بازدید 22380
پیمانه اقتصادی

انتقاد همتی از تصویب واردات ۷۰ هزار خودرو؛ تقاضا برای دلار بیشتر می‌شود/ ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق خواهد شد/ درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی به یک میلیارد تومان رسید/ سود سهام عدالت در آستانه پرداخت/ به آمریکا نفت صادر کنید!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رئیس جمهور: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی تنظیم شد، بازار سهام جهانی به تقاطع مرگ نزدیک می‌شود، صعود قیمت نفت مهارناپذیر ماند و افزایش دامنه نوسان به ١٠ درصد در سال ۱۴۰۱ را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 09 March 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رئیس جمهور: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی تنظیم شد، بازار سهام جهانی به تقاطع مرگ نزدیک می‌شود، صعود قیمت نفت مهارناپذیر ماند و افزایش دامنه نوسان به ١٠ درصد در سال ۱۴۰۱ را در بر دارد.

رئیس جمهور: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی تنظیم شد

رئیس جمهور در اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری گفت: دولت پس از برطرف کردن نگرانی ذخایر کالاهای اساسی، بر رفع کسری بودجه و کنترل نقدینگی تمرکز کرد و در این زمینه نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورد. لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بدون کسری بودجه و با در نظر گرفتن تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی تنظیم شد، در حالی که در سال‌های گذشته متوسط رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد و حدود ۴ دهم درصد بوده است. رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا امکان تحقق هدف رشد ۸ درصدی اقتصادی وجود دارد، یا نه، اظهار داشت: براساس سند بودجه ۱۴۰۱ اگر هزینه‌ها کنترل، درآمدها افزایش و جریان نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، تحقق این هدف دور از دسترس نیست.

رئیسی در تشریح چگونگی تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، گفت: با دو گام افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری قدم در مسیر تحقق این هدف گذاشته‌ایم. دولت توانسته شرکت های بزرگ را برای اجرای ۴۸ پروژه بزرگ با بیش از ۱۷ میلیارد دلار اعتبار پای کار بیاورد و از سوی دیگر مقرر شده بانک‌ها نیز به جای فعالیت در عرصه‌هایی مثل خرید ملک، طلا و ارز و فعالیت‌های غیرمولد مشابه سرمایه‌هایشان را به طرف تولید هدایت کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به طور طبیعی وقتی شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها در اقتصاد و تولید مولد فعال شوند، بخش خصوصی نیز به افزایش حضور در این عرصه ترغیب می‌شود. دکتر رئیسی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نیمه کاره کشور به قدری زیاد است که اگر تا سالها پروژه جدید کلید نزنیم باز هم پروژه برای تکمیل وجود دارد، خاطر نشان کرد: بودجه مصوبات تمام سفرهایی که انجام شده، تصویب و فعالیت‌ها با سرعت خوبی در حال انجام است. به عنوان مثال کارگاه‌های عمرانی در خوزستان نسبت به قبل از سفر دولت چندین برابر یا عملیات احیای خلیج گرگان در طول همین چند روزی که از سفر اخیر دولت به استان گلستان می‌گذرد، آغاز شده است.

یکی دیگر از برنامه‌های دولت در سفرهای استانی، فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه تعطیل است که ستادی به همین منظور تشکیل شده و به طور جدی پیگیر رفع مشکلات این واحدهاست. در مدت سپری شده از آغاز فعالیت دولت تلاش کردیم، خلق پول و افزایش نقدینگی مهار شود و از بانک مرکزی استقراض نشود. در نتیجه همین اقدامات نرخ تورم که به شدت صعودی و در حال شکستن رکوردهای ۷۰ ساله بود، امروز متوقف شده و در حال حرکت به سمت سیر نزولی است. رئیس جمهور با ارایه برخی آمارها از جمله کاهش رشد پایه پولی از ۴۲ درصد به ۳۳ درصد، کاهش ۱۲ درصدی خالص بدهی دولت به بانک مرکزی و افزایش قابل توجه صادرات نفتی و غیرنفتی و وصول درآمدهای آن، افزود: همه اینها در شرایطی است که همچنان تحریم‌ها و تهدیدهایی که برخی‌ها می‌گفتند مانع فروش نفت و صادرات غیرنفتی است، وجود دارد.

انتقاد همتی از تصویب واردات ۷۰ هزار خودرو

عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی درباره تصویب واردات ۷۰ هزار خودرو در بودجه سال آینده تصریح کرد: قبل از واردات باید استراتژی توسعه صنعت خودروسازی مشخص شود و با وجود قیمت‌گذاری دستوری، انحصار، نبود رقابت و تکنولوژی، واردات صرفا یک تسکین موقت است و تقاضای ارزی را افزایش می‌دهد. 

۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق خواهد شد

عبدالناصر همتی درباره اینکه تسهیلات تکلیفی بانک‌ها منجر به نقدینگی و تورم نشود، خاطرنشان کرد: اینکه دولت فعلی استقراض مستقیم از بانک مرکزی ندارد، درست است اما باید به ناترازی بانک‌ها نیز اضافه نکنیم. متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که ریپو (وثیقه گذاشتن اوراق خریداری شده بانک‌ها در بانک مرکزی برای دریافت وام) به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده و اضافه برداشت‌ها از بانک مرکزی به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که این موضوع، ۲۰۵ هزار میلیارد بر میزان پایه پولی اضافه می‌کند. از سوی دیگر، با ضریب فزاینده تقریبا ۸ درصدی، ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق خواهد شد. همتی افزود: درست است که طی سال‌های اخیر، با کاهش درآمدهای نفتی و افزایش کسری بودجه، دولت مجبور به تسعیر ارز شد و پایه پولی افزایش یافت؛ اما همچنان موتور نقدینگی روشن است. دولت باید علاوه بر استقراض نکردن از بانک مرکزی بر اضافه برداشت بانک‌ها نیز نظارت کند و میزان آن را کاهش دهد. 

نوسان مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۲۶۴ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۴۲ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد بیش از هشت هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

افزایش دامنه نوسان به ١٠ درصد در سال ۱۴۰۱

خدابخش نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: براساس تصمیمات اولیه اتخاذ شده قرار بر این است که دامنه نوسان تا ١٠ درصد تغییر کند. وی با بیان اینکه این اقدام جزو برنامه‌های مدنظر سازمان بورس است و مقرر شده تا دامنه نوسان به صورت تدریجی و یک درصد یک درصد اضافه شود، گفت: این اتفاق فصلی انجام خواهد شد، اما در کل تغییر دامنه نوسان وابسته به شرایطی است که در هیات مدیریت مطرح و تصمیم گیری شود. خدابخش ادامه داد: در بازار سرمایه هیچ چیز قطعی و آزمایشگاهی نداریم، پس به هیچ عنوان نباید در تصمیم گیری‌ها به سرعت و بدون حساب کتاب قدم برداریم، بلکه باید به طور حتم خود را در تصمیم گیری‌ها جای هم خریدار و هم فروشنده و نحوه تفکر آنها بگذاریم. نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در یک هفته پایانی سال هیچ اتفاق و تغییری در دامنه نوسان رخ نمی‌دهد و به احتمال زیاد درصد در نظر گفته شده از سال ١٤٠١ اجرایی خواهد شد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۶۰۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۷ درصد معادل ۸۲ هزار و ۱۴۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۳۶۲ تومان رسیده است. /نبض بورس

سود سهام عدالت در آستانه پرداخت

روابط عمومی سازمان بورس با انتشار پستی در توئیتر اعلام کرد، با پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ۹۶ درصد از سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول شده و ان شاالله از فردا اطلاعات پرداخت سود به بانک‌ها جهت واریز سود به حساب سهامداران سهام عدالت ارسال می‌شود.

بازار سهام جهانی به تقاطع مرگ نزدیک می‌شود

به دلیل ترس از تورم و تهاجم روسیه به اوکراین، سرمایه‌گذاران بازار سهام به تقاطع مرگ سهام اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) نزدیک می‌شوند. به نقل از مارکت نیوز، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به تقاطع مرگ نزدیک شده است؛ تقاطع مرگ بیانگر الگوی نمودار  شومی است که بر روند نزولی متحمل شده در یک دارایی تاکید می‌کند و زمانی ظاهر می‌شود که میانگین متحرک ۵۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور کند. در آخرین بررسی انجام شده، شاخص اس‌اندپی به میزان ۰.۶ درصد کاهش یافت و میانگین متحرک ۵۰ روزه آن در ۴۵۰۸.۵۶ و ۲۰۰ روزه آن در ۴۴۶۶.۳۴ قرار گرفت. رویکرد تقاطع مرگ برای شاخص بازارهای گسترده مانند میانگین صنعتی داوجونز ( DJIA) در منفی ۰.۵۶ درصد رخ داد و با سقوط نزدیک به ۸۰۰ امتیازی روز دوشنبه احتمالا این تقاطع نزولی تسریع خواهد شد.

تعدادی دیگر از دارایی‌ها که شاهد تقاطع مرگ‌ بوده‌اند شاخص نزدک مرکب (NasdaqComposite) است که در اواسط فوریه در منفی ۰.۲۸ درصد قرار گرفت. آخرین باری که  اس‌اندپی ۵۰۰ تقاطع مرگ را ثبت کرد، تقریبا دو سال پیش در ۳۰ مارس ۲۰۲۰ و در اوج فروش ناشی از همه‌گیری بود. داوجونز نیز شاهد تقاطع مرگ در چیزی بود که به‌طور گسترده به‌عنوان پایین‌ترین سطح بازار سهام در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ مشاهده می‌شود. شایان ذکر است که چنین تقاطع‌هایی لزوما شاخص‌های مناسبی برای زمان‌بندی بازار نیستند اما به گفته تکنسین‌ها می‌توانند به فروش در چشم‌انداز تاریخی کمک کنند.

صعود قیمت نفت مهارناپذیر ماند

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ممنوعیت واردات نفت روسیه به آمریکا و برنامه روسیه برای توقف واردات از روسیه تا پایان امسال، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت دو دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۳۰ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز گذشته ۳.۹ درصد افزایش داشت. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۵۷ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، به ۱۲۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه ۳.۶ درصد افزایش داشت.

به آمریکا نفت صادر کنید!

مقامات آمریکایی در راستای هر گونه توافقی برای تسهیل تحریمهای تجارت نفت ونزوئلا، از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت خود را به آمریکا ارسال کند. به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه را به تلافی حمله مسکو به اوکراین اعلام کرد. دیپلمات های آمریکایی در تلاش برای یافتن منابع تامین انرژی در سراسر جهان هستند که اختلال صادرات نفت و گاز روسیه به دلیل تحریمها یا جنگ را جبران کند. مقامات آمریکایی روز شنبه برای نخستین دیدار دو جانبه در چند سال اخیر، با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در کاراکاس ملاقات کردند.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم های نفتی آمریکا قرار دارد و اگر تحریم ها لغو شوند، می تواند بخشی از نفت خود را به این کشور صادر کند. منابع آگاه به رویترز گفتند: مقامات آمریکایی روشن کرده اند که اولویت آنها تامین نفت برای آمریکاست. هرگونه تسهیل تحریم ها مشروط به آن خواهد بود که نفت ونزوئلا مستقیم به آمریکا صادر شود. به گفته منابع آگاه، اگر واشنگتن تصمیم بگیرد تحریم ها علیه ونزوئلا را تسهیل کند، شرکت شورون می تواند در موقعیت مناسب برای احیای تولید در ونزوئلا و ازسرگیری صادرات به پالایشگاههای خود در منطقه گلف کاست آمریکا و جایگزین کردن آن با نفت روسیه باشد.

نفت ۲۰۰ دلاری در راه است؟

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت برنت را به دلیل بحران اوکراین بالا برد و بارکلیز هشدار داد در بدترین سناریو قیمت نفت ممکن است به ۲۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند. به گزارش ایسنا، گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت معاملات نقدی نفت برنت در سال ۲۰۲۲ را از ۹۸ دلار و به ۱۳۵ دلار و دورنمای قیمت سال ۲۰۲۳ را از ۱۰۵ به ۱۱۵ دلار در هر بشکه افزایش داد. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد: بیش از نیمی از نفت روسیه برای بارگیری در مارس هنوز به فروش نرفته است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، سه میلیون بشکه در روز صادرات نفت و فرآورده های نفتی دریابرد روسیه کاهش پیدا می کند که پنجمین اختلال بزرگ صادرات در یک ماه از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را اعلام کرد اما پیش از آن بسیاری از خریداران به دلیل نگرانی از تحریم های غیرمستقیم، از خرید نفت روسیه اجتناب می کردند. روسیه با صادرات حدود هفت میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان است. گلدمن ساکس اعلام کرد در کوتاه مدت تحمل چنین شوکی مستلزم کمک گرفتن از ذخایر استراتژیک جهانی، اعضای بزرگ اوپک، ایران و قیمتهای بالاتر برای کاهش مصرف است. بانک بارکلیز هک اعلام کرد مختل شدن صادرات نفت دریابرد روسیه در بدترین سناریو می تواند قیمتها را به بیش از ۲۰۰ دلار در هر بشکه برساند اما این بانک پیش بینی قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۲ را بازبینی نکرد و اعلام کرد وضعیت به شدت مبهم مانده است. شرکت مشاوره نروژی ریستاد انرژی اعلام کرد اگر اروپا و آمریکا واردات نفت روسیه را ممنوع کنند، قیمت نفت برنت می تواند به ۲۰۰ دلار افزایش پیدا کند. جاراد ریستاد از این شرکت گفت: قیمت های نفت ممکن است نسبت به سطح پیش از جنگ دو برابر شوند اما این وضعیت به بدی تحریم نفتی سال ۱۹۷۳ که قیمت ها سه رقمی شده بودند، نخواهد بود. تحلیلگران ریستاد انرژی اعلام کردند برآورد قیمت ۲۰۰ دلار بر اساس این فرض است که تحریم های غربی حدود چهار میلیون بشکه در روز نفت روسیه را از بازار جهانی حذف کند.

درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی به یک میلیارد تومان رسید

جهانگیر رحیمی مدیر کل دفتر فرآیندهای سازمان امور مالیاتی درباره علت بازگشایی مجدد سامانه املاک و اسکان کشور برای درج مشخصات مالکان واحدهای مسکونی گفت: در جلساتی که با معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که علت عمده مشمول مالیات شدن مالکان واحدهای مسکونی در حالی که این خانه‌ها خالی نیستند، این بود که این افراد ملک خود را در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نکرده بودند. وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی این افراد را به عنوان مالکان خانه‌های خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده بود، اظهار داشت: این وزارتخانه با تقاطع گیری سامانه‌های اطلاعاتی خود، این واحدها را خانه‌های خالی معرفی کرد. از سوی دیگر سامانه‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی نیز فعال است و افرادی که در این سامانه مشمول مالیات بر خانه‌های خالی شدند، می‌توانند گزینه عدم پذیرش را درج کنند.

مدیر کل دفتر فرآیندهای سازمان امور مالیاتی یادآور شد: با استفاده از این سامانه‌های اطلاعاتی قرار است آنهایی که عدم پذیرش را ثبت می‌کنند، راستی آزمایی شوند که آیا واحد مسکونی آنها خالی از سکنه است یا خیر. وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اگر فردی ملک مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکند به عنوان واحد مسکونی خالی شناسایی و مشمول مالیات می‌شود. با این حال باز هم در جلساتی که با معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی داشتیم قرار شد بار دیگر اطلاع رسانی کنیم که هر کس واحد خود را در این سامانه ثبت نکرده، به سامانه املاک و اسکان مراجعه و اقدام کند. رحیمی ادامه داد: ما این اطلاعات را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌دهیم تا بررسی کنند؛ در حال حاضر تبادل اطلاعات آفلاین است اما به زودی سامانه‌های ما به تبادل آنلاین اطلاعات تغییر خواهد کرد. همچنین اگر وزارت راه و شهرسازی سامانه را ویرایش و اطلاعات را اصلاح و به سازمان امور مالیاتی اعلام کند خانه مذکور خالی است، این سازمان مالیات تعیین شده برای مودیان را از سامانه حذف خواهد کرد؛ این یک فرآیند مستمر خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی رقم پیش بینی شده برای درآمدهای مالیاتی از محل خانه‌های خالی در قانون بودجه سال جاری دو هزار میلیارد تومان است اما تاکنون یک میلیارد تومان به عنوان این پایه مالیاتی واریز شده است. همچنین ۷۶ میلیارد تومان نیز مالیات خانه‌های خالی اشخاص حقوقی شناسایی شده است. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
رانت یعنی چه : واردات 70 هزار خودرو در سال آینده - نام ناشناس - تائید کننده : ناشناس ... تخیص بودجه : ناشناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اقازاده ها باید ماشین هاشون رو نو کنن متوجهی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بالاخره باید جلو یکه تازی خودرو سازهای داخلی را گرفت رقم ۷۰ هزار هم ناچیز است و چیزی عوض نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
همتی داره خودشو برا انتخابات بعدی گرم میکنه. یعنی میخاد بگه منم هستم.
خخخخ
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
به دلیل ترس از تورم و تهاجم روسیه به اوکراین، سرمایه‌گذاران بازار سهام به تقاطع مرگ سهام اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) نزدیک می‌شوند. به نقل از مارکت نیوز، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به تقاطع مرگ نزدیک شده است؛ تقاطع مرگ بیانگر الگوی نمودار شومی است که بر روند نزولی متحمل شده در یک دارایی تاکید می‌کند و زمانی ظاهر می‌شود که میانگین متحرک ۵۰ روزه از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه عبور کند. در آخرین بررسی انجام شده
همه. بورسهای دنیا درحال سقوطه مال ماداره میره بالا !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
باید خودرو وارد شود واز انحصار طلبی خودروسازها خارج شویم بیخودی بهانه بنی اسرائیلی نگیرید باید 200 هزارتا وارد شود
واردات خودرو را می توان بدون انتقال ارز از کشور انجام داد برای مثال می توان به ایرانیان مقیم خارج و دانشجویان ایرانی محصل در خارج و حتی شرکتهای خارجی اجازه واردات داد . فروش خودرو در ایران بسیار پرسود است و در هیچ جای دنیا چنین سودی در بخش خودرو وجود ندارد. این که خودورسازهای ما می گویند زیان دارند به خاطر سو مدیریت است و هزینه های سربار اضافی نظیر کارکنان سفارشی - دادن امتیاز به افراد خاص - ایجاد شرکتهای مختلف که بسیاری از انها زیان ده هستند و.. می باشد والا فروش خودرو که گاه برای دوسال بعد پیش فروش می شود که به هیچ عنوان زیان ده نیست. اگر یک رقیب قدر برای خودرو سازها ایجاد شود انوقت همه مدیران بی کفایت باید کنار بکشند و خودرو سازی کشور رونق می گیرد. اولین رقیب هم اجازه واردات است . خودورهای بی کیفیت عامل مرگ سالانه هزاران ایرانی است که مرگ هر کدام زیانهای اقتصادی و اجتماعی هنگفت بر جا می گذارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
در اینصورت سود سرشار به جیب وارد کننده می شود و مردم کماکان سرشان بی کلاه می ماند
آقای همتی دوران انتخابات تمام شده است و شما اصلاح طلبان حاضر نیستید یکسال صبر کنید شاید کسی بتواند جبران تخریب های شما را بکند.
واردات خودرو بدون خروج ارز با تهاتر نفتی ممکن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
آخه واردات با تهاتر نفت معني چي ميده؟! بجاي ارز اينكه پول نفت رو سرمايه گذاري كنند ، بريا تو ماشين بخرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
البته سودش فقط برای بعضی ها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
همتی اقتصاددان هزینه ارزی یک خودرو در ایران بیشتر از واردات است خود شما بارها در جلسات بانک مرکزی با تعجب به این موضوع معترض بودید قیمت ارزی سی کی دی و یا اس کی دی از یک خودرو کامل ساخته شده بیشتر است
روابط عمومی در توییتر اعلام کرد! ما مردم داریم تابناک و yjc‌ و شبکه افق و… را می‌بینیم یا رادیو می‌شنویم و ایشان در شبکهٔ مسدودشده اعلام می‌کنند!
وقتشه ایران وارد مذاکره برای صادرات نفت به آمریکا و گاز به اروپا بشه. چنین حرکتی روسیه رو خشمگین می‌کنه و باعث می‌شه موضع نظامی ایران در سوریه رو تضعیف کنه؛ ولی در عوض اقتصاد مملکت رشد چشمگیری می‌کنه.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
خاطرت جمع باشد همچین اجازه ای را نخواهد داد پس خوابی بیش نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اون وقت پول نفت چی؟ هپول هپولی!!؟
اون پول هایی که آمریکا از ملت ایران دزدیده و مصادره کرده و با ادعاهای واهی به مردمش حاتم بخشی می‌کنه کمه حالا بیشتر بدیم بدزده!!از
کاش همتی به جای اینکه الان انقدر فعال باشد در زمان مسئولیت خود فعال بود
اقای همتی فروش نفت و قیمتش نسبت به دولت شما ده برابر شد شما نگران خونه های میلیاردی که برخی از این پولها گرفتن باشید
اقای همتی با وردات خودرو دوستان شما متضرر می شوند من درکتان می کنم .یادتان هست چقدر ارز 4200 به قطعه سازان دادید و چقدر ارز هدر دادین .حالا دوستان شما احساس خطر کردن و شما انتقاد می کنید .شما بهتره به زندگی خود برسید .خیلی ها از کنار انحصار خودرو خوب جیبشان پر می شود .در مورد ارز برای واردات خودرو به شما بگویم سرمایه داران ایرانی که در خارج از کشور پول دارن می تونیم از اونا درخواست کنیم و خیلای هستن که حاضرن پول شون برای واردات خودرو بدهن پس اینقدر بهانه تخصیص ارز و تحریم نکنید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
شما بسیار ساده لوح تشریف دارید
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
اقای ناشناس من ساده لوح نیستم اطلاعات دقیق دارم چه کسانی و کجا چی گرفتن اگه خیلی دوست داشتی کامل اطلاعات بهت بدم شاید شما هم دوستان اقای همتی هستین یا...
در ظاهر اجازه ورود ۷۰۰۰۰ خودرو داده میشه .کی میاره، کی سودش را میبره.خدا میدونه.فقط میتونم بگم با حقوق و عوارض گمرکی سرسام آوری که در زمان ورود از افراد عادی که یک ماشین میخواهند بیارند گرفته میشه و قیمت ها برای آنها بسیار زیاده که منصرف میشوند.و ماشینهای ورودی بجز سود سرشار برای بعضی ها اثری در فروش ماشینهای بنجل داخلی نداره و خودرو سازهای داخلی هم خر خودشون را میرانند.پس نگویید ورود ماشین را آزار کردیم که قیمت ها شکسته بشه و یا رقابت ایجاد بشه.
حرف های آقای همتی دقیق و کارشناسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
ایشون اگه توی کارش دقت داشت دوران مسئولیتش درست کار میکرد. واردات خودرو اتفاقاً خیلی خوبه و باعث میشه خودروسازان شاید کمی متوجه ظلمی که به مردم کردن بشوند.مردم خسته شدن از خودروهای بی کیفیت داخلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
تمام مصیبتهای فعلی اقتصاد نتیجه سیاست های همتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
با دقت و کارشناسی قیمت خودرو خارجی رفت بالای چند میلیارد و خودروی داخلی چند صد میلیون. فقط رقابت مشکل رو حل می کنه
ونزوئلا از این فرصت طلایی بسیار بهتر از ایران استفاده می کند و ایران مانند همیشه بی بهره می ماند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
مقامات آمریکایی در راستای هر گونه توافقی برای تسهیل تحریمهای تجارت نفت ونزوئلا، از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت خود را به آمریکا ارسال کند. عاقبت چاه کن ته چاه است. آمریکا چند سالیست علاوه بر کودتا علیه ونزویلا آنرا تحریم کرده و حالا دست گدایی بسوی آن دراز میکند.. اتفاقا نباید یک قطره نفت به آمریکا داد تا آنها هم مزه تحریم و گرانی و زجر ملت ها را اندکی لمس کنند.
این خودرو ها را چه کسی میخواهد وارد کند دولت یا دلالان اگر دلالان میخواهند وارد کند بهتر است عطایش را به لقایش ببخشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
اینقدر بهانه بنی اسرائیلی نگیرید و آب توی آسیاب خودروسازها نریزید
آقای عبدالناصر همتی لطفا دست از سر ما بردارید
بگذارید دولت و مردم حجداقل در یک مو.رد(واردات خودرو) همگام باشند امثال شما مملکت را به این روز انداختن
نکنه نگرانی شما شکست انحصار خودروسازان می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
متاسفانه تمامی تحلیلها دارای جهت گیری سیاسی غیر کارشناسی است
آقای همتی شما کار به این کارا نداشته باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
پس به دلالان سپرده شود
قیمت انس جهانی شده ۲۰۵۰ دلار آن وقت بانک مرکزی برای اینکه قیمت سکه امروز افزایش نیابد قیمت ارز که دیروز ۲۶۳۰۰ بوده را ناگهان ۲۵۸۰۰ میکنند
این بازی ها را تمام کنید
خودتان را ساده فرض کنید
بازار ارز صاحب ندارد و مگر بازیچه است ارز در ماه آذر ۳۱۰۰۰ تومان باشد بعد آقایون ۵۰۰۰ تومان مثل آب خوردن قیمتش را بیاندازند منتهی اجناس دیگر وحشتناک گران شود
قیمت ارز و طلا در ایران مانند گوشت مرغ است که آقایون هر دو را دستوری پایین نگه می‌دارند تا بگویند همه چیز ارومه منتهی سایر بازارها ازاد و راحت و رهاااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
نیم سکه و ربع سکه خنده داره
با ۳ تا ربع سکه میتوانی یک سکه بخری(ادعا می‌کنند ربع سکه و نیم حبااااااااب داره)
دو تا نیم سکه که میشود یک سکه اگر جمع بزنید میشود ۱۴ میلیون در حالی که سکه را زدند ۱۲.۳۰۰ میلیون
سکه قیمتش این؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بازار ارز ایران کلا فیکه
لپ تاپ ۱۰۰ میلیونی ارزش چه قیمت؟
موز که کف بازار ایران ۱ دلار فروش میرفته ببینید چه قیمت و تازه ادعا می‌کنند قیمت جهانی موز بالا رفته در حالی که از پارسال تا الان قیمت موز بالاست
خودروسازان داخلی می‌گفتند اگر ارزمان نیمایی شود دیگه افزایش قیمت خودرویی نداریم همان شد؟؟؟؟؟؟
قیمت ارز فریبی بیش نیست وقتی اجناس ۱۰۰۰ برابر شده قیمتهایش در کف بازار
راستی سیب زمینی ۲۰ تومانی ارزشش چندی حساب میشه؟؟؟؟
تاسف تاسف
انتقاد همتی از تصویب واردات ۷۰ هزار خودرو؛ تقاضا برای دلار بیشتر می‌شود/
گاهی بهتر است کمتر سخن گفت...................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بله تقاضای ارز بیشتر می شود
همتی ، موقعی که رییس بانک بودی هیچکار نکردی جز ویرانی! حالا شدی منتقد! کسی باور نمیکنه این حرکات نمایشی برای انتخابات ۱۴۰۴
بدون واردات خلق پول ادامه پیدا می‌کند و تورم بیشتر میشود
بدون رقیب بودن خودروسازها عامل بی کیفیتی خودروها شده و با حرف حل نمیشود
این مالیات بر خانه های خالی هم شده جک سال. میخواستن ۲۰۰۰ ملیارد تومان وصول کنند شده یک ملیارد. این اداره مالیات هم از دست وزارت مسکن و محمود زاده عاجز شده.
بجای این قوانین مسخره فکر برجام و رفع تحربم باشید تا تولید و تجارت سر و سامانی بگیره و شما هم مالیاتتون را بگیرید.
عامل نهادینه شدن تورم فعلی سیاست های همتی بود
قراره برجام امضا بشه
نتیجه کاهش ارزش دلار که هنان دارایی مسئولین است
چاره کار؟
اجازه واردات ماشین
در نتیجه افزایش قیمت دلار و در نتیجه فروش دلار های مسئولین
بعد تصویب برجام و کاهش قیمت دلارهایی که مردم خریدند
دقیقا مثل قضیه بورس
تو رو خدا هیچی نگو
اگر واقعا به فکر مردم هستند واردات خودرو کارکرده بدون اخذ مالیات و گمرکی با قیمت واقعی دلاری اونور آب رو آزاد کنند الان با پول پراید میشه مرسدس بنز دوهزار و ده خرید
تمام پدران با سیاستهای غلط تو شدند شرمنده خانواده برای سیر کردن شکمشان پس تز نده لطفاً
ايران بدبخت ندانم كارى مسئولان أست
دنيا از بعد از حمله روسيه به اكراين تغير اساسى ميكند
بهتر از اين موقعيت استفاده كرده و ايران جابش را از نو تعريف كند بتوانند با معادلات جديد ارتباط با كشورهاى جهان بر اساس منافع مردم ايران حركت كند
همتی چیکارس نظر میده
نفت ۲۰۰ دلاری در راه است؟
خانه خالی را وللش دلار را بچسبید و با پولش کارخانه بسازید و کار ایجاد کنید.
... مسکن موقتی... خودرو سازی ما یه جوک بیشتر نیست. شما اصلا باید جمع کنید این خودروسازی رو. خودتون معلوم نیست چه ماشین لوکسی سوار می شین براتون مهم نیست مردم چقدر کشته بدن چند نسل بگذره که بشه عین آدم ماشین سوار شد؟

جمع کنید این مسخره بازی رو
تابناک پخشش کن
اقای همتی در زمان جنابعالی بزگترین ضرر اقتصادی واجتماعی بابت بستن دربهای واردات و صادرات صورت گرفت
آقای همتی شما و تیم اقتصادی زمان شما با سیاستهای غلط خود اقتصاد مملکتو به ورطه نابودی کشاندید قیمتها را 10 برابر کردید فقر وتنگدستی را به ارمغان آوردید کمر قشر متوسط جامعه را شکستید بسه دیگه لازم نیست شما نظر خودتونو دیکته کنید. شما باید به فکر طلب حلالیت از مردم باشید
کسی خانه ای را که میتواند ازش درآمد داشته باشد را خالی نمیزاره. اینکارها جز زحمت برای مردم نیست. جمع کنید این قانون را. مردم به نفع خود واقف هستند و از نفع خود کوتاه نمیان
واردات 70 هزار خودرو تقاضاي ارز را حدود يك ميليارد دلار افزايش خواهد داد كه در مقابل واردات بيش از 50 ميليارد دلاري چندان پررنگ نيست مضافا اينكه اگر تحريمها لغو شود اثر رواني از روي قيمت ارز برداشته شده و اين ميزان تقاضا تاثير خاصي بر روي قيمت آن نخواهد داشت. در شرايط تحريمي هم مي توان از روشهاي متفاوتي كه نياز به ارز داخلي نداشته باشند استفاده كرد.
آنچه مسلم است اينكه واردات خودرو اجتناب ناپذير مي باشد چرا كه توليد داخل به دلايل مختلفي از جمله قيمتهاي دستوري و تحريمها پاسخگوي تقاضاي داخلي نيست لذا بايد سوپاپ اطميناني ايجاد شود تا زمينه براي حذف قيمتهاي دستوري و افزايش توليد ايجاد شده و تقاضاي كسانيكه نياز به خودرو بهتر با قيمت بالاتر دارند هم برآورده شود.
بازار سهام در تمام دنیا وسیله است برای خالی کردن جیب مردم و هر چند سال یکبار اینکار را میکنند درسال ۲۰۰۸ سرمایه مردم را به صفر رسانند حال هم ممکن است دوباره سهام سقوط کند
الان بهترین زمانه که صادرات نفت به آمریکا و انگلیس و کشورهای دوست ایشان محدودتر شود تا قیمت نفت از اینی که هست نیز بالاتر رود.
همتی نابودمون کردی چی میگی باز
آقای همتی شما نعل وارونه می زنی، برای رفع انحصار بایستی واردات انجام شود.....ولی شما می فرمائید: نبایسی واردات شود و سفسطه می کنید..خوب اگر وارد نشود که انحصار است مرد....خواسته دلت را که ایجاد انحصار است را می گویی و در ادامه حرفت، یه جمله درست که "انحصار نباشد" را می گوی تا شنونده گیج شود!؟؟؟؟
این اقای همتی که در زمان زمام داشتن بانک همه چیز را تحریم کرده بود و به امریکا نسبت می داد و حالا که دولت جدید راه تسهیل و ارامش را در پیش گرفته شاکی شده است
آقای همتی هرچه باشد از خاندوزی و صالح آباد هم دلسوز تر و هم با سوادتر است . و به اندازه سن این دونفر تجربه موفق دارد.
ملاحظه میفرمایید برخلاف شعا اصول گرایان در دولت سیزدهم اکثر اجناس و املاک حداقل ۵۰ در صد گرانتر شده است.
اقای همتی چرا نظر منفی داره. دولت واردات خودرو را آزاد کند تا مشکل خودرو حل شود
فکر می کنید دولت برای ساخت خانه پول دار نه عزیز فقط می خواهد با چاپ پول شروع به ساخت و ساز کند و برای خودش منبع درامد درست کند و زمانی که پول را از مردم گرفت به بانگ مرگزی برگرداند.این سیستم روی کاغذ جواب می دهد ولی در عمل جز گرانی و تورم چیز دیگری ندارد.زمان ان را نشان خواهد داد..؟
اقای همتی همین الانشم با نام قطعات همین مقدار ارز از کشور خارج می شود نهایت همین ارز صرف واردات خودرو می شود
حال این روزهای مملکت حاصل دوراندیشی و محاسبه گری این آقا و همقطارنش در بانک و سیاست است...روزگار مملکت و مردم رو سیاه کردن و همه را به چکنم چکنم و خاک سیاه نشاندن
همتی تو بورس را نابود کردی و زندگی 50 میلیون ایرانی را از بین بردی تو نبودی که دلار 4200 به قطعه سازنماها میدادی تو نبودی تولید خودرو در ایران یک اشتباه بزرگ است قیمت سی کی دی یک خودرو از قیمت یک خودرو کامل وارداتی بیشتر است دو سه مدل خودرو کامل وارد شود قطعه سازها بروند قطعات همان خودرو وارداتی را برای تعمیر و نگهداری تولید کنند اما تولید خودرو در ایران اشتباه محض است در این فرغون سازها باید بسته شود
هفتاد هزار آقازاده، هفتاد هزار خودرو ، هفتاد هزار رانت و ... . این قصه سر دراز دارد.
در زمان ایشان سود به حداقل موجودی در ماه را به دارای مردم میداد و روزشمار را حذف کرد و هرچی صنعت و مردم می خواستند خرید و تجارت کنند ایشان با روش بانک مانع می شد از فواردات فراورده های دامی تا واکسن و تا خودرو و......با هماهنگی کاذب با.. می گفت امریکا تحریم کرده ... و حالا بسیار از باز شدن قفلها ناراحت است
توجه !!!!!!تولید خودرو در ایران یک اشتباه، قیمت سی کی دی یک خودرو از قیمت یک خودرو کامل وارداتی بیشتر است دو سه مدل خودرو کامل وارد شود قطعه سازها بروند قطعات همان خودرو وارداتی را برای تعمیر و نگهداری تولید کنند اما تولید خودرو در ایران اشتباه محض است در این فرغون سازها باید بسته شود
حالا چی شده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار