفاوت باشد. این علائم عبارتند از:

  • احساس سختی پوست
  • خشن شدن پوست
  • خارش (خارش) و التهاب
  • ترک خوردگی
  • خطوط ریز یا ترک در قسمت­های مختلف بدن

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اکثر موارد خشکی پوست به تغییرات سبک زندگی و درمان های خانگی پاسخ خوبی می­دهند. با این حال ممکن است به کمک پزشک و مراقبت های اولیه یا پزشک متخصص در بیماری های پوستی (متخصص پوست) نیاز داشته باشید. در صورت داشتن این مشکلات به پزشک مراجعه کنید:

  • مراحل خودمراقبتی را امتحان کرده­اید اما علائم و نشانه­های خشکی شدید باقی مانده است.
  • پوست شما ملتهب یا دردناک است.
  • پوست خشک و ضخیم جدیدی با ظاهر متفاوت به عنوان یکی از عوارض جانبی پیش سرطانی ایجاد می­شود.
  • دچار اخلال خواب یا اختلال در انجام کارهای روزانه هستید.
  • زخم­های باز یا عفونت­های ناشی از خاراندن دارید.
  • قسمت­ها خشک با پوسته اندازی شدید دارید.

علت‌های مختلف خشکی پوست

  1. خشکی پوست به دلیل از دست دادن آب از لایه بیرونی پوست است. حرارت اجاق­های هیزمی، بخاری­های قدیمی و شومینه­ها همگی باعث کاهش رطوبت می­شوند.
  2. در شرایط سرد، باد یا آب و هوای کم رطوبت.
  3. حمام کردن یا شستشوی زیاد دوش گرفتن یا دوش گرفتن با آب گرم یا شستشوی بیش از حد پوست می تواند پوست شما را خشک کند. حمام کردن بیش از یک بار در روز می تواند چربی های طبیعی پوست شما را نیز از بین ببرد.
  4. صابون های خشن و شوینده­ها. بسیاری از صابون‌ها، شوینده‌ها و شامپوهای محبوب، رطوبت را از پوست شما می‌گیرند، زیرا برای از بین بردن چربی فرموله شده‌اند.
  5. سایر بیماری های پوستی افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند درماتیت آتوپیک (اگزما) یا پسوریازیس بیشتر احتمال دارد پوست خشکی داشته باشند.
  6. درمان­های پزشکی برخی از افراد پس از درمان سرطان، دیالیز یا مصرف برخی داروها دچار پوست خشک و ضخیم می­شوند.
  7. با افزایش سن، پوست نازک می‌شود و چربی‌های مورد نیاز پوست به میزان کمتری تولید می­شود.

بهترین مرطوب کننده را با شناخت پوست خود تهیه کنید و در نظر داشته باشید در این سال تمام زیبایی­های طبیعی صورت شما اهمیت خواهند داشت. نیازی به کرم­ پودر ندارید و تنها در تابستان پیش رو از روغن­ها و ضد آفتاب استفاده کنید. یک برق لب را برای زیباتر به نظر رسیدن همراه خود داشته باشید.

نویسنده: سارااقبالی

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی