بازدید 6619

فرار ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر از اوکراین

سازمان ملل اعلام کرد که از ۲۴ فوریه تا ۲۰ مارس امسال ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۹ نفر از اوکراین به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند. به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید
کد خبر: ۱۱۱۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 28 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بازه زمانی ۲۴ فوریه تا ۲۶ مارس ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۴۹ نفر از اوکراین به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند.

براساس این بیانیه، بیش از نیمی از این افراد به لهستان پناه برده‌اند. این کشور در حال حاضر میزبان ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۰۳ پناهجوی اوکراینی است.

همچنین طی بازه زمانی مذکور ۵۸۶ هزار و ۹۴۲ شهروند اوکراینی به رومانی، ۳۸۱ هزار و ۳۹۵ نفر به مولداوی، ۳۴۹ هزار و ۱۰۷ نفر به مجارستان و ۲۷۲ هزار و ۱۲ نفر دیگر به اسلوواکی پناه برده‌اند.

از طرف دیگر، طی روز‌های ۲۱ تا ۲۳ فوریه از مناطق دونتسک و لوهانسک در اوکراین ۵۰ هزار نفر به روسیه رفته‌اند.

صد‌ها نفر از پناهجویان اوکراینی پس از عبور به کشور‌های همسایه به سمت کشور‌های اروپایی سفر می‌کنند.

کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در روز‌های ۲۴ فوریه تا ۲۶ مارس در اوکراین دست‌کم ۱۱۱۹ غیرنظامی کشته و ۱۷۹۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز گزارش کرد که ۶.۵ میلیون غیرنظامی در اوکراین در حالت آوارگی به سر می‌برند؛ بنابراین شمار افرادی که وادار به ترک خانه‌های خود شدند، به همراه شهروندانی که به کشور‌های همسایه پناه برده‌اند، به ۱۰ میلیون نفر رسید.

این سازمان هشدار داد که شمار قربانیان و مجروحان غیرنظامی ممکن است بسیار بالاتر از آنچه اعلام شده، باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان