بازدید 5276
۱

توصیه‌هایی برای سلامت در سفر

متخصص بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان به خانواده‌ها توصیه کرد حتما واکسیناسیون خود را کامل کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، نوروز سلامتی را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 20 March 2022

به گزارش «تابناک»، راحیل رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعطیلات نوروزی و برنامه‌ریزی برخی از خانواده‌های ایرانی برای سفر در این ایام، توصیه‌هایی برای حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مطرح کرد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد پیش از شروع سفر حتما واکسیناسیون خود را کامل کنند و هر سه دوز واکسن خودشان و برای کودکان بالای ۵ سال ترجیحا دو دوز واکسن کرونا را تزریق کنند.

این پزشک متخصص بر اهمیت تغذیه سالم در طول سفر تاکید کرد و گفت: در طول مسیر حتما برای کودکان تغذیه سالم همراه داشته باشید و از غذاها و خوراکی‌های آماده و بین راهی استفاده نکنید. همچنین آب تمیز همراه داشته باشید و برای کودکان زیر یک سال حتما آب از قبل جوشیده استفاده کنید.

وی افزود: در طول سفر از شست‌وشوی دست‌ها و در صورت عدم امکان شست‌وشو، از ضد عفونی دست‌ها غافل نشوید.

رحیمی با بیان اینکه بهتر است به رستوران‌هایی با فضای باز بروید و از حضور در فضاهای سربسته خودداری کنید، گفت: اگر رستوران با فضای باز در دسترس نبود، سعی کنید جایی بروید که تهویه مناسبی داشته باشد، در ساعت خلوت بروید و جایی بنشینید که از میزهای دیگر فاصله داشته باشید.

وی ادامه داد: در مورد فروشگاه‌ها و مراکز خرید و اماکن دیدنی نیز توجه داشته باشید که تجمعی وجود نداشته باشد، منتظر بمانید زمانی که خلوت‌تر است و جمعیت کمتری حضور دارند، با رعایت فاصله و استفاده از ماسک بروید.

متخصص بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان با بیان اینکه بهتر است به‌صورت خانوادگی به سفر بروید، گفت: ترجیحاً در این شرایط سفر گروهی نروید و یا اگر به صورت گروهی می‌روید با افرادی سفر کنید که حتما هر سه دوز واکسن کرونا را زده‌اند.

وی با اشاره به داروهایی که باید در طول سفر همراه داشت، گفت: استامینوفن یکی از داروهای مورد نیاز است، به ویژه اگر کودکی دارید که تب کرد این دارو را به او بدهید. همچنین پماد بعد از گزش داشته باشید و بعد از گزش حشرات برای کودکان استفاده کنید. داروی مفید دیگر او آر اس است که به شکل‌های مختلف وجود دارد، این دارو را حتما خنک استفاده کنید و برای کودکان بالای ۶ ماه بدون توصیه پزشک هم قابل استفاده است، به طوری که به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن کودک می توانید یک لیوان یک بار مصرف به او بدهید تا در صورت نیاز او را به درمانگاه برسانید. اگر مسافرخانه یا اقامتگاهی می‌روید حتما اسپری ضد شپش داشته باشید، اما داروهای دیگر را با نظر پزشک مصرف کنید.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها در سفر به شهرها و روستاهای زادگاه خود به دیدار اقوام می‌روند، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حفظ سلامت خود و خانواده‌هایتان کمک کنید.

وی افزود: سعی کنید با خانواده‌هایی رفت و آمد داشته باشید که مطمئن باشید واکسن زده‌اند، اما اگر خانواده‌ای واکسن نزده‌اند ترجیحاً در فضای باز و با رعایت فاصله با همدیگر دیدار کنید.

رحیمی با بیان اینکه بهتر است دسته جمعی به منزل اقوام نروید و خانوادگی بروید، اضافه کرد: در دید و بازدیدها در و پنجره‌ها را باز بگذارید و با فاصله بنشینید. از دست دادن و روبوسی کردن هم صرف نظر کنید.

متخصص بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان با بیان اینکه اگر کودک بالای ۵ سال دارید حتما واکسن کرونا بزنید، افزود: اگر کودک زیر ۵ سال دارید، آموزش استفاده از ماسک را به او بدهید، به ویژه اگر به منزل پدربزرگ و مادربزرگ می‌روید باید حتما واکسن زده باشند و کودکان هم ماسک داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر علامتی در کودک را جدی بگیرید، گفت: اگر کودک علائمی مثل تب، سرفه یا آبریزش بینی دارد به پای در آوردن دندان نگذارید و از سفر و دید و بازدید عید چشم پوشی کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقوق بازنشستگان بهداشت را کامل پرداخت نشد؟آیا خودشان تحمل دارند؟
آیا این رضایت مندی وخدمت به حق الناس است؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار