بازدید 12222
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی/ درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران/ لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان/ تبریک نوروز توسط بایدن

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی، درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران، لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان، تبریک نوروز توسط بایدن و سقوط هواپیمای بوئینگ در چین با ۱۳۳ سرنشین از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ 21 March 2022

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی/ درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران/ لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان/ تبریک نوروز توسط بایدن

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی، درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران، لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان، تبریک نوروز توسط بایدن و سقوط هواپیمای بوئینگ در چین با ۱۳۳ سرنشین از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی

عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین، کشورهای غربی را نگران اقدام احتمالی مشابه چین علیه تایوان نموده است.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا امروز (دوشنبه) هشدار داد که در بحبوحه ادعاها مبنی بر آماده‌شدن پکن برای اقدام نظامی، در صورت شکست خوردن «بازدارندگی» در منطقه هند و اقیانوس آرام، واشنگتن نیز آماده «جنگ و پیروزی» در نبرد علیه چین خواهد بود.

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، دریاسالار «جان سی. آکیلینو» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام گفت که در دو دهه گذشته چین «بزرگ‌ترین انباشت نظامی از زمان جنگ جهانی دوم» را انجام داده است و «تجمیع تسلیحات آنها در منطقه بی‌ثبات‌کننده است».

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی/ درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران/ لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان/ تبریک نوروز توسط بایدن

آکیلینو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شد در حالی که ماموریت ارتش آمریکا «جلوگیری از جنگ» در منطقه است، اما پنتاگون آماده جنگ و پیروزی در درگیری علیه چین خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وی چین را به نظامی‌کردن جزایر در دریای جنوبی چین و تبدیل آنها به قلعه‌هایی با تسلیحات ضد هوایی و ضد دریایی متهم کرد.

این نظامی آمریکایی، آن را بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر چین برای «گسترش قابلیت تهاجمی جمهوری خلق چین در فراسوی سواحل قاره‌ای» خواند و مدعی شد که پکن از این جزایر برای پرواز هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن در طول یک درگیری احتمالی استفاده خواهد کرد.

درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران 

تلاش‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام با مخالفت‌هایی در میان قانونگذاران آمریکایی، از جمله هم‌حزبی‌های او روبرو است.

در همین راستا، «بن کاردین»، یکی از نمایندگان دموکرات در مجلس سنای آمریکا امروز دوشنبه (۲۱ مارس/ ۱ فروردین) خواستار به تعویق افتادن توافق با ایران در مذاکرات وین شده و گفته که با «جو بایدن» در این خصوص رایزنی خواهد کرد.

کاردین که دومین عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا است در مصاحبه‌ای با پایگاه هیل گفته که تشدید تنش در روابط میان آمریکا و روسیه باعث ایجاد موانعی در توافق هسته‌‌ای با ایران می‌شود و بهتر است که مذاکرات را تا زمان حصول یک «توافق قوی‌تر» به تعویق انداخت.

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی/ درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران/ لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان/ تبریک نوروز توسط بایدن

او مدعی شد که طرد روسیه از سوی جامعه بین‌المللی «وضعیت گفت‌وگوها را تغییر خواهد داد.» کاردین گفت: «می‌دانیم که روابط میان شرکا (قدرت‌های جهانی در برجام) در بهترین حالت متزلزل است. می‌دانیم که رابطه‌مان با چین تغییر داده. رابطه‌مان با روسیه تغییر کرده.»

کاردین گفت که منتظر ماندن برای مذاکره دوباره بر سر توافق «احتمالاً بهترین راهبرد است.» او گفت که می‌خواهد با دولت بایدن در این خصوص صحبت کند.

سناتور دموکرات آمریکایی تصریح کرد: «من لزوماً طرفدار ورود شتابزده به توافق نیستم. هنوز نظرم این است که باید به توافقی طولانی‌تر برسیم.»

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از جمله دیگر اعضای ارشد حزب دموکرات است که به توافق با ایران به دیده شک می‌نگرد. منندز یکی از چهار نماینده دموکراتی بود که در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای برجام رأی منفی داد.

او روز پنجشنبه در جلسه‌ای در کنگره گفت: «درباره اینکه اوضاع [در مذاکرات وین] چطور پیش می‌روند آگاهی‌هایی وجود داشته اما در این خصوص هنوز اطلاعات کامل وجود ندارد. من نمی‌دانم این توافق چیست.»

او در ادامه با تکرار ادعاها علیه ایران گفت: «قضاوت کردن در این خصوص دشوار است. اگر ایران برنامه هسته‌ای خودش را به عقب برگرداند، اگر درباره تلاش‌هایش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای شفاف‌سازی کند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به سایت‌های مشکوک بدهد و اگر برنامه موشکی‌اش را محدود کنند، اتفاقات خوبی افتاده است.»

او در ادامه گفت اما اگر به موجب این توافق فقط از ایران خواسته شود ساخت سلاح‌های هسته‌ای را به تأخیر بیندازد، توافق به اندازه کافی خوب نیست.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت جو بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در وین آمریکا را بار دیگر به توافق هسته‌ای برگرداند، اما تا کنون از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است. این در حالی است که مقامهای دولت جو بایدن، در کنار شمار زیادی از تحلیلگران و سیاستمداران دیگر در آمریکا اذعان کرده‌اند که سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران شکست خورده است.

منندز گفت: «اگر توافقی که قرار است داشته باشیم- که من نمی‌دانم چطور توافقی است- فقط زمان را به عقب بیندازد و اگر چیزی که به دست می‌آوریم یک مدت زمان محدود برای گریز هسته‌ای باشد آن وقت به سایر چالش‌های مربوط به سلاح‌های هسته‌ای و همه رفتارهای مخرب ایران نپرداخته‌ایم.»

وی اضافه کرد: «اگر این توافق به ایران امتیاز می‌دهد و روسیه از آن منفعت کسب می‌کند، توافق مشکل‌سازی خواهد بود.»

لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان 

طالبان به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد که در این هفته هیچ تعطیلی رسمی برای تجلیل از سال نو وجود نخواهد داشت.

«محمد یونس صدیقی»، سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی دولت موقت طالبان به خبرگزاری رویترز گفت که روز دوشنبه که قرار است نوروز برگزار شود، تعطیل رسمی نخواهد بود.

سخنگوی وزارت اطلاعات گفته است که این تعطیلی مطابق با قوانین اسلامی نیست، اما جشن‌های خصوصی از سوی شهروندان مجاز خواهد بود.

هشدار آمریکا به چین درباره ماجراجویی نظامی/ درخواست سناتور آمریکایی از بایدن برای عقب انداختن توافق با ایران/ لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان/ تبریک نوروز توسط بایدن

عبدالاحد عماد، رئیس انتشارات وزارت اطلاعات طالبان گفت: ”ما رسما نوروز را جشن نمی‌گیریم. اگر مردم می‌خواهند کاری انجام دهند، ما مانع آنها نمی‌شویم.»

دولت موقت طالبان اعلام کرده است که تمام کارمندان دولتی و دانشجویان باید روز اول فروردین در ادارات و واحدهای آموزشی درس حاضر باشند.

نوروز به‌عنوان یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده است. نوروز در افغانستان و ایران آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها مانند تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردم این سرزمین‌ها بە برگزاری جشن می‌پردازند.

تبریک نوروز توسط بایدن 

کاخ سفید در بیانیه ای نوروز و فرارسیدن سال نو را به همه کسانی که آن را جشن می گیرند تبریک گفت.

به گزارش هیل، در بیانیه‌ کاخ سفید آمده است: « جیل و من بهترین آرزوها را برای همه کسانی که امروز نوروز را در ایالات متحده و سراسر جهان جشن می‌گیرند - از جمله در ایران و در سراسر خاورمیانه، در آسیای مرکزی و جنوبی، در کشورهای قفقاز، و در اروپا» ابراز می‌کنیم.

در بیانیه بایدن آمده است: «تعطیلات نوروزی خانواده و دوستان را دور هم جمع می‌کند تا از عزیزان قدردانی کنیم، نعمت‌هایمان را بشماریم، وعده‌های غذایی و هدایایی را به اشتراک بگذاریم، در سالی که گذشت تأمل کنیم و از فرا رسیدن بهار و فرصت‌های فصل جدید استقبال کنیم. "

به گفته بایدن ها، این جشنواره "به رسمیت شناختن و تجلیل از فرهنگ ها و دوستی های پر جنب و جوش بسیاری از جوامع دیاسپورایی ما در آمریکا است که کمک های خارق العاده ای انجام می دهند و هر روز ساختار ملت ما را تقویت می کنند."

در این بیانیه تصریح شده است که «روح آغازهای جدید و شادی نوروز» در سفره هفت سین کاخ سفید منعکس شده است که نشان دهنده «امیدهای ما برای سال جدید» است.

بایدن ها گفتند: نوروز برای همه کسانی که عید را جشن می گیرند مبارک، نوروز را به شما تبریک می گوییم.

سقوط هواپیمای بوئینگ در چین با ۱۳۳ سرنشین

رسانه‌های چینی امروز (دوشنبه) از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری «بوئینگ ۷۳۷» در جنوب این کشور خبر دادند.

شبکه دولتی چین گزارش داد، این بوئینگ که متعلق به شرکت خطوط هوایی «چاینا ایسترن» بود با ۱۳۳ سرنشین در جنوب این کشور دچار حادثه شده که هنوز آمار دقیقی از تلفات آن اعلام نشده است.

تصاویر و ویدئوهای منتشرشده از این حادثه نشان می‌دهد که در محل سقوط هواپیما آتش‌سوزی گسترده‌ای ایجاد و حجم زیادی از دود در منطقه پخش شده است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های امدادی و عملیاتی برای جستجو و نجات قربانیان یا بازماندگان این حادثه اعزام شده‌اند اما به دلیل اینکه هواپیما در منطقه‌ای کوهستانی-جنگی سقوط کرده، کمک‌رسانی ممکن است با تأخیر همراه باشد.

جزئیات بیشتری از علت این حادثه یا تلفات احتمالی آن هنوز منتشر نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
آقای بن کاردین هم مثل بعضی دیگر در داخل متوهم هستند. خوشبختانه ایران از هفته پیش با دور زدن روسیه (هوشمندانه ترین کار) با آمریکا مستقیم وارد مذاکره شد. و علی رغم میل تندروهای آمریکا و ایران و اسراییل و روسوفیلهای داخلی، توافق در حال انجام هست. بدون باج دادن به روسیه حتما داد بعضی ها در خواهد آمد.
مشکل برای توافق فقط روسیه بود، پس چی شد!!؟ روسیه که موافقت کرد
لعنت بر طالبان و همپیمانان ایرانیشان!!!
لغو تعطیلات نوروزی از سوی طالبان
طالبان اشتباه بزرگی می کند و نه تنها نمی تواند جلو این رسم باستانی را بگیرد بلکه پایگاه مردمی خود را تضعیف و خود را در مقابل مردم قرار می دهد که نتیجه ای جز شکست در دراز مدت حتی میان مدت ندارد .
ای کاش ما هم از طالبان چیزهای جدید یاد بگیریم
نوروز خواهد ماند و هیچ آثاری از طالبان و طالبان مسلک نخواهد ماند
دلیل حمله انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان چه بود؟
انصارالله یمن هم به مهره روسیه تبدیل شد؟
مگر همین یک هفته پیش نبود که روسیه علیه انصارالله یمن در شورای امنیت رای داد؟
تبریک عید گفتن،کاخ سفید رو هم به رنگ پرچم ایران در آوردن.
ای مردم آمریکا چه نشسته اید که اینها آمریکا رو فروختن به ایران.
اشتباه کردید درطول مذاکرات افزایش غنی ساری رامتوقف کردیددلتان رابه توافق خوش کردید.درحال حاضربابازی که امریکا راانداخته بجای زدن پایگاه موسادومانوروهک سایبری موثرترین کارادامه افزایش غنی سازی تاامضای توافق است عبداللهیان نیزاظهارات ضعیفی درعباراتی مثل منطقی بودن امریکا می کنداساس شیطان بزرگ مکراست نه درک منطقی
مرگ بر چینی های خفاش خور
ایران باید سریع تر بمب اتم رو بسازه وگرنه در آینده مورد هجوم قرار میگیره و زیر ساخت هاشو رو هدف قرار میدن و باید سالها در تاریکی و سرما زندگی کنیم
بدبخت مردم افغانستان و اهريمنان طالبان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار