بازدید 7464

تغییر ورزشگاه کره‌ای ها برای شکستن طلسم ۱۱ساله ایران!

کره جنوبی برای اولین بار در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم گرفته تا بازی خود را در این ورزشگاه انجام دهد تا علاوه بر ۱۲ سال شکست نخوردن برابر ایران، تماشاگران بیشتری را نیز کنار خود داشته باشد
کد خبر: ۱۱۱۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ 20 March 2022

کره‌ای ها امیدوار هستند انتخاب ورزشگاه سئول به پیروزی این تیم برابر ایران کمک کند.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از یونهاپ،  تیم فوتبال کره جنوبی با هدایت پائولو بنتو سرمربی این تیم ساعت ۲۰ روز ۴ فروردین به وقت کره در دیدار خانگی از گروه A  در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف ایران خواهد رفت.

در حال حاضر در گروه A ایران با ۲۲ امتیاز (۷ برد، یک تساوی) در رده اول و کره با ۲۰ امتیاز (۶ برد، ۲ تساوی) دوم است. هر دو تیم در هشت بازی در مرحله نهایی مقدماتی شکست نخورده بودند و زودتر به جام جهانی راه پیدا کردند.

با این حال کره برای ورود به سید  ۳ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دنبال پیروزی مقابل ایران است. مهمتر از همه اینکه این دیدار در خانه برگزار می شود، فرصتی طلایی برای پایان دادن به آمار بد کره برابر ایران. 

ایران تا این لحظه حریف سختی برای کره بوده است. این کشور در رده بندی فیفا در رده بیست و یکم، بالاترین رتبه در آسیا و ۸ پله بالاتر از کره قرار دارد. آنها همچنین آمار رودرروی بهتری برابر کره جنوبی دارند. 

آخرین باری که کره جنوبی توانست ایران را شکست دهد، ۱۱ سال پیش بود. در ژانویه ۲۰۱۱،  در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا کره جنوبی یک بر صفر تیم ایران با هدایت افشین قطبی را شکست داد که این پیروزی آخرین پیروزی کره‌ای ها برابر ایران تاکنون بود. 

اما از آنجایی که کره در ۱۱ سال مقابل ایران پیروز نشد، ایران در ۱۲ سال نتوانسته است کره را در ورزشگاه جام جهانی سئول شکست دهد. آخرین باری که کره  در سئول مغلوب ایران شد به سال ۲۰۱۰ بر می گردد آنها در شهریور همان سال در دیداری دوستانه با نتیجه یک بر صفر برابر ایران شکست خوردند.

پس از آن دو تیم کره جنوبی و ایران دو بار در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف هم رفتند که هر دو دیدار با تساوی به پایان رسیدند.  ایران مقابل کره در سئول کار آسانی نداشته است. ایران در ۴ بازی گذشته در ورزشگاه جام جهانی سئول، یک برد، ۲ تساوی و یک باخت داشته‌ است و به همین خاطر کره جنوبی برای اولین بار در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم گرفته تا بازی خود را در این ورزشگاه انجام دهد تا علاوه بر ۱۲ سال شکست نخوردن برابر ایران، تماشاگران بیشتری را نیز کنار خود داشته باشد.

ورزشگاه سئول با ۶۵ هزار نفر جمعیت بزرگترین ورزشگاه کره است و تمام بلیت های این دیدار نیز به فروش رفته است تا برابر ایران شاهد حضور گسترده هواداران کره ای باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار