بازدید 6356

تعرفه جدید آب مشخص شد

آیین‌‎نامه تعرفه‌های آب با هدف مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 19 March 2022

به گزارش فارس به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران (ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰) مشترکان آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول تعرفه متناسب با مصرف می‌شوند و تعرفه مشترکانی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام کنند، مشمول هیچ‌گونه تغییری نشده و از نرخ‌های یارانه‌ای برخوردار می‌شوند.

بر این اساس، نرخ‌های پلکانی مشترکان بالای الگوی مصرف با هدف بازدارندگی برای صرفه‌جویی و مصرف متناسب با الگو برای پرمصرف‌ها است.

بنا بر این گزارش، 54 درصد از مشترکان شهرها درحال حاضر الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ‌گونه تغییر قیمتی نخواهند شد. حدود 40 درصد از مشترکان تا دوبرابر الگو مصرف دارند و 6 درصد از مشترکان پرمصرف هستند که بیش از دوبرابر الگو مصرف دارند که پیش بینی می‌شود با اعمال تعرفه‌های پلکانی مصرف آنها مدیریت شده و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

همچنین طبق این مصوبه، مشترکان تحت پوشش کمیته امداد امام  خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف تا یک سوم الگو از پرداخت آب بها معاف می‌باشند.

​این گزارش اضافه می‌کند، الگوی مصرف در استان‌های مختلف، براساس شرایط آب و هوایی، محیطی و جمعیت خانوار متفاوت است که مطابق این مصوبه وزارت نیرو موظف شده الگوی مصرف را براساس تعداد نفرات هرخانوار تعیین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل