بازدید 10886
۳

دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا در چین و اروپا

سازمان جهانی بهداشت یک زیرسویه جدید را که با عنوان "اومیکرون پنهانکار" شناخته می شود، سویه غالب در سراسر جهان معرفی کرد و آن را دلیل اوجگیری دوباره بیماری در چین و اروپا خواند.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ 29 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، یک زیرسویه بسیار مسری از اومیکرون با نام BA.۲، اکنون به سویه غالب در سراسر جهان بدل شده و شمار مبتلایان را در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی افزایش داده و به نگرانی ها در خصوص افزایش آمار در آمریکا دامن زده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این زیرسویه که با نام "اومیکرون پنهانکار" هم شناخته می شود در حال حاضر در تقریبا ۸۶ درصد از موارد توالی یابی شده شناسایی شده هرچند تاکنون علائمی از ابتلای شدید به این بیماری در افراد مبتلا دیده نشده است.

گفته می شود تاثیرپذیری واکسن ها علیه این سویه همانند سایر اعضای خانواده اومیکرون زیاد نیست و محافظت واکسینه شدگان با گذشت زمان کاهش می‌یابد. با این حال، براساس داده‌های "آژانس امنیت سلامت بریتانیا"، ایمنی در برابر این زیرسویه با تزریق دوزهای تقویت کننده افزایش می یابد.

این زیرسویه برای نخستین بار در ماه نوامبر سال گذشته میلادی شناسایی شد.

گفته می شود دلیل افزایش شمار مبتلایان در چین و اروپا به دلیل گسترش همین زیرسویه پنهانکار است. دلیل پنهانکار نامیدن این زیرسویه آن است که برخلاف سویه اصلی BA.۱ اومیکرون که دارای ژن اسپایک بوده و در تست PCR قابل تشخیص است، زیرسویه جدید فاقد این ژن است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴۸۳ میلیون و ۹۱۹ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
مرگ بر چین
بزودی در ایران.
حتما مدارس رو باز کنید ، حتما ، خیلی باحالیم ما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان