بازدید 26940
۹

بازگشت «ساحل‌خواری» با تلکه‌کردن مسافران

دریافت ورودی ۱۰ هزار تومانی از هر خودرو برای دستیابی به ساحل فرح‌آباد ساری طی تعطیلات نوروزی علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در انتهای جاده دریا، این پرسش را برای مسافران و مجاوران ایجاد کرده که این عوارض با وجود تاکید دولت بر آزادی دسترسی مردم به سواحل چرا و توسط چه کسانی دریافت می‌شود؟
کد خبر: ۱۱۱۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 26 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مسافران و گردشگران و شهروندانی که این روزها قصد حضور در ساحل فرح‌آباد را داشته باشند اگر بخواهند از انتهای جاده فرح‌آباد وارد محدوده ساحلی شوند با یک باجه عوارضی مواجه می‌شوند که باید برای رد شدن از آن و رسیدن به محدوده ساحل ۱۰ هزار تومان به ازای هر خودرو بپردازند.

البته این باجه عوارضی چند سال است که هنگام حضور مسافران در نیمه نخست سال فعال می‌شود و از رانندگان خودروهایی که قصد ورود به ساحل را دارند ، ورودی دریافت می‌کند ، اما طی روزهای اخیر پس از اجرای دستور رییس جمهور در عقب نشینی متصرفان از حریم ۶۰ متری ساحل و تاکید مسوولان مختلف ملی و استانی بر آزادی دسترسی مردم به حریم ساحلی ، تضاد این رفتار برای همگان برجسته و گلایه ها از این موضوع با انتشار تصاویر و ویدیوها توسط شهروندان فراگیر شده است.

انتشار ویدئویی از ورودی ساحل فرح‌آباد ساری و ترافیک سنگینی که در انتهای جاده دریا و منتهی‌الیه شمالی این شهر ساحلی سبب شده که یک بار دیگر این پرسش برای بسیاری از بومیان و مسافران پیش بیاید که ۱۰ هزار تومان را به چه دستگاهی و بر چه اساسی می‌پردازند؟ پرسشی که با توجه به برجسته شدن اقدامات انجام شده برای آزادسازی سواحل در استان طی دو ماه اخیر و تأکید بر آزاد بودن دسترسی به ساحل برای همه، برجسته‌تر از سال‌های قبل مطرح می‌شود.

البته نمی‌توان منکر شد که دریافت ورودی در مناطق گردشگرپذیر امری مرسوم است که در ازای ارائه برخی خدمات و مهم‌تر از آن در چارچوبی قانونی و شفاف انجام می‌شود ، اما آن‌چه که این روزها مانند تعطیلات چند سال اخیر در ساحل فرح‌آباد دیده می‌شود با این دو معیارحداقلی فاصله معناداری دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۹
احتمالا برای بهینه سازی نواحی ساحلی و جمع آوری زباله است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
یه کلام از مادر عروس بشنوید
اون ده هزارتومان صرف بکار گیری افراد برای جمع آوری زباله لب ساحل می شود.
البته بعد از نمایش جمع آوری زباله به فراموشی سپرده میشود و به جیب دزدان میرود.
سلام بنده بهمن ماه 1400 و فروردین 1401 به فرح آباد رفتم اول اینکه جاده فرح آباد ساری از نظر اسفالت واقعا افتضاح بودو دوم اینکه در هربار 10.000 تومان گرفتند وداخل هم برای پارکینک از هر ماشین 15.000 تومان گرفتند ضمن آنکه ساحل خیلی کثیف بود و عملا این مبالغ دریافت شده خرج کجا می شود خبر ندارم .
با تشکر
دزدان سر ساحل
آقا درست نمیشه، همش فیلمه، تا بحران فساد از همون ریشه اش کنده و نابود نشه هیچ کاری نمیشه کرد.
این واقعا توجیه توهین آمیزیه، یعنی اینقدر فرهنگ ما پایینه که در ازای پرداخت 10 هزارتومان به خودمان اجازه بدیم در سواحل زباله بریزیم.
این گرفتن عوارض فقط جنبه اخاذی داره
نمیخواد بعدا نفر بزارن آشغال جمع کنن،درست حسابی سطل زبانه بزارن،امکانات صندلی و سایه بان بزارن مردم میفهمن و آشغال نمی ریزن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس